2020-12-15, 16:59
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Mina fem spänn är att man gör det jävligt svårt för sig själv när man på ett fyrkantigt och schematiskt vis försöker spalta upp och boxa in relationer och beteenden i olika fack.

Jag förstår att en del känner sig utnyttjade om de ligger med någon och personen i fråga sedan inte vill träffas mer. Jag har aldrig sett det på det viset, jag har förvisso aldrig haft ett engångsligg - det har alltid blivit repriser, men jag känner mig inte som ett använt luder om någon inte vill träffas mer. Det var kul så länge det varade. Gott så.

Det i sin tur behöver inte betyda att jag är oförmögen att ha långvariga relationer.

Jag vet inte riktigt. Men om man förespråkar renhet innan man inleder en seriös relation bör man nog göra det annorstädes än i tråden om Tinder. Den här tråden handlar om en dejtingapp. Och visst, jag fattar att alla gillar olika. Men det här är inte riktigt platsen att diskutera just det.

Och som jag skrev i mitt första inlägg idag så behöver ligg på första dejten per automatik inte utesluta en seriös relation framgent.

Exakt. Jag stör mig på de som är helt säkra på att det inte går att inleda ett långt seriöst förhållande med ett knull på första dejten.
Eller de som av någon anledning är säkra på att en person som har legat runt också kommer vara otrogen.

Alltså, anledningen till att jag har legat förhållandevis mycket är för att jag i vissa perioder har sökt ett förhållande och då dejtat en hel del och därmed har det blivit en hel del ligg. Jag är rätt övertygad om att det är så för många.
Och i andra perioder kanske man inte är ute efter något seriöst men behovet av närhet finns ju såklart ändå. Det är ju även oftast de perioderna (när man inte söker direkt aktivt) som man oftast råkar hitta någon som man faller för.

Jag tror att man lätt sätter krokben för sig själv om man har bestämt att kärleks- och sexlivet måste se ut på ett endaste sätt.
Citera
2020-12-15, 17:42
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Säg det till alla tjejer som särar på benen på första dejten och som sen slutar som en engångsligg och funderar över hur dom kunde hamna där. Han som sa att han var ute efter seriöst och ville bilda familj

Ja, det kan jag säga. Har man haft en trevlig stund, man får förutsätta att kvinnan i fråga ville ligga och det därmed var kul, så får man glädjas åt det tänker jag. Fittan är ingen gåva man ger bort den till som lovar mest.

Och vem i hela friden säger att man vill bilda familj på första dejten?

Om man använder fetta (eller kewk, röv, hand eller mun) som något slags förhandlingsmedel är det ganska mycket man bör ta sig en funderare över. Det kan jag absolut säga till den sortens personer.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Exakt. Jag stör mig på de som är helt säkra på att det inte går att inleda ett långt seriöst förhållande med ett knull på första dejten.
Eller de som av någon anledning är säkra på att en person som har legat runt också kommer vara otrogen.

Alltså, anledningen till att jag har legat förhållandevis mycket är för att jag i vissa perioder har sökt ett förhållande och då dejtat en hel del och därmed har det blivit en hel del ligg. Jag är rätt övertygad om att det är så för många.
Och i andra perioder kanske man inte är ute efter något seriöst men behovet av närhet finns ju såklart ändå. Det är ju även oftast de perioderna (när man inte söker direkt aktivt) som man oftast råkar hitta någon som man faller för.

Jag tror att man lätt sätter krokben för sig själv om man har bestämt att kärleks- och sexlivet måste se ut på ett endaste sätt.

Precis så är det. Och har man varit med ett tag så kommer någon slags livsvisdom eller vad man vill kalla det. Erfarenhet av livet och relationer. Hur man själv beter sig. Och hur andra beter sig.

Man kan aldrig få några garantier. För något. Det handlar inte om bitterhet eller att göra avkall på sina preferenser etc. Det är helt enkelt bara så livet ser ut. Man kan aldrig vara säker på att en relation kommer att hålla livet ut (eller ens särskilt länge) bara för att man väntar med att ligga. Det är liksom inte något man kan vara säker på. Någonsin.

En del förespråkar ett kyskt leverne. Fint så. Alla gillar olika.

Jag har inte dejtat särskilt mycket, däremot tillhör jag som sagt sorten som inte tycker att könet är något slags pris någon behöver tävla om och/eller vara duktig och värdig för att få tillgång till. Sex och närhet är kul och skönt och något de allra flesta uppskattar. Sedan lär det inte vara någon som emotsäger att det blir en helt annan upplevelse tillsammans med någon man innerligt bryr sig om. Men det är en annan diskussion.

