Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Med risk för att bli djävulens advokat med tanke på att jag själv är köttätare, men det finns ganska mycket forskning kring att köttätande ökar cancerrisken. Det är väl magcancer och tjocktarmscancer som ökar x3 typ. "Men man får ju fan cancer av allt!" Jojo, men det kan man ju säga om typ rökning också.
Det "extrema" i att välja bort allt animaliskt handlar ju inte om att komma ifrån det röda köttets cancer utan blir mer av ett rent etiskt ställningstagande, eftersom de inte vill att djur ska lida för att de ska få mat i magen. Det är också svårt att argumentera emot, "Jag tycker det är helt okej att djur dör för min skull." Får ju en att låta som en grottmänniska. Släng därtill in miljöpåverkan och den globala uppvärmningen. Det blir ju svårt att inte framstå som ett västerländskt svin då som bara konsumerar upp hela sin omgivning och förstör den inför alla framtida generationer.

Fördelen med att träffa en vegan kan ju rent praktiskt vara att få ta del av deras matlagning. Jag kan ju äta allt de lagar, jobbigare för dem som inte kan äta allt jag lagar. Så troligtvis är det ju mig som de försöker hålla sig undan.

Tycker att de flesta restauranger har veganska alternativ, men visst, det lär ju inte bli många kvällar på Texas Longhorn där hon ska sitta i köttoset och grina. Skulle verkligen du laga all hennes mat då också? Det blir ju alltid svårare för henne att äta din mat, du kommer ju däremot alltid kunna äta hennes.

Av de veganer/vegeterianer jag träffat (och det är ett gäng), så tror jag att nästan alla har tränat. Men visst, det har ju inte varit muskelbyggarnivå utan kanske mer yoga, smidig och fin kropp-nivå. Men jag kan ju inte heller påstå att min högsta önskan är att min tjej ska vara typ Karolina Klüft. Även om jag inte tackat nej till henne.

Med allt detta sagt så kan jag ju även erkänna att jag ibland kan bli tårögd bara av tanken på oxfilé, klyftpotatis och bea, varje sekund av de måltiderna är en gastronomisk smakorgasm. Men jag säger för den sakens skull inte att det är hälsosamt, etiskt rätt eller miljömässigt hållbart.

När du får en match ser du vem det är, ja. Och då kan ni skriva till varandra.

Ok tack.
Citera
2018-02-06, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jag tänkte på det här med bilder nu främst bilder där ni inte är med själv som komplement till selfies. För problemet kan vara att ni inte får fram er personlighet,energi och vibe i bilderna. Så man lixom känner en personkemi via bilderna för jag tror att det är kemin som gör att det varar i längden.

Tex man har bakat ett bröd och tar en bild på det, någon fin hörna hemma, ett husdjur, man har handlat mat och lägger upp det snyggt på diskbänken osv. Just för att komma ifrån de här standard bilderna och visa sitt liv och sin personlighet lite mer. Ta en bild på bilen full av skum vid tvätt, en lerig mountainbike eller crosscykeln eller vad ni nu har. Mer detaljer så bilden ser lite mer övertänkt ut. Kanske något ni handlat i förarsätet på bilen i en najs påse..ja ni fattar.

Någon bild av något/en detalj i en techaffär,IKEA,gymet lixom out and about så man ser livet ni lever inte bara ert utseende. Något fint i skogen när ni är ute och har ni hund t ex nån utebild där. Jättegulligt med en vovve som hoppar runt i snön t ex eller bygg en snölykta

Såna bilder kan ni ju lägga upp här och visa för varandra då ni inte är med själv.
Jag anade att det var på detta vis. Vad försiggår i huvudet på er kvinnor egentligen?
Sånt här trams är ju så tillgjort att man storknar. Framkalla känslor genom bilder...
Nej den här appen är raderad permanent.
Dags att ge sig ut på krogen istället och leka lite med tjejers känslor. Blev fan daskad på baken i fredags av ett fegt tjejgäng som sprang iväg.
Bortskämda är ni....
Senast redigerad av bitamin-CE 2018-02-06 kl. 01:21.
Citera
2018-02-06, 01:41
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Jag anade att det var på detta vis. Vad försiggår i huvudet på er kvinnor egentligen?
Sånt här trams är ju så tillgjort att man storknar. Framkalla känslor genom bilder...
Nej den här appen är raderad permanent.
Dags att ge sig ut på krogen istället och leka lite med tjejers känslor. Blev fan daskad på baken i fredags av ett fegt tjejgäng som sprang iväg.
Bortskämda är ni....

De här bilderna ska man ju självklart ta medan man gör sakerna på riktigt ändå…det ska ju inte vara tillrättalagt…bara spontant.

