2019-08-14, 11:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Ja, oavsett vilket så är det ett högeligen ömkansvärt beteende. Mitt medlidande sträcker sig nästan till dessa människor, som måste ha så fattiga liv och så ökentorra själar, att de söker förespegla motsatsen med hjälp av "sociala medier-status". Fast de får säkert ligga mer än mig, varför ovan kan ses som blott en ynklig rationalisering.
Att jaga följare genom en dejtingapp är ju patetiskt i vilket fall som helst. Det är en fattig del av deras liv hur rikt det än må vara i övrigt.

Tjejer är till skillnad från bekymrade småkillar med lågt självförtroende inte fixerade vid antal ligg och det finns gott om andra saker i deras vardag med mycket större betydelse.

FHBK
Jag börjar tro att de flesta kvinnor på en sådan här app har psykiska och/eller sociala problem. Har träffat en trevlig, bildad tjej som till slut tog bort Tinder då hon helt enkelt tyckte att upplägget med en majoritet killar som alltid sveper höger, fokus på bilder o.s.v. var sjukt.
Senast redigerad av lakritc 2019-08-14 kl. 12:01.
Citera
2019-08-14, 12:13
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
FHBK
Jag börjar tro att de flesta kvinnor på en sådan här app har psykiska och/eller sociala problem. Har träffat en trevlig, bildad tjej som till slut tog bort Tinder då hon helt enkelt tyckte att upplägget med en majoritet killar som alltid sveper höger, fokus på bilder o.s.v. var sjukt.

Jag vet inte. De flesta kvinnor jag samtalat med genom Tinder slår mig som väldigt vanliga. Jag har varit på några träffar med trevliga kvinnor, men det har aldrig blivit någonting av det. Det beror nog mest på min egen allmänna underlighet. Men ja, det är klart att fördelningen blir mycket skev ifall de flesta män sveper höger på alla kvinnor – det massiva inflödet av gillanden varje kvinna får måste göra det helt ohanterligt och omöjligt att sålla och vaska, överväldigade av uppmärksamheten. Men det är så det är. Jag ser Tinder mest som en kul grej, ett komplement till allt det andra.
Citera
2019-08-14, 14:31
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Matchade med en tjej. Hade bra flow. Hon frågade om min instagram. Använder inte sånt och sa det till henne. Poff så hade hon avmatchat mig. Och det är inte första gången det händer. Förstår helt ärligt inte grejen.

Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Det finns en särskild kategori människor som verkar vara väldigt intresserad av att få så många följare på Instagram som möjligt. Du kanske stötte på en sådan. För mig är det helt obegripligt hur man kan vara så intresserad av att få följare på Instagram, men tja, uppenbarligen finns det sådana som är det. Kanske var det en sådan du stötte på. Och när det visade sig att du inte hade Instagram och därmed inte tänkte bli en av hennes följare blev du ointressant. Det är så skrattretande och urfånigt så man häpnar, men så är det. O tempora, o mores!

Jag vet inte riktigt vilken värld ni lever i, men det är ju trots allt ganska märkligt att inte ha instagram. Svarar man dessutom bara nej på en sådan fråga så är det inte bara att du nekar en ny kommunikationsväg, du bjuder inte heller in personen i ditt privata liv eller bevisar att du finns på riktigt. Hon kan ju t ex tro att du är en fejkprofil om du inte har några sociala medier, eller att du är en antisocial individ utan vänner om du inte vill visa upp ditt liv för henne när hon frågar om det.
Du dödar ju fortsättningen på en kontakt genom att inte kunna ge henne något tillbaka på den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av FHBK
Känns omöjligt att få någon kvinna som inte har problem med psyket eller övervikt (oftast kopplat med varandra) på dessa dejting appar/sidor.
Jag har inget topp utseende men möjligtvis 6/10 generellt där möjligtvis om man räknar in kroppsbyggnad så kan det höjas då jag brukar hålla mig lean. Sämsta är hårväxten, jag har inga gener för bygga skägg och snart kommer tvingas raka av allt hår på huvudet då det börjar kala. Något jag ändå inte bryr mig såpass mycket men som nuvarande kvinna (amerikan) bryr sig om. Den nuvarande jag har hittade jag på helt annan sida där det var att vi hade samma intresse, något jag tror även är mer effektivt än dessa dejting sidor där jag anser flesta kvinnor är på för få sin dopamine från.

