2018-12-08, 22:58
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kanske på grund av "andra viktiga faktorer"?

Såklart! Fast finns det ingen attraktion, hur ska de andra viktiga faktorerna ens bli relevanta då? Då är det ju på ett kompisstadie. Brukar du dejta personer som inte faller dig i smaken?
Citera
2018-12-08, 23:03
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Tjao, det är egentligen ganska enkelt. Det beror ju helt på vilken sinnesstämning tjejen ifråga är i. Sen tex är jag en tönt som du känner sympati för? Då säger inte tjejer rent generellt sanningen. Kanske ska säga människor, detta är ju inget utbrett fenomen precis, händer hela tiden. Det är ju så att vi människor ljuger otroligt mycket för att "komma undan" rent generellt. Vi säger rent hypotetiskt att din kille frågar "Har jag liten kuk?" "Nej älskling den är helt normal".

Sanningen? Han har liten kuk, men du kan inte säga det. Du vet att det skulle förstöra honom, istället hittar du på en vitlögn. Eller den här klassikern. Vi säger du har en son eller dotter som kommer hem från skolan och har gjort en träslöjdkniv. "Är min kniv fin?" "ja den är jättefin min son". Fast den inte ens går att bre smör med. Hänger hon med?

Så om jag frågar dig det här är verkliga exempel ur mitt liv som singelhunk. Brudpolaren "Du kan inte ha bilder med andra tjejer". Jag gör tvärtom har en bild med skitsnygg blondin. Min bästa dejt hittils på appen säger till mig bara så där "Du förresten din bästa bild är den med den snygga bruden, den borde vara huvudbild".

Happ. Så varför vill inte min tjejkompis säga det? Här kommer ett gäng alternativ. 1. Hon kan vilja ha min kuk. 2. Hon ger sämst tips för hon som "vän" upplever att det inte är bra att träffa en kille som är "populär bland tjejer". Dvs, hon ger inte råd utifrån att hon vill ha mig, utan som en vän, och det faller oftast ut helt fel. Själv har hon alltid dejtat killar som varit populära bland tjejer. Intressant va? Men för mig så nej, jag ska inte se eller verka populär bland tjejer, det är en turnoff, jajamän!

Ett annat exempel. "Vi kollar inte på kroppar". Hennes pojkvänner? Allihop har varit bodybuilder/fitnesskillar, haha! Många gånger säger tjejer saker, sen gör dom precis tvärtom. Vi har ju exemplet här inne också på bruden som kom innan dig. Hon sa här är bra öppnare för er killar, och visade screenshots som var ok på sin höjd, knappast några konversations killers.
Sen när BrunoC frågade lite mer på djupet, visar det sig att hon inte ens gick på dejt med någon av alla dessa killar med "bra öppnare", enligt henne. Igen, tjejer ger tips som inte överensstämmer med vad deras grej där nere egentligen vill ha besök utav för köttkompass.

Men då kan vi ju egentligen konstatera att det gäller båda könen. Det är inte så många människor som är "svartvita", principfasta och agerar logiskt när det gäller kommunikation med andra. Människor är trots allt människor, många oförutsägbara.
Citera
2018-12-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
Men då kan vi ju egentligen konstatera att det gäller båda könen. Det är inte så många människor som är "svartvita", principfasta och agerar logiskt när det gäller kommunikation med andra. Människor är trots allt människor, många oförutsägbara.

Jo, fast i det här fallet handlade det ju om kvinnor. Men det appliceras ju på människor rent generellt också, så är det. Men tex män kan ju ärligt säga vad som är fult. Jag har gjort det flera gånger och fått kvinnor att gråta. Hehe. Men att fråga en brud vad hon tänder på, vad som är bra för tinder osv. I 99% av fallen katastrof.
Därför jag mest är intresserad utav att se dina konversationer med män du träffat. Då kan vi ju bla få svart på vitt tex det faktum som jag är 100% övertygad om. Skriver du OK som snygghunk. Jag är nog ingen snygghunk iaf inte i majoritetens ögon, då skulle jag få betydligt fler matchningar även om jag är i en småstad. Inga sexinviter ingenting utöver det vanliga. Kan du få knulla, även om konversationen är hjärndöd. Fittsaft rinner ändå.

