Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Säg ingenting då om du nu inte vill glida undan med en vit lögn. Det brukar respekteras.

Det är ju bra mycket klumpigare att säga att man är en lättfångad bock. "Trodde de såg mig som en framgångsrik kille då"

Men de lär ju kunna klura ut om du nu är en lättfångad ändå, och vet man inte när man ska säga vad så blir det ändå aldrig bra, hur man än gör.

Jag tänker att om jag håller käften så blir det inte bättre. Fast jag kanske skulle säga något i stil med "jag tycker inte att det känns lämpligt att diskutera den saken" eller dylikt. För ärligt talat så tycker jag inte det.
Citera
2018-06-21, 14:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Okej, okej. Hm. Om man ska ljuga tror jag det är viktigt att inte överdriva för mycket. Om de förstår att man ljuger så blir det ju jävligt oattraktivt menar jag, och ger väldigt desperata vibbar.

Jag förstår inte hur det kan vara ett sånt issue för dig att ljuga om något så litet. Jag fattar att man bör vara genomärlig om sig själv, vem man är, vad man sysslar med osv. Men annars är dejting ett spel där exakt alla småljuger eller överdriver positiva sidor. Det är snarare extremt socialt inkompetent att på en dejt lyfta fram att du satte på en annan brud för en vecka sen.

Nu kommer du ha någon intellektuell invändning mot det ovannämnda, och det gillar jag. Du är smart. Men att du som intellektuell inte än har insett att befolkningen till 90% består av icketänkande människor är närmast naivt skrämmande.
Citera
2018-06-21, 14:19
Medlem
anteri17s avatar
Vissa verkar ha problem med att i dejtingstadiet hamna i säng, andra har problem med att upprätthålla kontakten efter att man väl haft sex. Jag har inget av dessa problem. Brukar hamna i sängen tidigt, och sedan vill tjejerna fortsatt ses. Det leder till vissa funderingar. Klart är att personligheten är tillräckligt bra för att se framtida potential, och att sexet liksom duger. Men jag tänker också att jag kanske siktar för lågt, trots att jag är selektiv; jag är nöjd med tjejerna jag har träffat, men om i princip alla vill fortsätta ses så kanske jag ändå siktar för lågt.

Problemet för mig på Tinder är att jag når 7r och 8r, som också vill vara kvar med mig, men jag matchar knappt med översta hyllan. Konkurrensen är helt enorm för de absolut snyggaste tjejerna.
Citera
2018-06-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag förstår inte hur det kan vara ett sånt issue för dig att ljuga om något så litet. Jag fattar att man bör vara genomärlig om sig själv, vem man är, vad man sysslar med osv. Men annars är dejting ett spel där exakt alla småljuger eller överdriver positiva sidor. Det är snarare extremt socialt inkompetent att på en dejt lyfta fram att du satte på en annan brud för en vecka sen.

Nu kommer du ha någon intellektuell invändning mot det ovannämnda, och det gillar jag. Du är smart. Men att du som intellektuell inte än har insett att befolkningen till 90% består av icketänkande människor är närmast naivt skrämmande.

Ja, nu kommer jag prettoa loss järnet här och snacka kantiansk pliktetik. Nej, skojar bara. Jag försöker ändå följa principen att ljuga så lite som möjligt, men jag borde kanske bli mindre principfast i det avseendet trots allt. Jag är bara rädd för att gränserna ska suddas ut – vilket de i vissa avseende redan har gjort, med tanke på mitt parallelldejtande och så vidare – och att jag ska förvandlas till den typen av person som jag alltid har föraktat, rentav hatat. Jag hade inga förpliktelser gentemot henne där och då, men mer eller mindre kategoriska tabun (här lögner) kan vara en god beslutsmetod för att upprätthålla något slags försvarbar moral, även om de kanske inte är nödvändiga i teorin.

