2020-06-16, 22:44
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Man är mogen när man är beredd att bli sårad? Det diskvalificerar nog 90% av alla Tinderanvändare

Kanske dåligt uttryckt, men tänker att ska bör våga satsa fullt ut på något man tror på, så får man ju vara beredd på att det kan gå åt skogen, lika väl som att det blir högvinst.

Jag tror inte att jag kan förklara hur jag tänker faktiskt, men det är mera en känsla av sant engagemang om det ska kunna bli något helhjärtat, vilket många säger sig söka ändå.
Citera
2020-06-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det är lite det jag har fått intrycket av, och då undrar jag om någon faktiskt blir nöjdare av att använda såna appar? Men självklart får var och en göra som dom själva tycker, men det verkar vara lite kontraproduktivt ifall någon hade frågat om min åsikt.

Är man inte beredd på att bli sårad tror jag inte att man är mogen för en seriös relation heller, då man aldrig har någon garanti när det gäller kärlek.

Jag har tänkt på det där en hel del, och jag är definitivt rädd för att bli sårad. De flesta går ju igenom hela den processen i tonåren, man blir dumpad osv.
Men nu när man är snart 40 och aldrig har dejtat eller haft ett förhållande så är det ju annorlunda (inbillar jag mig i alla fall), för hur kommer jag ta det om det händer mig nu? Jag är ju inte naiv nog att tro att första gången jag börjar dejta någon så kommer det bli vi två resten av livet. Speciellt inte eftersom jag inte haft någon relation och inte har en aning om hur det funkar.

Jag kanske inte är mogen för en relation då om jag fortfarande är rädd? Eller måste man helt enkelt försöka ändå?
Citera
2020-06-16, 22:49
Medlem
Fan också...nu är man tillbaka här igen. Egentligen vet jag inte om det är här eller i min tråd om sexmissbruk jag borde skriva. För 4 dagar sedan gjorde jag slut med en tjej jag träffat via Tinder. När jag träffade henne så raderade jag mitt tinderkonto eftersom det faktiskt! kändes helt rätt med henne.

Hur som helst, när det tog slut svor jag att jag skulle hålla mig borta från tjejer...det höll typ 10 timmar, sen registrerade jag mig på både tinder och badoo. Jag fick skapa ett nytt konto för lite mindre än 4 dagar sedan och jag har fått ca 550 likes, varav 20+ superlikes, jag har dejtat söndag, måndag och tisdag med sex som resultat.

Vad vill jag ha sagt med detta? Tinder lever men vilken jäkla drog det är, hatar mig själv just nu.
Citera
2020-06-16, 23:00
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag har tänkt på det där en hel del, och jag är definitivt rädd för att bli sårad. De flesta går ju igenom hela den processen i tonåren, man blir dumpad osv.
Men nu när man är snart 40 och aldrig har dejtat eller haft ett förhållande så är det ju annorlunda (inbillar jag mig i alla fall), för hur kommer jag ta det om det händer mig nu? Jag är ju inte naiv nog att tro att första gången jag börjar dejta någon så kommer det bli vi två resten av livet. Speciellt inte eftersom jag inte haft någon relation och inte har en aning om hur det funkar.

Jag kanske inte är mogen för en relation då om jag fortfarande är rädd? Eller måste man helt enkelt försöka ändå?

Var lite för snabb som ofta och utgick från det som är bekant för mig
Jag känner nog ingen som inte har haft någon relation, och då kan ju läget bli annorlunda kanske, om du inte har den upplevelsen sen du var ung?

Det behöver inte vara en nackdel att vara rädd, men som många säger så är det oftast bra att utmana sina rädslor om man anser att det är gynnsamt i längden.
Men såklart är du rädd att bli sårad, om du saknar den erfarenheten sen tidigare. Men jag gissar att det är svårare att få något att bli något och att hålla om man håller den andre på kyligt avstånd och spelar spel, men det är bara min personliga åsikt då jag inte gillar spel.

Andra i tråden har absolut mera erfarenhet just när det gäller dejting, så jag tror att dom vet bättre än vad jag gör, så detta är endast min hemsnickrade teori. Men jag tänker att det beror lite på hur man är som person också?

