2020-05-25, 19:20
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-right
Spelar ingen roll hur man startar en konversation. Är man inte "rätt" person så kommer hon att ignorera.

Om man jämför i verkligheten så är det lite tvärtom. Så länge man visar respekt och hänsyn så är risken stor att man kommer få ett svar och leder oftast vidare till en konversation. Det beror på att du är den enda som har tagit intiativ och tagit kontakt med henne.

På Tinder så har säkert ett hundratal tagit kontakt med henne. Det blir i hjärnan att det hela tiden finns någon bättre där ute, så hon väntar hela tiden på Mr Perfect ska matcha med henne.

Det låter ju som att det ser ut så, men det är beklagligt att det är så.
Citera
2020-05-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
En 18 årig tjej skapar Tinderkonto med bilder av youtubern Alexander Grace och hon lär sig något nytt: https://www.youtube.com/watch?v=DZTIbHIsIYw Tycker alla kvinnor som läser i denna tråd ska se den. Den är 15 minuter lång bara.

Alltså skillnaden mellan killar och tjejer är att killar är desperata efter sex, de skulle stoppa in den nästan oavsett hur en tjej ser ut. Därav att de skriver till alla de kan och är piggare på att hålla igång en konversation på såna appar.
Tjejer är inte lika desperata efter sex, de söker främst något seriöst och är därför mer selektiva med vilka de svarar. De får så många intresserade desperata killar att välja mellan att man väljer ut de som är intressantast inte minst då man inte orkar svara till alla.

Om man nu ska generalisera.

Personligen har jag inte sett någon mening med att skriva till någon alt svara någon som inte alls verkar vara min typ. Jag är kanske unik men skulle heller inte komma på tanken att skriva till någon som verkar "bättre" än mig. Tex skriva till nån hunkig snygging när man själv är en 6a, man är väl inte delusional... Har alltid sökt nån på ungefär samma nivå gällande olika saker där jag tror ens livsstilar skulle passa ihop.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 20:28.
Citera
2020-05-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Vad tycker du att man ska ha för bilder då om man aldrig befinner i sociala situationer där någon tar foton? Enda jag kan göra är att själv ta foton på mig, och de blir ju som de blir. Visst, det finns timer på telefonen så att man kan sätta upp den någonstans och ta ett kort som då ser ut att vara taget av någon annan, men det kräver ju stativ och grejer såvida man inte kan hitta en grenklyka någonstans som är exakt i rätt vinkel och höjd.

Fråga någon som ser sjysst ut nästa gång du sitter på café eller nåt liknande. Har aldrig hänt mig att folk sagt nej, ibland har man bett någon när man varit ett sällskap som ville ha en bild på alla på samma gång, eller tex när man varit sambo och velat ha en gemensam bild. (ej selfie)
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 21:03.
Citera
2020-05-25, 22:06
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Låter inte alls bra

Jag utgår från mitt tycke och erfarenhet från Bodycontact, där man i regel inte har några bilder utan bara en beskrivning i profilen Så kanske inte går att applicera på Tinder, men jag delger mitt perspektiv ändå.

Jag har lättare att lockas av en man som skriver ett ganska kort men ändå uppseendeväckande första meddelande, så där någon bara säger "hej nam", känns massfabricerat och inte personligt riktat till mig. Jag kanske är avvikande, men jag vill få något litet som visar att mannen är intresserad av just mig, och inte vilken kvinna som helst. Men det kräver ju att jag har något i min profil som han kan hänvisa till också såklart. Så ifall en man skriver "Hej, härlig musiksmak du har" öppnar upp för en dialog enligt mitt tycke. Det kan vara nästan vad som helst, något som visar att han läst min profil och att det är något i den som lockar honom till just mig, att det är en nyfikenhet har har kring mig eller min musiksmak eller vad jag nu angett i min profil.

Men, då är jag också en sån som svarar på alla mail som inte är direkt otrevliga, och då jag lägger sån energi på att vara trevlig så vill jag ju få det tillbaka, och när jag artigt och vänligt förklarat varför en viss man inte är intressant för mig, så får jag ofta ett mail tillbaka där han tackar för att jag ändå svarade och var vänlig, så det verkar inte vara praxis tyvärr.
Ok, ja så pass mycket som något ord till är ju trevligt förstås. Mycket beror på formatet också. Om meddelanden är av typ chatt blir det kortare än om meddelandefunktionen är av typ mail då man så klart skriver längre i första meddelandet. Det skiljer ju mellan olika tjänster.

Jag inbillade mig att man hade foton på den typ av kontaktsida som BC är, men kanske inte ansiktet. Då lärde jag mig något.

Du är ett unikum som kvinna om du tar dig tid att svara även de du inte är intresserad av. Då är ett betydligt vanligare beteende att kvinnor bara blockar den de inte faller för. Ibland efter att ha kollat in en mans profil helt självmant. En vanlig man kanske får ett svar om han kontaktar 10 - 20 kvinnor. Men jag tackar för din artighet å alla mäns vägnar!
Citera
2020-05-25, 22:08
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Alltså skillnaden mellan killar och tjejer är att killar är desperata efter sex, de skulle stoppa in den nästan oavsett hur en tjej ser ut. Därav att de skriver till alla de kan och är piggare på att hålla igång en konversation på såna appar.
Tjejer är inte lika desperata efter sex, de söker främst något seriöst och är därför mer selektiva med vilka de svarar. De får så många intresserade desperata killar att välja mellan att man väljer ut de som är intressantast inte minst då man inte orkar svara till alla.