Beklagar hårväxten, men när du själv landar någonstans i mitten så är väl samtidigt det även vad du kan förvänta dig finna själv. För det finns massvis normala människor på Tinder. Om du accepterar dina egna förutsättningar och att det motsvarar någon som inte är supertränad utan snarare mullig så kan du garanterat hitta någon som inte mår psykiskt dåligt.
Citera
2019-08-14, 14:36
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Jag vet inte riktigt vilken värld ni lever i, men det är ju trots allt ganska märkligt att inte ha instagram. Svarar man dessutom bara nej på en sådan fråga så är det inte bara att du nekar en ny kommunikationsväg, du bjuder inte heller in personen i ditt privata liv eller bevisar att du finns på riktigt. Hon kan ju t ex tro att du är en fejkprofil om du inte har några sociala medier, eller att du är en antisocial individ utan vänner om du inte vill visa upp ditt liv för henne när hon frågar om det.
Du dödar ju fortsättningen på en kontakt genom att inte kunna ge henne något tillbaka på den frågan.

Jag sade inte att det är märkligt att ha Instagram. Det är inte märkligare att ha Instagram än att ha vilket socialt medium som helst. Jag har själv Instagram, om än använder det bara för att följa några vänner. Jag sade att det finns en särskild kategori människor som ser det som ett mål i sig att få så många följare som möjligt på Instagram – det tycker jag är mycket märkligt – och att personen jag svarade kanske stötte på en sådan.
Citera
2019-08-14, 14:50
Medlem
Citat:

Jo jag tycker det är helt acceptabelt att leva sitt liv utan sociala medier och istället fokusera på det verkliga livet. Jag har haft alla sociala medier en gång i tiden, men den tiden man la ner på det va inte värd det i slutändan så valde att avstå.

Klart att jag erbjöd henne att fortsätta kontakten på annat sätt. Sa att hon kunde få mitt telefonnummer om hon ville, men det dög tydligen inte. I dagens samhälle är ett telefonnummer inte vatten värt...
Citera
2019-08-14, 15:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Vet inte om denna varit uppe i tråden tidigare, men om inte, dags för män att höja sina standards. Bli inspirerade av "Chad", 26:

https://metro.co.uk/2019/03/27/man-c...-well-9037389/

Kvinnan som skrivit artikeln är givetvis förnärmad av blotta tanken på att en man ställer krav på hur en kvinna ska vara, trots att det uppenbarligen är lite av ett skämt.
Citera
2019-08-14, 15:28
Medlem
Citat:

Är det verkligen så konstigt att inte ha? Jag har bara facebook som jag ändå använder ibland även om jag väldigt sällan lägger ut nåt. Har hänt att tjejer frågat om min instagram (absolut vanligare att man har än inte så inget konstigt), när jag sagt att jag inte har det så är det väl ingen big deal som jag fattat det? Använt messenger ibland i så fall så man kan skicka lite bilder till henne.

Edit: Men visst, jag har inte instagram och ingen tjej.. Kan ha ett samband att jag har svårt att skryta/framhäva mig själv osv.
Citera
2019-08-14, 15:39
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Är det verkligen så konstigt att inte ha? Jag har bara facebook som jag ändå använder ibland även om jag väldigt sällan lägger ut nåt. Har hänt att tjejer frågat om min instagram (absolut vanligare att man har än inte så inget konstigt), när jag sagt att jag inte har det så är det väl ingen big deal som jag fattat det? Använt messenger ibland i så fall så man kan skicka lite bilder till henne.

Edit: Men visst, jag har inte instagram och ingen tjej.. Kan ha ett samband att jag har svårt att skryta/framhäva mig själv osv.
Jag har skaffat instagram eftersom personer i min omedelbara närhet lägger ut semesterbilder och bilder på sina barn där. Det var förstås trevligare att bläddra i ett fotoalbum när man hälsade på, men uppgraderar de så får man ju följa efter. Men hur funkar instagram som socialt medium? Lägger folk ut selfies dagarna i ända? Varför skulle man vilja ha den kontakten med en flirt?
Citera
2019-08-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag har skaffat instagram eftersom personer i min omedelbara närhet lägger ut semesterbilder och bilder på sina barn där. Det var förstås trevligare att bläddra i ett fotoalbum när man hälsade på, men uppgraderar de så får man ju följa efter. Men hur funkar instagram som socialt medium? Lägger folk ut selfies dagarna i ända? Varför skulle man vilja ha den kontakten med en flirt?

