Citat:
Ursprungligen postat av
Rouchs
Detta argument/förslag kanske kommer låta extremt korkat, men är det inte så att kvinnor har makt på Tinder just för att män GER dem makten?
Nu kanske jag fått siffran lite om bakfoten, men det sägs att tjejer i regel sveper vänster till 85% och 15% resulterar i högersvep, samtidigt som män nästan sveper höger på allt som har en puls.
Nu vet jag att detta aldrig skulle hända, men bara för att leka med tanken; Säg att män från och med imorgon börjar leva efter samma regel, alltså 85% av svepen kommer vara vänster, endast 15% kommer vara höger (på de tjejer man finner mest intressanta, sett till bild och profiltext). Skulle män börja leva efter denna regel så hade tjejer, framförallt medeltjejerna, märkt en kraftig minskning av likes/matchningar. Detta leder i sin tur att när dessa tjejer väl får en matchning så blir de mycket mer måna om sina matchningar och väljer att ge dom ett försök i stället för att bara låta matchningen ligga där utan att skriva/svara samtidigt som de är på jakt efter en annan kille.
Återigen, detta hade aldrig hänt då killar är alldeles för kåta och ängsliga på att träffa en tjej, men det är just detta som ger tjejer sin makt på dejtingmarknaden. Börjar killar bli lika selektiva som tjejer och lever efter "15% regeln" så tror jag definitivt att "makten" på Tinder hade balanserats.
Vad tror/tycker ni om detta argument/teori?
Jag som inte själv använder Tinder tycker att det låter vettig överlag, och jag har haft liknande tankegångar.
Lägg där till, att en del män är mindre nogräknade för att dom sveper höger på alla som dom skulle kunna doppa i bara för en kväll, och inte tänker sig en relation med.
För en kvinna som inte vet om i vilket syfte mannen svept höger på henne, så kan hon i värsta fall tro att hon är väldigt attraktiv, och därför höjer sina önskemål ytterligare kanske.
Jag har dessutom åsikten att det kanske skulle ändras om det var uppenbart om det är enbart sex eller en relation mannen har i åtanke när han sveper höger, för uppenbart har många män inte så höga krav för enbart sex, och det kan få en del kvinnor att tro att dom är mera populära än vad dom faktiskt är, när det kommer till relation och familjebildande.
Man jag har fått höra att Tinder är en ligg-app, men alla är inte där bara för det, en del hoppas nog på lite mera än så, men risken är att detta har skruvat upp en del kvinnors förväntningar?
Och då bilden är det första man ser om jag förstått det rätt, så är det inte konstigt om dom flesta väljer den snyggast dom kan, det torde även män göra om dom kan?