Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Pinsamt. Gav tidigare idag komplimanger (utseendet) till en brud som jag har pratat med ett tag. Hon svarade aldrig och då märkte jag under kvällen att jag skrev det här till en tjej som jag matchat med när jag svept på allt och hon hade skrivit hej och antagligen hamnat överst vilket förklarade mitt misstag. Hon var inte särskilt snygg, överviktigt och inte direkt min typ då jag tränar och lever ett aktivt liv. Hon blev glad och gav komplimanger tillbaka och frågade vad jag gjorde till vardags. Jag hatar att ljuga så skrev och bad om ursäkt att det var menat till en annan person. Antagligen skulle jag inte svarat eller bara spelat med. Hon sa att såna som mig inte förtjänar sann kärlek och önskade mig lycka till att hitta en ytlig bimbo. Fick ganska dålig samvete och skulle precis be om ursäkt igen men då hade hon tagit bort mig. Känner mig som en riktigt dålig människa nu.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ingen idé att engagera sig emotionellt i någon du aldrig träffat, bry dig mindre.

Sen vet du ju om att komplimang om utseende ska du aldrig ge till tjejer, speciellt inte i text och till någon du aldrig träffat.
Som NirvanA säger. Dels ska man undvika komplimanger från första början, det funkar bara bra om man kan smyga in en på ett snyggt sätt, men det är oftast svårt. Kontexten gör att raka komplimanger uppfattas som slentrian och ickegenuina, och de snygga tjejerna får redan säckvis med dem.

Det du skulle gjort när du upptäckte ditt misstag var att ignorera/ghosta henne, det är relativt accepterat med någon man inte haft något större textutbyte med ändå.

Min erfarenhet av att vara ärlig med tjejer man av misstag upprättat kontakt med har alltid slutat illa, tyvärr. Speciellt överviktiga är så indoktrinerade av all kroppsacceptans-trams att de reagerar som om du hade spottat dem i ansiktet, våldtagit deras morsa och sen pissat på deras katt. Och sådana reaktioner mår man ju själv inte bra av att få tillbaka. Ingen vinner.

Spara ev. ärlighet till någon du skaffat ett förhållande med.
Citera
2018-04-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
skriver med en tjej, jävligt snygg enligt mig. jag är runt 178 cm och hon är lite längre ser jag på hennes profil. vågar fan inte fråga om träff på grund av det. De flesta jag träffat är runt 160 cm och det har varit perfekt men en brud som är längre haha vet ej hur det kommer kännas. hur fan gör ni i såna sits?
Har du inte ljugit om din längd till henne, eller om hon inte frågat så kör bara.
Citera
2018-04-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Har du inte tindrat på ett tag så har folk swipeat på dig under denna period. = massa folk som har tagit ja på dig. Så när du börjar tindra igen så stackas dessa oftast först i ordningen och du får massa matchningar. Efter att dessa har blivit matchningar så kommer de resterande som inte har swipeat på dig än eller tagit nej. Så vill du ha hybris så väntar du en månad på att swipea igen så får du matchningar när du börjar igen.

När man har Tinder Gold så ser man ju hur många som har gillat en.
Igår hade jag 160 likes. Idag har jag 150. Jag har inte gjort någonting. Inte svept varken höger eller vänster på någon. För bara några dagar sen hade jag typ 300 och så många har jag inte vänstersvajpat underbdessa dagarna, så folk som har gillat mig försvinner alltså. De har ju inte möjligheten att ändra sitt tidigare val från ja till nej, så antingen har 10 pers valt att avsluta sina konton under detta dygnet (eller snarare fler, eftersom några nya har gillat mig under tiden också), eller så försvinner de av annan anledning.
Citera
2018-04-07, 10:54
Medlem
Eller så är tinder inte sanningsenligt Appleskrutt?
Många gånger det står +10 +3 ändå matchar man inte med någon (vanligt tinder).
Nej tur vi går emot varmare tider blir det ut på krogen och röja istället, betydligt mer gynnsamt för ens intressen.
Nej, vidhåller det jag sagt tidigare du ska bo i storstad eller i närheten av en, så många alternativ finns. Annars är tinder rätt menlöst som i mitt fall. Så fort man är i storstaden är man "average hunk" med 3-4matchningar varje dag (är kräsen som sagt).
Citera
2018-04-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Eller så är tinder inte sanningsenligt Appleskrutt?
Många gånger det står +10 +3 ändå matchar man inte med någon (vanligt tinder).

Skulle också kunna vara så att man ”gillats” av någon som senare försvunnit ur det avstånd man angett. Jag märkte efter att jag spenderat en helg i göteborg att jag hade rätt många +. Detta antal står fortfarande kvar en månad senare, men eftersom jag bor långt därifrån kommer dessa aldrig dyka upp i min s.k kortlek i nuläget.

Någon som förresten haft problem med tinder nu på morgonen? Alla kontakter är borta men kan fortfarande se saker i ”feed”.
Citera
2018-04-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Skulle också kunna vara så att man ”gillats” av någon som senare försvunnit ur det avstånd man angett. Jag märkte efter att jag spenderat en helg i göteborg att jag hade rätt många +. Detta antal står fortfarande kvar en månad senare, men eftersom jag bor långt därifrån kommer dessa aldrig dyka upp i min s.k kortlek i nuläget.

