2020-01-02, 15:58
Medlem
Nu har jag använt Tinder i lite mer än 1 vecka och pratat lite mer med en del killar. Föreslagit att ses på en fika och för att se om det finns kemi och men ingen av dem har varit intresserad av det utan menat att det är bättre att ses hemma hos någon av oss.

Är inte bekväm att bara bjuda hem eller gå hem till någon jag aldrig träffat så Tinder är kanske fel ställe för mig?

Är öppen för en KK relation men även om det skulle utveckla sig till något seriöst.
Citera
2020-01-02, 18:39
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Bara för att jag tyckte att du var korkad behöver jag inte tycka att jag är smart.

Du påstod att kvinnor "väljer uppåt", men tydligen menade du egentligen att dom swajpar hejvilt på det som ligger först. Glasklart.

Haha, vad fan? Är du analfabetiker eller vad försiggår? Jag använde ordet "öppensinnat" inom citationstecken. Hur kan du få det till att jag menar att kvinnor väljer hejvilt?

Att du är en kvinna råder det inget tvivel om, så jag frågar dig följande: Låt oss säga att du går runt på stan och möter 100 människor, varav endast en är en hyfsat attraktiv man. Du kommer tycka att han är den mest attraktiva du har sett, eftersom du inte har sett någon annan. Nästa dag går du ut och går samma promenad och ser 100 människor men 20 av dem är attraktiva. De första du ser kommer du troligtvis tänka "oj, vad snygg han var", men efter 20 snygga män kommer dina krav ha höjts eftersom du har satt en standard. Det kommer komma fler män under promenadens gång men de är inte riktigt lika attraktiva som de du tidigare har sett. Hade du däremot inte sett de första riktigt attraktiva männen, hade du med stor sannolikhet nöjt dig med de mindre attraktiva männen.
Tycker du inte att detta är logiskt? Varför skulle Tinder vara annorlunda, där kraven redan är skyhöga hos bägge könen?

Det är ungefär som att titta på skor. Om du går till Skokällarn och ser ett par skor för 600 kr och inte har någon referensram alls, kommer de kännas helt okej. Direkt därefter testar du ett par Loake för 3000 kr och då kommer Skokällarns skor kännas som ett skämt, medan Loake känns som la crème de la crème. Om du däremot har ägt ett par Crockett & Jones för 5000 kr kommer Loakes variant för 3000 kännas mycket sämre.

Så, åter igen, min hypotes är att män har svårt på Tinder för att kvinnor får så pass mycket matchningar och väljer enkelt ut de matchningar de gillar bäst bland de första svepen. Om man råkar vara där i början av kortleken, kommer ens chanser öka. Om du inte förstår vad jag menar, så är du enkom ute efter att tjafsa eller bara väldigt indolent.
Citera
2020-01-02, 19:38
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenely82
Nu har jag använt Tinder i lite mer än 1 vecka och pratat lite mer med en del killar. Föreslagit att ses på en fika och för att se om det finns kemi och men ingen av dem har varit intresserad av det utan menat att det är bättre att ses hemma hos någon av oss.

Är inte bekväm att bara bjuda hem eller gå hem till någon jag aldrig träffat så Tinder är kanske fel ställe för mig?

Är öppen för en KK relation men även om det skulle utveckla sig till något seriöst.

Om man som kille inte fattar varför en tjej inte vill ha en första date hemma hos en själv eller hos den andra så är man ju ett gigantiskt pucko.

Även om det skulle vara en regelrätt knulldate så ses man ju självklart först på en offentlig plats.
Citera
2020-01-02, 19:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Haha, vad fan? Är du analfabetiker eller vad försiggår? Jag använde ordet "öppensinnat" inom citationstecken. Hur kan du få det till att jag menar att kvinnor väljer hejvilt?

Att du är en kvinna råder det inget tvivel om, så jag frågar dig följande: Låt oss säga att du går runt på stan och möter 100 människor, varav endast en är en hyfsat attraktiv man. Du kommer tycka att han är den mest attraktiva du har sett, eftersom du inte har sett någon annan. Nästa dag går du ut och går samma promenad och ser 100 människor men 20 av dem är attraktiva. De första du ser kommer du troligtvis tänka "oj, vad snygg han var", men efter 20 snygga män kommer dina krav ha höjts eftersom du har satt en standard. Det kommer komma fler män under promenadens gång men de är inte riktigt lika attraktiva som de du tidigare har sett. Hade du däremot inte sett de första riktigt attraktiva männen, hade du med stor sannolikhet nöjt dig med de mindre attraktiva männen.
Tycker du inte att detta är logiskt? Varför skulle Tinder vara annorlunda, där kraven redan är skyhöga hos bägge könen?

