2020-11-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Män swipar i snitt höger kring 50%. Är det inte kvinnor som borde ändra hur de swipar?

Detta har ju diskuterats en massa i tråden tidigare.

Iom att kvinnor är de som har kontroll på Tinder och kan göra lite som de vill så hade de aldrig ändrat på något. Om män däremot sveper höger lika ofta/sällan som kvinnor så kommer många kvinnors matchningar drastiskt minska och de kommer att behöva anpassa sig. Nu har det ju gått så långt att tjejer som är en 5a dissar killar som är 7or..för att de kan, blir killar däremot lika selektiva i sina sveps så kommer dessa 5or inte ha lyxen att dissa 7orna utan kommer att välja att ge dessa en ärlig chans. Iaf min teori, kan ha fel, absolut.
Citera
2020-11-16, 13:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Detta argument/förslag kanske kommer låta extremt korkat, men är det inte så att kvinnor har makt på Tinder just för att män GER dem makten?
Ganska självklart. Mäns desperation gör Tinder till en virtuell lekplats för kvinnor.

Man har i undersökningar kommit fram till att män i genomsnitt sveper höger på c:a 55% så fullt så illa som 100% är det inte.

Ju fulare en man är desto mindre selektiv kan han vara. Viktigt att framhålla att detta problem främst inte är hunkarnas fel.
Citera
2020-11-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ganska självklart. Mäns desperation gör Tinder till en virtuell lekplats för kvinnor.

Man har i undersökningar kommit fram till att män i genomsnitt sveper höger på c:a 55% så fullt så illa som 100% är det inte.

Ju fulare en man är desto mindre selektiv kan han vara. Viktigt att framhålla att detta problem främst inte är hunkarnas fel.

Håller med.

Sen tror jag också att det är jävligt mycket falsk marknadsföring av tjejer på Tinder. Jag tror män är de som mest ser likadana ut i rl som på deras Tinderbilder, om inte bättre, medan det är en jävligt stor gambling på hur tjejer ser ut irl i jämförelse med deras bilder.
Citera
2020-11-16, 13:39
Medlem
Citat:
Iom att kvinnor är de som har kontroll på Tinder och kan göra lite som de vill så hade de aldrig ändrat på något. Om män däremot sveper höger lika ofta/sällan som kvinnor så kommer många kvinnors matchningar drastiskt minska och de kommer att behöva anpassa sig. Nu har det ju gått så långt att tjejer som är en 5a dissar killar som är 7or..för att de kan, blir killar däremot lika selektiva i sina sveps så kommer dessa 5or inte ha lyxen att dissa 7orna utan kommer att välja att ge dessa en ärlig chans. Iaf min teori, kan ha fel, absolut.
Jag fattar givetvis avsikten. I teorin kanske det skulle funka, på lång sikt. Men jag tror heller inte att tjejer funkar på det sättet. Får de inte de matchningar de suktar efter så kommer de att sluta swipa. De kommer inte att börja dejta killar under deras nivå, knappt heller killar på sin egen nivå ändå.

Jag tycker att det hela får fel vinkling. Din lösning på problemet framställer det som att männen är de som swipar på "fel sätt".

Oftast är det lättare att helt enkelt rätta till problemet, inte hitta på en annan lösning som man "hoppas" som sidoeffekt ska lösa problemet. (Båda sätten är i detta fall närapå en utopi.)
Citera
2020-11-16, 13:39
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Detta argument/förslag kanske kommer låta extremt korkat, men är det inte så att kvinnor har makt på Tinder just för att män GER dem makten?

Nu kanske jag fått siffran lite om bakfoten, men det sägs att tjejer i regel sveper vänster till 85% och 15% resulterar i högersvep, samtidigt som män nästan sveper höger på allt som har en puls.
Nu vet jag att detta aldrig skulle hända, men bara för att leka med tanken; Säg att män från och med imorgon börjar leva efter samma regel, alltså 85% av svepen kommer vara vänster, endast 15% kommer vara höger (på de tjejer man finner mest intressanta, sett till bild och profiltext). Skulle män börja leva efter denna regel så hade tjejer, framförallt medeltjejerna, märkt en kraftig minskning av likes/matchningar. Detta leder i sin tur att när dessa tjejer väl får en matchning så blir de mycket mer måna om sina matchningar och väljer att ge dom ett försök i stället för att bara låta matchningen ligga där utan att skriva/svara samtidigt som de är på jakt efter en annan kille.

Återigen, detta hade aldrig hänt då killar är alldeles för kåta och ängsliga på att träffa en tjej, men det är just detta som ger tjejer sin makt på dejtingmarknaden. Börjar killar bli lika selektiva som tjejer och lever efter "15% regeln" så tror jag definitivt att "makten" på Tinder hade balanserats.

Vad tror/tycker ni om detta argument/teori?

Jag som inte själv använder Tinder tycker att det låter vettig överlag, och jag har haft liknande tankegångar.