Men, men – jag ska försöka att hålla inne med mer information och se vad som händer. Det är kanske en nödvändighet trots allt.
Citera
2018-06-21, 14:24
Medlem
Citat:
Men, men – jag ska försöka att hålla inne med mer information och se vad som händer. Det är kanske en nödvändighet trots allt.
Du kommer iaf aldrig förlora nånting på det, det är en sak som är säker.
Citera
2018-06-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vissa verkar ha problem med att i dejtingstadiet hamna i säng, andra har problem med att upprätthålla kontakten efter att man väl haft sex. Jag har inget av dessa problem. Brukar hamna i sängen tidigt, och sedan vill tjejerna fortsatt ses. Det leder till vissa funderingar. Klart är att personligheten är tillräckligt bra för att se framtida potential, och att sexet liksom duger. Men jag tänker också att jag kanske siktar för lågt, trots att jag är selektiv; jag är nöjd med tjejerna jag har träffat, men om i princip alla vill fortsätta ses så kanske jag ändå siktar för lågt.

Problemet för mig på Tinder är att jag når 7:or och 8:or, som också vill vara kvar med mig, men jag matchar knappt med översta hyllan. Konkurrensen är helt enorm för de absolut snyggaste tjejerna.

Mycket intressant. Jag undrar hur vi skiljer oss åt där då, med tanke på att jag har blivit dissad av två ligg i rad nu. Jag tycker det är rätt svårt att placera dem på en skala, men de är väl ungefär där du säger, 7,5:or typ.

Det känns verkligen ologiskt med tanke på att jag får oerhört mycket komplimanger för sexet (alltid fått, vilket delvis handlar om att jag tycker det är det hetaste som finns att gå ner på en tjej, varför jag är grym på det), alltså måste det brista någon annanstans.
Citera
2018-06-21, 14:26
Medlem
Citat:
Jag tänker att om jag håller käften så blir det inte bättre. Fast jag kanske skulle säga något i stil med "jag tycker inte att det känns lämpligt att diskutera den saken" eller dylikt. För ärligt talat så tycker jag inte det.
Den där repliken är inte mycket bättre dock. Det är lite ett politikersvar "jag kan varken bekräfta eller dementera det".

Om du nu vill skryta om dina framgångar så ska du bara prata om saker som hänt innan du träffade den du pratar med.

Faktum är att de flesta vill vara mer eller mindre exklusiva i sina åtaganden från Tinder, eller åtminstone en fasad av det. Träffar jag en tjej så vill jag inte veta om hon träffar massa andra snubbar samtidigt. Att man inte är unik skadar de flestas stolthet och självkänsla.

Det blir relevant först när man börjar träffa varandra mer seriöst och det är rimligt med riktig exklusivitet.
Citera
2018-06-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du kommer iaf aldrig förlora nånting på det, det är en sak som är säker.

Nej, kanske är det så. I mina egna ögon har jag dock redan blivit en sämre person än jag var innan Tinder. Jag leker med elden på det viset.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Den där repliken är inte mycket bättre dock. Det är lite ett politikersvar "jag kan varken bekräfta eller dementera det".

Om du nu vill skryta om dina framgångar så ska du bara prata om saker som hänt innan du träffade den du pratar med.

Faktum är att de flesta vill vara mer eller mindre exklusiva i sina åtaganden från Tinder, eller åtminstone en fasad av det. Träffar jag en tjej så vill jag inte veta om hon träffar massa andra snubbar samtidigt. Att man inte är unik skadar de flestas stolthet och självkänsla.

Det blir relevant först när man börjar träffa varandra mer seriöst och det är rimligt med riktig exklusivitet.

I mina ögon är exklusivitet rimlig från dess att man legat en gång och bestämt sig för att ses igen. I synnerhet ifrån tjejens sida. Ligger en tjej med en annan kille efter att hon och jag har träffats så är hon ute ur ekvationen. Jag vill spela med öppna kort för att inte riskera ett mardrömsscenario: att man blir ihop med någon seriöst och det visar (eller inte visar) sig att hon har haft andra under början av vår relation. Hit hör naturligtvis också den rent praktiska orsaken att det gör gränserna suddigare vilket säkerligen leder till större risk att hon kommer vara otrogen längre fram.

I fallet med asiatiskan så hade jag nog inget snyggt sätt att ta mig ur situationen. Såvida jag inte hade valt att ljuga då.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-21 kl. 14:31.
Citera
2018-06-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Kul, absolut kan en ryska vara bra, men för att flinka in med några osköna fakta som högst troligt stämmer in på dig/mig/gemene svennebanantindrare. Så är vi inga ala Trump framgångsrika mångmiljonärer som bara kan bryta med allt och alla som ogillar din levnadsstil och livet går vidare imorgon. Dvs du ska umgås med din "vänkrets" och sitta där med din svenskbrytande (i bästa fall om hon orkar lära sig språket) ryska och traggla.