Personligen har jag inte sett någon mening med att skriva till någon alt svara någon som inte alls verkar vara min typ. Jag är kanske unik men skulle heller inte komma på tanken att skriva till någon som verkar "bättre" än mig. Tex skriva till nån hunkig snygging när man själv är en 6a, man är väl inte delusional... Har alltid sökt nån på ungefär samma nivå gällande olika saker där jag tror ens livsstilar skulle passa ihop.
Även män som är ute efter något seriöst måste skriva till nästan alla de alls kan tänka sig eftersom de får svar av högst 5-10% av kvinnorna.
Citera
2020-05-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Ok, ja så pass mycket som något ord till är ju trevligt förstås. Mycket beror på formatet också. Om meddelanden är av typ chatt blir det kortare än om meddelandefunktionen är av typ mail då man så klart skriver längre i första meddelandet. Det skiljer ju mellan olika tjänster.

Jag inbillade mig att man hade foton på den typ av kontaktsida som BC är, men kanske inte ansiktet. Då lärde jag mig något.

Du är ett unikum som kvinna om du tar dig tid att svara även de du inte är intresserad av. Då är ett betydligt vanligare beteende att kvinnor bara blockar den de inte faller för. Ibland efter att ha kollat in en mans profil helt självmant. En vanlig man kanske får ett svar om han kontaktar 10 - 20 kvinnor. Men jag tackar för din artighet å alla mäns vägnar!

En annan sida av myntet:

Min erfarenhet är att killar massproducerar det de skickar i sitt första meddelande. Som bäst är det en hel mening (!) vilket man fattar de skickar ut till varenda tjej som finns på sidan. Känner man sig det minsta speciell, att det är just en själv de är intresserade av? Nej. Är det intressant att svara tillbaka på ett oengagerat "hej"? Nja.. Men visst jag förstår att man inte orkar engagera sig i varenda tjej när man ändå sällan får svar. Men sen kanske man inte får svar just för att tjejer känner av att "han" skriver något copy & paste. Som tjej har jag inte heller orkat emotionellt engagera mig i fler än 2-4 killar på samma gång. Vissa kontakter dog ut, några flöt på bra, men efter ett tag blev man lite less på hela skiten, och till slut lämnade man dejtingapparna.

Det har hänt folk skrivit till en något personligt och även fast killen inte alls varit min typ så har man svarat ett vänligt nej-tack formulerat på nåt sätt. Jag försöker tänka tillbaka på vad de killar man faktiskt hade svarat, hade skickat som första meddelande, men det var några år sen så jag minns tyvärr inte. Men generellt sett så blev jag inte intresserad av folk som massproducerar sitt första pm.

Ovanstående är mina erfarenheter och jag tycker jag ligger på medel rent utseendemässigt. (kan se väldigt bra ut om jag fixar till mig) Vackrare tjejer har förmodligen andra erfarenheter.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 22:36.
Citera
2020-05-25, 22:26
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo

Vet inte hur chatten ser ut på Tinder, men är det liknande som kik och Messenger så går det ju att skriva åtminstone några ord?
Utan att ha något "facit" på hur man tar kontakt, så är ett "hej namn" lika lite påkostat för mig som en busvissling ute på stan, inget man svarar på utan bara en uppskattande gest ungefär, men det kanske är praxis i dejting-appar? Så för mig är ett "hej namn", något jag bemöter med "hej namn" och sällan något mer. Som man ropar får man svar

Foton kan man ha, men få visar sitt ansikte, många vill vara lite anonyma förutom för den man träffar. Och dom flesta bilder i mäns profiler är en dic-pic som sällan är tagen på ett snyggt sätt, ner med byxorna och fota ungefär, så den typ av bilder ger inte så mycket.

Om en man däremot skriver en intressant profil så att man får en känsla av honom, så sticker han genast ut från mängden och blir intressant bara för att han bemödat sig med en bra profil. Och en sån man svarar i regel artigt om man bara skriver och säger att han har en kul profil, så för mig är hur profilen är uppbyggd en fingervisning om hur mannen kan tänkas vara, men vet inte om det har någon relevans för Tinder?

Blockera är jag inte vän med, det gör jag endast på dom som skriver något otrevligt eller inte respekterar ett tack, men nej tack. Däremot blir jag själv blockad av andra som besökt min profil, men har förstått att då anser den mannen att jag inte är intressant för honom, så för att spara bådas tid blir jag blockerad av honom, har lärt mig att inte ta det personligt då det tycks betyda "nej tack".

Jag förstår till viss del att män måste skriva till många för att få något svar, och någon har svarat mig att det inte lönar att lägga ner tid på att skriva personligt. Men samtidigt förstår jag en kvinna om hon inte svarar på något som bara kanske ser ut att ta onödig tid från henne? Att känna sig som en i mängden bara. Att hon lägger krutet på den som sticker ut? Men svårare att bedöma då utseende tycks vara mera avgörande på Tinder enligt användare i denna tråden.