Lägg där till, att en del män är mindre nogräknade för att dom sveper höger på alla som dom skulle kunna doppa i bara för en kväll, och inte tänker sig en relation med.
För en kvinna som inte vet om i vilket syfte mannen svept höger på henne, så kan hon i värsta fall tro att hon är väldigt attraktiv, och därför höjer sina önskemål ytterligare kanske.

Jag har dessutom åsikten att det kanske skulle ändras om det var uppenbart om det är enbart sex eller en relation mannen har i åtanke när han sveper höger, för uppenbart har många män inte så höga krav för enbart sex, och det kan få en del kvinnor att tro att dom är mera populära än vad dom faktiskt är, när det kommer till relation och familjebildande.

Man jag har fått höra att Tinder är en ligg-app, men alla är inte där bara för det, en del hoppas nog på lite mera än så, men risken är att detta har skruvat upp en del kvinnors förväntningar?
Och då bilden är det första man ser om jag förstått det rätt, så är det inte konstigt om dom flesta väljer den snyggast dom kan, det torde även män göra om dom kan?
Citera
2020-11-16, 13:40
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Håller med.

Sen tror jag också att det är jävligt mycket falsk marknadsföring av tjejer på Tinder. Jag tror män är de som mest ser likadana ut i rl som på deras Tinderbilder, om inte bättre, medan det är en jävligt stor gambling på hur tjejer ser ut irl i jämförelse med deras bilder.
Det är väl främst längden på männen som kan komma som en chock.
Citera
2020-11-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag som inte själv använder Tinder tycker att det låter vettig överlag, och jag har haft liknande tankegångar.

Lägg där till, att en del män är mindre nogräknade för att dom sveper höger på alla som dom skulle kunna doppa i bara för en kväll, och inte tänker sig en relation med.
För en kvinna som inte vet om i vilket syfte mannen svept höger på henne, så kan hon i värsta fall tro att hon är väldigt attraktiv, och därför höjer sina önskemål ytterligare kanske.

Jag har dessutom åsikten att det kanske skulle ändras om det var uppenbart om det är enbart sex eller en relation mannen har i åtanke när han sveper höger, för uppenbart har många män inte så höga krav för enbart sex, och det kan få en del kvinnor att tro att dom är mera populära än vad dom faktiskt är, när det kommer till relation och familjebildande.

Man jag har fått höra att Tinder är en ligg-app, men alla är inte där bara för det, en del hoppas nog på lite mera än så, men risken är att detta har skruvat upp en del kvinnors förväntningar?
Och då bilden är det första man ser om jag förstått det rätt, så är det inte konstigt om dom flesta väljer den snyggast dom kan, det torde även män göra om dom kan?

Bra text håller med.

Ang om det är en liggapp..det var det definitivt i början, och det är det säkert till viss del i dag. Men i dag märker jag definitivt en stor ökning av "söker endast seriöst", "söker du enbart en ons kan du svepa vänster". Det är väl en kombo av att vara en liggapp och seriöst dejtande.
Citera
2020-11-16, 13:46
Medlem
Unisertits avatar
Citat:

Det blir främst en liggapp då attraktiva män inte kan tänka sig en relation med tjejer under deras nivå. Och tjejer kan inte tänka sig dejta män under deras nivå.

Sedan ses det som empowering bland dagens feminister att vara promiskuös. Så männen vill såklart bara ligga med dom fulare tjejerna och nu har tjejerna fått för sig att dom också bara vill det.
Citera
2020-11-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Det är väl främst längden på männen som kan komma som en chock.

Jag som är en kortis på 173 cm får lida mycket av detta, via chatten då och inte irl. Det första många kvinnor skriver är "hur lång är du", eller har du körkort", vilket jag tycker är helt bisarrt. Varje gång längdfrågan dykt upp så vet jag att jag mer eller mindre är rökt.
Citera
2020-11-16, 13:51
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag som är en kortis på 173 cm får lida mycket av detta, via chatten då och inte irl. Det första många kvinnor skriver är "hur lång är du", eller har du körkort", vilket jag tycker är helt bisarrt. Varje gång längdfrågan dykt upp så vet jag att jag mer eller mindre är rökt.
Om du ändå är rökt så kan du i ditt svar fråga om vikten. En lika viktig och avgörande detalj för dig.
Citera
2020-11-16, 13:52
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Oj, jag får nästan aldrig den frågan. Men du ska veta att du slapp undan en väldigt ytlig tjej, så hon gjorde er båda en tjänst.

Annars är det rätt kul att dejta tjejer längre än en själv. Dom är precis lika osäkra som vilken tjej som helst och om du bara är tillräckligt manlig och bjuder på dig själv så blir dom attraherade.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om du ändå är rökt så kan du i ditt svar fråga om vikten. En lika viktig och avgörande detalj för dig.
Läst att vissa har blivit rapporterade av tjejerna efter att ha kläckt frågan. Det är bara att svara om man vill och gå vidare om man önskar. Inte ta det så personligt. Hon var ändå inget att ha!
Citera
2020-11-16, 13:53
Medlem
Citat:

Det fetade: Nej, det tror inte jag. Kvinnor siktar alltid uppåt. Jag tror inte att det är en effekt av Tinder, Tinder är snarare ett bevis på hur det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in