Citat:
Mina fem spänn är att man gör det jävligt svårt för sig själv när man på ett fyrkantigt och schematiskt vis försöker spalta upp och boxa in relationer och beteenden i olika fack.
Jag förstår att en del känner sig utnyttjade om de ligger med någon och personen i fråga sedan inte vill träffas mer. Jag har aldrig sett det på det viset, jag har förvisso aldrig haft ett engångsligg - det har alltid blivit repriser, men jag känner mig inte som ett använt luder om någon inte vill träffas mer. Det var kul så länge det varade. Gott så.
Det i sin tur behöver inte betyda att jag är oförmögen att ha långvariga relationer.
Jag vet inte riktigt. Men om man förespråkar renhet innan man inleder en seriös relation bör man nog göra det annorstädes än i tråden om Tinder. Den här tråden handlar om en dejtingapp. Och visst, jag fattar att alla gillar olika. Men det här är inte riktigt platsen att diskutera just det.
Och som jag skrev i mitt första inlägg idag så behöver ligg på första dejten per automatik inte utesluta en seriös relation framgent.
Jag förstår att en del känner sig utnyttjade om de ligger med någon och personen i fråga sedan inte vill träffas mer. Jag har aldrig sett det på det viset, jag har förvisso aldrig haft ett engångsligg - det har alltid blivit repriser, men jag känner mig inte som ett använt luder om någon inte vill träffas mer. Det var kul så länge det varade. Gott så.
Det i sin tur behöver inte betyda att jag är oförmögen att ha långvariga relationer.
Jag vet inte riktigt. Men om man förespråkar renhet innan man inleder en seriös relation bör man nog göra det annorstädes än i tråden om Tinder. Den här tråden handlar om en dejtingapp. Och visst, jag fattar att alla gillar olika. Men det här är inte riktigt platsen att diskutera just det.
Och som jag skrev i mitt första inlägg idag så behöver ligg på första dejten per automatik inte utesluta en seriös relation framgent.
Exakt. Jag stör mig på de som är helt säkra på att det inte går att inleda ett långt seriöst förhållande med ett knull på första dejten.
Eller de som av någon anledning är säkra på att en person som har legat runt också kommer vara otrogen.
Alltså, anledningen till att jag har legat förhållandevis mycket är för att jag i vissa perioder har sökt ett förhållande och då dejtat en hel del och därmed har det blivit en hel del ligg. Jag är rätt övertygad om att det är så för många.
Och i andra perioder kanske man inte är ute efter något seriöst men behovet av närhet finns ju såklart ändå. Det är ju även oftast de perioderna (när man inte söker direkt aktivt) som man oftast råkar hitta någon som man faller för.
Jag tror att man lätt sätter krokben för sig själv om man har bestämt att kärleks- och sexlivet måste se ut på ett endaste sätt.