Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Jag som är en kortis på 173 cm får lida mycket av detta, via chatten då och inte irl. Det första många kvinnor skriver är "hur lång är du", eller har du körkort", vilket jag tycker är helt bisarrt. Varje gång längdfrågan dykt upp så vet jag att jag mer eller mindre är rökt.

Låter inte rimligt.
Måste vara någon annan orsak än längd på 1.73
Citera
2020-11-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag har som sagt försökt att förstå Tinders algoritmer och vem som visas för vem. Förstår fortfarande inte. När dessa yngre stiliga män kom upp och jag svepte höger (absolut inte på alla) så blev det omedelbar match. Det betyder ju att de redan hade sett mig trots att de inte fanns i mitt önskade åldersspann. Skumt.

Jag vet redan att jag är tantsjuk.
Skäms inte för att vara "tantsjuk", vet inte din ålder men jag är 45 och dejtar allt mellan 25 och 52. Har jag dåligt samvete? Inte alls. Är det de ynger du är ute efter så var bara glad om du får napp
Citera
2020-11-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Svårt att veta, men jag menar att ALLA bör rannsaka sig själva och se om dom själva kan förändra något till det bättre, inte bara män såklart, alla som är på appen.
Men detta skulle kräva självkännedom, och har man det redan, så är man troligen inte en del av problemet, så blir lite moment 22.
Men så himla tragiskt, att en app som skulle förenkla/förbättre dejting, i själva verket verkar ha fått båda könen att bli mera missnöjda med varandra till stor del...

Hur skulle det vara möjligt att få så många som möjligt att hitta det dom önskar, utan att välja någon man inte alls känner för, för det vill nog ingen?

Skulle det bli någon skillnad, om det bara fick sökas seriöst på en app, och bara ligg på en annan? Hur nu det skulle kunna kontrolleras, men hypotetiskt?
Utgår från mig själv nu, och jag tror ju inte att jag är eftertraktad för annat än sex från yngre män, då jag är på en sida enbart för sexsök. Jag vet alltså varför en man tar kontakt med mig, jag behöver inte undra vad han vill, eller luras att tro att han vill mera än han vill, det är raka rör helt enkelt.

Kan det ändra på utvecklingen, då många kvinnor sannolikt skulle få färre matchningar om alla söker seriöst på en app och inte blandar ihop seriöst med ligg? Eller är jag ute och cyklar i höstmörkret
Du ser ju helt klart bra ut, efter att vi skrivit med varandra testade jag "olika sidor för sexträffar". Där hade jag betydligt sämre framgång än på tinder. Jag ligger ju gärna på första dejt men jag lägger fram det försiktigt. Det fungerar på Tinder men på de olika sexkontaktsidorna måste man vara mycket mer offensiv....det passar inte mig.

Även om jag har framgång på tinder så vill jag ju testa nytt...

Däremot så försöker jag än en gång att lägga Tinder på hyllan. Fy fan vad det suger med ett beroende man inte har koll på
Senast redigerad av Farzan73 2020-11-16 kl. 21:43.
Citera
2020-11-16, 21:30
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Är det inte uppenbart vad jag försökt formulera?

Kvinnor bör söka efter män som ligger på deras egen nivå (också). Alla kvinnor kan inte jaga efter topp 10-20%.

Ber om ursäkt, trött.

Då är jag med.
Citera
2020-11-16, 21:46
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Du ser ju helt klart bra ut, efter att vi skrivit med varandra testade jag "olika sidor för sexträffar". Där hade jag betydligt sämre framgång än på tinder. Jag ligger ju gärna på första dejt men jag lägger fram det försiktigt. Det fungerar på Tinder men på de olika sexkontaktsidorna måste man vara mycket mer offensiv....det passar inte mig.

Även om jag har framgång på tinder så vill jag ju testa nytt...

Nu hänger jag inte med? Jag anses nog inte se bra ut, jo för äldre herrar kanske, men det är inte dom jag är intresserade av. Testade sån Photofeeler och hamnar som bäst på 4,2...

Det är nog olika på vem man har kontakt med? Nog för att jag pratar en del innan träff, men när vi väl träffas så kör vi, det är ju det som är syftet. Men jag jagar ju inte engångsäventyr, utan någon för återkommande träffar för att få ut maximalt av upplägget. Så ju bättre jag lärt känna mannen och vet om vi är kompatibla, desto större chans till lyckade träffar.

Menar du att du måste vara "mera på" på sexsidor? På vilket sätt? Skicka gärna pm ifall det blir överkurs i denna tråd.
Citera
2020-11-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Nu hänger jag inte med? Jag anses nog inte se bra ut, jo för äldre herrar kanske, men det är inte dom jag är intresserade av. Testade sån Photofeeler och hamnar som bäst på 4,2...

