2019-01-09, 21:44
Medlem
Vill använda tinder, men vill söka i en annan stad hur gör jag?
Citera
2019-01-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Var Tinder menlöst? Oskadligt, ofarligt, harmlöst? Ordet du söker torde vara meningslöst. Två vitt skilda ord nämligen.

Har annars själv märkt av liknande fenomen. När jag inte rör appen på några dagar så går det mycket bättre efteråt.

Lite onödigt att märka ord, kan jag tycka. Menlös kan även betyda fadd, livlös, urvattnad. Det används hyfsat ofta för att beskriva intetsägande musik och mat eller håglösa, trista personer.

Jag får testa och se om jag får fler uppsving om jag låter bli appen ett tag.
Citera
2019-01-09, 23:12
Medlem
Askenars avatar
Kan man räkna med att tjejen dejtar flera samtidigt?

Jag resonerar som så här att så länge ingen har tagit upp frågan om exklusivitet så är det bara köra på (alltså att bägge gör det), eller?
Citera
2019-01-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forum2018
Vill använda tinder, men vill söka i en annan stad hur gör jag?
Du köper Tinder Plus eller Gold. Funktionen "Passport" tillåter dig att ställa in geografisk position.

Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Kan man räkna med att tjejen dejtar flera samtidigt?

Jag resonerar som så här att så länge ingen har tagit upp frågan om exklusivitet så är det bara köra på (alltså att bägge gör det), eller?
Ja det bör man. Jag gör det själv, men tycker att det är tabu att prata om det innan man blir lite mer seriösa.

Tex när man ligger med någon man har seriösa avsikter med, så är det ganska smaklöst att doppa vidare med andra. För de flesta faller sig detta oftast helt naturligt om man träffat rätt.

Men efter man träffats och/eller haft sex med någon kanske 5-6ggr så kan det ju vara bra att lyfta frågan för säkerhets skull, för att se att man är på samma våglängd. Kommunikation är nyckeln till alla förhållanden, och att bara anta är naivt.
Citera
2019-01-10, 10:07
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Lite onödigt att märka ord, kan jag tycka. Menlös kan även betyda fadd, livlös, urvattnad. Det används hyfsat ofta för att beskriva intetsägande musik och mat eller håglösa, trista personer.

Jag får testa och se om jag får fler uppsving om jag låter bli appen ett tag.

Se där. Var inget illa menat förresten. Ser bara ordet "menlös" för ofta i fel kontext och tänker att det är lika bra att informera om att det inte betyder meningslös som många verkar tro. Menlös för mig har alltid betytt "oskyldig" mer eller mindre men det kanske används i andra sammanhang nu för tiden också. I så fall har jag missat det.

Tog f.ö. bort appen nu efter bara några dagars användande. Stör mig mestadels på tjejerna som dyker upp med deras klyschiga biografier och kaninöron från Snapchat. Ingen idé att sitta och irritera sig, bättre att ägna tid åt något mindre påfrestande.
Citera
2019-01-10, 11:18
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t

Tex när man ligger med någon man har seriösa avsikter med, så är det ganska smaklöst att doppa vidare med andra. För de flesta faller sig detta oftast helt naturligt om man träffat rätt.

Men efter man träffats och/eller haft sex med någon kanske 5-6ggr så kan det ju vara bra att lyfta frågan för säkerhets skull, för att se att man är på samma våglängd. Kommunikation är nyckeln till alla förhållanden, och att bara anta är naivt.
"Hörrudu, nu när vi lärt känna varandra lite bättre så är det en sak jag funderar på och skulle vilja veta: Det är väl inte så att du knullar andra?"

A+ i kommunikation!
Citera
2019-01-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
"Hörrudu, nu när vi lärt känna varandra lite bättre så är det en sak jag funderar på och skulle vilja veta: Det är väl inte så att du knullar andra?"

A+ i kommunikation!
Ännu bättre: "Ska vi bli ihop?"
Citera
2019-01-10, 11:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Ännu bättre: "Ska vi bli ihop?"
Du får bara ett rakt svar genom en rak fråga. Finns tyvärr för många som inte skulle respektera ett normalt förhållande.
Citera
2019-01-10, 14:47
Medlem
UbatsValles avatar
Detta har nog omöjligen inte tagits upp i den här tråden men tål isf nämnas igen. Tinder i Polen är fan helt crazy, vart fjärde/tredje högersvep är fan en match.

Det måste finnas ett krux här. Vad är haken som ska stoppa mig från att göra en "abort mission" för Sverige och flytta till Polen?
Citera
2019-01-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UbatsValle
Detta har nog omöjligen inte tagits upp i den här tråden men tål isf nämnas igen. Tinder i Polen är fan helt crazy, vart fjärde/tredje högersvep är fan en match.

Det måste finnas ett krux här. Vad är haken som ska stoppa mig från att göra en "abort mission" för Sverige och flytta till Polen?

Är det snygga brudar i Polen?
Citera
2019-01-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UbatsValle

Kanske mycket vanligare med fejkprofiler i Polen?
Citera
2019-01-10, 16:49
Medlem
Vad betyder det när det står man har ”likes”? Den funktionen fanns inte när jag började använda appen.
Är det personer som gillar en men som man ej matchat med än?
Verkar va för gold om man ska se vilka som gillar en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in