2020-04-07, 16:38
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
En till fråga: läser ni bio/presentation innan ni swipar eller är det inget som orkas med?
Jag läser sällan presentationerna utan grovgallrar utifrån bilderna. Varför läsa hundratals presentationer när bara ett ytterst litet fåtal av dem kommer matcha med mig ändå.
Citera
2020-04-07, 16:41
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Tror inte bara det är ni tjejer som tycker det är drygare nu i coronan är normalt. Jag upplever ju samma sak. Jag har inte en enda som jag verkligen känner är en "Wow" matchining som i vart fall börjar närma sig att motsvara det jag själv kan erbjuda i en relation, utseendemässigt och materiellt(karriär) då.

Ett stort problem för mig är att under en halvtimme swipande kanske jag drar ja på 3-4 personer, sen ska jag ens dyka upp i deras flöde(vilket kan ta extremt lång tid) samt att de ska swipa ja på mig. Så det är ju inte direkt effektivt med tanke på hur låg kvalité tjejernas profiler på tinder håller... Det är svårt att göra ett gräsligt utseende snyggt på bild även om bilderna i sig i bra. Om man som kille vet vilka fel du ska leta efter. Nu har jag samlar ihop 160 på denna vecka. Men av dem jag fått igång konversationen med eller redan träffat så är det ingen som känts som det skulle kunna funka i längden rent praktiskt.

Nej jag läser oftast bion när vi väl matchar istället. Sneglar på den innan jag swipar och i något fall har den faktiskt vägt över och jag swipat ja men då ligger man redan och pejlar på min gräns.

Får man undra lite över hur det funkar allmänt med tex Tinder?

Swipar man i princip enbart pga bilden och utseendet, eller har du mera info innan du väljer om tjejen är intressant?

Undrar då du skriver att du läser bion först när ni matchat, är inte det ganska intressant info tillsammans med bilden för att ens veta om det är intressant?

Använder inte någon dejtingapp så kanske dumma frågor, men är nyfiken på hur det funkar
Citera
2020-04-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Får man undra lite över hur det funkar allmänt med tex Tinder?

Swipar man i princip enbart pga bilden och utseendet, eller har du mera info innan du väljer om tjejen är intressant?

Undrar då du skriver att du läser bion först när ni matchat, är inte det ganska intressant info tillsammans med bilden för att ens veta om det är intressant?

Använder inte någon dejtingapp så kanske dumma frågor, men är nyfiken på hur det funkar

Med tanke på att jag swipar ja på ungefär 3-4 profiler i halvtimmen så hinner jag läsa bion på dem som jag säger ja på. På nej bemödar jag mig inte utan jag låter ögonen vila där alla tusentals bilder passerar förbi och väntar på att något jag ska stanna upp inför ska dyka upp. Då går jag in på profilen och swipar ja eller nej. Ungefär så funkar min process. Men det är utseendet som avgör. Sen kan du se vad de jobbar med etc, jag har swipat nej på folk pga för oambitiösa arbeten som hade blivit ja med ett bättre jobb. Jag har ingen lust att dra hela ekonomiska lasset i en relation och är för gammal för att ha tid att dejta folk det ändå inte kan bli något mer med. När jag matchat nån utför jag lite stalking arbete om det lämnas utrymme för det för att se vad de har för bakgrund och sånt om de är värda att bemöda sig tid på.
Citera
2020-04-07, 16:52
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Med tanke på att jag swipar ja på ungefär 3-4 profiler i halvtimmen så hinner jag läsa bion på dem som jag säger ja på. På nej bemödar jag mig inte utan jag låter ögonen vila där alla tusentals bilder passerar förbi och väntar på att något jag ska stanna upp inför ska dyka upp. Då går jag in på profilen och swipar ja eller nej. Ungefär så funkar min process. Men det är utseendet som avgör. Sen kan du se vad de jobbar med etc, jag har swipat nej på folk pga för oambitiösa arbeten som hade blivit ja med ett bättre jobb. Jag har ingen lust att dra hela ekonomiska lasset i en relation och är för gammal för att ha tid att dejta folk det ändå inte kan bli något mer med. När jag matchat nån utför jag lite stalking arbete om det lämnas utrymme för det för att se vad de har för bakgrund och sånt om de är värda att bemöda sig tid på.

Tack för ditt svar, då tror jag att jag förstår.

Låter rimligt att bara swipa på dom man tror kan vara intressanta för en själv.

Jag trodde att en del enbart gick efter utseende och sen kollade profilen först är dom fått match, men det kan säkert se väldigt olika ut beroende på vad man är ute efter gissar jag. Söker man seriöst så låter det vettigt att inte lägga energi på dom som man ändå inte tror leder någonvart.
Citera
2020-04-07, 17:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
En till fråga: läser ni bio/presentation innan ni swipar eller är det inget som orkas med?
Kanske var sjunde tjej hade bio när jag använde Tinder senast. Kollade inte bara bilder utan allt. En presentation ökade min benägenhet att svepa höger.
Citera
2020-04-07, 18:27
Medlem
Citat:
Jag har inte en enda som jag verkligen känner är en "Wow" matchining som i vart fall börjar närma sig att motsvara det jag själv kan erbjuda i en relation, utseendemässigt och materiellt(karriär) då.

Ett stort problem för mig är att under en halvtimme swipande kanske jag drar ja på 3-4 personer, sen ska jag ens dyka upp i deras flöde(vilket kan ta extremt lång tid) samt att de ska swipa ja på mig. Så det är ju inte direkt effektivt med tanke på hur låg kvalité tjejernas profiler på tinder håller...

