Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Spelar det roll för algoritmen alltså? Jag tog bara bort de som jag inte ville träffa efter att ha chattat något. Slutade de svara så lät jag dem ändå ligga kvar om jag själv ansåg att de var intressanta. Tyckte inte det spelade någon roll eftersom det rimligen inte skulle komma något svar efter några dagar ändå om de slutat svara. Men sitter man och hoppas mentalt på svar om de ligger kvar som matchning så anser jag det vara bättre att avmatcha.

Tjejen jag träffar nu slutade svara, men återkom efter 2veckor. Jag hade tydligen "svepts in i hennes Tinderchat-röra". Det hade varit tråkigt om jag avmatchat henne bara för att rensa. Det lär ju vara extremt ovanligt att någon tjej återkommer på det sättet dock.
Röra som i 100-tals pågående chattar?

Ni har alltså kommit så långt att ha träffats, och sedan glömts bort i 2v när hon har haft fullt upp med andra som skrivit med henne. Alltså jag vet inte hur andra fungerar i allt, men för egen del hade jag haft större intresse/prioritering för någon man träffar/träffat beroende på vad man söker såklart. Sedan kan allt såklart va på gott eller ont, beroende på vad hon kände under tiden ni träffades.

För egen del skulle jag iallafall inte köpa det. Det handlar bara om prioriteringar i slutändan utav dagen. Hade du gjort ett så pass stort intryck på henne, så hade det inte gått 2v av frånvaro, och ursäkten ’tinder röra’. Om jag nu uppfattade den delen korrekt.

Det låter mer som ett klassiskt ’gräset är grönare på andra sidan’ scenario. Kanske det inte var, efter två veckor av utforskning.

Du gör ju såklart som du känner är mest nice för dig. Men fan, vill man något så spelar de ingen roll om man chattar med 50 andra personer. Då är man helt enkelt inte tillräckligt intressant bara, för stunden iallafall. Nu verkar du ju vara det igen, så det är ju alltid positivt.
Citera
2020-12-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Röra som i 100-tals pågående chattar?

Ni har alltså kommit så långt att ha träffats, och sedan glömts bort i 2v när hon har haft fullt upp med andra som skrivit med henne. Alltså jag vet inte hur andra fungerar i allt, men för egen del hade jag haft större intresse/prioritering för någon man träffar/träffat beroende på vad man söker såklart. Sedan kan allt såklart va på gott eller ont, beroende på vad hon kände under tiden ni träffades.

För egen del skulle jag iallafall inte köpa det. Det handlar bara om prioriteringar i slutändan utav dagen. Hade du gjort ett så pass stort intryck på henne, så hade det inte gått 2v av frånvaro, och ursäkten ’tinder röra’. Om jag nu uppfattade den delen korrekt.

Det låter mer som ett klassiskt ’gräset är grönare på andra sidan’ scenario. Kanske det inte var, efter två veckor av utforskning.

Du gör ju såklart som du känner är mest nice för dig. Men fan, vill man något så spelar de ingen roll om man chattar med 50 andra personer. Då är man helt enkelt inte tillräckligt intressant bara, för stunden iallafall. Nu verkar du ju vara det igen, så det är ju alltid positivt.
Vet inte om du missuppfattat, vi hade INTE setts när hon försvann i chatten och sedan återkom. Vi hade bara chattat. Vi träffades för första gången långt senare.

Men såklart hade hon väl andra mer intressanta prospekt som hon chattade med och kanske träffade. Det var därför jag skrev "svepts in i hennes Tinderchat-röra" och inte bara: svepts in i hennes Tinderchat-röra, menat att det var så hon uttryckte det, inte att jag tog det för en sanning.
Citera
2020-12-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Spelar det roll för algoritmen alltså? Jag tog bara bort de som jag inte ville träffa efter att ha chattat något. Slutade de svara så lät jag dem ändå ligga kvar om jag själv ansåg att de var intressanta. Tyckte inte det spelade någon roll eftersom det rimligen inte skulle komma något svar efter några dagar ändå om de slutat svara. Men sitter man och hoppas mentalt på svar om de ligger kvar som matchning så anser jag det vara bättre att avmatcha.

