Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-22, 11:44
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula

Nu skriver du ingenting om några tydliga tecken på attraktion från hennes sida, men antaget hon tyckte du såg ok ut låter det som att du inte gamade henne rätt helt enkelt.

Dels låter det som du tenderar ha ett cuckigt beteende och bryr dig för mycket om vad andra runt om dig tycker och tänker, vilket brudar generellt uppfattar väldigt oattraktivt. Så ja, låter som du var för passiv. Du skulle dragit tag i henne någonstans på stället där ni fick vara mer ifred, typ en barkant eller nåt där du kunde vara mer fysisk och ta kommando.

du har nog rätt, alldeles för passiv med dejten, att jag brydde mig för mycket/lite kände jag själv..
kanske lite för överförfriskad så min fokus var lite varstans och inte just på henne hela tiden, men kände inget större engagemang från hennes sida heller.
Fast det ska man inte förvänta sig av tinder dejeter kanske?
Citera
2018-12-22, 11:47
Medlem
SeanPenns avatar
Citat:
När brudar letar efter en potentiell partner på tinder är det förutom uteseende olika typer av statushöjande komponenter de söker efter.

Man bör således se till att följande attribut på ett smakfullt sätt återspeglas i ens bilder och presentation på profilen:

- Bostadsrätt, gärna bra adress
- Rikt socialt liv med många vänner och att de trivs i ditt umgänge
- Aktiv livsstil och i fysisk god kondition
- Bra klädstil
- Bra längd
- Utbildning
- Mystisk och intresssant personlighet
- Högstatusjobb (=bra cashflow)

Ovan svarar din fråga, med enda undantaget att de söker efter information för att stalka upp dig för att ta reda på mer information om dig den vägen istället.

Hade gärna svarat att anledningen var att de genuint tycker du verkar vara en spännande prick och vill veta mer om dig, men tjejers taktik på Tinder går uteslutande ut på att hamstra så mycket information som möjligt så att de kan bocka av sin lista som i mångt och mycket ser ut exakt som ovan.

Fint skrivet! Och det var väl som jag trodde. Den här appen är så brutal Hängiga brudar med fakeläppar som söker perfektion. Alla verkar vilja ha liksom en 100% fullständig perfekt kille. Vad hände med att bygga upp något tillsamans...jajaja
Citera
2018-12-22, 11:50
Medlem
Har varit inne och swajpat lite på Tinder de senaste dagarna. En sak som slår mig är att s-tan vad många tjejer anstränger sig.

Grymma bilder och många gånger har de tänkt till när de skrivit presentationen.

Utifrån den vetskapen frågar jag mig om Tinder är en stor plattform för sex och relationer? Eller är det mest ett sätt för tjejer att få lite uppmärksamhet? När man ser hur tjejer anstränger sig får man för sig att den här plattformen är viktig numera.

Själv har jag på slutet bara använt Tinder för att se bilder på lite snygga tjejer och sedan tycka det är kul om jag får någon bra match (vilket typ aldrig händer). Har helt slutat skriva till tjejer där.
Citera
2018-12-22, 14:24
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Fy fan vilket skabb du är.

Äsch då! Ligger inte med vad som helst och har inte haft en könssjukdom sen jag hade klamydia som 16-åring. Jag älskar att knulla bara 🤷🏼‍♂️ Dyker det inte upp en tjej jag vill bli tillsammans med är det lättast att knulla nya, eftersom kontinuerligt sex med en och samma 9/10 gånger leder till känslor för nån av parterna. Har under 13 år som sexuellt aktiv lyckats ha EN kk som det funkar problemfritt med, sedan lite mer än ett år tillbaka.
Citera
2018-12-22, 15:59
Medlem
Citat:
Balanserar alltid lite till off-topic när man analyserar folks dejter irl, men tycker ändå det var en fin liten story i kontrast till "grabbarna grus" sexloggböcker man annars tvingas läsa här i tråden.

Summa summarum finner hon dig inte intressant efter er träff.