Om vi leker med tanken på att jag vill hitta någon via Tinder seriöst, och så spelar mannen svårfångad/kylig som en del förespråkar, det skulle direkt få mig att tro att mannen inte alls har något intresse i mig. Och ifall han inte verkar ha något intresse, varför ska jag lägga ner tid och energi på honom då? Visar han däremot intresse som jag visar honom mitt intresse, så är det på god väg att kunna bli något. Ge och ta
Citera
2020-06-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Var lite för snabb som ofta och utgick från det som är bekant för mig
Jag känner nog ingen som inte har haft någon relation, och då kan ju läget bli annorlunda kanske, om du inte har den upplevelsen sen du var ung?

Det behöver inte vara en nackdel att vara rädd, men som många säger så är det oftast bra att utmana sina rädslor om man anser att det är gynnsamt i längden.
Men såklart är du rädd att bli sårad, om du saknar den erfarenheten sen tidigare. Men jag gissar att det är svårare att få något att bli något och att hålla om man håller den andre på kyligt avstånd och spelar spel, men det är bara min personliga åsikt då jag inte gillar spel.

Andra i tråden har absolut mera erfarenhet just när det gäller dejting, så jag tror att dom vet bättre än vad jag gör, så detta är endast min hemsnickrade teori. Men jag tänker att det beror lite på hur man är som person också?

Om vi leker med tanken på att jag vill hitta någon via Tinder seriöst, och så spelar mannen svårfångad/kylig som en del förespråkar, det skulle direkt få mig att tro att mannen inte alls har något intresse i mig. Och ifall han inte verkar ha något intresse, varför ska jag lägga ner tid och energi på honom då? Visar han däremot intresse som jag visar honom mitt intresse, så är det på god väg att kunna bli något. Ge och ta

Att utmana rädslan är väl det rätta ja. Jag lär ju inte bli av med den bara genom att inte göra någonting.

Att hålla någon på avstånd tror jag inte kommer ske, jag lär väl inte kunna göra det ändå första gången jag hamnar i situationen att någon annan tycker om mig. Risken finns väl att det går åt andra hållet om något. Man minns ju hur det kändes senast man var kär i någon, för ungefär 20 år sedan, även om det inte var besvarat då.
Citera
2020-06-17, 02:23
Medlem
Kul med kvinnor som skriver först och sen dör diskussionen efter 5 meddelanden för att hon har så många kukar att hantera så hon inte klarar av att engagera sig i en diskussion.

Att kvinnor klarar flera saker samtidigt är en myt helt klart.
Citera
2020-06-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Angående ditt dejtingliv. Vänta på att tjejerna ska höra av sig. Tro mig, om du verkligen gjort bra ifrån dig på dejten, då kommer tjejen att höra av sig till dig, så är det. Sorgligt men sant. Faktum är att du inte ens behövt göra bra ifrån dig på dejten om tjejen är 30+ och du är snygg. Hänt mig flera gånger då jag varit sjuuuukt oengagerad på dejter då jag känt att hon vill bara ha barn med mig. S.k Babyrabies kvinna, så jag har blivit rejält avtänd. Men dessa har då hört av sig ändå.

Ja, jag ska faktiskt testa det nu efter era tips. Efter vissa dejter som jag har varit på så har tjejerna som jag träffat skrivit först redan inom någon timme och tackat. Det har alltid varit ett tecken på att de har haft stort intresse av att ses igen. Har visserligen ibland varit dejter där jag känt att jag spelat i en högre liga med jobb, utseende, sociala förmågor och var man kommit i livet. Dejtar man tjejer med större bekräftelsebehov känns det rimligt att man får vänta någon dag innan de skriver förutsatt att man gjort bra ifrån sig på dejten. Det finns så mycket olika skolor, vissa säger: "It's not a bad idea to shoot her a text right up after the date."

Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Betalade du för hennes mat?

Nej, tog inte ens den diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Exakt. Att bli kall överlag är fan bland de bästa besluten jag gjort inom dejting och kvinnor överlag. Det betyder inte per automatik att man iggar allt de säger, eller gör. Men att vara lite ’detached’ ifrån dom, men ändå så pass närvarande att det leder till någonting. Visar hon inget så on to the next.

