Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-21, 22:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur avböjde hon? Är hon bara där som tidsfördriv eller såg hon ingen mening när hon bara var på besök?

Det hände helt enkelt inte mkt mer efter det jag länkade.
Citera
2018-03-21, 23:05
Medlem
benqans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Jag svajpar inte ja på tjejer som jag bedömer är under 7 enligt min smak. Allra minst 7. Men saker går ju skitlångsamt jämfört med på tidigare dejtingsajter. Där fick man till minst en dejt i veckan men på Tinder går det betydligt trögare. Det är ju hela tiden nya killar som pockar på deras uppmärksamhet så man faller liksom ut i periferin. Idag har jag väl haft runt 4 matchningar varav två är 9r eller 10r, men av dem var det bara en som svarade på mitt meddelande; sedan slutade hon skriva, direkt.

Ytterst märkligt det här med att många bara går upp i rök efter en längre tid av konverserande. Det tycker jag är direkt ohyfsat.

Känner igen mig. Har svårt att få till dejter, samtliga convos har runnit ut i sanden hittills. Raderade nästan mitt acc på grund av just det för några veckor sedan. Matchade med en riktigt snygg tjej (hon superlikea mig btw), vi diskuterade allt möjligt i typ en vecka och hon var lika drivande som mig i diskussionerna vilket är ovanligt. Frågade ut henne på en fika, allt gick som smort. Vi bestämde att vi skulle ta fikan till helgen (detta var typ en onsdag), när jag sedan på fredagen skulle bestämma ett exakt datum/tid svarade hon att hon tyvärr inte var tillgänglig under helgen. Jag föreslog någon dag under den kommande veckan men fick inget gensvar. Från att hon frågade mig om allt möjligt till inget svar på typ en dag, undra vad som kan ha hänt däremellan
Citera
2018-03-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benqan
Känner igen mig. Har svårt att få till dejter, samtliga convos har runnit ut i sanden hittills. Raderade nästan mitt acc på grund av just det för några veckor sedan. Matchade med en riktigt snygg tjej (hon superlikea mig btw), vi diskuterade allt möjligt i typ en vecka och hon var lika drivande som mig i diskussionerna vilket är ovanligt. Frågade ut henne på en fika, allt gick som smort. Vi bestämde att vi skulle ta fikan till helgen (detta var typ en onsdag), när jag sedan på fredagen skulle bestämma ett exakt datum/tid svarade hon att hon tyvärr inte var tillgänglig under helgen. Jag föreslog någon dag under den kommande veckan men fick inget gensvar. Från att hon frågade mig om allt möjligt till inget svar på typ en dag, undra vad som kan ha hänt däremellan

Precis. Hur absurt det än låter så känns det händelseförloppet inte särskilt otippat. Tyvärr. Jag tycker ta mig fan inte att man behandlar människor på det viset om man inte har väldigt goda skäl. Det minsta man kan göra är att förklara hur det ligger till. Förmodligen var det väl så att hon träffade någon annan men höll inne med den informationen då hon inte ville bränna broar med dig. Oavsett är det ett svinigt beteende när man har pratat så pass länge.

Fick för övrigt till två dejter första dagarna. Båda var mindre attraktiva än deras profiler gav sken av – och båda dissade mig på ett eller annat sätt. Det känns som sagt som att Tinder gör maktbalansen mellan könen helt skev.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-03-21 kl. 23:18.
Citera
2018-03-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nähä? Hur ska du få ett jobb om du inte har någon erfarenhet då? Du måste ju gå långa vägen då, skaffa dig erfarenheten för att sedan få ett bättre jobb.

Förhoppningsvis kan MISA hjälpa mig fixa ett okej jobb, som kan ge mig bra erfarenhet.

Citat:
Men det är off topic, tjejer kan du ha även om du är arbetslös, det har jag kompisar som har.
Så det sitter i ditt huvud du med.

Vad sitter i mitt huvud?

Citat:
Se till och träffa tjejer och tro på dig själv, fortsätt prova tinder, man vet aldrig.

Jag tänker inte prova Tinder förrän jag har gått ner i vikt. Då kan jag ta bättre bilder (ska försöka ta fler bra bilder under tiden också förstås) som jag kan använda på min profil. Jag kommer att behöva hjälp med att skriva min presentationstext också.

Att ta bra bilder för Tinder verkar dock vara oerhört svårt. Inte för att det har nån betydelse medan jag fortfarande är överviktig, men ändå...
Citera
2018-03-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AloyTakkar27
Förhoppningsvis kan MISA hjälpa mig fixa ett okej jobb, som kan ge mig bra erfarenhet.

Vad sitter i mitt huvud?

Jag tänker inte prova Tinder förrän jag har gått ner i vikt. Då kan jag ta bättre bilder (ska försöka ta fler bra bilder under tiden också förstås) som jag kan använda på min profil. Jag kommer att behöva hjälp med att skriva min presentationstext också.

Att ta bra bilder för Tinder verkar dock vara oerhört svårt. Inte för att det har nån betydelse medan jag fortfarande är överviktig, men ändå...