Blir ju svårt för dig som kille att bestämma vilka bilder en tjej ska gilla och ni klagar ju på dålig respons så det var därför jag försökte tänka ut något annorlunda som visar mer än hur man ser ut. Har du en bild på något som en tjej fastnar för som inte är du sticker du ju ut lite och så finns det kanske mer att prata om och hon blir mer benägen att svara på ditt mess.

Kanske också ha fler bilder med och utan sigsjälv som man lagt ner lite tid på istället för att sitta o länka till Insta tex. Så profilen blir lite unik.

Ja vad som föregick i mitt huvud när jag skrev inlägget du citerade var ju just det jag skrev där.
Senast redigerad av Honeyvoice 2018-02-06 kl. 01:48.
Citera
2018-02-06, 03:06
Bannlyst
Citat:
De här bilderna ska man ju självklart ta medan man gör sakerna på riktigt ändå…det ska ju inte vara tillrättalagt…bara spontant.

Blir ju svårt för dig som kille att bestämma vilka bilder en tjej ska gilla och ni klagar ju på dålig respons så det var därför jag försökte tänka ut något annorlunda som visar mer än hur man ser ut. Har du en bild på något som en tjej fastnar för som inte är du sticker du ju ut lite och så finns det kanske mer att prata om och hon blir mer benägen att svara på ditt mess.

Kanske också ha fler bilder med och utan sigsjälv som man lagt ner lite tid på istället för att sitta o länka till Insta tex. Så profilen blir lite unik.

Ja vad som föregick i mitt huvud när jag skrev inlägget du citerade var ju just det jag skrev där.
Haha ni tjejer och erat fotograferade eran största hobby.
Riktiga hobbys är bättre och då har man inte tid att få det att se ut som man gör massa saker på sociala medier.
Citera
2018-02-06, 03:31
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Riktiga hobbys är bättre och då har man inte tid att få det att se ut som man gör massa saker på sociala medier.

Men haha vad ska man säga nu? Tinder dvs trådtopic är ju en dejting app där man lägger upp bilder och då måste man ju fotografera. Vill man inte det så låter man ju bara bli att använda appen. Har man grejer man gör som du har blir det ju inget fejk asså fejka kommer ju aldrig att funka när man flyttar det till irl så då slösar man ju bara allas tid.

Tvärtom tycker jag inte bilderna ska vara från sociala medier utan de ska vara tagna för Tinder specifikt så kan hon inte hitta dem nån annanstans.

Kan inte du länka några coola bilder här med eller utan dig på vad du gör så kan man ju utgå från dem? Alltid bra att inspirera varandra jue.
Citera
2018-02-06, 07:52
Bannlyst
Citat:
Men haha vad ska man säga nu? Tinder dvs trådtopic är ju en dejting app där man lägger upp bilder och då måste man ju fotografera. Vill man inte det så låter man ju bara bli att använda appen. Har man grejer man gör som du har blir det ju inget fejk asså fejka kommer ju aldrig att funka när man flyttar det till irl så då slösar man ju bara allas tid.

Tvärtom tycker jag inte bilderna ska vara från sociala medier utan de ska vara tagna för Tinder specifikt så kan hon inte hitta dem nån annanstans.

Kan inte du länka några coola bilder här med eller utan dig på vad du gör så kan man ju utgå från dem? Alltid bra att inspirera varandra jue.
Bara för att du fråga snällt ska jag ladda upp ett exempel på riktigt jävla svårslagen cool bild. (Ska bara leta upp den först)
Bara för att man inte gillar att flasha så betyder inte det att man levt under en sten.
Citera
2018-02-06, 08:25
Medlem
Citat:

Fotografering är en riktig hobby, men att fotografera en påse eller en tillrättalagd bild av sitt liv är det inte.

Citat:

Ja man börjar ju undra ibland.
Men man förstår mer och mer varför den psykiska ohälsan blir sämre hos båda könen men ökar mest bland kvinnor.
Trots att man inte mår bra ska man lägga upp den där perfekta bilden av hur underbart ens liv är.
Man tränger bara undan ens riktiga känslor med en falsk bild för att andra ska beundras.

Vissa lägger väl nästan mer tid på att göra snygg och fotografera maten eller kaffet än att faktiskt äta den.
Senast redigerad av Noiseprojekt 2018-02-06 kl. 08:32.
Citera
2018-02-06, 10:29
Medlem
OvissFramtids avatar
Här har ni en som talat med en kvinna från Tinder i telefon, samt träffat en annan på en dejt (hon vill ses igen)!

Som det hopplösa fall jag varit, är jag ett fint exempel på att det löser sig om man har lite tålamod och ihärdighet. Till andra hopplösa fall därute, kämpa på!
Citera
2018-02-06, 10:29
Bannlyst
Blir så jävla irriterad. Varför måste man skriva som en jävla slisk för att ens ha en chans på dessa tjejer? Man kan skriva om samma intressen som tjejen har och då blir hon chockad över att man kan så mycket men sen blir man så jävla tråkig och hon slutar svara...

