Citat:
Det här är inget problem. Jag håller med dig givetvis.
Vad jag ville visa på med siffrorna är det ologiska i att tycka att det är männen som ska ändra sitt sätt att svepa. Jag är innerligt trött på att det det tjatas om att det skulle vara män som ska ändra sitt sätt att svepa, utan att det ifrågasätts hur kvinnor sveper. Dvs som att det (enbart) är männen som är problemet i det avseendet.
Vad jag ville visa på med siffrorna är det ologiska i att tycka att det är männen som ska ändra sitt sätt att svepa. Jag är innerligt trött på att det det tjatas om att det skulle vara män som ska ändra sitt sätt att svepa, utan att det ifrågasätts hur kvinnor sveper. Dvs som att det (enbart) är männen som är problemet i det avseendet.
Folk bör givetvis bete sig. Ghostade är svinigt, oavsett om det är en kvinna som inte svarar på frågan om en andra dejt eller fuckboyen som fått kvinnan att kära ner sig, och sedan löser det hela med att inte svara. Båda är givetvis fullt lagliga men det är ett bedrägligt beteende oavsett.
Men gällande just swajpande hit och dit så är män och kvinnor helt enkelt olika. Kvinnor är av naturen mer selektiva och kommer så vara på Tinder med. Det är lika dant på dansgolvet. Tjejen på dansgolvet har redan spanat in en eller max två killar. Får hon inte någon av dem känner hon sig ful och ensam och hon skiter fullständigt i drösen med fullt rimliga män som gärna går hem med henne. Som man kanske man spanar lite extra på någon, ja, men om det nu skiter sig är det inte som att man ignorera de andra damerna på dansgolvet. Visar en snygg tjej som inte verkar helt bakom flötet intresse tackar man och tar emot. Det är liksom helt olika.
Eftersom det är ett biologiskt beteeneemönster är det ingen idé att börja tjata om att män minsann borde lajka mindre eller kvinnor mer. Däremot borde folk som sagt bete sig och respektera sina medmänniskor och deras tid.
Om du inte är bra på ishockey men vill spela ishockey är det helt idiotiskt att försöka få till en ändring av spelets regler så de ska passa dig bättre. Det är bättre att bara försöka lära sig spela ishockey.
Sen får man ju avgöra vad man står ut med själv. Om en tjej skriver först till mig och bara skriver "Hej" så svarar jag också bara "hej". Det är inte vad jag har som normal öppningsreplik men inte fan tänker jag anstränga mig om inte hon gör det. Man märker att en hel del brudar blir läte tvära av detta och inte svarar. Fine. Men jag har för mycket självrespekt för att vara deras cirkusclown. Ger en tjej för tråkiga svar, där hon lämnar över allt ansvar för samtalet på mig, slutar jag svara bara. Om hon nu skrev först och vill ha kontakt med mig hade hon en dålig strategi. Men att försöka göra om det här till någon allmän regel där alla män borde göra som jag är trams. Någon man är kanske fine med att träffa något jävla mähä som vill att han ska ta allt ansvar för chattandet. Låt gå. Men jag har ingen lust.