Ganska mycket som är likt dom vägar vi gått , fick faktiskt också stöd , inte av MISA men , hade så otroligt dåligt självförtroende , fick börja med mindre kul städjobb och jobba mig uppåt.
Det viktiga är inte vilken väg man tar utan var den leder i slutet.
Citera
2018-03-21, 23:55
Medlem
Rxds avatar
har brudar på tinder svårt för skägg?

Har matchat med några brudar i 18-20 års åldern (min ålder) men får inte jätte mycket likes. (Bull) Nån som märkt samma bland unga tjejer? Finns ett hat för skägg bland brudar???

Har svårt att skippa skägget, känner att det e jag......
Citera
2018-03-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AloyTakkar27

Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Vad har du för BMI?

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ganska mycket som är likt dom vägar vi gått , fick faktiskt också stöd , inte av MISA men , hade så otroligt dåligt självförtroende , fick börja med mindre kul städjobb och jobba mig uppåt.
Det viktiga är inte vilken väg man tar utan var den leder i slutet.
Detta fall börjar bli lite för mycket off-topic tyvärr, så om ni kan ta det i en egen tråd så tror jag det uppskattas av de flesta andra i denna tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rxd
har brudar på tinder svårt för skägg?

Har matchat med några brudar i 18-20 års åldern (min ålder) men får inte jätte mycket likes. (Bull) Nån som märkt samma bland unga tjejer? Finns ett hat för skägg bland brudar???

Har svårt att skippa skägget, känner att det e jag......
Skägg är något som många (men inte alla) tjejer uppskattar, upplevde själv en markant förbättring efter jag skaffade skägg. Kanske är det unga tjejer (som är mer vana med pojkvaskrar som inte ens kan klämma ut mer än några fjun) som är mer benägna att inte uppskatta skägg.
Tror också det är bra om man håller det ganska kort och välvårdat, men det är nog individuellt. Oavsett så utstrålar det manlighet vilket så klart kjoltyg går igång på.
Citera
2018-03-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benqan
Räcker det inte med 2 matchningar/dag? Ligger själv runt 2-4 per dag beroende på hur mycket jag orkar swipa. Har inte tid att konversera med alla ändå, ska väl sägas att det iaf är minst en 7:a per dag. Är det inte så för dig kan jag förstå din frustration.

2 likes per dag? :O
Jag har inte fått en enda like på över en månad, dock 2st "fake-likes" som försvinner när man går in för att kolla.
Då har jag ändå svajpat både i 10mils radie och mitt på Avenyn i göteborg

Men men det är deras förlust :P
Citera
2018-03-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noiseprojekt
2 likes per dag? :O
Jag har inte fått en enda like på över en månad, dock 2st "fake-likes" som försvinner när man går in för att kolla.
Då har jag ändå svajpat både i 10mils radie och mitt på Avenyn i göteborg

Men men det är deras förlust :P

Jag har fått en enda like hittills har nog inte haft i en månad än dock.
Citera
2018-03-22, 14:23
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Skägg är något som många (men inte alla) tjejer uppskattar, upplevde själv en markant förbättring efter jag skaffade skägg. Kanske är det unga tjejer (som är mer vana med pojkvaskrar som inte ens kan klämma ut mer än några fjun) som är mer benägna att inte uppskatta skägg.
Tror också det är bra om man håller det ganska kort och välvårdat, men det är nog individuellt. Oavsett så utstrålar det manlighet vilket så klart kjoltyg går igång på.
Var ganska full när jag skrev förra inlägget haha.

Men misstänker att det ligger något i det du säger. Möjligt att det är något för lite äldre brudar. Ska inte överdriva och säga att jag har världens bästa skägg men det helt ok, inte fjunigt och patchigt.

Vilken åldersgrupp befinner du dig själv i ungefärligen? Hade varit intressant att höra.
Senast redigerad av Rxd 2018-03-22 kl. 14:25.
Citera
2018-03-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rxd
Var ganska full när jag skrev förra inlägget haha.

Men misstänker att det ligger något i det du säger. Möjligt att det är något för lite äldre brudar. Ska inte överdriva och säga att jag har världens bästa skägg men det helt ok, inte fjunigt och patchigt.

Vilken åldersgrupp befinner du dig själv i ungefärligen? Hade varit intressant att höra.
Ja, alla kan inte odla skägg så klart, men det låter som du har grundförutsättningarna iaf. Om du har det trögt på Tinder utan skägg så är det definitivt värt ett försök att skaffa. Jag fick som sagt mycket god respons, både på Tinder och av vänner & bekanta. Håll det välansat bara, annars blir det luffarvarning.

Jag riktar mig till segmentet kvinnor 25-31 (+/-1), och befinner mig således själv i den övre delen av det spannet.
Citera
2018-03-22, 14:53
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Detta fall börjar bli lite för mycket off-topic tyvärr, så om ni kan ta det i en egen tråd så tror jag det uppskattas av de flesta andra i denna tråden.

Allt handlar om huruvida det passar på ansiktet eller ej. Har du riktigt synliga käkben är det bättre (i modevärlden) att raka bort allt, linjerna blir mer synliga. Stubb är annars uppskattat. Har själv märkt att skägg inte uppskattas i Sverige bland damer 19-27, det kan nog spela roll om ni är ute efter tjejer i de åldrarna på tinder. Undantag som bekräftar regeln, självfallet.

mobil , stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in