Nej jag läser oftast bion när vi väl matchar istället. Sneglar på den innan jag swipar och i något fall har den faktiskt vägt över och jag swipat ja men då ligger man redan och pejlar på min gräns.

Jag har strax över 200 likningar där men är oftast folk som jag undrar varför dem ens bemödar sig att lika mig, brist på självinsikt potentiellt antar jag.

Exakt så! Inga wow-matchningar så långt ögat kan nå där både utseende och karriär är av intresse

Kan säga att killarnas profiler håller inte högre kvalité direkt, gamla suddiga bilder, konstiga vinklar.

Har ändå en nytagen helkroppsbild där det tydligt framgår att jag är smal och vältränad, framgår även att den är det då jag står framför ett stängt sats med Corona-info-skylten i bakgrunden (nu outar jag mig väl för er här också haha).

Skaffade Tinder gold nu och har drygt 4000 likes, majoriteten ser dock ut som fullblodstrash, så ja jag håller med, självinsikten är galen. För att inte tala om vissa av superliksen, de kommer i kvantitet men sjuhelsike vilka Shrek-lool-a-likes
Citera
2020-04-07, 18:31
Medlem
Citat:
Men det är utseendet som avgör. Sen kan du se vad de jobbar med etc, jag har swipat nej på folk pga för oambitiösa arbeten som hade blivit ja med ett bättre jobb. Jag har ingen lust att dra hela ekonomiska lasset i en relation och är för gammal för att ha tid att dejta folk det ändå inte kan bli något mer med. När jag matchat nån utför jag lite stalking arbete om det lämnas utrymme för det för att se vad de har för bakgrund och sånt om de är värda att bemöda sig tid på.

Precis, är absolut ingen Golddigger men pallar inte bära omkring ekonomiskt på någon Corona-finanskrisare eller någon halv-slöing som inte orkat ta tag i den karriärsmässiga delen av sig själv
Citera
2020-04-07, 18:46
Medlem
Citat:
Precis, är absolut ingen Golddigger men pallar inte bära omkring ekonomiskt på någon Corona-finanskrisare eller någon halv-slöing som inte orkat ta tag i den karriärsmässiga delen av sig själv

Som flera andra sagt är din ålder ett problem. Män runt 30 som ser bra ut och har en vettig utbildning kan välja och vraka likt tjejer som endast är unga och ser bra ut. Så när du har åldrats 3 år och tappat värde har killen däremot ökat sitt värde. Väldigt få män skulle välja en kvinna på 30 om han samtidigt har ett gäng 25-åringar att välja på. Och det har inte just med ditt utseende att göra, utan att det börjar bli bråttom för dig att skaffa barn. Med 25-åringen kan han gott vänta 3-5 år och vara mycket säkrare på att tjejen är vettig.
Citera
2020-04-07, 18:52
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Som flera andra sagt är din ålder ett problem. Män runt 30 som ser bra ut och har en vettig utbildning kan välja och vraka likt tjejer som endast är unga och ser bra ut. Så när du har åldrats 3 år och tappat värde har killen däremot ökat sitt värde. Väldigt få män skulle välja en kvinna på 30 om han samtidigt har ett gäng 25-åringar att välja på. Och det har inte just med ditt utseende att göra, utan att det börjar bli bråttom för dig att skaffa barn. Med 25-åringen kan han gott vänta 3-5 år och vara mycket säkrare på att tjejen är vettig.

Där håller jag absolut inte med.

Om två likvärdiga personer dyker upp och den ena är 25 och den andra är 35 så väljer jag absolut att träffa 35-åringen först.
Det är ju större chans att jag och 35-åringen har likvärdiga kulturella referensramar vilket jag ser som ett stort plus.
Citera
2020-04-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Där håller jag absolut inte med.

Om två likvärdiga personer dyker upp och den ena är 25 och den andra är 35 så väljer jag absolut att träffa 35-åringen först.
Det är ju större chans att jag och 35-åringen har likvärdiga kulturella referensramar vilket jag ser som ett stort plus.

Självklart finns det undantag. Men jag tänkte att det var underförstått att allt utom åldern var likadant. Dessutom inget unikt med att gilla kultur som yngre tjej. Gäller bara att sortera bort alla instawhores så är chanserna ganska goda.
Citera
2020-04-07, 20:09
Medlem
Hallå där,
Jag har väl okej success på tinder matchmässigt.
Jag har 90 matchningar och 99+ likes men lyckas fan aldrig hålla igång konversationer tillräckligt länge. Har haft 2 dejter som inte lett till något. Klickade inte alls med den ena och den andra åkte hem på grund av corona. (Utbytesstudent)
70 % av de jag skriver till svarar inte och då försöker jag ändå vara lite kreativ och gå på nått i deras bio. Aldrig kör jag "Hej hur är läget?". 1 gång har en tjej skrivit först till mig.
Många har jag en konversation med några dagar men sen slutar de svara.
Är jag bara totalt sämst eller missar jag något?
Tips mottages jättegärna! Har ni andra liknande erfarenheter?

Må väl
Mvh, Karl.
Citera
2020-04-07, 23:19
Medlem
Låt oss inte glömma att det finns x3 mer män på alla dejting plattformar än kvinnor. Tinder är en plattform som marknadsför sig för hela populationen men endast är brukligt för säg ca 15, max 20%. Och den gruppen är samma grupp som redan träffas ute på gator o torg. That's just my 2 cents..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in