Herregud
Citera
2018-02-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Miljön är ju ur ett rent objektivt perspektiv jäkligt viktigt, problemet är att våra personliga preferenser inte reflekteras ur det. Ju mer man kan leva efter det objektivt goda, desto mer dygdig är man. Beträffande etiken så går det inte vinna en debatt mot veganism med konsekventa logiska argument, såvida man inte är nihilist eller social darwinist. De två ställningstagandena går i sin tur debattera om. För övrigt bör du sluta smeta in veganism som en vänsterideologi, det är i sin grund partineutralt och kan lika väl förespråkas av nazister (https://sv.wikipedia.org/wiki/Ekofascism#Ekologism_hos_fascister_och_nazister), tidigare flera stoiker/pytagoréer/"antika greker" eller helt enkelt bland liberala kretsar.

Det finns flera anledningar till varför veganer är snygga.

1) En vegansk kost innehåller mycket beta-karotenoider vilket ger en snygg solbränna som det täcka könet uppfattar som mer attraktivt. Lägg till antioxidanter, fyto-nutrienter, högt intag av vitamin C och fibrer, mindre intag av pro-inflammatorisk kost, mättat fett, etc.

2) Veganer håller sig mer fysiskt hälsosamma på grund av sin kost och även träning.

3) Intelligentare människor tenderar i större utsträckning att bli veganer (selection bias) och är i överlag mer attraktiva.

Så det finns inga studier som visar att en vegansk kost minskar risken för hjärt-kärl sjukdom rejält i jämfört med en bestående av kött? Att en vegansk kost kan dämpa inflammationen för RA och Parkinsons? Att det minskar risken för cancer? Att det är den enda gruppen med normalt BMI? Att det minskar risken för prostata- och bröstcancer? Fråga mig om du är intresserad av dessa studier. Jag har gått in med ett helt öppet sinne och försökt försvara min tidigare köttkost så gott det gått, men det går inte argumentera mot veganism ur varken hälso-, etik- eller miljöperspektiv. Det är överlägset helt enkelt. Personligen är jag flexiterian och äter kött när det bjuds men köper alltid växtbaserade alternativ.
Jag tror du missförstår mig. Jag säger att det inte går att debattera, eftersom det är så enkelt att jag håller med det är nyttigare att inte äta kött. Paradoxalt jag vet, men jag tror jag delar den uppfattningen med de flesta rationellt tänkande köttätare.

Min behållning är mot ytterligheten i veganism. Det vore mer intressant att jämföra en enkelt köttfri kost (vegetarisk) med vegansk, än köttbaserad med vegansk. Jag äter själv äter kött, om det inte var uppenbart, men strävar efter att minska den delen av min kost pga cancer osv. Vegetarianism köper jag helt, har flera bekanta som är det. Men det är tvivelaktigt om det finns något som säger att just det extrema veganismen är överlägsen en normal köttfri kost. Du som uppenbarligen är mer insatt i ämnet får gärna skicka studier på vegetarism vs veganism (via PM då vi inte ska gå mer off topic).
Citera
2018-02-06, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Blir så jävla irriterad. Varför måste man skriva som en jävla slisk för att ens ha en chans på dessa tjejer? Man kan skriva om samma intressen som tjejen har och då blir hon chockad över att man kan så mycket men sen blir man så jävla tråkig och hon slutar svara...

Herregud
Du måste räkna med en viss andel bortfall. Du kan utgå från att de som du matchar med som slutar svara eller aldrig svarar, egentligen inte hade genuina avsikter från början. De gjorde antingen en felaktig bedömning vid matchningen, och ville inte äga sitt misstag, eller ville bara få bekräftelse, med avsaknad av uppriktiga ambitioner med sin Tindernärvaro.

Du var kanske intressant i stunden, för att hon kanske inte hade något bättre, men sen matchade hon med nån supersnygg som hon skiftade fokus till. Eller så kom hon på att du helt enkelt inte var så intressant som hon tänkte från början. De är oberäkneliga varelser vi har och göra med.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Här har ni en som talat med en kvinna från Tinder i telefon, samt träffat en annan på en dejt (hon vill ses igen)!

Som det hopplösa fall jag varit, är jag ett fint exempel på att det löser sig om man har lite tålamod och ihärdighet. Till andra hopplösa fall därute, kämpa på!
Grattis! Vem tog initiativet till telefon? Själv telefonerar jag sällan, men det kanske är bra i vissa fall?
Citera
2018-02-06, 10:45
Bannlyst
Citat:

Citat:
Bara för att du fråga snällt ska jag ladda upp ett exempel på riktigt jävla svårslagen cool bild. (Ska bara leta upp den först)
Bara för att man inte gillar att flasha så betyder inte det att man levt under en sten.

https://imgur.com/a/bidpp?
klå den här om nån kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in