2018-12-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Att bomba på med komplimanger känns ju som något av det värsta man kan göra. I synnerhet när det gäller ytliga attribut. Dock funderar jag på om jag själv kanske gör fel åt andra hållet som väldigt sällan kommenterar tjejens utseende.

Tjejen gick aldrig ut med några av killarna, så du har fått svaret på din fråga.
Självklart är det där "så där" öppnare, inga är särskilt bra ur en konversationskontext.
Om en tjej kan svara "haha tack" eller "hahaha" på vilket sätt leder det till en fortsatt flörtig konversation? sålänge du inte har ytterligare en "hahaha" uppföljare.
Man ska alltid ha några alternativ tjejen kan hugga på, ev att det är kl 2:30 på natten och bruden vill som i min senaste konvo, då kan man skriva som en tomte, typ.

Nej, det enda som var kul var "matcha med en brud 300mil bort", men det leder ju inte till något då eftersom hon uppenbarligen är frö långt borta.
Citera
2018-12-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
Jag dejtar bara seriöst så du har fel, det var flera snygga 10r som skrev dessutom så du har återigen fel. Och nä jag är ingen femma tackar mamma för de bra generna, men jag behöver inte bevisa något för dig heller.
Kommer att skaffa tinder igen när jag har tid att lägga på dejtandet. Kommer dessutom att flytta till Stockholm och vill inte ha tinder igen förrän jag har gjort det och kan dejta där istället för i Gbg. Så, nu Checkar jag ut härifrån. Lycka till på tinder boys.

Poängen är att du först skrev här att du ansåg att sådana där öppnare "funkar på dig".
Men det enda det där funkade till var ju att få dig att rynka lite på smilbanden och få känna dig bra till mods med att få bekräftelse och egoboost på att du inte är alldeles ful (så precis som alla andra tjejer på appen som också har massor av matchingar och komplimanger).
Så visst funkade det i det syftet, ifall man som man har som mål med Tinder att roa kvinnor medan de går och knullar någon annan.

Är man som man däremot intresserad av att själv ligga och få omkull en tjej osv. så funkade inte det där. Men det var i alla fall bra exempel du bjöd på hur man INTE ska göra så till vida man nu inte vill göra vaginor torrare än Saharaöknen och leva i celibat, och varför man som man inte ska ta råd ifrån kvinnor om hur man bäst förför kvinnor.
Citera
2018-12-08, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Så som jag upplever det kan två exakta meddelanden till en tjej tolkas olika. Skriver en snygg kille ett cheesy-meddelande till en tjej med lite humor och komplimang så är han världens trevligaste/sötaste. Får man exakt samma meddelande av en kille som är en-två nivåer lägre så blir det bara "orka" från tjejernas sida eller "kan du inte bättre?". Inte att de skriver så, men dem tankarna cirkulerar i huvudet.

Så responsen man får har, i min värld, bara med utseendet att göra. Tjejer kan swipa höger på killar som de tycker ser rätt ok ut, men de kommer aldrig ge den killen en chans, hur intressanta hans meddelanden än är. Men någon som ser bra ut kan bara vara hur icke-originell som helst och skriva de mest klyschiga meddelanden o bli ansedd som jättesnäll o söt.

Någon testade att skapa en fejkprofil på Tinder där han la upp en bild på en muskulös manlig modell, och skrev i sin profil att han var en dömd våldtäktsman eller något sånt. Och naturligtvis så skrev hur många tjejer som helst till honom. Så självklart är det utseendet som bestämmer var ribban ligger. Om jag som ser halvdan ut börjar skriva snusk till en tjej lär hon antagligen tycka att jag är ett creep, men om jag hade sett bättre ut så hade det nog inte varit några problem (om det är ligga som är målet).

Kvinnor är fan inte kloka i huvudet. Ta bara det faktum att styckmördaren Peter Madsen får beundrarbrev i fängelset och har flera kvinnor som flockas kring honom. En styckmördare alltså. Fräscht.

Kvinnor är närmast att bektrakta som grottmänniskor.

Obs. generalisering förekommer i inlägget.
Citera
2018-12-08, 20:42
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Åh, herre. Tusen matchningar på en vecka. Det är nog mer än vad jag som kille med gold och ett tjugotal boostningar fått på ett halvår. Och då går det ändå väldigt bra för mig jämfört med killar i allmänhet. Man blir ganska äcklad faktiskt.

Fast det där vet vi ju. Det går inte att jämföra killar med tjejer. Tjejer av motsvarande utseende har ungefär 100 gånger högre sannolikhet att få en match än vad en kille har. Det hjälper ju dock dem inte, eftersom det fortfarande är lika svårt att hitta någon vettig bland det överflödiga antalet matchningar.

