Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-21, 19:57
Medlem
Neffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Men en del ifrån Tinder är också såna man möter ute, om inte majoriteten. Beroende kanske på åldern och så med.

Blev smärtsamt medveten om detta på den senaste tinder-dejten. Bruden var ganska söt men hade ett väldigt okvinnligt beteende och hade det inte varit för de 6 whiskey 6rna så hade jag nog troligen lämnat dejten redan efter en kvart.(Blev bortamatch men njöt inte) Med andra ord är det precis som på krogen fast utan störningsmomenten och chans att kunna läsa av brudarna innan man avancerar. Har börjat sakta men säkert greppa denna app och insett följande:

Attention-whores med sjuttioelvabilder i utmanande poser går bort då dessa tro sig för mycket men besitter en djup osäkerhet.
Brudar med bilder där de hånglar en vin eller ölflaska går bort då dessa troligen har psykisk problematik.
Brudar med bilder på killar eller killkompisar går även de bort (Slampor med klamydiavarning)
Brudar med näsringar och färgglatt hår går bort (Femi-nazivarning)
Brudar som försöker sig på diverse HipHop-poser går fetbort då dessa troligen gått på myten om att kön bara är en social konstruktion

Däremot tycker jag om de tjejer som har ett fåtal bilder och som ler fint på bilderna utan att försöka leka allan ballan. Har märkt bara i chatten att dessa har en helt annorlunda karaktär, en karaktär som är väldigt kvinnlig och attraktiv. Har haft turen att träffa en sådan under dessa dagarna och hon var riktigt nice. Bjöd hem henne på middag på fredag och ska se till att erbjuda henne en riktigt trevlig kväll.
Citera
2018-03-21, 21:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Tack! Va roligt att få sen en konvo! Fick du chansen att träffa denna kvinna?

Jag tycker själv det är kul när trådens medlemmar delar med sig av personliga upplevelser, så kul att du tycker detsamma.

Nej. Hon avböjde ju lite snyggt min förfrågan. Däremot skrev vi på hennes initiativ lite idag. Men jag är knappast en sån som jagar något extremt; hon vet att jag kan tänka mig att ses, men bollen är hos henne.
Citera
2018-03-21, 21:58
Medlem
tihelos avatar
Hur går det då mina små kycklingar?
Citera
2018-03-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Om de inte har ändrat det senaste året så ska det räcka. Jag brukade bara avaktivera Tinder när jag slutade få matchningar, och regga mig igen så började man få matchningar igen.

Lite jobbigt att leta upp alla bilder och ladda upp igen, och skriva om samma presentation, men det finns det alltid lösningar för :P

Får man behålla sin guldförmån om man raderar kontot då? Det borde ju inte ha något med Tinder-kontot att göra egentligen utan iTunes-ditot. Eller?
Citera
2018-03-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Känner igen det där, vet hur det är.
Men det är du som måste fixa det, det är i ditt huvud det sitter, du måste ändra inställningen på nå sätt, ta vilket skitjobb som helst först och främst

Nja, vilket skitjobb vill jag inte ta. Jag ska försöka ändra min inställning, dock.
Citera
2018-03-21, 22:10
Medlem
benqans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Får man behålla sin guldförmån om man raderar kontot då? Det borde ju inte ha något med Tinder-kontot att göra egentligen utan iTunes-ditot. Eller?

Ja guld försvinner inte då prenumerationen är via itunes precis som du säger.
Citera
2018-03-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AloyTakkar27
Nja, vilket skitjobb vill jag inte ta. Jag ska försöka ändra min inställning, dock.

Nähä? Hur ska du få ett jobb om du inte har någon erfarenhet då? Du måste ju gå långa vägen då, skaffa dig erfarenheten för att sedan få ett bättre jobb.
Men det är off topic , tjejer kan du ha även om du är arbetslös, det har jag kompisar som har.
Så det sitter i ditt huvud du med.
Se till och träffa tjejer och tro på dig själv, fortsätt prova tinder , man vet aldrig.
Citera
2018-03-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benqan
Ja guld försvinner inte då prenumerationen är via itunes precis som du säger.

