2022-03-10, 09:46
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tycker det här är ett sånt absurt resonemang. Intellektuell utveckling är inget man sysslar med främst för att attrahera partners. Särskilt inte som kvinna, vi kvinnor vet att män överlag inte gillar intelligenta kvinnor och forskning bekräftar detta. Bortom en viss medfödd begåvningsnivå är "intellektuell utveckling" inte ens något som går att välja bort, sådana personer söker intellektuella utmaningar på samma sätt som man andas.

Att det är ovanligt med smarta och snygga kvinnor är väl dels för att båda egenskaperna är sällsynta var för sig, och ännu mer så tillsammans (gäller givetvis män med). Och dels att även de som finns inte sitter på Tinder lika ofta som en del andra sorter...

Du bekräftar ju det du citerade så vad är som är så absurt med mitt resonemang?
Snygga människor har det lättare i livet. Fakta.
Speciellt kvinnor. Fakta.
Intellektuell/personlighets utveckling är inte nödvändig.
Citera
2022-03-10, 09:57
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Du bekräftar ju det du citerade så vad är som är så absurt med mitt resonemang?
Snygga människor har det lättare i livet. Fakta.
Speciellt kvinnor. Fakta.
Intellektuell/personlighets utveckling är inte nödvändig.

Min poäng var att intellektuell utveckling är något man ägnar sig åt av helt andra skäl än för att locka partners, vare sig man är snygg eller ful.

Och jo, för många av oss är det lika nödvändigt som att andas.
Citera
2022-03-10, 10:06
Medlem
lakritcs avatar
Skulle säga att obildning är en av mina största turnoffs oavsett vad jag söker.

Utseendet spelar ingen roll om personen har ett sådant intellektuellt handikapp. Det står man inte ut med.
Senast redigerad av lakritc 2022-03-10 kl. 10:20.
Citera
2022-03-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Fast, du har ju inte sett folk här för att veta om dom överskattar sig själva eller inte, det är nog större risk att ni med väldigt få matchningar har överskattat er själva. Men den insikten kanske svider?

You see, kvinns behöver inte tinder för att veta att dom ser bra ut och är intressanta.. det går bra i vardagslivet också.

Jag har inte få matchningar för att vara man så du får applicera de tankarna på någon annan. Så nej jag har inte överskattat mig själv samtidigt så blir ju i princip alla män undervärderade på dejtingappar då de är så skeva.
Sen så är det mycket stor skillnad på förutsättningar för män och kvinnor på Tinder.
Mediokra Kvinnor 4-6 kan få väldigt många matchningar medans män under 8 inte får så många matchningar.
Citera
2022-03-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Kvinnor har ju råd/rätt att överskatta sig själva eftersom det finns för många män i havet.

Fattar inte varifrån du får att hon påstår att hon är bättre än andra, jag ser det som att hon är medveten om sitt eget värde.

Hoppas ALLA kvinnor gör det.

Jag utgår från det faktum att kvinnor får tusentals matchningar när män får 100-200.
Trots det utbudet så klagas det över att hon inte hittar någon, vad skulle hon säga om hon var man då snackar vi 5-10% av hennes matchningar.

De blir att patetiskt att beklaga sig över ens situation som kvinna på dejtingappar då det är kvinnors marknad, det går inte att misslyckas. Enormt med alternativ.
Även fula kvinnor får matchningar medans fula män får noll matchningar.
Skillnaden är enorm viket vi alla vet men ändå ska det gråtas och klagas trots att man är extremt priviligierad som kvinna i Sverige och sen även extremt privilegierad på Tinder.
Citera
2022-03-10, 14:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Jag utgår från det faktum att kvinnor får tusentals matchningar när män får 100-200.
Trots det utbudet så klagas det över att hon inte hittar någon, vad skulle hon säga om hon var man då snackar vi 5-10% av hennes matchningar.

De blir att patetiskt att beklaga sig över ens situation som kvinna på dejtingappar då det är kvinnors marknad, det går inte att misslyckas. Enormt med alternativ.
Även fula kvinnor får matchningar medans fula män får noll matchningar.
Skillnaden är enorm viket vi alla vet men ändå ska det gråtas och klagas trots att man är extremt priviligierad som kvinna i Sverige och sen även extremt privilegierad på Tinder.

Fast du kommenterade ju på något helt annat än jag skrev.

Jag frågade hur ni tycker jag ska välja mellan 10 matchningar om alla vill gå på dejt direkt och inte prata först. Du svarar att jag ska lägga 3-4 dagar att chatta med dem och sen gallra urvalet. Jag svarar att matchningarna vill ju inte chatta 3-4 dagar utan max en kvart.

Då börjar du ranta om att jag är uppblåst och har övervärderat mig själv och att om någon jag träffat tidigare sagt något snällt om mig så var det säkert lögn då jag garanterat inte är intressant eller har några bra egenskaper enligt dig.
Citera
2022-03-10, 14:35
Medlem
Dp
Senast redigerad av Mosquitoseven 2022-03-10 kl. 14:49.
Citera
2022-03-10, 14:36
Medlem
Citat:
Min poäng var att intellektuell utveckling är något man ägnar sig åt av helt andra skäl än för att locka partners, vare sig man är snygg eller ful.

