2019-01-08, 21:29
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafaela
Alla mina matchningar och chattar försvann när jag loggade in igen. Riktigt pinsamt. Har gold. Vart det likadant för er?
Citat:
Ursprungligen postat av Apep
Samma här, håller tummarna att de dyker upp igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Ja, det hände för mig med. Alla matchningar och chattar är borta. Vafan. Bilderna jag valt är dock kvar, kanske återställs det snart?

Knasade rejält för mig, när jag väl kunde logga in igen så var allt borta och jag fick göra ett nytt konto. Men det löste sig efter jag installerade om appen på telefonen.

---
Jag lade upp en meme och en annan skojbild i min profil. Båda verkar ha blivit raderade och jag fick en notis om att detta skett. Nu ser det annorlunda ut när jag redigerar min profil, min "huvudbild" är större och jag kan bara ha maximalt sex bilder istället för nio som tidigare. Är det något som ändras? Eller ett straff för att jag råkade bryta mot reglerna?
Citera
2019-01-08, 22:02
Medlem
Soldier9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatley
Jag lade upp en meme och en annan skojbild i min profil. Båda verkar ha blivit raderade och jag fick en notis om att detta skett. Nu ser det annorlunda ut när jag redigerar min profil, min "huvudbild" är större och jag kan bara ha maximalt sex bilder istället för nio som tidigare. Är det något som ändras? Eller ett straff för att jag råkade bryta mot reglerna?
Så himla störigt, så är det för mig också när jag startar nytt konto men sen flippar det om så jag kan ha 9 bilder som är mer avlånga. Formatet är mer fyrkantigt först så om jag laddar upp bilder så måste jag sen ta bort dem och lägga upp nya Läste nånstans att det med 9 bilder testkörs i Sverige så kanske därför det buggar sig.
Citera
2019-01-08, 22:11
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Nånting konstigt hände häromdagen.

Jag har haft Tinder i kanske ett par veckor nu och inte riktigt brytt mig. Fram tills nyligen var det verkligen menlöst. Nästan bara träskiga brudar och turister som inte var ute efter nåt. Fick en del matchningar, men de var skittråkiga tjejer.

Senaste dagarna har det blivit många matchningar, och mest passiva (dvs hon gillade mig först). Det är mestadels snygga tjejer och många är sköna att snacka med. Även när jag swipar runt har det blivit betydligt bättre klass på damerna som dyker upp, och jag får mycket bättre respons.

Jag har inte ändrat nåt i min profil, inte flyttat, och knappt ens rört appen.

Är det någon som vet vad som hände? Det känns som att jag typ blev uppgraderad eller omprofilerad av algoritmerna eller nåt.

Var Tinder menlöst? Oskadligt, ofarligt, harmlöst? Ordet du söker torde vara meningslöst. Två vitt skilda ord nämligen.

Har annars själv märkt av liknande fenomen. När jag inte rör appen på några dagar så går det mycket bättre efteråt.
Senast redigerad av Ripples 2019-01-08 kl. 22:18.
Citera
2019-01-08, 23:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vart kan man se sin ELO? ☺️

Det torde man inte kunna se.
Citera
2019-01-09, 00:26
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldier9
Så himla störigt, så är det för mig också när jag startar nytt konto men sen flippar det om så jag kan ha 9 bilder som är mer avlånga. Formatet är mer fyrkantigt först så om jag laddar upp bilder så måste jag sen ta bort dem och lägga upp nya Läste nånstans att det med 9 bilder testkörs i Sverige så kanske därför det buggar sig.
När jag testade appen senast i augusti samt innan jag installerade om den så var det nio man kunde ha, jag trodde det var standard? Det är tillbaka på det också nu, istället för sex stycken. Kanske är det sistnämnda som testkörs?

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad står ELO för?
Citera
2019-01-09, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Var som jag misstänkte, du hittar på. ELO-rating finns inom schack och det finns inga bevis på att nåt sånt finns i tinders skräpapp.

Varför ljuger du om en sån skitsak.
Citera
2019-01-09, 07:15
Medlem
Citat:
Var som jag misstänkte, du hittar på. ELO-rating finns inom schack och det finns inga bevis på att nåt sånt finns i tinders skräpapp.

Anteri ljuger inte. Googla runt på saken så får du se.

Kan också vittna om att jag bara kunde ha 6st bilder i söndags, sen installera jag om appen i måndags och kan från det nu ha 9st bilder
Citera
2019-01-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatley
Vad står ELO för?

