Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-15, 14:56
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Skulle vara tacksam för lite råd här.. Jag tror att det är kört men jag frågar ändå..

Jag matchade med en tjej förra veckan och vi skrev jätte mycket till varandra. Det kunde inte gå bättre via text! Vi pratade verkligen om allt från himmel och jord, och jag fick henne ofta att skratta. Jag har nog aldrig känt en sådan kemi med någon ifrån Tinder innan.
Men dagen efter så frågade hon om vi kunde prata i telefon och det gick verkligen inte bra! Jag sa konstiga saker, jag påbörjar meningar som jag inte vet hur jag ska avsluta och jag blir ännu mer stressad när pinsamma tystnader är på väg. Jag gav intrycket av att vara någon annan än den hon chattade med helt enkelt.
Jag har alltid varit jättedålig på att prata i telefon med tjejer som jag aldrig har träffat innan och med facit så skulle jag på något sätt ha parerat hennes önskemål att vilja prata.

Jag skrev till henne och sa precis som det var angående samtalet för annars så skulle hon förmodligen aldrig höra av sig igen ändå.
Idag så är konversationen på väg att dö helt och det känns som att hon skriver mestadels för att vara artig. Hon varken frågar eller ger mig något utrymme att svara på något heller egentligen. Vi skriver på instagram nuförtiden förresten..

Ska man dra till med någon sista grej och få till lite humor i det eller ska jag bara lägga ner utan att ge någon meningslös respons på det senaste hon skrev?

Nu när du ändå redan bränt det skeppet så borde du ta tillfället i akt och öva lite. Ring henne och försök prata med henne. Det mest korkade du kan göra är att gräva ner dig än djupare i att du inte har någon förmåga att prata med människor. Du måste fortsätta utmana dig själv och utvecklas. Hur har du annars tänkt dig få till ligg eller en relation om du inte ens kan prata i telefon med en annan människa?

Jag undvek i långa perioder att prata med tjejer i telefon eftersom jag visste att det skulle bli för intressant och ta upp för mycket tid. Ge inte upp förrän du stöter på den problematiken.
Citera
2020-04-15, 15:00
Medlem
Citat:
Skulle vara tacksam för lite råd här.. Jag tror att det är kört men jag frågar ändå..

Jag matchade med en tjej förra veckan och vi skrev jätte mycket till varandra. Det kunde inte gå bättre via text! Vi pratade verkligen om allt från himmel och jord, och jag fick henne ofta att skratta. Jag har nog aldrig känt en sådan kemi med någon ifrån Tinder innan.
Men dagen efter så frågade hon om vi kunde prata i telefon och det gick verkligen inte bra! Jag sa konstiga saker, jag påbörjar meningar som jag inte vet hur jag ska avsluta och jag blir ännu mer stressad när pinsamma tystnader är på väg. Jag gav intrycket av att vara någon annan än den hon chattade med helt enkelt.
Jag har alltid varit jättedålig på att prata i telefon med tjejer som jag aldrig har träffat innan och med facit så skulle jag på något sätt ha parerat hennes önskemål att vilja prata.

Jag skrev till henne och sa precis som det var angående samtalet för annars så skulle hon förmodligen aldrig höra av sig igen ändå.
Idag så är konversationen på väg att dö helt och det känns som att hon skriver mestadels för att vara artig. Hon varken frågar eller ger mig något utrymme att svara på något heller egentligen. Vi skriver på instagram nuförtiden förresten..