Någon som förresten haft problem med tinder nu på morgonen? Alla kontakter är borta men kan fortfarande se saker i ”feed”.

Jo, känns väl som en rimlig förklaring tänkt på den också, men njae. Vete fan, jag menar det står ju 3+ eller 10+ i princip hela tiden. Skulle detta vara brudar som sitter på tåget och swipear då kanske? njaee känns så där troligt. Fast vad vet man. Nej jag tror personilgen att tinder inte är 100% sanningsenligt. Tänk själv om det står 3+ gillar eller 10+ gillar, då kanske dom får den användaren att "stanna" för att se vem den där personen/personerna är = kanske köepr tinder plus/gold, etc.
Citera
2018-04-07, 18:18
Medlem
Tinder går fortfarande väldigt bra för mig, snittar 8-10 matchningar/dag, så lever nog fortfarande, såhär 4 dagar senare, på samma nytt-konto-boost ;P
Av 38 matchningar så har tre tjejer startat en konversation; är detta normalt? Hur ser det ut för er? Ungefär 1/13 öppnar alltså konversationen, vilket nog bekräftar den bild jag tidigare haft av tindertjejer; de är där för uppmärksamheten och bekräftelsen (och kan eventuellt tänka sig en 10:a om de matchar med denne).

Har dock fått igång två konversationer med två väldigt fina tjejer som båda definitivt har potential.
De flesta tjejerna jag chattat med känns dock lite WT baserat på sättet de skriver. Inte för att jag på något sätt är bättre på svenska än någon annan, men känns som att genomsnittsnivån på Tinder är sjukt låg. Eller det kanske är såhär det är runt om i landet? Jag undra vad dessa tjejer hade satt på HP's ORD/MEK-del lol.
Citera
2018-04-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Jo, känns väl som en rimlig förklaring tänkt på den också, men njae. Vete fan, jag menar det står ju 3+ eller 10+ i princip hela tiden. Skulle detta vara brudar som sitter på tåget och swipear då kanske? njaee känns så där troligt. Fast vad vet man. Nej jag tror personilgen att tinder inte är 100% sanningsenligt. Tänk själv om det står 3+ gillar eller 10+ gillar, då kanske dom får den användaren att "stanna" för att se vem den där personen/personerna är = kanske köepr tinder plus/gold, etc.

Det fetmarkerade är förklaringen. Vet inte om det var en bugg, men jag hade +3 som gillat mig 5 minuter efter att jag skapat mitt konto, och då hade jag inte ens hunnit aktivera mina bilder (skapade kontot först för att sedan redigera in bilderna).
Citera
2018-04-07, 18:26
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Det fetmarkerade är förklaringen. Vet inte om det var en bugg, men jag hade +3 som gillat mig 5 minuter efter att jag skapat mitt konto, och då hade jag inte ens hunnit aktivera mina bilder (skapade kontot först för att sedan redigera in bilderna).

Var med om EXAKT samma när jag omöppnade mitt konto, fick 3+ likes precis efter jag lagt upp första bilden MEN en av de tjejerna är en tjej jag låg med förra veckan. Känns dock mindre troligt att hon skulle vara inne och swipa precis när jag öppnat kontot så like:n måste legat latent på något sätt.
Citera
2018-04-07, 19:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Tinder går fortfarande väldigt bra för mig, snittar 8-10 matchningar/dag, så lever nog fortfarande, såhär 4 dagar senare, på samma nytt-konto-boost ;P
Av 38 matchningar så har tre tjejer startat en konversation; är detta normalt? Hur ser det ut för er? Ungefär 1/13 öppnar alltså konversationen, vilket nog bekräftar den bild jag tidigare haft av tindertjejer; de är där för uppmärksamheten och bekräftelsen (och kan eventuellt tänka sig en 10:a om de matchar med denne).

Har dock fått igång två konversationer med två väldigt fina tjejer som båda definitivt har potential.
De flesta tjejerna jag chattat med känns dock lite WT baserat på sättet de skriver. Inte för att jag på något sätt är bättre på svenska än någon annan, men känns som att genomsnittsnivån på Tinder är sjukt låg. Eller det kanske är såhär det är runt om i landet? Jag undra vad dessa tjejer hade satt på HP's ORD/MEK-del lol.

Att tjejer inte "öppnar" är mest pga att det är så det ska vara och har varit. Killen ska jaga. Att det sedan även finns uppenbart tjejer som bara vill få fler instaföljare är också sant.

Rörande nivån på tjejer; i en studentstad är nivån riktigt bra. Och de som har WT-attribut ratar jag oavsett utseende. Your choice.
Citera
2018-04-07, 21:38
Medlem
andersson96s avatar
Någon mer än jag som verkar ha oändligt med swipes efter uppdateringen? Matchar inte med en jävel iofs bugg eller? får ju fan kramp i tummen

Edit: misstänker att jag suttit i onödan, testade att starta om och då tog det slut typ direkt. Skitapp
Citera
2018-04-07, 22:22
Medlem
3dls avatar
Startade nytt konto efter en längre tids digitalt frånfälle, det är som om tiden stått still.. samma folk med samma bilder, samma texter. Hemtamt på något vis.

Har någon prövat lägga in video i sin profil? Hamnar den bland bilderna eller bland insta & dyl?
Senast redigerad av 3dl 2018-04-07 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in