2018-12-08, 15:34
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Att bomba på med komplimanger känns ju som något av det värsta man kan göra. I synnerhet när det gäller ytliga attribut. Dock funderar jag på om jag själv kanske gör fel åt andra hållet som väldigt sällan kommenterar tjejens utseende.

Ja alltså tänker verkligen så jag med. Jag försöker också hålla tillbaka på det. Ofta brukar jag slänga in typ ”du förresten, nämnde jag att du är helt otroligt snygg?” mitt i nånting vi pratar om där stämningen redan är på topp. Om jag nu verkligen känner att jag vill kommentera utseendet alltså. Att man tycker det är ju ändå rätt jäkla underförstått.
Citera
2018-12-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Haha jorå det kan man ju lugnt säga att den är! Vi knullade tre gånger under kvällen/natten sen väckte hon mig med en avsugning på morgonen. Toppentjej helt enkelt 😁

Men du fan då önskar jag dig ännu större lycka till med den tjejen! Jag själv är så sjukt peppad på dejten jag ska på imorgon. Nämnde henne i ett tidigare inlägg och surret har bara fortsätt uppåt sen dess 🙂 Så härlig tjej verkligen! Nu återstår väl bara att hon är mästerfotografen i stövlar..

Haha, lagom absurd grej att vi sitter och diskuterar en av mina potentiella framtida dejter på det sättet. Men vi får väl träffas och skåla nån gång du och jag om det nu blir så att jag också "träffar" henne! Verkligen ingen utveckling jag hoppas på dock, som sagt.

Om dejten med den där tjejen går bra så håll dig borta ifrån allt vad dejtingappar heter – både för din egen skull och hennes! Jag tror att det är viktigt att markera mot sig själv att någon är speciell. Själv är jag glad att jag trots allt inte tycks vara så där "Tinder-skadad" som varenda erfaren dejtare enligt utsago ska vara, för nu har jag faktiskt ingen lust alls att ens snacka med andra.
Citera
2018-12-08, 15:51
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Haha, lagom absurd grej att vi sitter och diskuterar en av mina potentiella framtida dejter på det sättet. Men vi får väl träffas och skåla nån gång du och jag om det nu blir så att jag också "träffar" henne! Verkligen ingen utveckling jag hoppas på dock, som sagt.

Om dejten med den där tjejen går bra så håll dig borta ifrån allt vad dejtingappar heter – både för din egen skull och hennes! Jag tror att det är viktigt att markera mot sig själv att någon är speciell. Själv är jag glad att jag trots allt inte tycks vara så där "Tinder-skadad" som varenda erfaren dejtare enligt utsago ska vara, för nu har jag faktiskt ingen lust alls att ens snacka med andra.

Haha du det har du rätt i men jag tänker att vafan, hon är ju ändå amerikabaserad flygvärdinna, så något seriöst med henne blir det ju varken för dig eller mig. Hade varit en femma om det hade råkat vara någon du verkligen gillade. Då kan jag lova dig att jag inte hade gått på såhär! Haha kan absolut skåla för det, men glöm inte att du blir skyldig mig en trisslott då också 😏

Tack för att du påminner mig om det där tänket hörru. Jag har väl säkert varit tinderskadad från och till men jag vill påstå att så fort jag faktiskt verkligen tyckt om någon, fått känslorna besvarade och sett potential, har jag också lagt all min energi där. Men ah, som jag skrivit så har jag det sjukaste flowet nånsin på tinder just nu. Har flera andra som jag är väldigt nyfiken på, så det kanske kommer bli jävligt mycket svårare att lägga undan tinder denna gång..
Citera
2018-12-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Haha du det har du rätt i men jag tänker att vafan, hon är ju ändå amerikabaserad flygvärdinna, så något seriöst med henne blir det ju varken för dig eller mig. Hade varit en femma om det hade råkat vara någon du verkligen gillade. Då kan jag lova dig att jag inte hade gått på såhär! Haha kan absolut skåla för det, men glöm inte att du blir skyldig mig en trisslott då också 😏

Tack för att du påminner mig om det där tänket hörru. Jag har väl säkert varit tinderskadad från och till men jag vill påstå att så fort jag faktiskt verkligen tyckt om någon, fått känslorna besvarade och sett potential, har jag också lagt all min energi där. Men ah, som jag skrivit så har jag det sjukaste flowet nånsin på tinder just nu. Har flera andra som jag är väldigt nyfiken på, så det kanske kommer bli jävligt mycket svårare att lägga undan tinder denna gång..

Gud, nej. Klart att det inte är känsligt för mig. Då hade jag ju inte skrivit om det så där i tråden, haha. Tyckte det var så jävla komiskt att jag visste vem det var bara.

Ja, det är jävligt jobbigt att hamna i en sits där man har flera väldigt intressanta "kandidater" framför sig. Just därför tycker jag att man ska försöka hålla sig till en matchning i taget faktiskt – och jag har ju till och med sagt att det borde komma en app med ett sådant upplägg.
Citera
2018-12-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
Har lagt in screenshots från när killar skrivit till mig senaste dygnen. Gillar humor, komplimanger, och när de noterar något jag skrivit på min bio/beskrivning. Fråga gärna om du undrar ngt. Hoppas att länken funkar nu:

https://imgur.com/a/mOA7sQG

PS. Det ska vara ca 30 bilder, tryck på ”see more” nedan för att se resten.

Haha, fan vad cringe. Så var ligger humorn mer än i det patetiska desperatbeteende i att helseriöst skriva saker som "du är otroligt vacker *hjärtögon-smiley* *röd ros-smiley* du är en dröm att se på" ?

