Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Ok, ja så pass mycket som något ord till är ju trevligt förstås. Mycket beror på formatet också. Om meddelanden är av typ chatt blir det kortare än om meddelandefunktionen är av typ mail då man så klart skriver längre i första meddelandet. Det skiljer ju mellan olika tjänster.
Jag inbillade mig att man hade foton på den typ av kontaktsida som BC är, men kanske inte ansiktet. Då lärde jag mig något.
Du är ett unikum som kvinna om du tar dig tid att svara även de du inte är intresserad av. Då är ett betydligt vanligare beteende att kvinnor bara blockar den de inte faller för. Ibland efter att ha kollat in en mans profil helt självmant. En vanlig man kanske får ett svar om han kontaktar 10 - 20 kvinnor. Men jag tackar för din artighet å alla mäns vägnar!
Vet inte hur chatten ser ut på Tinder, men är det liknande som kik och Messenger så går det ju att skriva åtminstone några ord?
Utan att ha något "facit" på hur man tar kontakt, så är ett "hej namn" lika lite påkostat för mig som en busvissling ute på stan, inget man svarar på utan bara en uppskattande gest ungefär, men det kanske är praxis i dejting-appar? Så för mig är ett "hej namn", något jag bemöter med "hej namn" och sällan något mer. Som man ropar får man svar
Foton kan man ha, men få visar sitt ansikte, många vill vara lite anonyma förutom för den man träffar. Och dom flesta bilder i mäns profiler är en dic-pic som sällan är tagen på ett snyggt sätt, ner med byxorna och fota ungefär, så den typ av bilder ger inte så mycket.
Om en man däremot skriver en intressant profil så att man får en känsla av honom, så sticker han genast ut från mängden och blir intressant bara för att han bemödat sig med en bra profil. Och en sån man svarar i regel artigt om man bara skriver och säger att han har en kul profil, så för mig är hur profilen är uppbyggd en fingervisning om hur mannen kan tänkas vara, men vet inte om det har någon relevans för Tinder?
Blockera är jag inte vän med, det gör jag endast på dom som skriver något otrevligt eller inte respekterar ett tack, men nej tack. Däremot blir jag själv blockad av andra som besökt min profil, men har förstått att då anser den mannen att jag inte är intressant för honom, så för att spara bådas tid blir jag blockerad av honom, har lärt mig att inte ta det personligt då det tycks betyda "nej tack".
Jag förstår till viss del att män måste skriva till många för att få något svar, och någon har svarat mig att det inte lönar att lägga ner tid på att skriva personligt. Men samtidigt förstår jag en kvinna om hon inte svarar på något som bara kanske ser ut att ta onödig tid från henne? Att känna sig som en i mängden bara. Att hon lägger krutet på den som sticker ut? Men svårare att bedöma då utseende tycks vara mera avgörande på Tinder enligt användare i denna tråden.
Jag anstränger mig för att bemöta andra som jag själv vill bli bemött, även om det tar en stund att svara på mail trots att dom inte är intressanta för mig. Jag har däremot råkat ut för att jag sällan får svar när jag skriver till män, men då antar jag att det med ett manligt tänk är lika med "nej tack"...