Gillar jag någon, vi funkar ihop och sexuell attraktion finns så ser jag inga problem med att ligga. Jag går inte sönder vare sig fysiskt eller psykiskt av det. Inte heller min samlagspartner.

Jag funkar bättre med sorten som är laidback och inte räds sex. Andra vill ha det som i en Harlequin-bok eller något resonemangsartat. Alla gillar som sagt olika.

Den här sortens diskussioner blir lätt platta och endimensionella och det är inte sällan folk börjar pladdra om spermahinkar, töm-och-glöm, män som ljuger för att få fitta etc. Det säger mer om personerna själva än de som ligger mycket. Det torde vara ganska sällan man ser ner på de man ligger med. Åtminstone om man har trätt in i vuxenlivet. Man kan träffas, ha lite kul tillsammans och så är det inte mer med det. Vete fan, men många förutsätter att det som sker i sådana konstellationer alltid är något smutsigt och halväckligt och personerna egentligen inte alls gillar varandra (allra särskilt är det mannen som inte gillar spermamadrassen han precis drog över).

Och. Varför skriva i en Tinder-tråd om man aldrig använt appen? Lite som om jag skulle gå in i en tråd där man diskuterar/recenserar Lidl och skriva mängder med inlägg om de varor jag vill köpa men som inte finns där. Trots att jag aldrig varit inne i en Lidl-butik. Och inte vill gå in i en. Det kanske bara är jag, men jag tycker att det är ganska ointressant.

Tinder är (som redan sagt typ 750 gånger) något ytligt och snabbt och därmed blir det ganska knulligt. Men de flesta där är ju trots allt rätt vanligt folk och det blir oändligt mycket upprepningar nu och det börjar bli väl långrandigt. De allra flesta torde ha någon slags känsla för vad det kan bli av en kontakt man har och jag har aldrig riktigt hört om någon som ligger hemma och känner sig utnyttjad och dumknullad när Tinderdejten har dragit hem. Det här kan å andra sidan bero på att jag mestadels pratar om saken med vuxna människor (25+).
Senast redigerad av empoisonne 2020-12-15 kl. 18:12.
Citera
2020-12-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ja, det kan jag säga. Har man haft en trevlig stund, man får förutsätta att kvinnan i fråga ville ligga och det därmed var kul, så får man glädjas åt det tänker jag. Fittan är ingen gåva man ger bort den till som lovar mest.

Och vem i hela friden säger att man vill bilda familj på första dejten?

Om man använder fetta (eller kewk, röv, hand eller mun) som något slags förhandlingsmedel är det ganska mycket man bör ta sig en funderare över. Det kan jag absolut säga till den sortens personer.
).

Konstigt då att kvinnor ger bort den hela tiden bara genom att mannen säger det hon vill höra. Att den tuffa matcho mannen som kan få vilken kvinna som helst vill leva resten av livet med med en needy tjej som henne
Citera
2020-12-15, 18:46
Medlem
Rätt ofta nu tyvärr att dejten blir inställd av olika orsaker. Trist. Även fast det är dom själva som föreslagit det hinner dom dra sig ur. Det händer alltid nåt. Sen har dom alltid corona att skylla på nu, tur.

Jäkligt vanligt också att tjejen är väldigt på , man är skön, charmig, hon vill ses, det går några dagar till, man märker att hon ej är lika på, några dagar till sen kommer en ursäkt , bye bye, eller så blir man ghostad. Så ni oerfarna. Var beredda på detta. Du blir bortbytt snabbare än du kan blinka.
Citera
2020-12-15, 18:49
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Konstigt då att kvinnor ger bort den hela tiden bara genom att mannen säger det hon vill höra. Att den tuffa matcho mannen som kan få vilken kvinna som helst vill leva resten av livet med med en needy tjej som henne

Händer det hela tiden? Verkligen? Att de här männen "som kan få vilken kvinna som helst" ljuger för att sätta på någon som upplever att hon "ger bort" sitt underliv som någon slags dyrbar present?

Som jag tidigare sagt i tråden så har de allra flesta koll på sin plats i näringskedjan.