Ska man dra till med någon sista grej och få till lite humor i det eller ska jag bara lägga ner utan att ge någon meningslös respons på det senaste hon skrev?
Backa om du känner att hon backar. Sluta höra av dig om hon gör det. Hon kommer att skriva igen om hon verkligen är/var intresserad. Det är ju charmigt att telefon samtal kan vara lite så om det är första gången man ens hör personen. Att gå från skrift till att prata i telefon är en ganska stor skillnad. Hatar själv att prata i telefon. Enligt mig ska saker också kunna vara så. Sista träffen jag hade via tinder så ville hon också prata i telefon. De blev lite så att vi prata i mun på varandra, men det är charm i sånt. Vi träffades och klickade ännu bättre i rl.
Go with the flow och var inte för needy eller förklara saker. Vem vill ens umgås med folk där man känner att man går på nålar typ? Man ska kunna vara lite nervös, eller kunna säga ’fel’ saker. Så länge det inte är respektlösa saker. Anser jag iaf. Sjukt tråkigt med dom som tror man ska vara perfekt i allt direkt.
Citera
2020-04-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Stulen av en kille (lowlife) som sitter utan tröja och spänner sig. "Tjejer över 50 kg kallar jag vän."
Spreds på Twitter.

Tror att många på Tinder, inte minst tjejer, är lätt deprimerade. Män sveper höger utan eftertanke och uppträder i vissa fall som svin. Det är inte lätt att hitta en bra partner.
Öhhh väger dom under 50 kg sitter dom förmodligen på behandlingshem för anorexi kan man hoppas iaf
Första Tinder träffen i en madrasserad cell, den högtidliga invägningen av tjejen är första momentet på träffen för det där CPt.
Kan du vänligen länka oss till detta Lowlife

En tjej bör väga minst 65 oavsett hur dvärgig hon är.
Vad kallar man en tjej under 175, en vän man kan ligga med.
Är min kontring
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-04-15 kl. 17:29.
Citera
2020-04-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Träffa henne i verkligheten. Helt sjukt om ni först chattar och sedan pratar i telefon. Snacka om att slösa tid!
Bara genom att ses kan man skapa sig en helhetsbild av personen ifråga.

Jag tror du har fel. Genom att bygga upp en relation innan man träffas i verkligheten så kan man undvika många fallgropar. Bygger man upp en gemenskap redan innan man träffas så har man undermedvetet redan påbörjat en form av relation. Om personligheterna klaffar så har båda större chans att bortse ifrån små brister som visar sig under första dejten.

Om jag skulle träffa en tjej där jag känner att vi har många gemensamma intressen, vi har liknande humor och även diskutera vad vi har för sexuella preferenser i sängen så skulle fysiska attribut som är mindre attraktiva spela mindre roll.

Har man ett oklanderligt utseende själv och om det är viktigt att den andre också har det så är det ju bra att träffas så fort som möjligt. Men då får man gå in på personlighetsdetaljerna IRL under kanske lite mer nervösa förhållanden och det är då svårare att gå in på ämnen som potentiellt innehåller personliga deal-breakers. Personligen föredrar jag att ta reda på viktiga saker innan man ses, ser det som mer tidseffektivt än att ränna runt och träffa massa söta tjejer där man efter några dejter inser att de har totalt annan syn på relationer, sociala regler och sex.

Edit: Med reservation för att man kan chatta efter första dejten. Men jag ser det som mer jobbigt och tidskrävande att gå på dejt än att chatta och skoja i chattformat. Jag går aldrig på dejt innan jag lärt känna personen någorlunda via textmeddelanden och telefonsamtal. Har ju som sagt inte ens provat Tinder ännu men på tidigare dejtingsiter fungerade det bra.
Senast redigerad av Knivsta 2020-04-16 kl. 10:08.
Citera
2020-04-16, 10:04
Bannlyst
Söta singelbrudar i Sverige i åldrarna 17-29, tex. Hur upplever de dagens situation? Himmelriket?

Så skulle i alla fall jag tänka om jag vore en brud i dagens Sverige.
Vore jag en ung hunk till man, klart det också vore bra.

Är inte Tinder ideal-appen för de söta och snygga unga? Eller för all del för äldre attraktiva för tillfället singlar.
Citera
2020-04-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Jag tror du har fel. Genom att bygga upp en relation innan man träffas i verkligheten så kan man undvika många fallgropar. Bygger man upp en gemenskap redan innan man träffas så har man undermedvetet redan påbörjat en form av relation. Om personligheterna klaffar så har båda större chans att bortse ifrån små brister som visar sig under första dejten.

