Citat:
Ursprungligen postat av
SeanPenn
Om man matchar med en tjej, man chattar lite...Hon frågar ganska snabbt inne i konversationen vad man jobbar med. Är det min egna osäkerhet, eller är det hon som vill veta om man har ett högstatus yrke så snabbt som möjligt, och är värd att lägga ner tid på. Som kille bryr jag mig inte riktigt vad tjejen jobbar med, men tjejer frågar det ibland har jag märkt.
Som innehavare av ett högstatusyrke, så skulle jag säga att ni troligen läser detta fel, och att det är den egna osäkerheten som spökar.
Allra oftast så dör tex mina samtal med matchar ut efter att jag berättat vad jag jobbar med, trots mitt högstatusyrke. Eftersom frågan egentligen, som jag tolkar det, inte handlar om det. Det de allra mest vill hitta, är en kille av alla dussintals/hundratals matchar som sticker ut lite, och som får dem att vara involverade i ett intressant o engagerande samtal.
Och klarar du inte av att göra det, ens när de ger serverar dig med läggbolls-frågor. Så tappar de intresset.
/
Har faktiskt inte känt att någon brytt sig, eller velat prata speciellt mycket om mitt högstatusyrke på Tinder. Tror faktiskt att Svenska tjejer är långt mycket mindre golddiggers än sv. killar ger dem cred för.
Men vad de vill ha, är ambitioner, driv, passion, osv. De vill inte att du ska vara nöjd med att jobba i kassan på OKQ8 resten av ditt liv, om man säger så.