Och jo, för många av oss är det lika nödvändigt som att andas.

Vackra kvinnor surfar ju genom livet på sitt utseende och behöver inte utveckla sin personlighet och intellekt.
De är tyvär otrevliga i många fall jämfört med mindre vackra kvinnor.

Det finns enorma nackdelar med väldigt vackra kvinnor därför så är kategorin under dessa bättre fortfarande vackra men mycket mer sympatiska. Jag generaliserar givetvis då det finns undantag som vanligt. Men mycket vackra kvinnor är ofta riktigt svåra att ha att göra med.
Citera
2022-03-10, 14:46
Medlem
Citat:
Fast du kommenterade ju på något helt annat än jag skrev.

Jag frågade hur ni tycker jag ska välja mellan 10 matchningar om alla vill gå på dejt direkt och inte prata först. Du svarar att jag ska lägga 3-4 dagar att chatta med dem och sen gallra urvalet. Jag svarar att matchningarna vill ju inte chatta 3-4 dagar utan max en kvart.

Då börjar du ranta om att jag är uppblåst och har övervärderat mig själv och att om någon jag träffat tidigare sagt något snällt om mig så var det säkert lögn då jag garanterat inte är intressant eller har några bra egenskaper enligt dig.

Lugn och fin nej jag menar inte att någon som sagt något snällt om dig har ljugit men du gnäller över män på Tinder när kvinnor alltid skriver enbart Hej eller vinkning och aldrig driver en konversation.
Försök begripa att Tinder för män är en plåga och kräver en mycket stor insats plus sänker mångas självförtroende.
Givetvis så har du några bra egenskaper men kvinnor överskattar generellt sig själva mycket och framförallt i Sverige.
Du kan givetvis vara både vacker och vettig som människa trots det. Intressant beror ju på vem du umgås med och vilken kravbild och intressen den personen har.

Jag vet inte vad du pysslar med men nog finns det män som klarar av att skriva med dig i några dagar före träff.
Vill de ses direkt leta upp några andra. Du lär ju ha lite matchningar att välja på. Du kör Tinder på easy-mode män kör på svåraste läget.
Det är bara pinsamt att inte lyckas bättre som kvinna på Tinder med straffspark varje kvart.
Citera
2022-03-10, 14:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Lugn och fin nej jag menar inte att någon som sagt något snällt om dig har ljugit men du gnäller över män på Tinder när kvinnor alltid skriver enbart Hej eller vinkning och aldrig driver en konversation.
Försök begripa att Tinder för män är en plåga och kräver en mycket stor insats plus sänker mångas självförtroende.
Givetvis så har du några bra egenskaper men kvinnor överskattar generellt sig själva mycket och framförallt i Sverige.
Du kan givetvis vara både vacker och vettig som människa trots det. Intressant beror ju på vem du umgås med och vilken kravbild och intressen den personen har.

Jag vet inte vad du pysslar med men nog finns det män som klarar av att skriva med dig i några dagar före träff.
Vill de ses direkt leta upp några andra. Du lär ju ha lite matchningar att välja på. Du kör Tinder på easy-mode män kör på svåraste läget.
Det är bara pinsamt att inte lyckas bättre som kvinna på Tinder med straffspark varje kvart.

Men vad andra kvinnor gör på Tinder är väl inte mitt personliga fel? Jag har liksom inte hållit dig personligen ansvarig för vad andra män gör.
Citera
2022-03-10, 15:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Vackra kvinnor surfar ju genom livet på sitt utseende och behöver inte utveckla sin personlighet och intellekt.
De är tyvär otrevliga i många fall jämfört med mindre vackra kvinnor.

Det finns enorma nackdelar med väldigt vackra kvinnor därför så är kategorin under dessa bättre fortfarande vackra men mycket mer sympatiska. Jag generaliserar givetvis då det finns undantag som vanligt. Men mycket vackra kvinnor är ofta riktigt svåra att ha att göra med.

Definiera vad du menar med att vackra kvinnor "inte behöver" utveckla sin personlighet eller intellekt?

Menar du således att om jag hade varit snyggare hade jag inte utbildat mig, haft det jobb jag har eller de fritidsintressen jag har? Om jag vore vackrare hade jag inte fyllt huset med böcker? Varför tror du det?
Citera
2022-03-10, 23:07
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Definiera vad du menar med att vackra kvinnor "inte behöver" utveckla sin personlighet eller intellekt?

Menar du således att om jag hade varit snyggare hade jag inte utbildat mig, haft det jobb jag har eller de fritidsintressen jag har? Om jag vore vackrare hade jag inte fyllt huset med böcker? Varför tror du det?

Representerar du alla kvinnor?
Hur *du* är spelar mindre roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in