Om jag skulle träffa en tjej där jag känner att vi har många gemensamma intressen, vi har liknande humor och även diskutera vad vi har för sexuella preferenser i sängen så skulle fysiska attribut som är mindre attraktiva spela mindre roll.

Har man ett oklanderligt utseende själv och om det är viktigt att den andre också har det så är det ju bra att träffas så fort som möjligt. Men då får man gå in på personlighetsdetaljerna IRL under kanske lite mer nervösa förhållanden och det är då svårare att gå in på ämnen som potentiellt innehåller personliga deal-breakers. Personligen föredrar jag att ta reda på viktiga saker innan man ses, ser det som mer tidseffektivt än att ränna runt och träffa massa söta tjejer där man efter några dejter inser att de har totalt annan syn på relationer, sociala regler och sex.

Edit: Med reservation för att man kan chatta efter första dejten. Men jag ser det som mer jobbigt och tidskrävande att gå på dejt än att chatta och skoja i chattformat. Jag går aldrig på dejt innan jag lärt känna personen någorlunda via textmeddelanden och telefonsamtal. Har ju som sagt inte ens provat Tinder ännu men på tidigare dejtingsiter fungerade det bra.

Jag håller med. Det går faktiskt fint att lära känna någon ganska bra genom att skriva mycket och prata på telefon. Sen är det fysiska mötet såklart en viktig faktor och man bör inte vänta för länge. Men jag tycker man ganska enkelt kan känna av om det finns något redan innan mötet om man har lång erfarenhet av att skriva med tjejer vilket jag t.ex. har. Efter lite chattande ser jag beroende på deras svar och respons på mina öppningar vilka jag kommer klicka med och inte.
Citera
2020-04-16, 11:53
Medlem
Citat:
Personligen så skulle jag ha lagt ner det hela. Det går, men är svårt, att återuppliva en döende diskussion.

Vad gäller chattade eller telefon så finns det väl kanske inget rätt eller fel. Du har däremot lärt dig nu att telefon inte är din starka sida. Se till att du tar din nästa flirt till den plats du behärskar bäst, oavsett om det är fysisk träff, chat eller telefon (Inte för dig då).
Citera
2020-04-16, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Söta singelbrudar i Sverige i åldrarna 17-29, tex. Hur upplever de dagens situation? Himmelriket?

Så skulle i alla fall jag tänka om jag vore en brud i dagens Sverige.
Vore jag en ung hunk till man, klart det också vore bra.

Är inte Tinder ideal-appen för de söta och snygga unga? Eller för all del för äldre attraktiva för tillfället singlar.
Jag förstår inte vad du säger, vad är frågan?
Citera
2020-04-16, 13:27
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Helt ärligt. De flesta unga är bara på appen för bekräftelse eller tidsfördriv. Skulle Tinderellorna träffa spännande killar så skulle de inte ha annat att göra om dagarna. I regel orkar folk inte mötas upp och har oftast vettigare saker för sig.

Tror snarare att det är idealappen för äldre, mogna människor kring 40-strecket med etablerade karriärer och självständiga liv.
Senast redigerad av lakritc 2020-04-16 kl. 13:42.
Citera
2020-04-16, 14:20
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Har funnits från och till i många år på Tinder och delar inte din syn på det.
Har gått på en jäkla massa dejter genom åren.

Testa en dejtingssida där du kan se inloggningsfrekvensen hos besökarna (efter swajpen på Tinder ser du inte personen mer om ni inte matchar) och bedöm om det är ett bra inflöde av nya kvinnliga besökare eller om det är samma ragator som hänger där dag ut och dag in.
Citera
2020-04-16, 14:59
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Jag tror du har fel.
Att träffas i typ 30 minuter på det lokala fiket eller för en promenad efter jobbet måste vara många gånger mer tidseffektivt än ett par dagars chatt och telefon. Vidhåller att det är ett efterblivet sätt att träffas på, särskilt som inget av det som skrivs eller sägs nödvändigtvis är sant.