Jag tror att den kille jag sett med flest matchningar hade över 10 000. Jag undrar hur många en tjej skulle kunna samla ihop. En jag träffade hade över 2500 som gillat henne, hon kunde se det eftersom hon var gold. Och då hade hon bara haft Tinder några veckor.
Citera
2018-12-08, 21:01
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Någon testade att skapa en fejkprofil på Tinder där han la upp en bild på en muskulös manlig modell, och skrev i sin profil att han var en dömd våldtäktsman eller något sånt. Och naturligtvis så skrev hur många tjejer som helst till honom. Så självklart är det utseendet som bestämmer var ribban ligger. Om jag som ser halvdan ut börjar skriva snusk till en tjej lär hon antagligen tycka att jag är ett creep, men om jag hade sett bättre ut så hade det nog inte varit några problem (om det är ligga som är målet).

Kvinnor är fan inte kloka i huvudet. Ta bara det faktum att styckmördaren Peter Madsen får beundrarbrev i fängelset och har flera kvinnor som flockas kring honom. En styckmördare alltså. Fräscht.

Kvinnor är närmast att bektrakta som grottmänniskor.

Obs. generalisering förekommer i inlägget.

Det roliga är att det inte ens behöver gälla så grova saker, utan mer simpla inledande konversationer. Dom där bilderna Pervaneh (namn?) la upp, hade jag skrivit 99% av dessa brev till tjejer så hade jag blivit unmatchad direkt. Snygga killar kommer undan med det, meddelandena anses t.om vara jättesöta, charmiga och hur gulliga som helst.

Visst att Tinder är ytligt, så är det, bara att acceptera. Men tycker de bisarrt som fan hur vissa killar blir dumförklarade och skrattade åt när de gör exakt samma försök som snygga killar.

Fixade Badoo för någon vecka sedan. Har fått sjukt många matchningar på denna korta tid, men inte en enda av dessa tjejer visar något som helst intresse. De svarar oftare än på Tinder, men du ser/känner av direkt att de totalt skiter i dig och har ingen avsikt att ens ge dig en chans.
Citera
2018-12-08, 21:06
Medlem
R.Bloodworths avatar
Och det absolut värsta med Tinder/Badoo är, för killar som inte är jättesnygga, att såvida du inte skriver ett poetiskt mästerverk som första meddelande så har de dömt ut dig och tröttnat på dig direkt!
Det har gått så långt att man inte längre kan inleda en konversation med en tjej på det gamla, traditionella sättet längre. Är ditt första meddelande inte bra nog så ryker du direkt. Helt sjukt hur denna marknad fungerar och hur skruvade många tjejer har blivit.
Citera
2018-12-08, 21:06
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Haha, Jag är 185,5 välkommen att ses
Skämt å sido. Berätta lite vad som är det vanligaste misstaget snubbar gör. Kanske om du orkar släng upp lite skärmdumpar. Jag och ett gäng andra här i tråden brukar bjuda med oss av bra konversationstricks osv. Alltid kul utifrån ens tjej perspektiv att höra lite.
Så håller med Fabulan där, få höra

Jag brukar radera konversationer som känns helt fel eller som irriterar mig, drar bara onödig energi att ha en hel lista med sådana. Lägger hellre den på männen som är trevliga och kan föra en konversation på Tinder, så jag har inget smaskigt att dela med mig av i skärmdumpsväg. Ska dock spara, så ni får se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, överanvänder emojis och framstår som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem är du då?", "Är du en kul tjej?", eller överöser med komplimanger. Komplimanger ÄR trevligt, men jag tycker det kan sparas på sådant tills man ses.

- Killar som bara har väldigt dåliga bilder, tagna underifrån/med en jättefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol på alla bilder. Allvarligt talat, lägg lite krut på fina bilder. Är du ingen supersnygging, se till att framstå som att du har ett liv på bilderna och inte bara dricker öl och pillar naveln på fritiden. Man vill ju ha någon man kan ha ett kul liv med, även om vardag är vardag.

- Ljug inte, eller försköna inte verkligheten. Är du 160-165 cm, säg då inte att du är 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag är 174 cm själv, det vill säga rätt lång för att vara tjej. Det märks om du ljuger om din längd. Längden var ingenting jag hängde upp mig på tidigare och det är fortfarande inget superviktigt så länge han inte är kortare än mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om längd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare än mig, är det störigt när det ljugs om sådant.
Citera
2018-12-08, 21:22
Citat:
Det roliga är att det inte ens behöver gälla så grova saker, utan mer simpla inledande konversationer. Dom där bilderna Pervaneh (namn?) la upp, hade jag skrivit 99% av dessa brev till tjejer så hade jag blivit unmatchad direkt. Snygga killar kommer undan med det, meddelandena anses t.om vara jättesöta, charmiga och hur gulliga som helst.