Citat:

Precis som gefundenes är inne på är ELO-rating hämtat från schack-världen ursprungligen men används inom många e-sporter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elo-rating

Det finns mycket som tyder på att Tinder använder ELO-rating (eller något liknande, säkert en specialanpassad variant), dels har en av grundarna snackat om det i en lång intervju för några år sedan, dels tyder en stor mängd observationer av folks erfarenheter på att något sorts ranking-system ligger i grunden för vem som visas för vem, hur ofta osv.

Detta infördes troligtivs ca våren 2017 om jag minns rätt, och i samband med det märkte många en klar förändring dels i antal matchningar, jämfört med tidigare mer free-for-all-systemet, som en effekt av detta nya rating-system.
Citera
2019-01-09, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Anteri ljuger inte. Googla runt på saken så får du se.

Kan också vittna om att jag bara kunde ha 6st bilder i söndags, sen installera jag om appen i måndags och kan från det nu ha 9st bilder
Vad skulle elo-rating göra menar du? Får man fler matchningar om man högersveper på fula eller sveper vänster ofta?

Ser ingen sån korrelation alls. Enda grejen som finns är ett försäljningsknep där man får många matchningar i början för att sen se blurrade +gillanden öka till +25 eller nåt. Och där dör matchningarna.
Citera
2019-01-09, 11:57
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Vad skulle elo-rating göra menar du? Får man fler matchningar om man högersveper på fula eller sveper vänster ofta?

Ser ingen sån korrelation alls. Enda grejen som finns är ett försäljningsknep där man får många matchningar i början för att sen se blurrade +gillanden öka till +25 eller nåt. Och där dör matchningarna.

En algoritm som försöker ser till att din profil endast visas för folk inom samma "ELO".
För att använda ett simpelt exempel:

Tre personer,
Jessica
Adam
Peter

Jessica:
9 av 10 swipar höger för Jessica, Jessica får till följd av detta en högre ELO. Dessutom betyder det förmodligen också att Jessica är RIKTIGT snygg och får

Peter:
Bara 3 av 10 swipar höger för Peter. Peter får en lägre ELO, och förmodligen är han inte så snygg.

Adam:
7 av 10 swipar höger för Adam. Adam har en rätt hög ELO, och är förmdligen snygg.

Jessica och Peter kommer med största sannolikhet inte se varandras profiler, till följd av den stora skillnaden i deras ELO.
Tur för Jessica, hon vill inte se fula människor i vilket fall som helst. Mindre tur för Peter, han får nöja sig med bottenskrap.
Istället kommer Jessica se profiler med högre ELO, som till exempel Adams. Bra för både Adam och Jessica, eftersom dom båda är snygga.
Citera
2019-01-09, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
En algoritm som försöker ser till att din profil endast visas för folk inom samma "ELO".
För att använda ett simpelt exempel:

Tre personer,
Jessica
Adam
Peter

Jessica:
9 av 10 swipar höger för Jessica, Jessica får till följd av detta en högre ELO. Dessutom betyder det förmodligen också att Jessica är RIKTIGT snygg och får

Peter:
Bara 3 av 10 swipar höger för Peter. Peter får en lägre ELO, och förmodligen är han inte så snygg.

Adam:
7 av 10 swipar höger för Adam. Adam har en rätt hög ELO, och är förmdligen snygg.

Jessica och Peter kommer med största sannolikhet inte se varandras profiler, till följd av den stora skillnaden i deras ELO.
Tur för Jessica, hon vill inte se fula människor i vilket fall som helst. Mindre tur för Peter, han får nöja sig med bottenskrap.
Istället kommer Jessica se profiler med högre ELO, som till exempel Adams. Bra för både Adam och Jessica, eftersom dom båda är snygga.
Bara nej. Jag får typ 30 matchningar första dagen, sen ökar +gillanden uppe i vänstra hörnet och man får som högst 1 matchning per dag, ibland 1 matchning på 3 dagar.

Köper inte det där. Tinder vill att man ska betala för skiten det är därför de +gillandena ökar och matchningarna minskar.
Citera
2019-01-09, 12:09
Medlem
Citat:
Bara nej. Jag får typ 30 matchningar första dagen, sen ökar +gillanden uppe i vänstra hörnet och man får som högst 1 matchning per dag, ibland 1 matchning på 3 dagar.

Köper inte det där. Tinder vill att man ska betala för skiten det är därför de +gillandena ökar och matchningarna minskar.

Håller med om att det är som du säger. Men det finns ju helt klart elo-rating. T ex när jag kommer till en ny ort där jag kan swipa upp alla på några dagar så kommer dom attraktiva personerna först i flödet, desto närmare slutet du kommer desto sämre blir kvaliteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in