Citat:
Pinsamt. Gav tidigare idag komplimanger (utseendet) till en brud som jag har pratat med ett tag. Hon svarade aldrig och då märkte jag under kvällen att jag skrev det här till en tjej som jag matchat med när jag svept på allt och hon hade skrivit hej och antagligen hamnat överst vilket förklarade mitt misstag. Hon var inte särskilt snygg, överviktigt och inte direkt min typ då jag tränar och lever ett aktivt liv. Hon blev glad och gav komplimanger tillbaka och frågade vad jag gjorde till vardags. Jag hatar att ljuga så skrev och bad om ursäkt att det var menat till en annan person. Antagligen skulle jag inte svarat eller bara spelat med. Hon sa att såna som mig inte förtjänar sann kärlek och önskade mig lycka till att hitta en ytlig bimbo. Fick ganska dålig samvete och skulle precis be om ursäkt igen men då hade hon tagit bort mig. Känner mig som en riktigt dålig människa nu.
Citat:
Som NirvanA säger. Dels ska man undvika komplimanger från första början, det funkar bara bra om man kan smyga in en på ett snyggt sätt, men det är oftast svårt. Kontexten gör att raka komplimanger uppfattas som slentrian och ickegenuina, och de snygga tjejerna får redan säckvis med dem.Det du skulle gjort när du upptäckte ditt misstag var att ignorera/ghosta henne, det är relativt accepterat med någon man inte haft något större textutbyte med ändå.
Min erfarenhet av att vara ärlig med tjejer man av misstag upprättat kontakt med har alltid slutat illa, tyvärr. Speciellt överviktiga är så indoktrinerade av all kroppsacceptans-trams att de reagerar som om du hade spottat dem i ansiktet, våldtagit deras morsa och sen pissat på deras katt. Och sådana reaktioner mår man ju själv inte bra av att få tillbaka. Ingen vinner.
Spara ev. ärlighet till någon du skaffat ett förhållande med.
bugg eller? får ju fan kramp i tummen