2020-08-14, 14:42
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag håller med dig givetvis.

Vad jag ville visa på med siffrorna är det ologiska i att tycka att det är männen som ska ändra sitt sätt att svepa. Jag är innerligt trött på att det det tjatas om att det skulle vara män som ska ändra sitt sätt att svepa, utan att det ifrågasätts hur kvinnor sveper. Dvs som att det (enbart) är männen som är problemet i det avseendet.
Det här är inget problem.

Folk bör givetvis bete sig. Ghostade är svinigt, oavsett om det är en kvinna som inte svarar på frågan om en andra dejt eller fuckboyen som fått kvinnan att kära ner sig, och sedan löser det hela med att inte svara. Båda är givetvis fullt lagliga men det är ett bedrägligt beteende oavsett.

Men gällande just swajpande hit och dit så är män och kvinnor helt enkelt olika. Kvinnor är av naturen mer selektiva och kommer så vara på Tinder med. Det är lika dant på dansgolvet. Tjejen på dansgolvet har redan spanat in en eller max två killar. Får hon inte någon av dem känner hon sig ful och ensam och hon skiter fullständigt i drösen med fullt rimliga män som gärna går hem med henne. Som man kanske man spanar lite extra på någon, ja, men om det nu skiter sig är det inte som att man ignorera de andra damerna på dansgolvet. Visar en snygg tjej som inte verkar helt bakom flötet intresse tackar man och tar emot. Det är liksom helt olika.

Eftersom det är ett biologiskt beteeneemönster är det ingen idé att börja tjata om att män minsann borde lajka mindre eller kvinnor mer. Däremot borde folk som sagt bete sig och respektera sina medmänniskor och deras tid.

Om du inte är bra på ishockey men vill spela ishockey är det helt idiotiskt att försöka få till en ändring av spelets regler så de ska passa dig bättre. Det är bättre att bara försöka lära sig spela ishockey.

Sen får man ju avgöra vad man står ut med själv. Om en tjej skriver först till mig och bara skriver "Hej" så svarar jag också bara "hej". Det är inte vad jag har som normal öppningsreplik men inte fan tänker jag anstränga mig om inte hon gör det. Man märker att en hel del brudar blir läte tvära av detta och inte svarar. Fine. Men jag har för mycket självrespekt för att vara deras cirkusclown. Ger en tjej för tråkiga svar, där hon lämnar över allt ansvar för samtalet på mig, slutar jag svara bara. Om hon nu skrev först och vill ha kontakt med mig hade hon en dålig strategi. Men att försöka göra om det här till någon allmän regel där alla män borde göra som jag är trams. Någon man är kanske fine med att träffa något jävla mähä som vill att han ska ta allt ansvar för chattandet. Låt gå. Men jag har ingen lust.
Citera
2020-08-14, 14:44
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag använder inte Tinder själv, men har en väninna som gör det. Hon har väldigt propra påklädda bilder, men hon får ändå förslag om bara sex från män, så det där stämmer inte hela vägen.
Hon har iofs inte anlitat någon proffsfotograf, men hon ger inte sken av att vara ute efter sex på något sätt, men många män testar, för hon kanske går med på det...

Då beror det säkert vad hon sänder för vibbar/utstrålning. Jämför man Marilyn Monroe så får hon säkerligen mer sexförfrågningar än Audrey Hepburn. Vissa kvinnor har mer sexuell appeal som exempelvis Marilyn Monroe

Man behöver inte anlita någon. Jag tror mycket beror på ansiktet

Jag menade inte heller direkt du i mitt inlägg

Sen är det upp till en kvinna att sätta stopp för en man som går på en sån diskussion. Det kan också bero på vad hon själv klickar på för män.
Klickar du på hunkie dunkie Mikael med solbränna, gröna ögon och solbräda så kan man förvänta sig att han direkt går på sex eftersom han själv är avtrubbad och får såna meddelande förfrågningar hela tiden
Citera
2020-08-14, 14:47
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Det är iaf min teori till att så många kvinnor hävdar att ”det är bara idioter på Tinder”. Dvs det är de själva genom sitt svepande som har hjälpt till med att skapa ”idioterna”.

Det ligger givetvis något i det här. Samma sak med tjejer som gång på gång på gång på gång menar att de bara råkar ut för fuckboys. Jag försöker då förklara att om hon väntar med sex kommer hon rensa bort många av fuckboysen. Vidare försöker påtala att män som regel kan tänka sig att ligga med en kvinna som de uppfattar som under deras nivå men ofta inte vill bli ihop.

