Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-14, 20:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Skriver ni ut er längd i profilen?

Hittade en "rolig" profil skriven av en tjej "Vad kallar man killar under 180 cm? Vänner"

Är tjejer så här jävla ytliga? Man blir ju riktigt rädd.
Stulen av en kille (lowlife) som sitter utan tröja och spänner sig. "Tjejer över 50 kg kallar jag vän."
Spreds på Twitter.

Tror att många på Tinder, inte minst tjejer, är lätt deprimerade. Män sveper höger utan eftertanke och uppträder i vissa fall som svin. Det är inte lätt att hitta en bra partner.
Citera
2020-04-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Hur är dessa moderna tinder-dejter egentligen?
Är de flesta bara ute efter att ligga runt?
Snabba intervju-liknande fikor?

Förstår att det är olika beroende på person. Men vore tacksam för svar av dig och andra ”normala” män och kvinnor då jag inte har nätdejtat på 12 år.

Om Tinder är för ytligt, vad finns det för andra appar/sidor som är mer inriktade på seriösa kontakter där det är större chans att hitta ett klassiskt förhållande?

Det där med att fotona måste vara perfekta som andra inlägg i tråden antyder låter ju rätt ytligt. Är Tinder främst för ytliga personer där allt måste vara perfekt?

Låter ju som en samlingsplats för extroverta skrytmänniskor som jagar uppmärksamhet likt sociala nätverk som Instagram.

Tacksam för svar så att jag kan få lite hum om det är så att Tinder kan vara något för mig eller om jag bör gå med i någon föreningen eller liknande istället.

Lycka till på era dejtingäventyr.

Ska försöka svara så gott jag kan. Har ganska god erfarenhet av tinderdejtande. Är runt 30 och har oftast en ny dejt varje vecka.

Dejterna är vad du gör dom till. Jag tar alltid en promenad som första dejt och det har alltid funkat bra. Nu har jag mest dejtat tjejer runt 25 men jag får inte känslan av att dom jag har träffat ligger runt, men tror mig också kunna läsa av dessa tjejer redan i profilen/chatten och frågar då inte ut dom.

Skulle aldrig fika som första dejt. Promenaden gör det avslappnat och gör man det på en vardagskväll är det naturligt att promenaden inte blir mycket mer än en timme. Då kan man ta en fika på dejt nummer två om hon verkar vettig.

Att ha en bra profil är självklart a och o. Jag märkte stor skillnad när jag gick från 3 vanliga bra bilder på mig själv till att ha kvar 2 av dom och sedan lägga till 2 andra där det hände lite mer i bakgrunden, med andra ord sällskap av vänner på en bild och en bild från en resa.

Extroverta skrytmänniskor är en liten klick som är inom mitt åldersspann, men går man ner mot 20 år så ökar den skaran markant. Nu bor jag tack och lov inte i Stockholm där det förmodligen är betydligt värre.
Citera
2020-04-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Ska försöka svara så gott jag kan. Har ganska god erfarenhet av tinderdejtande. Är runt 30 och har oftast en ny dejt varje vecka.

Dejterna är vad du gör dom till. Jag tar alltid en promenad som första dejt och det har alltid funkat bra. Nu har jag mest dejtat tjejer runt 25 men jag får inte känslan av att dom jag har träffat ligger runt, men tror mig också kunna läsa av dessa tjejer redan i profilen/chatten och frågar då inte ut dom.

Skulle aldrig fika som första dejt. Promenaden gör det avslappnat och gör man det på en vardagskväll är det naturligt att promenaden inte blir mycket mer än en timme. Då kan man ta en fika på dejt nummer två om hon verkar vettig.

Att ha en bra profil är självklart a och o. Jag märkte stor skillnad när jag gick från 3 vanliga bra bilder på mig själv till att ha kvar 2 av dom och sedan lägga till 2 andra där det hände lite mer i bakgrunden, med andra ord sällskap av vänner på en bild och en bild från en resa.

Extroverta skrytmänniskor är en liten klick som är inom mitt åldersspann, men går man ner mot 20 år så ökar den skaran markant. Nu bor jag tack och lov inte i Stockholm där det förmodligen är betydligt värre.

Instämmer. Kör alltid promenad som första dejt med dem som är intressanta för något mer. Har jag skrivit enormt mycket med någon ser jag ofta till att få till det tidigare på dagen och har min kväll öppen ifall man skulle vilja förlänga dejten vilket ofta kan fungera väldigt bra tycker jag. Vad jag vill göra på en andra dejt beror enormt mycket på vad som hände under första dejten.
Citera
2020-04-15, 10:59
Medlem

Tack för era svar. Kommer ge Tinder en chans. Kul att ni också anser att promenader är bra som första aktivitet.
Citera
2020-04-15, 11:27
Medlem
Skulle vara tacksam för lite råd här.. Jag tror att det är kört men jag frågar ändå..

Jag matchade med en tjej förra veckan och vi skrev jätte mycket till varandra. Det kunde inte gå bättre via text! Vi pratade verkligen om allt från himmel och jord, och jag fick henne ofta att skratta. Jag har nog aldrig känt en sådan kemi med någon ifrån Tinder innan.
Men dagen efter så frågade hon om vi kunde prata i telefon och det gick verkligen inte bra! Jag sa konstiga saker, jag påbörjar meningar som jag inte vet hur jag ska avsluta och jag blir ännu mer stressad när pinsamma tystnader är på väg. Jag gav intrycket av att vara någon annan än den hon chattade med helt enkelt.
Jag har alltid varit jättedålig på att prata i telefon med tjejer som jag aldrig har träffat innan och med facit så skulle jag på något sätt ha parerat hennes önskemål att vilja prata.

