Citat:
Ursprungligen postat av
Knivsta
Hur är dessa moderna tinder-dejter egentligen?
Är de flesta bara ute efter att ligga runt?
Snabba intervju-liknande fikor?
Förstår att det är olika beroende på person. Men vore tacksam för svar av dig och andra ”normala” män och kvinnor då jag inte har nätdejtat på 12 år.
Om Tinder är för ytligt, vad finns det för andra appar/sidor som är mer inriktade på seriösa kontakter där det är större chans att hitta ett klassiskt förhållande?
Det där med att fotona måste vara perfekta som andra inlägg i tråden antyder låter ju rätt ytligt. Är Tinder främst för ytliga personer där allt måste vara perfekt?
Låter ju som en samlingsplats för extroverta skrytmänniskor som jagar uppmärksamhet likt sociala nätverk som Instagram.
Tacksam för svar så att jag kan få lite hum om det är så att Tinder kan vara något för mig eller om jag bör gå med i någon föreningen eller liknande istället.
Lycka till på era dejtingäventyr.
Ska försöka svara så gott jag kan. Har ganska god erfarenhet av tinderdejtande. Är runt 30 och har oftast en ny dejt varje vecka.
Dejterna är vad du gör dom till. Jag tar alltid en promenad som första dejt och det har alltid funkat bra. Nu har jag mest dejtat tjejer runt 25 men jag får inte känslan av att dom jag har träffat ligger runt, men tror mig också kunna läsa av dessa tjejer redan i profilen/chatten och frågar då inte ut dom.
Skulle aldrig fika som första dejt. Promenaden gör det avslappnat och gör man det på en vardagskväll är det naturligt att promenaden inte blir mycket mer än en timme. Då kan man ta en fika på dejt nummer två om hon verkar vettig.
Att ha en bra profil är självklart a och o. Jag märkte stor skillnad när jag gick från 3 vanliga bra bilder på mig själv till att ha kvar 2 av dom och sedan lägga till 2 andra där det hände lite mer i bakgrunden, med andra ord sällskap av vänner på en bild och en bild från en resa.
Extroverta skrytmänniskor är en liten klick som är inom mitt åldersspann, men går man ner mot 20 år så ökar den skaran markant. Nu bor jag tack och lov inte i Stockholm där det förmodligen är betydligt värre.