Visst att Tinder är ytligt, så är det, bara att acceptera. Men tycker de bisarrt som fan hur vissa killar blir dumförklarade och skrattade åt när de gör exakt samma försök som snygga killar.

Fixade Badoo för någon vecka sedan. Har fått sjukt många matchningar på denna korta tid, men inte en enda av dessa tjejer visar något som helst intresse. De svarar oftare än på Tinder, men du ser/känner av direkt att de totalt skiter i dig och har ingen avsikt att ens ge dig en chans.

Jag har varken Tinder eller Badoo, då jag efter att ha läst i den här tråden inser att det bara kommer vara slöseri med tid. Har en kompis som kör Tinder, och han säger att det är alltid du som kille som måste vara drivande i konversationerna, och då hör jag direkt att det kommer ju kännas som att jobba som någon jävla clown på mobilen för att underhålla en tjej som man aldrig har träffat utan bara sett på bild.

Är även fullt övertygad om att snygga "fuckboys" eller vad fan de kallas har snedvridit dejtingmarknaden på så sätt att mediokra eller rent av fula tjejer förväntar sig att kunna matcha med killar som är snyggare eller mycket snyggare än vad de själva är (vilket de också gör, då tidigare nämnda "fuckboys" vill knulla runt så mycket som möjligt). Det leder ju till att medelmåttiga killar inte ens kan förvänta sig att hitta en tjej i sin egna liga, utan får nöja sig med feta paddor eller tjejer som ser ut att lida av Progeria eller Downs syndrom. Är du en rent av ful kille så kan du glömma att hitta någon tjej helt och hållet via dessa dejtingappar och sidor, och istället sikta in dig på att betala för sex eller snubbla över någon i verkligheten.

Men jag ju ha fel, då jag som sagt inte har testat Tinder eller liknande själv. Har även en förmåga att överanalysera saker och ting.
Citera
2018-12-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
Jag brukar radera konversationer som känns helt fel eller som irriterar mig, drar bara onödig energi att ha en hel lista med sådana. Lägger hellre den på männen som är trevliga och kan föra en konversation på Tinder, så jag har inget smaskigt att dela med mig av i skärmdumpsväg. Ska dock spara, så ni får se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, överanvänder emojis och framstår som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem är du då?", "Är du en kul tjej?", eller överöser med komplimanger. Komplimanger ÄR trevligt, men jag tycker det kan sparas på sådant tills man ses.

- Killar som bara har väldigt dåliga bilder, tagna underifrån/med en jättefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol på alla bilder. Allvarligt talat, lägg lite krut på fina bilder. Är du ingen supersnygging, se till att framstå som att du har ett liv på bilderna och inte bara dricker öl och pillar naveln på fritiden. Man vill ju ha någon man kan ha ett kul liv med, även om vardag är vardag.

- Ljug inte, eller försköna inte verkligheten. Är du 160-165 cm, säg då inte att du är 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag är 174 cm själv, det vill säga rätt lång för att vara tjej. Det märks om du ljuger om din längd. Längden var ingenting jag hängde upp mig på tidigare och det är fortfarande inget superviktigt så länge han inte är kortare än mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om längd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare än mig, är det störigt när det ljugs om sådant.

Lögn om åldern hur ser du på det då? Jag själv är 30+ men ställde in lägre från början, nu har det dock blivit 30+ i appen i alla fall och får ändå matchningar då och då av yngre brudar. Trodde faktiskt dom inte var intresserade när man passerat 30 strecket som snubbe (19-25 brudar)
Haha, bästa av allt är att det nyss varit en brud här inne som posta massa exempel på generiskt fjäskskräp, nej men seriöst. Posta en konversation på en kille du träffat. Sudda ut bild/namn förstås. Då är du första tjejen i flashbacks historia som faktiskt bjuder på en framgångsrik tinderkilles konversation "den här killen fick ligga, och så här skrev han" alltså.

Hur länge chattar du innan du väljer att träffa någon då. Är det några dagar eller kan smooth snack på en halvtimme/timmar räcka för att du ska vilja ses ute för ett glas eller whatever?

För egendel har det ju varierat så sjukt hårt. Senaste tiden har dock varit ganska snabba uppstyrningar av träffar. Jag postade en konvo för något dygn sen där bruden ville träffas direkt bara efter jadu, 30 meningsutbyten kanske? Hon ville förstås bara en sak, var mitt på natten, men ändå. Det tillhör ju inte direkt vanligheterna om man säger så.

