2018-12-23, 08:11
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Om man matchar med en tjej, man chattar lite...Hon frågar ganska snabbt inne i konversationen vad man jobbar med. Är det min egna osäkerhet, eller är det hon som vill veta om man har ett högstatus yrke så snabbt som möjligt, och är värd att lägga ner tid på. Som kille bryr jag mig inte riktigt vad tjejen jobbar med, men tjejer frågar det ibland har jag märkt.

Som innehavare av ett högstatusyrke, så skulle jag säga att ni troligen läser detta fel, och att det är den egna osäkerheten som spökar.

Allra oftast så dör tex mina samtal med matchar ut efter att jag berättat vad jag jobbar med, trots mitt högstatusyrke. Eftersom frågan egentligen, som jag tolkar det, inte handlar om det. Det de allra mest vill hitta, är en kille av alla dussintals/hundratals matchar som sticker ut lite, och som får dem att vara involverade i ett intressant o engagerande samtal.

Och klarar du inte av att göra det, ens när de ger serverar dig med läggbolls-frågor. Så tappar de intresset.
/
Har faktiskt inte känt att någon brytt sig, eller velat prata speciellt mycket om mitt högstatusyrke på Tinder. Tror faktiskt att Svenska tjejer är långt mycket mindre golddiggers än sv. killar ger dem cred för.

Men vad de vill ha, är ambitioner, driv, passion, osv. De vill inte att du ska vara nöjd med att jobba i kassan på OKQ8 resten av ditt liv, om man säger så.
Senast redigerad av Sockerpappan 2018-12-23 kl. 08:14.
Citera
2018-12-23, 11:12
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Men vad de vill ha, är ambitioner, driv, passion, osv. De vill inte att du ska vara nöjd med att jobba i kassan på OKQ8 resten av ditt liv, om man säger så.
Man kan ju tycka att ditt högstatusyrke borde göra att du sticker ut så pass att du inte sorteras in i OKQ8-gruppen. Men det görs du alltså ändå, om jag förstår inlägget rätt?

Jag tror nog att eventuella förklaringar sällan är så invecklade som många killar tror. En stor andel tjejer gillar helt enkelt uppmärksamheten på appen och behåller den eftersom chansen finns att drömkillen, som är helt perfekt och kan få James Bond att se inkapabel ut, kan vara en swipe bort. Naturligtvis finns han i de flesta fall endast i fantasin.
Citera
2018-12-23, 11:41
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Som innehavare av ett högstatusyrke, så skulle jag säga att ni troligen läser detta fel, och att det är den egna osäkerheten som spökar.

Allra oftast så dör tex mina samtal med matchar ut efter att jag berättat vad jag jobbar med, trots mitt högstatusyrke. Eftersom frågan egentligen, som jag tolkar det, inte handlar om det. Det de allra mest vill hitta, är en kille av alla dussintals/hundratals matchar som sticker ut lite, och som får dem att vara involverade i ett intressant o engagerande samtal.

Och klarar du inte av att göra det, ens när de ger serverar dig med läggbolls-frågor. Så tappar de intresset.
/
Har faktiskt inte känt att någon brytt sig, eller velat prata speciellt mycket om mitt högstatusyrke på Tinder. Tror faktiskt att Svenska tjejer är långt mycket mindre golddiggers än sv. killar ger dem cred för.

Högstatusyrke och utbildning är ju snarare en tick in the box, men inget som isolerat gör tjejerna våta i trosorna. Brukar försöka komma bort från jobbtugg rätt omgående såvida det inte mynnar ut i en kul och personlig diskussion.
Citera
2018-12-23, 14:01
Medlem
Citat:

Klockrent Sockerpappan, precis så är det.
Ambitioner, driv, passion att bli någon är viktigare än "jag pluggar till läkare" eller "jag är utbildad ingenjör". Brudar vill antingen ha någon som "är" någon. Du är ingen bara för du gått en högutbildning eller har ett välbetalt jobb. Med "är" någon menas typ, VD, Klubbägare, eller när du går in på klubben så känner alla dig folk hejar tjoar, du har ett bra rykte, ala passiv attraktion. Helt enkelt andra män och kvinnor "ser upp till dig". Eller som sagt aspirerar att vara någon.