Det är ungefär som att titta på skor. Om du går till Skokällarn och ser ett par skor för 600 kr och inte har någon referensram alls, kommer de kännas helt okej. Direkt därefter testar du ett par Loake för 3000 kr och då kommer Skokällarns skor kännas som ett skämt, medan Loake känns som la crème de la crème. Om du däremot har ägt ett par Crockett & Jones för 5000 kr kommer Loakes variant för 3000 kännas mycket sämre.

Så, åter igen, min hypotes är att män har svårt på Tinder för att kvinnor får så pass mycket matchningar och väljer enkelt ut de matchningar de gillar bäst bland de första svepen. Om man råkar vara där i början av kortleken, kommer ens chanser öka. Om du inte förstår vad jag menar, så är du enkom ute efter att tjafsa eller bara väldigt indolent.

Jeeez...där var det någon som flippade tror jag? Orkade inte läsa hälften av din roman, tappade intresset när du - föga förvånande - körde "du måste vara en kvinna"-kortet och sen rantade på.

Det är du som tjafsar. Jag påpekade bara din brist på logik, vilket uppenbarligen gjorde dig lite butthurt. Klara så?
Citera
2020-01-02, 20:51
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum

Helt klart värt att köpa guld! Även jag som hade många matchningar innan märkte en tydlig skjuts. Man får helt enkelt bita i det sura äpplet, erkänna att man varken är fotomodell eller miljonär och betala de där 100 kronorna eller vad det är och prova en månad iaf. Är väl inte mycket att gnälla om?

Men som sagt, underverk kommer det såklart inte göra.
Citera
2020-01-02, 21:16
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Helt klart värt att köpa guld! Även jag som hade många matchningar innan märkte en tydlig skjuts. Man får helt enkelt bita i det sura äpplet, erkänna att man varken är fotomodell eller miljonär och betala de där 100 kronorna eller vad det är och prova en månad iaf. Är väl inte mycket att gnälla om?

Men som sagt, underverk kommer det såklart inte göra.

Tycker Plus räcker gott och väl. Den enda skillnden med guld är väl att man ser vilka som har gillat en? Vilket för övrigt tar bort en del av spänningen med Tinder. Det är kul att inte veta.
Citera
2020-01-03, 15:11
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Tyckte att det var rätt fishy det där. När man inte hade Guld så var det ständigt nya matchningar man inte såg utan att betala. När man köpte Guld av nyfikenhet (vilken sucker man är) så blev det helt stendött. Noll matchningar, vare sig de man såg innan eller dem man svepte på.

För övrigt så är det en chockerande mängd polyamorösa feminister med fula tatueringar, näsring och rosablått hår som hatar SD. Är det verkligen så eller har algoritmerna gått bananas på mig?
Citera
2020-01-03, 15:22
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Visst är det så att man ser en guldikon på de användare som har Tinder Gold? I så fall är det inte många av de tjejer jag hittills swipat på som har det. Jag menar att då ska det ju till att tjejen man gillat faktiskt hittar en i flödet av alla killar då hon utan Gold inte kan se direkt att jag gillat henne.

Om det funkar som jag tänkt så är det ju egentligen värdelöst för en man att betala för Tinder Gold såvida han inte får väldigt många matchningar?

Känner mig dum som betalade för Gold, vet inte om det var så smart.

Edit: Redigerade inlägget för det blev lite rörigt först
Senast redigerad av TheBeardedOne 2020-01-03 kl. 15:26.
Citera
2020-01-03, 23:41
Medlem
nullums avatar
Är det bara jag som tycker att det börjar bli lite tjatigt med "Älskar att resa! ❤️" nu? Vem gillar inte att resa?
Citera
2020-01-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Visst är det så att man ser en guldikon på de användare som har Tinder Gold? I så fall är det inte många av de tjejer jag hittills swipat på som har det. Jag menar att då ska det ju till att tjejen man gillat faktiskt hittar en i flödet av alla killar då hon utan Gold inte kan se direkt att jag gillat henne.

Om det funkar som jag tänkt så är det ju egentligen värdelöst för en man att betala för Tinder Gold såvida han inte får väldigt många matchningar?

Känner mig dum som betalade för Gold, vet inte om det var så smart.

Edit: Redigerade inlägget för det blev lite rörigt först
Jag googlade åt dig så du slipper fundera. Det syns inte om en användare har Tinder gold eller inte.
Citera
2020-01-04, 01:42
Medlem
Krackhauss avatar
Testade att ha en (1) bild där jag gör Hitlerhälsning, min enda bild. Får mer matchning.
Citera
2020-01-04, 12:27
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Det syns inte om en användare har Tinder gold eller inte.

Vilket är ett bra val av dem. Har svårt att se att en kvinna skulle gå igång på att se att en kille betalar extra för Tinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in