Kramen
Citera
2018-12-08, 21:40
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag har varken Tinder eller Badoo, då jag efter att ha läst i den här tråden inser att det bara kommer vara slöseri med tid. Har en kompis som kör Tinder, och han säger att det är alltid du som kille som måste vara drivande i konversationerna, och då hör jag direkt att det kommer ju kännas som att jobba som någon jävla clown på mobilen för att underhålla en tjej som man aldrig har träffat utan bara sett på bild.

Är även fullt övertygad om att snygga "fuckboys" eller vad fan de kallas har snedvridit dejtingmarknaden på så sätt att mediokra eller rent av fula tjejer förväntar sig att kunna matcha med killar som är snyggare eller mycket snyggare än vad de själva är (vilket de också gör, då tidigare nämnda "fuckboys" vill knulla runt så mycket som möjligt). Det leder ju till att medelmåttiga killar inte ens kan förvänta sig att hitta en tjej i sin egna liga, utan får nöja sig med feta paddor eller tjejer som ser ut att lida av Progeria eller Downs syndrom. Är du en rent av ful kille så kan du glömma att hitta någon tjej helt och hållet via dessa dejtingappar och sidor, och istället sikta in dig på att betala för sex eller snubbla över någon i verkligheten.

Men jag ju ha fel, då jag som sagt inte har testat Tinder eller liknande själv. Har även en förmåga att överanalysera saker och ting.

Jag har en vän som får tjejer ganska enkelt i rl. Han tog bort Tinder med motiveringen "får låg självförtroende av tinder". Så bisarrt är det
Citera
2018-12-08, 21:48
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Lögn om åldern hur ser du på det då? Jag själv är 30+ men ställde in lägre från början, nu har det dock blivit 30+ i appen i alla fall och får ändå matchningar då och då av yngre brudar. Trodde faktiskt dom inte var intresserade när man passerat 30 strecket som snubbe (19-25 brudar)
Haha, bästa av allt är att det nyss varit en brud här inne som posta massa exempel på generiskt fjäskskräp, nej men seriöst. Posta en konversation på en kille du träffat. Sudda ut bild/namn förstås. Då är du första tjejen i flashbacks historia som faktiskt bjuder på en framgångsrik tinderkilles konversation "den här killen fick ligga, och så här skrev han" alltså.

Hur länge chattar du innan du väljer att träffa någon då. Är det några dagar eller kan smooth snack på en halvtimme/timmar räcka för att du ska vilja ses ute för ett glas eller whatever?

För egendel har det ju varierat så sjukt hårt. Senaste tiden har dock varit ganska snabba uppstyrningar av träffar. Jag postade en konvo för något dygn sen där bruden ville träffas direkt bara efter jadu, 30 meningsutbyten kanske? Hon ville förstås bara en sak, var mitt på natten, men ändå. Det tillhör ju inte direkt vanligheterna om man säger så.

Kramen

Lögn oavsett gällande vad är nej. Nu vet jag inte vad just du, eller gemene man söker på Tinder men att inleda någonting baserat på en lögn är inte ok. Jag har mitt spann på 25-32, har haft ett bredare spann förut, men det blev mer att sålla bort då.

Haha, en vacker dag kakan. Då kanske det delas med av. Men av vad jag läst tidigare i tråden verkar en del snubbar här ha rätt bra koll på hur man ska göra för att "lyckas".

Hmm, svårt att säga. Beror på vad jag/han är ute efter, men generellt vill jag se att det verkar finnas någon slags intelligens och emotionell intelligens hos personen, innan man ses för att bli av med eventuell knäppgök och utesluta katastrofdejt. Jag har blivit mer besviken när jag har gått med på att ses, efter att inte ha pratat mer typ 30 minuter. Upplever att det har klickat bättre när man kanske haft konversationen rullande i 2-3 dagar innan man styr upp träff, och väl träffats. Då har man dessutom lite att spinna vidare på över det där glaset, när man träffas.
Hur lång tid brukar det ta innan du vill träffa tjejer du skriver med?

Du verkar ju tillhöra den övre delen av "skalan" utseendemässigt, och många tjejer verkar sära på benen relativt lätt. Trodde därför inte att du var van vid att behöva jobba för att få till det.
Citera
2018-12-08, 22:11
Citat:
Jag har en vän som får tjejer ganska enkelt i rl. Han tog bort Tinder med motiveringen "får låg självförtroende av tinder". Så bisarrt är det

Haha, så illa alltså. Men kul att han får till det IRL!

Jag får testa Grindr istället, har hört att det ska vara lättare än Tinder för oss killar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in