Vänner, släkt, familj kanske bryter band eller snackar skit, och det kommer påverka din sinnesstämning oavsett om du vill eller inte.

Nej, det där vet du innerst inne också om att det är BS. Jag håller inte alls med, det är ändå du själv som bestämmer ifall du vill vara en äkta G eller en cuck här i livet.

Ifall du har vänner, släkt eller ens familjemedlemmar som skulle bryta band och snacka skit om dig därför att du är framgångsrik och skaffat en het och traditionell flickvän från öst, så är det faktiskt upp till dig själv att börja kamma dig och uppgradera ditt umgänge och se till att klippa banden med losers.

Vem du tillåter in i ditt liv är i slutändan ändå DITT fel och enbart DITT eget fel. Du kanske tror att familj är familj och att dina barndomsvänner är sådana du inte kan ignorera eller distansera dig från. FEL.

De kan snarare vara den största anledningen till varför du inte befinner dig riktigt där du vill vara i livet. Sådana kan vara giftiga, negativa och dra ner en jämt och ständigt men man håller sig kvar hos dem på grund av skuldkänslor.

Fuck that. Se till att skaffa högre standards på vem du släpper in till din inre krets istället. Vilka tror du att du attraherar ifall du sätter upp gränser med vem du spenderar din tid med?

Jo, likasinnade människor, vinnare, drivna och positiva sådana. Men det kräver ju också att man tar en paus från att sitta hemma och högersvepa som en jävla besatt och nätverkar lite i den verkliga världen.

Min egen krets är jävligt liten idag men jag spenderar hellre tid med ett par fåtal badass och jävligt bra människor än massa jantelagsfår som sprider negativ energi.
Citera
2018-06-21, 14:31
Medlem
Citat:
Okej, okej. Hm. Om man ska ljuga tror jag det är viktigt att inte överdriva för mycket. Om de förstår att man ljuger så blir det ju jävligt oattraktivt menar jag, och ger väldigt desperata vibbar.

Det är inget fel att dra små vita lögner här och där men som jag antagligen sagt tidigare, om du söker efter förhållande så måste du börja handla efter det dvs det kanske är inte bäst att säga du knullade en bimbo dagen innan. Sen som jag absolut har sagt tidigare, om du söker efter förhållande så måste du sluta knulla dessa bimbos på första dejten. Du kommer utesluta de som söker ligg och komma närmare de som söker det du söker.
Senast redigerad av bubbbles 2018-06-21 kl. 14:33.
Citera
2018-06-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Det är inget fel att dra små vita lögner här och där men som jag antagligen sagt tidigare, om du söker efter förhållande så måste du börja handla efter det dvs det kanske är inte bra att säga du låg med en bimbo dagen innan. Sen som jag absolut har sagt tidigare, om du söker efter förhållande så måste du sluta knulla dessa bimbos på första dejten. Du kommer utesluta de som söker ligg och komma närmare de som söker det du söker.
Simple as that.
Citera
2018-06-21, 14:37
Medlem
Citat:
I mina ögon är exklusivitet rimlig från dess att man legat en gång och bestämt sig för att ses igen. I synnerhet ifrån tjejens sida. Ligger en tjej med en annan kille efter att hon och jag har träffats så är hon ute ur ekvationen. Jag vill spela med öppna kort för att inte riskera ett mardrömsscenario: att man blir ihop med någon seriöst och det visar (eller inte visar) sig att hon har haft andra under början av vår relation. Hit hör naturligtvis också den rent praktiska orsaken att det gör gränserna suddigare vilket säkerligen leder till större risk att hon kommer vara otrogen längre fram.

I fallet med asiatiskan så hade jag nog inget snyggt sätt att ta mig ur situationen. Såvida jag inte hade valt att ljuga då.
Ja, du ser ju hur du själv resonerar kring andra, varför inte applicera det på dig själv?

Kör på exklusivitet efter sex, absolut rimligt. Men du kan inte sitta och knulla runt med flera isf, och förvänta dig att tjejerna kommer tycka du blir ännu mer attraktiv av det. Snarare tvärtom, som du själv anser om andra.

Två val: en tjej i taget, eller lär dig ljuga som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in