Ja visst. Jag har inga principer alls som förbjuder mig att skaffa instagram och fattar att folk har det, funderat på att skaffa det ibland. Jag tycker ändå jag får sånt en del genom mms/messenger/andra chattappar. Ja.. jag vet inte riktigt vad skillnaden på socialt medium och semesterbilder är? Jag fattar att man kan vilja ha det men om man är intresserad kan man ju använda något annat?
Citera
2019-08-14, 15:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Man kan också fråga sig om det är den typ av tjejer man vill ha, som nödvändigtvis måste ha IG och en inblick i privatlivet redan innan man träffat personen ifråga.

Hur stort värde har en man som går tjejers krav till mötes genom att blotta sig för främlingar?

Hade en kille ställt motsvarande fråga till en tjej? På samma sätt som en kille inte hade frågat om en tjejs längd så tror jag inte det. Feminismen har inte fel. Jämställdhet mellan könen är sunt, men fungerar sällan i praktiken.

Ett i sammanhanget passande citat: "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works."
Senast redigerad av lakritc 2019-08-14 kl. 15:53.
Citera
2019-08-14, 15:53
Medlem
FHBKs avatar
Citat:
Beklagar hårväxten, men när du själv landar någonstans i mitten så är väl samtidigt det även vad du kan förvänta dig finna själv. För det finns massvis normala människor på Tinder. Om du accepterar dina egna förutsättningar och att det motsvarar någon som inte är supertränad utan snarare mullig så kan du garanterat hitta någon som inte mår psykiskt dåligt.
Själv bryr jag mig inte såpass mycket om hårväxt även om jag gärna skulle åtminstone haft lite skägg. Inom snar framtid kommer nog oavsett bli att raka huvudet, något jag prövade för något halvår sedan. Enda anledningen till jag har kvar håret är pga nuvarande kvinna som starkt vill jag ska behålla håret så mycket som det går.
Angående övervikt och kvinna psykisk mående anser jag till väldigt stor del har koppling. Har dejtat tidigare och inte riktigt brytt mig om övervikt men bl.a mitt gamla ex och andra jag dejtat har visat sig ha psykisk problem.

Bott ett tag utomlands (UK) i en större stad än nuvarande stad jag bor i som är relativt liten. Tyckte ändå dejting sidor var liknande i den större staden. Där började jag träffa en kvinna som hade övervikt som inte verkade ha problem och redo att bygga familj. Oavsett gick det inte så mycket längre än några dejter, då vi inte passade kände jag och säkert henne.

Nuvarande kvinna jag har är mindre beroende än mig av sociala medier, hon avskyr nästan sociala medier snarare och ingen av dom, inte ens Facebook.

Min syster ett par år äldre än mig (30+) hittade sin kille via Tinder vill jag minnas.
Känner nog ingen man i min krets som haft någon lycka hitta någon kvinna via Tinder som hållit längre tid.

Efter spenderat många månader på Tinder, Badoo och dylika dejt appar så anser jag det vara slöseri på tid. Är som man får sänka sig rejält till att man hellre är singel.
Citera
2019-08-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Man kan också fråga sig om det är den typ av tjejer man vill ha, som nödvändigtvis måste ha IG och en inblick i privatlivet redan innan man träffat personen ifråga.

Hur stort värde har en man som går tjejers krav till mötes genom att blotta sig för främlingar?

Hade en kille ställt motsvarande fråga till en tjej? På samma sätt som en kille inte hade frågat om en tjejs längd så tror jag inte det. Feminismen har inte fel. Jämställdhet mellan könen är sunt, men fungerar sällan i praktiken.

Ett i sammanhanget passande citat: "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works."

Ja det kan man ju fråga sig. Men är väl inte så konstigt för den delen på ett sätt. Om jag hade haft instagram är det väl att stalka potentiella dejter jag hade haft det till Brukar själv kolla lite på facebook på tjejer jag matchat med om man kan hitta dem..

Edit: Jag tror väl inte att tjejer måste ha ens IG för att alls vara intresserade? I så fall är det ju lite illa såklart. Tror väl mer det är som för en annan att en bild till hade vart bra så man verkligen ser kroppen osv?
Senast redigerad av ensam87a 2019-08-14 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in