Tex vad i min knullkonversation var fantastiskt? Var det verkligen "HAHA fan vad kakan är rolig, hahahaaa!" Inte direkt va? Edit: Denna: https://i.imgur.com/PvvG6cd.png
Citera
2018-12-08, 23:12
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Haha! Snarare att man spenderat 40 min i garderoben, dragit på sig obekväma klackar och kämpat in i det sista med lejonmanen. Så står man där. Och varit nervös, förväntansfull helt i onödan. Efter halva glaset när det börjar bli varmt i magen, och man avhandlat diverse ytligheter, så bara "Du.. mätte dig nyligen eller?".

Verkar vara otroligt vanligt. Minns en video på YT som cirkulerade för många år sedan (kanske 5-6 år sen?) på sociala medier iofs. En tjock tjej som tipsade om hur man såg smal ut. Kvinnan var riktigt stor, men övervikten var inte så framträdande i ansiktet och därför lyckades hon se ut som vilken normalviktig tjej som helst på bilder. Helt tokigt..

Mh, för många porrpungar har rakats för att man vid första synen insett att man istället borde ha prioriterat långkalsonger.
Men du gjorde ju dig fin och kan ju alltid be honom ta någon schysst bild på dig iaf. Efter att han klättrat upp på en stol då
Citera
2018-12-08, 23:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Såklart! Fast finns det ingen attraktion, hur ska de andra viktiga faktorerna ens bli relevanta då? Då är det ju på ett kompisstadie. Brukar du dejta personer som inte faller dig i smaken?
Då undrar jag: På vilket sätt kan dessa faktorer höja en genomsnittlig man? Hur intelligens, humor o.s.v. har någon påverkan då utseendet är helt avgörande i ett första skede? För mig är det två motstridiga påståenden.
Citera
2018-12-08, 23:23
Medlem
Citat:
Det är frustrerande, och man blir förbannad över att man lagt ner tid/ev hoppat något man skulle hitta på med vännerna/piffat till sig för att dyka upp och se att man blivit grundlurad.

Självständig kvinna som gör rätt för sig själv: spenderar minst en timme på att spackla upp sig varenda utekväll/dejt sen hon blev byxmyndig. läser magasin och kollar in youtube-klipp m.m. för tips och spenderar tusenlappar för att med hjälp av kemiska produkter framställa sitt utseende i bättre dager osv. och redigerar sina bilder med diverse filter.

Man som helst borde döden dö därför att han är en falsk, vidrig och äcklig lögnhals: kryddade sin längd ett par centimetrar för mycket och hade mage nog att råka ha henne att tro att han var en alfahane.
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-08 kl. 23:35.
Citera
2018-12-08, 23:32
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Då undrar jag: På vilket sätt kan dessa faktorer höja en genomsnittlig man? Hur intelligens, humor o.s.v. har någon påverkan då utseendet är helt avgörande i ett första skede? För mig är det två motstridiga påståenden.

I ett första skede kan det inte höja, men allt börjar ju också med en högerswipe, innan man kan börja skriva med personen. Men jag förstår vad du menar och vill ha ut av din fråga, jag uttryckte mig förmodligen luddigt.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Självständig kvinna som gör rätt för sig själv: spenderar minst en timme på att spackla upp sig varenda utekväll/dejt sen hon blev byxmyndig. läser magasin och kollar in youtube-klipp m.m. för tips och spenderar tusenlappar för att med hjälp av kemiska produkter framställa sitt utseende i bättre dager osv. och redigerar sin bilder med diverse filter.

Man som helst borde döden dö därför att han är en falsk, vidrig och äcklig lögnhals: kryddade sin längd ett par centimetrar för mycket och hade mage nog att råka ha henne att tro att han var en alfahane.

Hmm, fast nu tolkar du in saker som ingen har skrivit, eller hur? Det efterfrågades ett kvinnligt perspektiv på manliga tabbar. 10 centimeter är inte lite kryddande för den delen heller.
Citera
2018-12-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Självständig kvinna som gör rätt för sig själv: spenderar minst en timme på att spackla upp sig varenda utekväll/dejt sen hon blev byxmyndig. läser magasin och kollar in youtube-klipp m.m. för tips och spenderar tusenlappar för att med hjälp av kemiska produkter framställa sitt utseende i bättre dager osv. och redigerar sin bilder med diverse filter.