Många snabba klipp sker på Tinder så är det. Men tror du att dessa män som kan få vem de vill ljuger och står i för att kunna sätta på någon de egentligen inte är så intresserade av? Låter inte det lite väl mycket collegefilm?
Citera
2020-12-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Ja, 20 dejter är inte länge att vänta. Känns som lagomt. Och dom som är ute efter att ha ett förhållande har nog inte några problem med att vänta 20 dejter. Varför skulle dom ha det ?

Men om dom har problem med det så finns det säkert dom som kan tänka sig på första dejten.
Jag tycker att det är helt skevt att bygga in en tidsaspekt, dvs ett visst antal dejter som krävs för att ha sex för seriositet. Är det inte något som skall ske naturligt om man fattat tycke för varann?

Var det du som kom in i tråden och hade problem att hitta ”seriösa” killar för ett tag sedan, eller blandar jag ihop dig med någon annan?
Citera
2020-12-15, 19:15
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag tycker att det är helt skevt att bygga in en tidsaspekt, dvs ett visst antal dejter som krävs för att ha sex för seriositet. Är det inte något som skall ske naturligt om man fattat tycke för varann?

Var det du som kom in i tråden och hade problem att hitta ”seriösa” killar för ett tag sedan, eller blandar jag ihop dig med någon annan?

Det fetade; det här.

Och ibland så kan det ske ganska omgående. En del glömmer bort att sex är en viktig del i en relation. Det är det inte för alla, men för många är det så. Och många förbiser helt att man inte synkar sexuellt med alla människor. Jag har haft relationer med personer jag innerligt har tyckt om på alla plan men sexuellt har det inte varit riktigt rätt. Även om sexuell attraktion har funnits så har sexet inte varit helt tillfredsställande. Av olika orsaker. Sådant kan vara bra att ta reda på. Tycker ju jag.

En del tycks förutsätta att den sexuella samvaron kommer att bli fantastisk för att man väntar och träffar någon som är "seriös" och inte har pippat runt för mycket. Man kommer att vara kära, seriösa, älska med varandra och allt blir bra. Och sådant kan man absolut och inte hitta på Tinder. För där finns bara sönderknullat material (och så de män som aldrig någonsin får komma till givetvis).
Citera
2020-12-15, 20:22
Medlem
Det är någonting ganska ironiskt med att den största relationsexperten och dejtinggurun som ger vuxna män och kvinnor råd här i tråden numera är en till synes äldre, singel och barnlös kvinna...
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-12-15 kl. 20:27.
Citera
2020-12-15, 20:32
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Det är någonting ganska roande med att den största relationsexperten och dejtinggurun som ger vuxna män och kvinnor råd här i tråden numera är en till synes äldre, singel och barnlös kvinna...

Vad vet du om mig och mitt? Inte särskilt mycket, va?

Så. Vad har du själv att säga om trådens ämne? Rart av dig att vilja diskutera mig (ett spännande och alltid aktuellt ämne ) Men det är inte topic är jag rädd.
Citera
2020-12-15, 20:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Många snabba klipp sker på Tinder så är det. Men tror du att dessa män som kan få vem de vill ljuger och står i för att kunna sätta på någon de egentligen inte är så intresserade av? Låter inte det lite väl mycket collegefilm?
Varför skulle de nödvändigtvis vara intresserade av kvinnan? 'Fitta som fitta' kan vara en fullt rimlig maxim för dessa typer.

Tinder mäter inte en kvinnas attraktivitet.
Senast redigerad av lakritc 2020-12-15 kl. 20:35.
Citera
2020-12-15, 20:37
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Varför skulle de nödvändigtvis vara intresserade av kvinnan? 'Fitta som fitta' kan vara ett fullt rimlig maxim för dessa typer.

Tinder mäter inte en kvinnas attraktivitet.

De kan knulla fittor de är intresserade av men istället ljuger de och knullar fittor de inte är intresserade av. Fullt rimligt! Jajamän!

Vad har sista stycket för betydelse i sammanhanget? Vad menar du?
Citera
2020-12-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8

Det kan nog stämma att det var jag. Men frågan var mer vart man hittar dom seriösa.
Jag har aldrig gillat nätdejting, men någon rekommenderade mig tinder och jag började då kolla upp hur det funkade och efter min kompis erfarenheter av de så började jag snabbt ångra mig då det verkar vara precis som jag hade tänkt mig innan, alltså att dom som är medlem där inte söker seriöst.

Varför skulle det vara fel med visst antal dejter innan?
Senast redigerad av nornaa 2020-12-15 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in