Tjejen jag träffar nu slutade svara, men återkom efter 2veckor. Jag hade tydligen "svepts in i hennes Tinderchat-röra". Det hade varit tråkigt om jag avmatchat henne bara för att rensa. Det lär ju vara extremt ovanligt att någon tjej återkommer på det sättet dock.

Ja det är en tricks i algoritmen som gör att man blir sedd igen efter man har rensat bland sina match då den antar att man inte har någon eller få kvar matches.

Jag kör inte samma spel som dig, vill ha snabba träffar och sola ut alla time waster. Vill man leka runt och slösa bort sin tid på de som inte är intresserade av en så kan man få göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jasså? Ser ingen sån grön prick? I chatten då? Eller om man går in på profilen?

Nej utanför chatten precis vid profilbilden. Det verkar som den är i beta eller rullats ut igår och den kommer o går.

Men innan 2016 kunde man se inne i profilen om senaste aktivitet typ ”online senast 1 sekund sen” sen tog tinder bort det.
Citera
2020-12-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Nej utanför chatten precis vid profilbilden. Det verkar som den är i beta eller rullats ut igår och den kommer o går.

Men innan 2016 kunde man se inne i profilen om senaste aktivitet typ ”online senast 1 sekund sen” sen tog tinder bort det.

Ah.. ok. Ja det är inget jag ser.
Citera
2020-12-09, 20:46
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Nu kan man se en grön tick vid profilbilden som förklarar om en match man varit online senaste timmen, så man kan anta om hon har läst meddelandet.

Själv tar jag bort match som inte svarar inom en vecka. Bra för algoritmen också då får man helt oväntat nåra match efter en sund när man rensat.

Hur gör ni ?

Så det är alltså så att om det finns en grön prick intill profilen så har de varit inne på Tinderkontot senaste timmen, är det så?
Citera
2020-12-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ja det är en tricks i algoritmen som gör att man blir sedd igen efter man har rensat bland sina match då den antar att man inte har någon eller få kvar matches.

Jag kör inte samma spel som dig, vill ha snabba träffar och sola ut alla time waster. Vill man leka runt och slösa bort sin tid på de som inte är intresserade av en så kan man få göra det.
Det var knappast så att jag hade någon större tanke med min hantering och jag lade ju ingen tid på dem heller, de låg ju bara kvar i chatten.

Kanske kan anamma din strategi om jag drar igång Tinder igen när pandemin har lugnat sig och om jag (eller hon) tröttnat på tjejen jag träffar nu. Att någon återkommer på liknande sätt lär ju inte hända igen. Märkte också att nya matchningar dök upp rätt omgående efter att någon avmatchat, så det kanske funkar likadant med det omvända som du skriver.
Citera
2020-12-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Så det är alltså så att om det finns en grön prick intill profilen så har de varit inne på Tinderkontot senaste timmen, är det så?

Japp.
Är det ingen grön prick så har de inte varit inne senaste timmen. Så det är inte grön prick på alla. Endast på de som har varit inne senaste timmen eller är just nu online på appen.

Precis som i facebook chatten
Citera
2020-12-11, 13:43
Medlem
Vad är det med tjejer som skriver först och skriver hej till en, sen när man skriver hej tillbaks så svarar de inte? Trots att de tog initiativet och skrev först?
Citera
2020-12-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Vad är det med tjejer som skriver först och skriver hej till en, sen när man skriver hej tillbaks så svarar de inte? Trots att de tog initiativet och skrev först?

Troligen hittade hon någon som verkade mer intressant.
Citera
2020-12-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Troligen hittade hon någon som verkade mer intressant.
Eller så är de handlingsförlamade och vill att jag som man ska driva konversationen sedan utan att de ska behöva "jobba".
Citera
2020-12-11, 15:15
Medlem
Citat:
Eller så är de handlingsförlamade och vill att jag som man ska driva konversationen sedan utan att de ska behöva "jobba".

Ja därför kan du inte endast besvara med ett hej utan måste redan från start ta över kommandot och hålla igång en intressant konversation.

Kvinnor blir lätt uttråkade och hittar någon bättre annars.
Citera
2020-12-11, 17:35
Medlem
Citat:

Ville bara få bekräftelse tillbaka sen var hon klar med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in