Nu skriver du ingenting om några tydliga tecken på attraktion från hennes sida, men antaget hon tyckte du såg ok ut låter det som att du inte gamade henne rätt helt enkelt.

Dels låter det som du tenderar ha ett cuckigt beteende och bryr dig för mycket om vad andra runt om dig tycker och tänker, vilket brudar generellt uppfattar väldigt oattraktivt. Så ja, låter som du var för passiv. Du skulle dragit tag i henne någonstans på stället där ni fick vara mer ifred, typ en barkant eller nåt där du kunde vara mer fysisk och ta kommando.

Instämmer med föregående talare. Ditt största misstag var inte ens hångel eller någon fysikalitet i det här fallet. Går man på en "vanlig traditionell dejt", promenad, middag, sitta och dela på spaghettin ala lady lufsen så är det andra spelregler (Fabula är mycket mer erfaren inom dessa områden, så jag tar över staffetpinnen här som erfaren nattklubbsräv). Till att börja med ni delar på en joint. Brudar med narkotika/spritsinne är väldigt sällan negativa till ett knull, om du är attraktiv. Vad tvekade du egentligen på? Ni har swipeat ja, hon hängde med dig hela natten tills hon skulle gå hem. Du var inte ful, eller "ej hennes typ", men du tog inget initiativ. Kanske något att ha i åtanke till nästa gång. När jag menar initiativ syftar jag på. Tex "Känner mig å lite seg. Borde hem och sova. Är du hungrig?" hade inte det funkat så "vi kan dela på en taxi", funkar inte det heller, ja då har du definitivt gjort bort dig någonstans i natten, ev ta en promenad. Dvs föreslå alltid fyllekäk, att du följer henne utifrån klubben, för att på så vis bli av med ditt gäng och hennes gäng som bara är i vägen. Eftersom du kände dessa människor, och hennes kollegor alla visste att ni var "dejt", så bedömer jag att högst troligt är du safe från potentiella kukblockerare. De ville ju snarare att ni "skulle bli något" än tvärtom, ok? Alla i gänget vet ju redan att ni "var något", lika så hon och du "vet". Därför behöver du inte hångla och greja i ett sånt läge, vs på en seriös dejt är man inte fysisk på något sätt så uppfattar tjejen dig som totalt ointresserad, du lyckades alltså åstadkomma samma sak genom att inte med dina ord vissa ditt lederskap (som kvinnor finner attraktivt) i slutet av kvällen.

Fyllekäk i sig behöver inte alls vara "knull", absolut inte. Jag har varit på massa "fyllekäk" med brudar, inte har dom trott att jag ska knulla dem för det. Men visst är fyllekäk en smidig övergång till andra aktiviteter, efterfest, knull, etc. Nej, som jag ser det så fick du betacucksyndrom och fegade ur. Nästa gång måste du våga gå för att följa med din brud som en man utifrån stället. Det du gjorde är ett klassiskt misstag som jag själv gjort många gånger. Du tänker att det rätta alternativet är att "vara kvar med hennes vänner och bygga upp ett seriöst värde, så dom kommer ebrätta för henne hur grymt trevlig och bra kille den där tinderdejten är". Nej, tro mig, det är det sämsta alternativet, bortkastad tid. Alltid gå dit där tjejen ditt intresse har för avsikt att gå, i det här fallet hem.

Visst är det så att små misstag är förödande. Har själv skrivit när jag gjort korkade saker här i tråden för att lära andra. Pratade du negativt om saker? Gör aldrig det. Negativitet signalerar betacuck = snippidisnippan torkar igen. Om du upplevt något negativt inom ditt jobb med dina kollegor. Försök få det att låta positivt typ "Haha, ja är så på mitt jobb också. Jag får göra allting." (negativt "Haha, ja är så på mitt jobb också. Jag får göra allting, men man växer ju av det. Jag gillar att ha mer ansvar, etc etc". Något sånt, hänger du med? Småsmå detaljer. I ditt fall var det ju ingen smådetalj det var ett stort grundläggande misstag för nattklubbs"spelet" om man får kalla det så.

