2022-03-09, 19:02
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Kvinnor har ju råd/rätt att överskatta sig själva eftersom det finns för många män i havet.

Fattar inte varifrån du får att hon påstår att hon är bättre än andra, jag ser det som att hon är medveten om sitt eget värde.

Hoppas ALLA kvinnor gör det.
Det är väl främst männen som behöver känna sitt (icke-existerande) värde. Kvinnornas hyperinflaterade värde ger knappast några problem. Även IRL är ju män, om än mer diskret, desperata.

Fler män borde ha självrespekt, avregga sig från Tinder, bygga upp sig själva och skapa värde till samhället. Detta istället för att agera narr och simpa för allt som går på två par ben.
Senast redigerad av lakritc 2022-03-09 kl. 19:30.
Citera
2022-03-09, 22:18
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
You see, kvinns behöver inte tinder för att veta att dom ser bra ut och är intressanta.. det går bra i vardagslivet också.

Skitsnack, det är kvinnorna som konstant söker bekräftelse, inte männen.
Dessutom finns det inte så många kvinnor på Tinder som är intressanta. Få kan hålla en konversation levande och om man börjar skriva för mycket så slutar de svara.
I verkligheten? Jag har jobbat med enbart kvinnor i 7 år och gud vad tråkiga samtalsämne ni har. Det går inte att ha er som vänner, man blir fan galen.
Citera
2022-03-09, 22:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Skitsnack, det är kvinnorna som konstant söker bekräftelse, inte männen.
Dessutom finns det inte så många kvinnor på Tinder som är intressanta. Få kan hålla en konversation levande och om man börjar skriva för mycket så slutar de svara.
I verkligheten? Jag har jobbat med enbart kvinnor i 7 år och gud vad tråkiga samtalsämne ni har. Det går inte att ha er som vänner, man blir fan galen.
Jodå, flera stycken kan säkert hålla en konversation levande om dom blir tillräckligt intresserade

Men det är lätt att bli lite apatisk, och inte orka svara om man inte känner sig jättesuperduperintresserad. Ibland skickar jag bara gifs

Det är när jag inte orkar snacka men inte vill vara otrevlig och ignorera.

Kan hålla med om att vissa/många kvinnor är tråkiga, det är inte något som bara du upplever för att du är en man. Det har med hjärnan att göra. Intelligenta kvinnor är intressanta att prata med tycker jag! Det är den mindre intelligenta sorten som är tråkig, mest skvaller och gnäll eller nonsens (vardagssnack).
Citera
2022-03-10, 00:05
Medlem
lakritcs avatar
Vad gör ni om ni ser personer som uppenbart fulspelar? Såg en användare med fem år gamla bilder. Anmälde och hoppas profilen försvinner. Marginellt bättre än falska bilder.
Citera
2022-03-10, 00:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vad gör ni om ni ser personer som uppenbart fulspelar? Såg en användare med fem år gamla bilder. Anmälde och hoppas profilen försvinner. Marginellt bättre än falska bilder.

borde gå under falsk marknadsföring, speciellt såna som använder bilder när dom var smala och så är dom smällfeta i verkligheten! vafan alltså
Citera
2022-03-10, 09:10
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jodå, flera stycken kan säkert hålla en konversation levande om dom blir tillräckligt intresserade

Men det är lätt att bli lite apatisk, och inte orka svara om man inte känner sig jättesuperduperintresserad. Ibland skickar jag bara gifs

Det är när jag inte orkar snacka men inte vill vara otrevlig och ignorera.

Kan hålla med om att vissa/många kvinnor är tråkiga, det är inte något som bara du upplever för att du är en man. Det har med hjärnan att göra. Intelligenta kvinnor är intressanta att prata med tycker jag! Det är den mindre intelligenta sorten som är tråkig, mest skvaller och gnäll eller nonsens (vardagssnack).