Svaret blir ofta att de minsann inte alls bara swajpar på "de snyggaste killarna", men man bör då påtala att kvinnor uppfattar 80% av männen som under medel i utseende.

Men det här handlar alltså inte om att jag menar att detta är orättvist, utan det är mer något jag menar att kvinnor som klagar över en stor mängd tindermisslyckanden bör tänka på.
Citera
2020-08-14, 14:47
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Nu gissar jag, men det är väl en 4-5ggr fler män än kvinnor på Tinder? Det tycker jag är ett större bekymmer än hur respektive kön likear.

När kvinnorna likear kring gissningvis 15% av killarna i snitt så likear de flesta kvinnor samma killar. Det gör att dessa män (precis som de flesta kvinnor) får i princip alla matchningar och det blir en väldig massa matchningar.

I det läget inser den gruppen av män väl snabbt att det alltid finns en nästa tjej runt hörnet och de kan uttrycka sig hur de vill och knulla runt hur mycket de vill. Det behöver inte alls ha varit intentionen från början.

Det är iaf min teori till att så många kvinnor hävdar att ”det är bara idioter på Tinder”. Dvs det är de själva genom sitt svepande som har hjälpt till med att skapa ”idioterna”.

Allt detta medan de genuina killarna försöker nå fram till en kvinna som ligger på en acceptabel nivå, men i bruset får nöja sig med svar som ”ah, haha. oki”

Det resonemanget kan jag köpa.
Men hur få färre män eller flera kvinnor på Tinder då?

Hade önskat att det inte gick att vara där om man redan är upptagen, för jag gissar att det finns en del såna också, av båda kön. Dom lär nog förstöra en del då dom sannolikt bara är ute efter sex?
Och alla har nog inte okej till det från sin partner, men nu blir det lite moral, men man kan ju se det som att den som är i en relation inte har på Tinder att göra.

Det låter som att man behöver få lite bättre ordning på balansen, men också kanske att överge Tinder, då dom ska tjäna pengar, och inte har som främsta syfte att göra människor nöjda?
Allt hänger ihop, men vart ska man börja för att försöka bromsa den nedåtgående spiralen?

Tänk om någon kunde fixa en app som inte är vinstdrivande, och som fungerar naturligt, det kanske vore något?
Citera
2020-08-14, 14:51
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Då beror det säkert vad hon sänder för vibbar/utstrålning. Jämför man Marilyn Monroe så får hon säkerligen mer sexförfrågningar än Audrey Hepburn. Vissa kvinnor har mer sexuell appeal som exempelvis Marilyn Monroe

Man behöver inte anlita någon. Jag tror mycket beror på ansiktet

Jag menade inte heller direkt du i mitt inlägg

Sen är det upp till en kvinna att sätta stopp för en man som går på en sån diskussion. Det kan också bero på vad hon själv klickar på för män.
Klickar du på hunkie dunkie Mikael med solbränna, gröna ögon och solbräda så kan man förvänta sig att han direkt går på sex eftersom han själv är avtrubbad och får såna meddelande förfrågningar hela tiden

Jag kan inte svara för hur män upplever hennes ansikte, jag är ju hennes barndomsvän så jag ser ju hela henne. Men hon har inte såvitt jag kan se gett några som helst vinkar om att hon skulle vara intresserad av enbart sex, och har avstyrt det hela så fort mannen börjat prata om sex, och såklart även nekat träffat med män som varit inne på sex.

Hon har mest gillar män i sin egen ålder med liknande livssituation som hennes, så inga hunkar eller tvättbrädor, utan män som ser snälla och trevliga ut.
Citera
2020-08-14, 14:59
Medlem
Citat:
Jag använder inte Tinder själv, men har en väninna som gör det. Hon har väldigt propra påklädda bilder, men hon får ändå förslag om bara sex från män, så det där stämmer inte hela vägen.
Hon har iofs inte anlitat någon proffsfotograf, men hon ger inte sken av att vara ute efter sex på något sätt, men många män testar, för hon kanske går med på det...

Är det så, Mötesplatsen har en spärr för "erotiska meddelanden" så hon får flytta över dit.
Citera
2020-08-14, 15:00
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Är det så, Mötesplatsen har en spärr för "erotiska meddelanden" så hon får flytta över dit.

Tack, ska be henne kolla in den i stället då.
Citera
2020-08-14, 15:01
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Jag kan inte svara för hur män upplever hennes ansikte, jag är ju hennes barndomsvän så jag ser ju hela henne. Men hon har inte såvitt jag kan se gett några som helst vinkar om att hon skulle vara intresserad av enbart sex, och har avstyrt det hela så fort mannen börjat prata om sex, och såklart även nekat träffat med män som varit inne på sex.