Det är mystik och intressant. Självklart vill brudar ha en snubbe med stålar om dom fick välja emot en fattiglapp, men det är inte stålarna i sig som är attraktionen. Men sen är det ju förstås så att kvinnor skiter i allt detta om du är snygg. Du kan ha grava sociala problem, svårt att kunna hålla en konversation etc. Förstås sett detta "first hand" som man brukar säga, så vet vad jag talar om. Kanske inte håller för en längre relation förstås, men för tillfälliga förbindelser, absolut.
Sorgligt men sant, fast samtidigt can one blame them? Hade inte ni själva i tråden satt på en skitsnygg brud även om hon är helt pantad?
Citera
2018-12-23, 14:09
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Självklart vill brudar ha en snubbe med stålar om dom fick välja emot en fattiglapp, men det är inte stålarna i sig som är attraktionen.
Jag skulle nog säga att Tinders mest praktiska användning för tjejer är att hitta en sugardaddy som sponsrar resor, temporärt uppehälle, kläder m.m. i utbyte mot att hon ibland vistas i hans sällskap.

Resten har man det verkliga livet till.
Citera
2018-12-23, 16:05
Medlem
Om man matchar med en tjej hur skall man starta en konversation?
Citera
2018-12-23, 19:36
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Som sagt, vänta några dygn skicka iväg det jag skrev om notifikationen. Funkar inte det, så är det nog högst troligt kört, ja.

Jag testade med trademark men det gav tyvärr ingenting!
attansolycksost..
nåväl,klarare sinne nästa gång

nu undrar jag, hur ofta funkar den raden egentligen?
Citera
2018-12-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
Jag testade med trademark men det gav tyvärr ingenting!
attansolycksost..
nåväl,klarare sinne nästa gång

nu undrar jag, hur ofta funkar den raden egentligen?

För mig personligen eller för andra?
Jag har 100% svars ratio på den faktiskt. Andra har rapporterat till mig att det fungerat för de också, så nog funkar den, men tror du missförstår lite. Den där är ju rent generellt för konversationer som bara stannat upp utan orsak, där du skrivit något och tjejen inte svarat. Ett sätt att plocka upp en dålig avslutning i skrivandet liksom, i ditt fall får du ju antagligen inget svar pga att du bara inte skötte dig "korrekt irl" enligt hennes standard på killar.
Citera
2018-12-24, 00:37
Medlem
Brottinators avatar
Behöver ni överanalysera såhär mycket för att få saker att funka/rädda det, är ni fel ute och det kommer skita sig ändå..
Citera
2018-12-24, 21:24
Medlem
Sitter och funderar på ”toppval”. Detta är de allra populäraste tjejerna i närområdet. Det går att köpa fler toppval, men vad spelar det för roll. Hur stor är chansen att någon av dessa skulle matcha med en genomsnittlig kille, eller strax under genomsnitt,1% och en burk sill?

Om 3 veckor har jag haft tinder gold i 1 månad. Hur ska tinder hålla mig kvar och få mig att pröjsa en ny månad? Två dygn nu och noll like och noll match.
Citera
2018-12-24, 21:32
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Sitter och funderar på ”toppval”. Detta är de allra populäraste tjejerna i närområdet. Det går att köpa fler toppval, men vad spelar det för roll. Hur stor är chansen att någon av dessa skulle matcha med en genomsnittlig kille, eller strax under genomsnitt,1% och en burk sill?

Om 3 veckor har jag haft tinder gold i 1 månad. Hur ska tinder hålla mig kvar och få mig att pröjsa en ny månad? Två dygn nu och noll like och noll match.

Fast... Du kommer ju köpa det ändå? Andelen som köper Gold är förmodligen 99% killar.
Citera
2018-12-24, 22:33
Medlem
Hur är tindermarknaden nu över Jul? Sveper tjejerna något alls eller är dom upptagna med annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in