Eventuellt kan du testa kakans trademark line när de slutar svara. "Typiskt tjejer. Har väl stängt av notifikationerna *skrattikonen".

Lycka till!
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-12-22 kl. 16:03.
Citera
2018-12-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
du har nog rätt, alldeles för passiv med dejten, att jag brydde mig för mycket/lite kände jag själv..
kanske lite för överförfriskad så min fokus var lite varstans och inte just på henne hela tiden, men kände inget större engagemang från hennes sida heller.
Fast det ska man inte förvänta sig av tinder dejeter kanske?

Blev fel tror inte du blev taggad, men svarade på ditt inlägg om nattklubben.
Citera
2018-12-22, 17:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
När brudar letar efter en potentiell partner på tinder är det förutom uteseende olika typer av statushöjande komponenter de söker efter.

Man bör således se till att följande attribut på ett smakfullt sätt återspeglas i ens bilder och presentation på profilen:

- Bostadsrätt, gärna bra adress
- Rikt socialt liv med många vänner och att de trivs i ditt umgänge
- Aktiv livsstil och i fysisk god kondition
- Bra klädstil
- Bra längd
- Utbildning
- Mystisk och intresssant personlighet
- Högstatusjobb (=bra cashflow)

Ovan svarar din fråga, med enda undantaget att de söker efter information för att stalka upp dig för att ta reda på mer information om dig den vägen istället.

Hade gärna svarat att anledningen var att de genuint tycker du verkar vara en spännande prick och vill veta mer om dig, men tjejers taktik på Tinder går uteslutande ut på att hamstra så mycket information som möjligt så att de kan bocka av sin lista som i mångt och mycket ser ut exakt som ovan.
Ganska underhållande när man jämför med motsvarande lista för killarna. En, max två rader
Citera
2018-12-22, 17:44
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ganska underhållande när man jämför med motsvarande lista för killarna. En, max två rader

Du menar alltså typ:

1. Normal
2. Se ut som på sina bilder (ej vara tjock)

Att ändå så få kan passera det gigantiska nålsögat.
Senast redigerad av fabula 2018-12-22 kl. 17:55.
Citera
2018-12-22, 17:57
Medlem
lakritcs avatar
Precis så, fabula!
Citera
2018-12-22, 18:15
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Blev fel tror inte du blev taggad, men svarade på ditt inlägg om nattklubben.
helt klart, jag fegade ur ingen fråga om saken, tappa mitt fokus när enturaget kom med i bilden..
först var de tänkt att jag skulle gå själv, och då var jag målmedveten, men det försvann såfort man börja ha kul..

är alla broar brända?
om man har kvar henne på chatt listan betyder det att man inte blivet "unmatched" då?
Citera
2018-12-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
helt klart, jag fegade ur ingen fråga om saken, tappa mitt fokus när enturaget kom med i bilden..
först var de tänkt att jag skulle gå själv, och då var jag målmedveten, men det försvann såfort man börja ha kul..

är alla broar brända?
om man har kvar henne på chatt listan betyder det att man inte blivet "unmatched" då?

Som sagt, vänta några dygn skicka iväg det jag skrev om notifikationen. Funkar inte det, så är det nog högst troligt kört, ja.
Citera
2018-12-23, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Fint skrivet! Och det var väl som jag trodde. Den här appen är så brutal Hängiga brudar med fakeläppar som söker perfektion. Alla verkar vilja ha liksom en 100% fullständig perfekt kille. Vad hände med att bygga upp något tillsamans...jajaja
Ja lite så är det. Jag har fått några matchningar men det dör alltid ut av någon anledning. En tjej addade mig på Kik och tog bort mig på Tinder - mening?

De flesta tejer på nätdejting vill nog inte ha en kille, de vill ha uppmärksamhet. Jag funderar seriöst på att skita i allt, bara fokusera på träning och glo på film. Det här landet är fullt av killar som är ofrivilligt ensamma och en massa tjejer som vill leva i ensamhet... eftersom ingen kille är superintressant efter några meddelanden.

Det krävs två för att dansa tango sägs det. Jag undrar verkligen hur brudarna tänker alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in