Att tråna efter en tjej leder ju bara till att de drar sig iväg ännu mer. Det är du som är priset, inte hon. Kan typ mer eller mindre lova dig att ifall hon finner dig intressant samt snygg efter eran första dejt så kommer hon höra av sig igen. De kan ta 1 dag, eller 1 vecka, men det har alltid skett för min del sedan jag ändra min inställning till detta. Då sitter du bakom ratten och hon bredvid så att säga.

Jag hör dig! Tack, återkommer med rapport efter nästa dejt
Citera
2020-06-17, 11:11
Medlem
Grämer mig att jag slarvat bort två vettiga tjejer... De ligger kvar som matchningar men svarar inte, vi har tidigare skrivit rätt mycket men inte blivit av att vi setts ja pga av oföretagsamhet osv. Finns chansen att de hittar tillbaka till appen när de slutat dejta den som upptar deras intresse just nu eller de får mer tid eller vad de nu är? Om de verkligen hittar någon eller så tar man väl bort hela Tinder..

Ja dum fråga kanske, någon chans finns ju alltid men förmodligen är det kört.
Citera
2020-06-17, 15:02
Medlem
Citat:
Kul med kvinnor som skriver först och sen dör diskussionen efter 5 meddelanden för att hon har så många kukar att hantera så hon inte klarar av att engagera sig i en diskussion.

Att kvinnor klarar flera saker samtidigt är en myt helt klart.
Jag tycker du är förminskande och objektifierande som kallar dig själv för en kuk

Det handlat inte om kuk för tjejer, fatta!
Citera
2020-06-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Grämer mig att jag slarvat bort två vettiga tjejer... De ligger kvar som matchningar men svarar inte, vi har tidigare skrivit rätt mycket men inte blivit av att vi setts ja pga av oföretagsamhet osv. Finns chansen att de hittar tillbaka till appen när de slutat dejta den som upptar deras intresse just nu eller de får mer tid eller vad de nu är? Om de verkligen hittar någon eller så tar man väl bort hela Tinder..

Ja dum fråga kanske, någon chans finns ju alltid men förmodligen är det kört.
Om du använder tinder på ett mer seriöst plan. Dvs att du helst vill träffa nån för seriösare ändamål så ställ dig bara frågan om dessa tjejer är värd din tid. Vill du ens vara med en person som slutar svara osv för denne ’hittar nån intressantare’?

Ingen kommer träffa, eller dejta VARJE tjej/kille som man matchar med. Du har inget av grämas över. De var helt enkelt inte för dig, eller värda dig. Om det inte finns ömsesidighet i intresset, eller att man ska sluta svara så var denne personen inte för dig bara. On to the next. De suger om man snackat ett tag ja, men i längden kommer denna person inte betyda något för ditt liv ändå. Så släpp det.

Nu känner jag mig som dr.Phil. Men det finns mer fiskar i sjön.
Citera
2020-06-17, 18:39
Medlem
Tror jag hittat en utomjording. För någon med så skev självbild som denna kvinna kan ju inte vara människa?

Hennes krav är bland annat "fin kropp och hår i tofs".

Vad får du?

En 200 kg kvinna som ser ut som hon har downs syndrom, sitter i permobil och har hela 300 bilder på sig själv uppladdade.

Ja, vilket kap! Tur hon har krav och inte tar vem som helst.
Citera
2020-06-18, 13:13
Medlem
Citat:
Tror jag hittat en utomjording. För någon med så skev självbild som denna kvinna kan ju inte vara människa?

Hennes krav är bland annat "fin kropp och hår i tofs".

Vad får du?

En 200 kg kvinna som ser ut som hon har downs syndrom, sitter i permobil och har hela 300 bilder på sig själv uppladdade.

Ja, vilket kap! Tur hon har krav och inte tar vem som helst.
Alla har ju i slutändan rätt till sina preferenser oavsett hur man själv ser ut. Man kan ju inte rå för det man finner attraktivt eller inte. Skulle jag gå upp 50kg nu så skulle jag inte ha en annan ’typ’. Och hade fortfarande haft samma, och swipat på just dessa.

Sedan förstår jag hur du tänker. En kille med fin kropp måste i de flesta fall, om man inte har nån sjuk genetik, vara rätt aktiv och sköta flera saker dagligen. Även om en fin kropp är olika för alla så generellt tror jag isåfall hon menar just vältränad. Då borde man leva upp lite till de krav man själv sätter, tänker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in