Hon har mest gillar män i sin egen ålder med liknande livssituation som hennes, så inga hunkar eller tvättbrädor, utan män som ser snälla och trevliga ut.

Du kan tyvärr inte svara på den frågan för som sagt så ser du hela henne och det är riktigt svårt för dig att göra en sån bedömning. Det är mycket bättre att låta en killkompis eller en manlig kollega göra den bedömningen.

Män kan se helheten bättre än vad man själv gör. Jag tycker det är rätt märkligt eftersom jag har rätt många matchningar ifrån hela världen och ingen har gått på sex diskussionen.

Jag blir mer tillfrågad om barnafödande och då blev jag irriterad på en man och frågade om jag ser ut som en nazist som inte vill ha barn?

Man får rak på sak med såna män annars får hon aldrig svar på sina frågor. Jag kan tänka mig att jag ser ut som en Hitler för barn. Rena karriärskvinnan som inte är för barn.

Nu fick jag aldrig svar på frågan av denna man men jag hade väldigt gärna vetat varför jag blir tillfrågad för jag har inte skrivit någonstans i profilen att jag är emot barn.

Man blir ställd som kvinna att män är dessa som frågar men det är kanske indirekta saker till jag vill ha sex med dig. Vad vet jag..

Riktigt svårt att veta hur män fungerar tycker jag eller vissa män
Citera
2020-08-14, 15:05
Medlem
Citat:
Tack, ska be henne kolla in den i stället då.

Får jag fråga, har hon en stor byst? Funderar bara om det har något att göra med eventuella sexförslag från män.

Spärren är inte automatiskt utan man får gå in i sina inställningar och välja det.
Citera
2020-08-14, 15:07
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Du kan tyvärr inte svara på den frågan för som sagt så ser du hela henne och det är riktigt svårt för dig att göra en sån bedömning. Det är mycket bättre att låta en killkompis eller en manlig kollega göra den bedömningen.

Män kan se helheten bättre än vad man själv gör. Jag tycker det är rätt märkligt eftersom jag har rätt många matchningar ifrån hela världen och ingen har gått på sex diskussionen.

Jag blir mer tillfrågad om barnafödande och då blev jag irriterad på en man och frågade om jag ser ut som en nazist som inte vill ha barn?

Man får rak på sak med såna män annars får hon aldrig svar på sina frågor. Jag kan tänka mig att jag ser ut som en Hitler för barn. Rena karriärskvinnan som inte är för barn.

Nu fick jag aldrig svar på frågan av denna man men jag hade väldigt gärna vetat varför jag blir tillfrågad för jag har inte skrivit någonstans i profilen att jag är emot barn.

Man blir ställd som kvinna att män är dessa som frågar men det är kanske indirekta saker till jag vill ha sex med dig. Vad vet jag..

Riktigt svårt att veta hur män fungerar tycker jag eller vissa män

Förmodligen har dessa män någon gång tidigare lyckats och testar även med henne, bara för att dom vill ha sex. En del individer är desperata och skjuter hejvilt omkring sig...
Hon säger kort och gott att ifall det blir någon relation så kan dom prata om sex då,men inte nu, och då brukar det bli tyst, så dom männen var ju tydligt bara ute efter sex, åtminstone med henne.

Men hon har träffat någon i den "riktiga världen" nu, så hon har tagit bort appen.
Citera
2020-08-14, 15:08
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Får jag fråga, har hon en stor byst? Funderar bara om det har något att göra med eventuella sexförslag från män.

Spärren är inte automatiskt utan man får gå in i sina inställningar och välja det.

Nej, stora byst har inte med saken att göra såvida man inte visar riktigt stor urringning men sminkningen kanske har en effekt. Vill man förföra en man så har man rött läppstift och ganska hård sminkning
Citera
2020-08-14, 15:09
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Förmodligen har dessa män någon gång tidigare lyckats och testar även med henne, bara för att dom vill ha sex. En del individer är desperata och skjuter hejvilt omkring sig...
Hon säger kort och gott att ifall det blir någon relation så kan dom prata om sex då,men inte nu, och då brukar det bli tyst, så dom männen var ju tydligt bara ute efter sex, åtminstone med henne.

Men hon har träffat någon i den "riktiga världen" nu, så hon har tagit bort appen.

Man får liksom skriva ”seriöst” i sin profil. Riktigt stora bokstäver så att vissa förstår att man är ute efter en relation och inte engångsligg. Jag har sett att vissa män gör det

Det är riktigt komedi när det är tvärtom tycker jag. Inget taskigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in