Jag skrev till henne och sa precis som det var angående samtalet för annars så skulle hon förmodligen aldrig höra av sig igen ändå.
Idag så är konversationen på väg att dö helt och det känns som att hon skriver mestadels för att vara artig. Hon varken frågar eller ger mig något utrymme att svara på något heller egentligen. Vi skriver på instagram nuförtiden förresten..

Ska man dra till med någon sista grej och få till lite humor i det eller ska jag bara lägga ner utan att ge någon meningslös respons på det senaste hon skrev?
Citera
2020-04-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Skulle vara tacksam för lite råd här.. Jag tror att det är kört men jag frågar ändå..

Jag matchade med en tjej förra veckan och vi skrev jätte mycket till varandra. Det kunde inte gå bättre via text! Vi pratade verkligen om allt från himmel och jord, och jag fick henne ofta att skratta. Jag har nog aldrig känt en sådan kemi med någon ifrån Tinder innan.
Men dagen efter så frågade hon om vi kunde prata i telefon och det gick verkligen inte bra! Jag sa konstiga saker, jag påbörjar meningar som jag inte vet hur jag ska avsluta och jag blir ännu mer stressad när pinsamma tystnader är på väg. Jag gav intrycket av att vara någon annan än den hon chattade med helt enkelt.
Jag har alltid varit jättedålig på att prata i telefon med tjejer som jag aldrig har träffat innan och med facit så skulle jag på något sätt ha parerat hennes önskemål att vilja prata.

Jag skrev till henne och sa precis som det var angående samtalet för annars så skulle hon förmodligen aldrig höra av sig igen ändå.
Idag så är konversationen på väg att dö helt och det känns som att hon skriver mestadels för att vara artig. Hon varken frågar eller ger mig något utrymme att svara på något heller egentligen. Vi skriver på instagram nuförtiden förresten..

Ska man dra till med någon sista grej och få till lite humor i det eller ska jag bara lägga ner utan att ge någon meningslös respons på det senaste hon skrev?

Ja du, behöver veta vad hon svarade mer exakt när du skrev och förklarade dig efter telefonsamtalet?

Telefon kan vara enormt svårt om du inte har vana. Jag fruktade verkligen det när jag var yngre men efter att ha arbetat över telefon mycket så är jag nu lite av en expert istället och för mig i princip mer självsäkert än jag gör IRL där. Det handlar bara om att öva, öva, öva men enormt svårt om man inte i princip jobbar med det eller har det där naturligt.
Citera
2020-04-15, 12:03
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Träffa henne i verkligheten. Helt sjukt om ni först chattar och sedan pratar i telefon. Snacka om att slösa tid!
Bara genom att ses kan man skapa sig en helhetsbild av personen ifråga.
Citera
2020-04-15, 13:02
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:

Det kan inte vara lätt med det sociala i generation Z...

Tinder-thot: H! vgd nu?
matrixmorpheus: e med Wille. han halkade på ett bananskal nyss!
Tinder-thot: OMFG LOLolol
matrixmorpheus: vgd då?
Tinder-thot: inge. har tråkit
matrixmorpheus: Ok.
Tinder-thot: snap?

ÅH HERREGUD, GRABBAR! JAG HAR FUNNIT MITT LIVS KÄRLEK!! JAG HAR ALDRIG KÄNT SÅN KEMI MED EN KVINNA FÖRUTi!1

Vännen, det enda du behövde göra under det där telefonsamtalet var att småprata lite om t. ex. vad hon har gjort under dagen och leda samtalet för att sen fråga ut henne. Istället tycks du ha försatt dig själv i ett chattinferno där du inte kommer nånstans därför du inte tycks ha haft nån plan. Är det läskigt att hålla ett telefonsamtal under några minuter så skriv en lapp på vad du kan säga innan då och med lite övning så kommer det mer naturligt...
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-04-15 kl. 13:05.
Citera
2020-04-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73

Jag vill däremot säga att det finns massor med kanontjejer på Tinder. Långt ifrån alla faller under desperata, sexgalningar mm.
Nu förstår jag inte, det är ju desperata sexgalningar som är kanontjejerna, så länge hon ä snygg å desperat!.
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-04-15 kl. 13:14.
Citera
2020-04-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Nu förstår jag inte, det är ju desperata sexgalningar som är kanontjejerna, så länge hon ä snygg å desperat!.
Ja, där fick du mig lite 😉

Men menade faktiskt att det finns en hel del som faktiskt söker seriöst, är fina har bra jobb mm. Inte bara där för att ligga. Det var min definition av kanontjej 😊
Citera
2020-04-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja, där fick du mig lite 😉

Men menade faktiskt att det finns en hel del som faktiskt söker seriöst, är fina har bra jobb mm. Inte bara där för att ligga. Det var min definition av kanontjej 😊

Instämmer, det är enormt lätt att skilja mellan dem finare tjejerna och dem andra också. Går på ett par meningar. Dem finare är oftast mer villiga att investera lite energi i konversationen.
Citera
2020-04-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Instämmer, det är enormt lätt att skilja mellan dem finare tjejerna och dem andra också. Går på ett par meningar. Dem finare är oftast mer villiga att investera lite energi i konversationen.
Nä det är enorm svårt att utstaka någon skillnad, spela röll! det är bara anpassa sig efter dom som inte vill lägga ner energi genom att du själv inte lägger ner någon energi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in