Kör själv uteslutande cold approaches i de fall jag märker att det kan finnas intresse. Det finns såklart en sexighet i det mod som krävs för att gå fram till en kvinna man är intresserad av. Något helt annat än generation Zs nätdejtande som egentligen är socialt missanpassat.
Senast redigerad av lakritc 2020-04-16 kl. 15:03.
Citera
2020-04-16, 17:30
Bannlyst
Hej.
Nygammalmedlem.

Men är bara tvungen att skriva då jag läser så otroligt pinsamma saker om vad ni män/killar/pojkar har för förväntningar på oss tjejer på tinder, appar och betalsidor.

Jag har varit medlem på de flesta sitrer och gör inte reklam för den ensa eller den andra.. MEN nu skall jag förklara lite för er killar hur en tjej vill ha det och det vill hon ha utan bli kallad för "fitta" "fejk" "spam" Hora eller liknande..
Samt innan jag berätta lite så kan jag säga ja jag har ett nu 4 månaders förhållande med en kille jag träffade på en sida (betalsida om det nu har betydelse). Han är fortfarande urgullig mot mig och jag hoppas det verkligen kan bli han och jag en dag.

Men vi träffades på sidan och han snackade med mig dagligen. frågade hur det var med mig och vad jag gjorde. ställde frågor och gav seriös intryck. Sade godnatt.. God morgon.. och allmänt gullig. (älskar dig Jakob)

När jag nu läst här inne så spyr jag på er Tinder-.killar. för ni TROR "marknaden" - köttmarknad är er.. FEL!! Den tillhör oss tjejer- VI bestämmer om vi vill Dejta er eller inte. Ni män har inte den makten för vi kvinnor behöver inte er mäns förtryck längre i samhället utan kan ta de snälla killarna istället.

Felen ni gör:

*Kallar os fejk för vi inte vill dejta med er inom typ 1 vecka eller två.. .-Varför skulle vi det? Fattar ni inte hur många brott osm begås i Sverige. Ni skriver ju själva om det och beklagar er över "blatten" Varför skulle vi tjejer ta den risken?? För ni kallar er snälla? Ni säger ni har en dotter. en hund eller en blomma?

* Ni kallar os olika namn som Hora.osv för vi säger nejtack till en dejt med er innan vi känner os trygga. - Fattar ni dåligt? Vem vill ens dejta den sortens man? Bättre ni är singlar bor hemma hos mamma och spelar era tv spel. Perfekt så slipper ni yngla av er fler svaga individer till mänskligheten.

* Man får höra.. Nej jag vill inte chatta.. bla bla "För jag vill ses mellan fyra ögon" ??!! vem f-n vill det efter 2 dagar snackande på nätet?? Ni kan ju vara precis hur galna som helst och sedan har man en stalker på halsen.

*Frågor om ens privata information som mobilnummer. mail. kik FB eller Mesenger? ja vad tror ni?? Så ni sedan skall kunna spåra upp en?? och Stalka igen??

Detta kvittar om det är betalsida eller gratis.. Ni killar beter er precis likadant! Det är dejt inom 2 dagar max annars är tjejen fejk??!!
Vem F-n är fejk??

Som avslutande ord vill jag bara säga.. go ahead kalla mig nu med fejk... men jag har jobb. killen har jobb och vi hade råd och tid snacka och lära känna varann.
Har ni inte det så kanske skaffa jobb och utbildning först innan ni ens börjar fundera på dejta en tjej. En kille på 30 som bor hemma utan jobb är en "slacker" ingen vill ha en man utan mål i livet...

När det gäller Tinder så är det numera enbart som Facebook. En kass app där män och kvinnor skall visa upp sina egon...

Vill ni ha relation så skaffa det på en normal sida och börja då inte med fråga "om jag vill ha kuk" elelr skicka en kuk bild till mig. Då liksom vet man var ni befinner er på IQ skalan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in