Haha, du har en poäng där.
Citera
2018-12-08, 23:52
Medlem
Ewynnes avatar
Citat:
Jag brukar radera konversationer som känns helt fel eller som irriterar mig, drar bara onödig energi att ha en hel lista med sådana. Lägger hellre den på männen som är trevliga och kan föra en konversation på Tinder, så jag har inget smaskigt att dela med mig av i skärmdumpsväg. Ska dock spara, så ni får se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, överanvänder emojis och framstår som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem är du då?", "Är du en kul tjej?", eller överöser med komplimanger. Komplimanger ÄR trevligt, men jag tycker det kan sparas på sådant tills man ses.

- Killar som bara har väldigt dåliga bilder, tagna underifrån/med en jättefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol på alla bilder. Allvarligt talat, lägg lite krut på fina bilder. Är du ingen supersnygging, se till att framstå som att du har ett liv på bilderna och inte bara dricker öl och pillar naveln på fritiden. Man vill ju ha någon man kan ha ett kul liv med, även om vardag är vardag.

- Ljug inte, eller försköna inte verkligheten. Är du 160-165 cm, säg då inte att du är 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag är 174 cm själv, det vill säga rätt lång för att vara tjej. Det märks om du ljuger om din längd. Längden var ingenting jag hängde upp mig på tidigare och det är fortfarande inget superviktigt så länge han inte är kortare än mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om längd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare än mig, är det störigt när det ljugs om sådant.

Haha. Känner igen det där alltför väl. Man har piffat sig och tror man ska möta en stor karl. Istället möter man en krympling som är 171 och som rundar av uppåt till 180 i tron att det inte syns. Med små svettiga händer och fingrar och skostorlek 38. Som väger 53 kg. Rakar han pungen väger han 50 kg. Önskar att jag där och då hade kunnat göra mig till en hårig tjockis så att han fått smaka på sin egen tortyr. Eller piska honom med måttstocken tills han lär sig använda den på korrekt sätt.
Citera
2018-12-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
Är det verkligen så vanligt att tjejer ser helt annorlunda ut än från sina bilder på tinder? Har ni liksom gått på dejter och tyckt att hon såg ut som en helt annan tjej?

Skämtar du? Ja, det är det för ett otränat öga. Har ju stått flera ggr i tråden om secret internet fatties och annat.
Sen är det även för ett tränat öga inte så särskilt ovanligt att man vaknar upp dagen efter och att hon ser ut som en annan tjej, ja.

https://i.imgur.com/OjA6nxR.png

Bruden till höger där är en WB för mig och de flesta andra killar men ser ju ut som tant ragata i verkligheten, i sitt naturliga jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
Jag såg att många killar skrivit ngn kommentar om deg på sina profilbeskrivningar.

Fick även en udda kommentar från en kille på tinder, ”Hej! Din profilbild är otroligt charmig. Kan du leva upp till den?

Jag använder ej filter på mina bilder medvetet för att jag tkr det skulle vara så pinsamt att träffa ngn på så sätt då d är falsk marknadsföring. Men är det vanligt eller?

Filter är mer vanligt än ovanligt. Du är ju kvinna och bör väl också ha sett hur jävla vanligt det är bland instahoesen? Ett bra tips när man får reda på deras Instagram är att kolla på bilder där de är taggade ifrån andra användare, då brukar man få en mer realistiskare uppfattning om personens utseende.

Så jämför det här:
https://i.imgur.com/xuJVm1c.jpg

Med hon till höger här:
https://i.imgur.com/JnkTUfN.jpg

Ja, det är samma person.
Citera
2018-12-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne
Haha. Känner igen det där alltför väl. Man har piffat sig och tror man ska möta en stor karl. Istället möter man en krympling som är 171 och som rundar av uppåt till 180 i tron att det inte syns. Med små svettiga händer och fingrar och skostorlek 38. Som väger 53 kg. Rakar han pungen väger han 50 kg. Önskar att jag där och då hade kunnat göra mig till en hårig tjockis så att han fått smaka på sin egen tortyr. Eller piska honom med måttstocken tills han lär sig använda den på korrekt sätt.

HAHA, du beskrev det åtminstone roligt, cred för det!
Men vad fan är det för fel på småhänder. Förövrigt vad menas? Knubbiga korta fingrar? Små som i skelettfingrar/pianofingrar/långa men smala etc?
Citera
2018-12-09, 00:31
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne

Kanske det man borde gjort, tvingat på tjejerna korsetter och dragit åt: ”Det är ju såhär smal du utger dig för att vara! Fatty boombalatty!”

Men äh, alla vill väl se sitt bästa ut. Är väl en mänsklig instinkt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in