2019-01-10, 20:29
Medlem
Wheatleys avatar
Blir inte riktigt klok hur passport funkar, jag har testat svepa i en annan stad men läser jag i FAQn står det att jag bara syns i ett dygn för de jag lajkat. Vad händer sen, är det "kört" med mina likes efter det? Eller dyker jag upp för de och kan matcha när jag åker dit sen (hade kunnat svepa där men hade tråkigt och testade plus så why not)
Citera
2019-01-10, 20:33
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad betyder det när det står man har ”likes”? Den funktionen fanns inte när jag började använda appen.
Är det personer som gillar en men som man ej matchat med än?
Verkar va för gold om man ska se vilka som gillar en.
Jag skaffade tinder och köpte plus direkt häromdagen. Har svept en del men inte matchat med nåogn ännu, ändå står det att jag har likes. Det kan ju inte vara annat än svammel då. Det de marknadsför det som är att du med Gold kan se vilka som redan likeat dig så att du slipper sålla bland alla.
Citera
2019-01-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatley
Jag skaffade tinder och köpte plus direkt häromdagen. Har svept en del men inte matchat med nåogn ännu, ändå står det att jag har likes. Det kan ju inte vara annat än svammel då. Det de marknadsför det som är att du med Gold kan se vilka som redan likeat dig så att du slipper sålla bland alla.

Ja , det är säkert så, får någon gång då och då att man fått fler matchningar än tidigare, men inte fasen matcher det nå.
Citera
2019-01-11, 15:56
Medlem
DRD4s avatar
Har haft Tinder i nästan en månad och jag är minst en stark 8 till utseende, bor på en mellanstor ort och har fått tio matchningar på 14 dagar, testade att flytta min position tillar en annan stad i samma storlek och fick ca 24 matchningar på ett dygn, har tre stycken FETNAJSA tjejer, alla tio år yngre och snygga som har chattat i ett dygn nu, har kvar 11 av dessa matchningar som jag inte ens har orkat svara på som ligger kvar.

Flyttar tillbaka positionen hem igen, svajpat höger på säkert 30-40 tjejer och inte en enda matchning?

Vad är det som jag missat?
Citera
2019-01-11, 19:12
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Har haft Tinder i nästan en månad och jag är minst en stark 8 till utseende, bor på en mellanstor ort och har fått tio matchningar på 14 dagar, testade att flytta min position tillar en annan stad i samma storlek och fick ca 24 matchningar på ett dygn, har tre stycken FETNAJSA tjejer, alla tio år yngre och snygga som har chattat i ett dygn nu, har kvar 11 av dessa matchningar som jag inte ens har orkat svara på som ligger kvar.

Flyttar tillbaka positionen hem igen, svajpat höger på säkert 30-40 tjejer och inte en enda matchning?

Vad är det som jag missat?

Tinder-algoritmen. Du får en boost under några timmar på varje ny plats du besöker. Din stad har du redan varit i och där var du tillräckligt populär för tio matchningar men nu är du med i "samma flöde" igen som alla andra vilket kommer föranleda att du knappt visas alls.
Citera
2019-01-11, 22:05
Medlem
Triremers avatar
Hur gör ni för att undvika tjejer som är PK? Jag tål dem inte och jag vill inte spilla tid på dem. Samtidigt vill jag inte framstå som dödsknarksnazist.
Citera
2019-01-11, 23:10
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Hur gör ni för att undvika tjejer som är PK? Jag tål dem inte och jag vill inte spilla tid på dem. Samtidigt vill jag inte framstå som dödsknarksnazist.

Det är nog kört på den fronten, jag tänkte arbeta på att kväva behovet av att komma överens om politik "bara".
Citera
2019-01-11, 23:13
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Tinder-algoritmen. Du får en boost under några timmar på varje ny plats du besöker. Din stad har du redan varit i och där var du tillräckligt populär för tio matchningar men nu är du med i "samma flöde" igen som alla andra vilket kommer föranleda att du knappt visas alls.

Jag läste på lite och tydligen skitdåligt att inte ha svarat på matchningar också.
Citera
2019-01-11, 23:15
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Det är nog kört på den fronten, jag tänkte arbeta på att kväva behovet av att komma överens om politik "bara".

Det är svårt. Är tjejen inte PK så är hennes kompisar säkert PK och som vi vet betyder det mycket för de flesta tjejer vad deras tjejkompisar tycker. Det är därför de har "tjejsnack" så att de kan få en second opinion på killen de träffar. Få tjejer tänker som killar och gillar sin dejt/partner oavsett vad andra tycker.
Citera
2019-01-11, 23:45
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det är svårt. Är tjejen inte PK så är hennes kompisar säkert PK och som vi vet betyder det mycket för de flesta tjejer vad deras tjejkompisar tycker. Det är därför de har "tjejsnack" så att de kan få en second opinion på killen de träffar. Få tjejer tänker som killar och gillar sin dejt/partner oavsett vad andra tycker.

Ja därför så är det bara att försöka separera dom två världarna, höger-tjejer känns extremt sällsynt, antingen så är dom 40+ och dom lite yngre högerbrudarna brukar vara lite uppmärksamhetssökande, dom som är tysta lär ju vara många men dock omöjliga att hitta enligt mig.

Jag antar att man måste åka till ett Östland för att kunna hitta en normalt funtad brud?
Citera
2019-01-11, 23:56
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ja därför så är det bara att försöka separera dom två världarna, höger-tjejer känns extremt sällsynt, antingen så är dom 40+ och dom lite yngre högerbrudarna brukar vara lite uppmärksamhetssökande, dom som är tysta lär ju vara många men dock omöjliga att hitta enligt mig.

Jag antar att man måste åka till ett Östland för att kunna hitta en normalt funtad brud?

Det räcker att komma utanför Sverige eller till Skåne så är allt mindre PK. Mitt ex var från öst-/centraleuropa och just den biten fungerade skitbra. De jag träffat från V4-länderna har ofta sunda värderingar.
Citera
2019-01-11, 23:56
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:

Högerbrudar är vanliga, dock så skyltar de inte lika mycket med det som vänsterbrudar.

Det kommer inte att stå i deras profil. Men visa dina kort först, så kommer du att bli som en magnet för dem.

Skriv "hjärtat till höger", "tacksam om du ej är rökare eller pk" eller nåt liknande. Så kommer de att hitta dig

Personligen tycker jag inte att politik avgör om jag gillar en annan människa eller ej. Så jag har inte skrivit dit det, min framtida tjej får gärna vara lite blödig och naiv-vänster om hon vill.
Bara hon är öppensinnad nog att acceptera att jag inte är det...
Senast redigerad av Sockerpappan 2019-01-12 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in