Och sen undrar män varför till och med halvdana 5or börjat få attitydproblem?
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-08 kl. 16:08.
Citera
2018-12-08, 18:05
Medlem
Citat:
Jag har tagit bort min tinder nu, hade den i sammanlagt 1 vecka bara, och fick flera tusen matchningar. Jag pratar inte med någon av de, tog som sagt bara bort min tinder.

Ingen av de, men de flesta var faktiskt kap och ett tiotal ville jag fortsätta ha kontakt med..
Men jag bestämde mig för att radera tinder. Har inte tid att dejta någon, ville inte ge falska förhoppningar. Mycket tidskrävande dessutom att skriva med så många.

Citat:
Jag sa att jag gillar humor och komplimanger eller när de skriver ngt intressant de läst på min profil. Gav olika exempel. Många använde humor. Tog inte ens med 10% av de som kontaktade mig, vissa var ännu roligare. Men men.

Tja, visst är det humor med killar som sätter kvinnor på en piedestal och överöser med massa komplimanger blandat med tusentals feminina smileys. Men där saknades ju också finess och glimt i ögat på många, ifall man nu faktiskt vill få dig i säng och åstadkomma någonting mer än att bara vara en clown som underhåller och ger bekräftelse till främlingar på nätet.

I princip alla öppningsmeddelanden där går ju att hitta i någon Nyheter24-artikel om 10 öppningsrepliker på Tinder, som är skriven av någon brud som talar om hur killar ska göra för att ge henne bekräftelse och underhålla henne medan hon har tråkigt, utan att få ligga med henne.

Och föga förvånande tog du bort appen efter en vecka utan att någon av dessa 1000-tals komiker du matchade med fick ligga därför att appen hade nämligen tjänat sitt syfte dvs. att ge dig den där bubblande härliga känslan i hela kroppen av att du betyder någonting och att du är speciell för du får massa likes och komplimanger som ramlar in hela tiden (liksom alla andra kvinnor på appen).
Nu är dock bekräftelsebehovet tillfredsställt och du har fått din egoboost och kan ta bort appen ett tag tills nästa gång du känner du behöver downloada lite manlig bekräftelse.

Hade dock en äkta Tinder-chad i dina ögon dykt upp, där din attraktion till mannen låg på max, så hade du förstås inte riskerat att missa den chansen förstås. Men ingen av dessa lyckades med detta, bl.a. därför att de skrev massa lama komplimanger utan originalitet.

Citat:
Jag är inte en ”halvdan 5a”, lite självinsikt har jag, och jag tror inte att dessa killar sitter o skriver som de gjort här, till halvdana 5or.

Nej, det är ju klart att du inte är. Det har inte en enda brud gjort som kommenterat i den här tråden heller. De är nämligen alla noga med att tala om att de är speciella snöflingor.
Citera
2018-12-08, 18:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Och föga förvånande tog du bort appen efter en vecka utan att någon av dessa 1000-tals komiker du matchade med fick ligga därför att appen hade nämligen tjänat sitt syfte dvs. att ge dig den där bubblande härliga känslan i hela kroppen av att du betyder någonting och att du är speciell för du får massa likes och komplimanger som ramlar in hela tiden (liksom alla andra kvinnor på appen).
Ibland undrar man om tjejerna på Tinder är medvetna om skillnaden mellan nätet och verkligheten. Bekräftelsen är ju i många fall inget värd, menar jag. De flesta män hade för vad gäller de allra flesta inte tittat två gånger efter dem på gatan.
Citera
2018-12-08, 18:48
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kul för tråden med screenshots från tjejer!

Har aldrig förstått mig på killar som uppträder som servila clowner. Kan det verkligen gå hem? Tänker att de måste ha en enorm kompensationsfaktor genom utseendet.

Jag håller med dig lakritcen för oavsett vad man tycker om vad männen skrivit så är det intressant att se som Brottinator sa. Det är också generöst av någon att lägga ner detta jobb och sedan dela här. Tänk om det t ex var hälften tjejer som skrev här i tråden…sicken fetinfo ni skulle få då.

Tänk också så mycket ni har kunnat hacka på mig/såga mig…då hade ni ju fått många fler.

ps till alla…en komplimang måste inte vara om utseendet…sexigt med en man som läser av nåt ingen annan gör i bion eller på bilderna
Citera
2018-12-08, 18:58
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
ps till alla…en komplimang måste inte vara om utseendet…sexigt med en man som läser av nåt ingen annan gör i bion eller på bilderna
Om du hade varit på tinder menar du?
Citera
2018-12-08, 19:13
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Om du hade varit på tinder menar du?

Men Nivea…du har ju läst varenda ord jag skrivit här i tråden där jag även var klar i mitt första inlägg här att jag inte använder Tinder. Har också skrivit till OvissFramtid när han frågade att jag varken använder sociala medier eller dejting appar.

(FB) Tinder-appen

https://www.youtube.com/watch?v=Cls8ZURQRK4

Citera
2018-12-08, 19:16
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Men Nivea…du har ju läst varenda ord jag skrivit här i tråden där jag även var klar i mitt första inlägg här att jag inte använder Tinder. Har också skrivit till OvissFramtid när han frågade att jag varken använder sociala medier eller dejting appar.

(FB) Tinder-appen

https://www.youtube.com/watch?v=Cls8ZURQRK4

Har faktiskt inte läst hela tråden eller allt du skrivit i tråden men nu vet jag.
Citera
2018-12-08, 19:17
Medlem
Åh, herre. Tusen matchningar på en vecka. Det är nog mer än vad jag som kille med gold och ett tjugotal boostningar fått på ett halvår. Och då går det ändå väldigt bra för mig jämfört med killar i allmänhet. Man blir ganska äcklad faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in