Jag anstränger mig för att bemöta andra som jag själv vill bli bemött, även om det tar en stund att svara på mail trots att dom inte är intressanta för mig. Jag har däremot råkat ut för att jag sällan får svar när jag skriver till män, men då antar jag att det med ett manligt tänk är lika med "nej tack"...
Citera
2020-05-25, 22:48
Medlem
Citat:

Men för att överhuvudtaget ha möjlighet att välja att svara eller inte så måste ju tjejen ha gett en like på den killens profil, så varför gör tjejerna det överhuvudtaget om de inte är intresserade av att ha en konversation alls med den personen? Det verkar ju bara vara ett slöseri av allas tid.
Citera
2020-05-25, 22:52
Medlem
Citat:
Men för att överhuvudtaget ha möjlighet att välja att svara eller inte så måste ju tjejen ha gett en like på den killens profil, så varför gör tjejerna det överhuvudtaget om de inte är intresserade av att ha en konversation alls med den personen? Det verkar ju bara vara ett slöseri av allas tid.

Jag kan inte svara för hur andra tänker.. Egoboost (hur många matchningar får jag), ändrar sig sen, eller likar potentiella killar för att sen välja ut de mest intressanta? Finns olika möjliga förklaringar. Men jag håller med dig där.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 22:55.
Citera
2020-05-25, 22:58
Medlem
Citat:
Jag kan inte svara för hur andra tänker.. Egoboost (hur många matchningar får jag), ändrar sig sen, eller likar potentiella killar för att sen välja ut de mest intressanta? Finns olika möjliga förklaringar. Men jag håller med dig där.

Man blir ju inte direkt mindre fundersam över man ska hitta på att skriva om man får en matchning. Jag har tänkt på det till och från, har haft en Tinder-profil i ungefär 11 månader nu men inte fått någon matchning än så jag har inte haft någon chans att prova. Men det kanske inte tjänar någonting till att tänka för mycket på sådana saker i förväg?
Citera
2020-05-25, 23:04
Medlem
Citat:
Man blir ju inte direkt mindre fundersam över man ska hitta på att skriva om man får en matchning. Jag har tänkt på det till och från, har haft en Tinder-profil i ungefär 11 månader nu men inte fått någon matchning än så jag har inte haft någon chans att prova. Men det kanske inte tjänar någonting till att tänka för mycket på sådana saker i förväg?

Oj då, det var tråkigt att höra. Om du får en matching så skriv några meningar bara. Varken för kort eller för långt. Typ "du verkar intressant" och fråga henne något du vill veta och/eller om något i hennes profil.

PS är du ung, medelålders? Kanske värt att se över sina bilder också? Eller frisyr/klädsel. Och reflektera över om det finns något du kan förbättra.

pma om du vill att någon kollar och ger dig sina synpunkter. För sådär 10 år sen så gav jag mina kvinnliga synpunkter på några flashbackares dejtingprofil. även om sådant är lite nervöst då jag på inget sätt är någon dejtingexpert.

P.s.s såg att du har en tråd där du faktiskt ber om input från tjejer. att du är överviktig är såklart ett minus, gå ner i vikt om du kan. Brukar du likea på tinder tjejer som själva är överviktiga?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-25 kl. 23:23.
Citera
2020-05-25, 23:36
Medlem
Citat:
Oj då, det var tråkigt att höra. Om du får en matching så skriv några meningar bara. Varken för kort eller för långt. Typ "du verkar intressant" och fråga henne något du vill veta och/eller om något i hennes profil.

PS är du ung, medelålders? Kanske värt att se över sina bilder också? Eller frisyr/klädsel. Och reflektera över om det finns något du kan förbättra.

pma om du vill att någon kollar och ger dig sina synpunkter. För sådär 10 år sen så gav jag mina kvinnliga synpunkter på några flashbackares dejtingprofil. även om sådant är lite nervöst då jag på inget sätt är någon dejtingexpert.

P.s.s såg att du har en tråd där du faktiskt ber om input från tjejer. att du är överviktig är såklart ett minus, gå ner i vikt om du kan. Brukar du likea på tinder tjejer som själva är överviktiga?

Jag är snart 40, så inte så ung. Bilderna kan definitivt vara bättre än dem är ja.
Vid det här laget så är det nog smartare att skaffa lite bättre bilder och sedan starta om kontot så man är ny igen så att säga, med ny profil med de nya bilderna. För vid det här laget lär väl knappast någon se att man har bytt bilder ändå.

Jag likear de flesta tjejerna på Tinder så länge de har skrivit någon form av presentation. Dock så känns det inte så meningsfullt huruvida jag likear någon eller inte såhär efter snart ett år, eftersom jag aldrig har fått en like av någon, för vad jag har förstått så säger appen till om man får en like.

Som jag skrev innan så kanske det är bättre att fundera på att starta om kontot så att man exponerar sig om igen för alla i sin närhet, då med nya bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in