Det är nog olika på vem man har kontakt med? Nog för att jag pratar en del innan träff, men när vi väl träffas så kör vi, det är ju det som är syftet. Men jag jagar ju inte engångsäventyr, utan någon för återkommande träffar för att få ut maximalt av upplägget. Så ju bättre jag lärt känna mannen och vet om vi är kompatibla, desto större chans till lyckade träffar.

Menar du att du måste vara "mera på" på sexsidor? På vilket sätt? Skicka gärna pm ifall det blir överkurs i denna tråd.
För det första så såg du bättre ut än 4.2, ta med dig det. Men ja, jag är ju en äldre herre så det kanske saknar betydelse

Tänker inte fördjupa mig mer i de olika sidorna mer än att Tinder har jag väldigt stor framgång i, de renoldlade sexsidorna har jag framgång i, men inte alls som på Tinder.

Skickade ett PM
Senast redigerad av Farzan73 2020-11-16 kl. 22:08.
Citera
2020-11-16, 22:42
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Skäms inte för att vara "tantsjuk", vet inte din ålder men jag är 45 och dejtar allt mellan 25 och 52. Har jag dåligt samvete? Inte alls. Är det de ynger du är ute efter så var bara glad om du får napp

Jag skäms egentligen inte.

Tinder är Tinder och det nappade mest hela tiden. Det var en av anledningarna till att jag la ner. Jag blev stressad av att behöva underhålla alla matchningar.

Gäller det lättsamt häng så är yngre att föredra. Helt klart. Jag är lite yngre än du och de senare åren har jag träffat män i ungefär samma åldersspann. 25-50. För lättsamt häng tycks jag föredra män runt 30. Även om de inte är giftasmaterial. Men giftermål är jag å andra sidan inte intresserad av.

Det ska tilläggas att jag har träffat de allra, allra flesta IRL och inte på Tinder. Jag ville mest bara se hur Tinder funkar och det var ett lägligt komplement till det som sker IRL nu när C-19 kom och fuckade upp det sociala livet.
Citera
2020-11-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag skäms egentligen inte.

Tinder är Tinder och det nappade mest hela tiden. Det var en av anledningarna till att jag la ner. Jag blev stressad av att behöva underhålla alla matchningar.

Gäller det lättsamt häng så är yngre att föredra. Helt klart. Jag är lite yngre än du och de senare åren har jag träffat män i ungefär samma åldersspann. 25-50. För lättsamt häng tycks jag föredra män runt 30. Även om de inte är giftasmaterial. Men giftermål är jag å andra sidan inte intresserad av.

Det ska tilläggas att jag har träffat de allra, allra flesta IRL och inte på Tinder. Jag ville mest bara se hur Tinder funkar och det var ett lägligt komplement till det som sker IRL nu när C-19 kom och fuckade upp det sociala livet.
Skulle ha skrivit 45+ eftersom jag till och med är äldre än så. Visst är det skönt att inte bry sig om ålder, jag letar efter härliga personligheter och till viss del mysig sex, men jag är absolut inte ute efter ett förhållande. Känns som att det du beskriver, träffa yngre är lättsammare, det gäller även oss äldre killar/gubbar. Jag är 47 år och personligen tycker jag att 30-40 kan vara optimalt, samtidigt har jag en härlig kvinna som är några år äldre än mig som....ja får se var det slutar.
Citera
2020-11-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Låter inte rimligt.
Måste vara någon annan orsak än längd på 1.73

Kan ta upp ETT exempel av ett par; En kvinna jag matchat med och chattat i ett par dagar, konversationen flyter på riktigt bra och hon är rakt igenom superskön och visar tydliga tecken på att vara intresserad. Hon frågar hur lång jag är (hon var 175), svarar med 173 cm och 1 minut efter är jag unmatchad. 100% true story.
Citera
2020-11-16, 23:06
Medlem
Citat:
Kan ta upp ETT exempel av ett par; En kvinna jag matchat med och chattat i ett par dagar, konversationen flyter på riktigt bra och hon är rakt igenom superskön och visar tydliga tecken på att vara intresserad. Hon frågar hur lång jag är (hon var 175), svarar med 173 cm och 1 minut efter är jag unmatchad. 100% true story.

Ok. Har det hänt samma med någon som varit kortare än dig också?
Citera
2020-11-16, 23:06
Medlem
Citat:
För det första, dissar hon dig på grund av din längd så lär hon ju knappast vara din framtida fru. Att du är kort kan du ju inte hjälpa och jag kan inte heller ge dig tips, men någon som dissar dig utifrån dina fysiska attribut...det är deras förlust. Du har säkert en massa andra bra saker som mer än väl väger upp längden....
Citera
2020-11-16, 23:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Skulle sagt 176. Använd 3 cm klack när du träffar henne. Sedan bryr hon sig inte om det inte är något fel i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in