Ja man märker lätt om hon är super intresserad, när man börjar bli tråkig eller när hon inte är intresserad alls.
Problemet är att ju snyggare kvinnan är, desto tråkigare personlighet hon har och desto svårare är det att både ha kontakt med henne eller ha något intressant att prata om.
Jag ser relativt bra ut. Jag får kontakt med kvinnorna som ser bra ut, och de coolaste kvinnorna jag träffat var average i utseendet.
Finns säkert en del snygga och smarta kvinnor, men de är sällsynta och det är samhällets fel. Är hon snygg så räcker det liksom, hon behöver inte anstränga sig för intellektuell utveckling. Det gäller också män till en viss del, men inte ens i närheten jämfört med kvinnor.
Citera
2022-03-10, 09:13
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Jag gör inget, sveper vänster och går vidare. Jag var väldigt tidigt med Tinder och andra dejting appar och ibland ser kvinnor med samma bild nu som hon hade 6-7 år sen
Själv använder jag bilder från sommaren 2021 och framåt utom en som är från 2020.

Dem jag anmäler är de som inte svarar på mitt meddelande.
Citera
2022-03-10, 09:16
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Jag gör inget, sveper vänster och går vidare. Jag var väldigt tidigt med Tinder och andra dejting appar och ibland ser kvinnor med samma bild nu som hon hade 6-7 år sen
Själv använder jag bilder från sommaren 2021 och framåt utom en som är från 2020.

Dem jag anmäler är de som inte svarar på mitt meddelande.

Att du är duktig och byter profilbild har ingen betydelse då du ger dig själv den äran, medan tjejen fortfarande använder samma profilbild som 6-7 år sedan och fortfarande lyckas få till det.

Så vinnande ur situationen går ju tjejen och inte du oavsett om du är så duktig som du säger.
Senast redigerad av xeK 2022-03-10 kl. 09:18.
Citera
2022-03-10, 09:22
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeK
Att du är duktig och byter profilbild har ingen betydelse då du ger dig själv den äran, medan tjejen fortfarande använder samma profilbild som 6-7 år sedan och fortfarande lyckas få till det.

Så vinnande ur situationen går ju tjejen och inte du oavsett om du är så duktig som du säger.

Tror jag som ser ut i verkligheten som på bilderna går vinnande ur situationen när det kommer till IRL träff jämfört med henne, däremot gör hon inte det.
Citera
2022-03-10, 09:27
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Tror jag som ser ut i verkligheten som på bilderna går vinnande ur situationen när det kommer till IRL träff jämfört med henne, däremot gör hon inte det.

Det finns oftast paralleller mellan tankar och verklighet, där det är skillnad på dem. I verkligheten ser saker annorlunda ut än vad man tänker om dem.
Citera
2022-03-10, 09:38
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeK
Det finns oftast paralleller mellan tankar och verklighet, där det är skillnad på dem. I verkligheten ser saker annorlunda ut än vad man tänker om dem.

Jasså, ge mig konkret exempel på ovan som stämmer in på verkligheten.
Citera
2022-03-10, 09:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ja man märker lätt om hon är super intresserad, när man börjar bli tråkig eller när hon inte är intresserad alls.
Problemet är att ju snyggare kvinnan är, desto tråkigare personlighet hon har och desto svårare är det att både ha kontakt med henne eller ha något intressant att prata om.
Jag ser relativt bra ut. Jag får kontakt med kvinnorna som ser bra ut, och de coolaste kvinnorna jag träffat var average i utseendet.
Finns säkert en del snygga och smarta kvinnor, men de är sällsynta och det är samhällets fel. Är hon snygg så räcker det liksom, hon behöver inte anstränga sig för intellektuell utveckling. Det gäller också män till en viss del, men inte ens i närheten jämfört med kvinnor.

Tycker det här är ett sånt absurt resonemang. Intellektuell utveckling är inget man sysslar med främst för att attrahera partners. Särskilt inte som kvinna, vi kvinnor vet att män överlag inte gillar intelligenta kvinnor och forskning bekräftar detta. Bortom en viss medfödd begåvningsnivå är "intellektuell utveckling" inte ens något som går att välja bort, sådana personer söker intellektuella utmaningar på samma sätt som man andas.

Att det är ovanligt med smarta och snygga kvinnor är väl dels för att båda egenskaperna är sällsynta var för sig, och ännu mer så tillsammans (gäller givetvis män med). Och dels att även de som finns inte sitter på Tinder lika ofta som en del andra sorter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in