Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Hur gör du för att få det dit du vill?
Det blir förstås individ/situationsanpassat men ett ganska enkelt sätt är att ge en valmöjlighet där båda valen är dit du vill. Bara t ex om du vill lämna Tinder, istället för att fråga efter hennes nummer, så kan du skriva "Jag gillar inte Tinder, skulle vi inte kunna byta till sms eller messenger istället?" Då får hon känna att hon själv gör ett aktivt val. Samtidigt som om hon skulle säga nej, så säger hon indirekt att hon föredrar att hänga på Tinder, och genom att säga att man inte gillar Tinder och vill övergå till något mer exklusivt, så ger man Tinder en negativ laddning och när man dejtar vill man inte direkt bli förknippad med att "gilla Tinder", så du kommer nästan alltid få ett jakande svar. Oavsett om hon kanske egentligen tycker att det är lite för tidigt för att göra det mer privat.
Ett annat exempel. Om du träffar någon ute så kanske ni pratar om ett gemensamt intresse, låt oss säga konst. När hon öppnar upp sig så säger hon kanske vad hon gillar för typ av konst, vem hennes favoritkonstnär är osv. Då kan du lägga in "Jag ska faktiskt på en utställning nästa helg, du borde hänga på. Vad heter du? Jag kan lägga till dig på Facebook så kan vi prata mer om det." Även om hon inte är superintresserad av dig, så kommer det upplägget göra det betydligt svårare för henne att säga nej. Eftersom det blir konstigt att hon inte skulle vilja gå på något som hon precis berättat att hon gillar. Om hon då ska säga nej, så måste hon väldigt tydligt dissa dig och många föredrar då istället att bara säga ja.