Citat:
Ursprungligen postat av
Disco.Destroyer
Länge sen jag postade min gamla profil. Fick några tips som ledde till ett par snygga matches som gick vidare till dejt.
De var dock inte riktigt vad jag sökte och inte heller vad de sökte.
Kvinnorna verkar tro att jag är engångsligg vilket är det sista jag söker så jag måste göra om min profil, Och det har dött med bra matcher. Något måste göras. Jag måste se och skriva lite snällare, men ändå vara mig själv.
Det här är alltså den nya profilen ni tittar på. Jag är född i utlandet så jag skriver inte akademisk svenska.
Jag har inte skrivit min längd eftersom jag är 174cm, så jag antar att det är bättre om jag nämner det senare.
Såga gärna profilen, påpeka bra och dåliga saker :-)
https://i.ibb.co/QdXnRQK/profil.jpg
(länken är aktiv i 1 månad)
Tja profilen är inte dålig, men den sticker inte heller ut särskilt mycket. Den tjejen som letar efter just dig kommer inte bli avskräckt av den, och det är ju bra, bättre än vad många andra snubbar lyckats med. Bilderna och texten ger en rimlig bild av dig och åtminstone något om vem du är. Plus i kanten för att du inte har keps.
Men väldigt många andra män har liknande bilder, verkar väldigt poppis med bilder med någon form av vattensport, djur som inte är deras egna och andra bilder på sportutövning eller MC. Som sagt tidigare, känns som att detta budskap är mer ämnat att imponera på andra män än intressera kvinnor.
Vad gäller texten kunde det vara bra om du fick till något som är lite roligare, mer vältaligt eller som visar på lite självdistans, för att övertyga om att du är lika skärpt som du ber om att tjejen ska vara. Den andra meningen där kan du jobba på. Den ger rätt mycket ett intryck av "Suck vad många korkade jobbiga tjejer som finns här som inte jag vill ha" istället för "åh vad sexigt, kul och spännande det vore att träffa en smart tjej". Försök att skriva så att det är tilltalande och lockande för dem du VILL ha istället för att det blir mer av ett gnäll om vilka du är less på och inte vill ha, som får läsaren att känna sig lätt anklagad. Korkade brudar kommer ändå inte fatta att de är korkade, det ligger i diagnosen, så de kommer inte att sortera bort sig för det.
Håller inte med rådet här om att köra utan profiltext. Särskilt om du letar efter förhållande och inte bara ligg. Att inte ens orkat skriva en text tycker jag ger klara vibbar om att man bara vill ligga, och nej, det är inte "mystiskt", bara oengagerat och ointressant. Din presentation är även som den är nu ljusår bättre än ingen presentation, särskilt för att fånga in dem du faktiskt söker.