Det är ju helt sjukt hur Tinder funkar. Andelen likes avtar dramatiskt med tiden, liksom. Och det är inte något fel på min profil – snygga bilder, kryptisk presentationstext som åtminstone vittnar om ett dugligt språkbruk och jobbet (ett rätt bra sådant) listat bland infon. Ändå får jag bara runt två likes per dag nu för tiden. Tinder är verkligen uselt jämfört med tidigare dejtingsajter jag hängt på. Icke att förglömma heller – majoriteten slutar svara efter ett gäng meddelanden också.

Tinder tar verkligen lättillgängligheten till sin spets, vilket också blir dess problem för killar. Det krävs helt enkelt ännu mindre att svajpa höger än att skriva ett meddelande varför tjejer har ett konstant tillflöde av intressenter. Klart att det gör dem ännu mer blasé.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-03-21 kl. 22:41.
Citera
2018-03-21, 22:32
Medlem
benqans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Det är ju helt sjukt hur Tinder funkar. Andelen likes avtar dramatiskt med tiden, liksom. Och det är inte något fel på min profil – snygga bilder, kryptisk presentationstext som åtminstone vittnar om ett dugligt språkbruk och jobbet (ett rätt bra sådant) listat bland infon. Ändå får jag bara runt två likes per dag nu för tiden. Tinder är verkligen uselt jämfört med tidigare dejtingsajter jag hängt på.

Räcker det inte med 2 matchningar/dag? Ligger själv runt 2-4 per dag beroende på hur mycket jag orkar swipa. Har inte tid att konversera med alla ändå, ska väl sägas att det iaf är minst en 7:a per dag. Är det inte så för dig kan jag förstå din frustration.
Citera
2018-03-21, 22:36
Medlem
tihelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nähä? Hur ska du få ett jobb om du inte har någon erfarenhet då? Du måste ju gå långa vägen då, skaffa dig erfarenheten för att sedan få ett bättre jobb.
Men det är off topic , tjejer kan du ha även om du är arbetslös, det har jag kompisar som har.
Så det sitter i ditt huvud du med.
Se till och träffa tjejer och tro på dig själv, fortsätt prova tinder , man vet aldrig.
Han vill tyvärr inte bli hjälpt, det är där skon klämmer.
Citera
2018-03-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benqan
Räcker det inte med 2 matchningar/dag? Ligger själv runt 2-4 per dag beroende på hur mycket jag orkar swipa. Har inte tid att konversera med alla ändå, ska väl sägas att det iaf är minst en 7:a per dag. Är det inte så för dig kan jag förstå din frustration.

Jag svajpar inte ja på tjejer som jag bedömer är under 7 enligt min smak. Allra minst 7. Men saker går ju skitlångsamt jämfört med på tidigare dejtingsajter. Där fick man till minst en dejt i veckan men på Tinder går det betydligt trögare. Det är ju hela tiden nya killar som pockar på deras uppmärksamhet så man faller liksom ut i periferin. Idag har jag väl haft runt 4 matchningar varav två är 9:or eller 10:or, men av dem var det bara en som svarade på mitt meddelande; sedan slutade hon skriva, direkt.

Ytterst märkligt det här med att många bara går upp i rök efter en längre tid av konverserande. Det tycker jag är direkt ohyfsat.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-03-21 kl. 22:57.
Citera
2018-03-21, 22:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker själv det är kul när trådens medlemmar delar med sig av personliga upplevelser, så kul att du tycker detsamma.

Nej. Hon avböjde ju lite snyggt min förfrågan. Däremot skrev vi på hennes initiativ lite idag. Men jag är knappast en sån som jagar något extremt; hon vet att jag kan tänka mig att ses, men bollen är hos henne.
Hur avböjde hon? Är hon bara där som tidsfördriv eller såg hon ingen mening när hon bara var på besök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in