Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-22, 15:15
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Allt handlar om huruvida det passar på ansiktet eller ej. Har du riktigt synliga käkben är det bättre (i modevärlden) att raka bort allt, linjerna blir mer synliga. Stubb är annars uppskattat. Har själv märkt att skägg inte uppskattas i Sverige bland damer 19-27, det kan nog spela roll om ni är ute efter tjejer i de åldrarna på tinder. Undantag som bekräftar regeln, självfallet.

mobil , stavning
Intressant iaktagelse. Var väl typ det jag misstänkte.

Tycker dock det känns som att män ofta tycker skägg är snyggare än vad tjejer tycker. Kan det stämma kanske?

Skulle aldrig raka mig dock jag gillar hur jag ser ut. intressant ämne dock.
Senast redigerad av Rxd 2018-03-22 kl. 15:19.
Citera
2018-03-22, 15:33
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rxd

Tycker dock det känns som att män ofta tycker skägg är snyggare än vad tjejer tycker. Kan det stämma kanske?

Så är det definitivt. Inte många tjejer är särskilt svaga för det så kallade skogshuggarskägget men det är och, framför allt var, en väldigt stor grej bland män. Kvinnor i de åldrarna dras sällan till det många kallar ”riktiga män”. Det är ett resultat från modebranschen där feminina män (tjocka läppar, silkeslent ansikte, tydligare ögonbryn, etc) har blivit en stor grej bland yngre killmodeller.

Helt rätt inställning, vill du behålla skägget ska du göra det. Finns självfallet kvinnor som dras till män med skägg.
Citera
2018-03-22, 15:55
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rxd

Symmetriska ansikten är i regel mer attraktiva. Har man ett assymmetriskt ansikte är skägg kanon för att göra ansiktet mer symmetriskt. Funkar även om man t.ex. har skavanker som typ risig hy eller nåt

Har en polare som lider av total avsaknad av hakmarkering. Han gick från att ha varit en svag 6-a till stark 7-a bara genom att skaffa skägg.

En bonus är ju även att ansa det så att man får kraftigare käklinjer. Nu är det ju dessutom fortfarande inne med skägg också.

Ovan förutsätter givetvis att man har bra skäggväxt, annars ser man ju bara läskig ut.
Citera
2018-03-22, 15:57
Medlem
NirvanAs avatar
Att ha skägg är lämmelbeteende i dessa dagar, enbart pga detta bör man ta bort det.
Citera
2018-03-22, 16:05
Medlem
kukflashs avatar
Fan, såg en snygg tjej på tinder och vi matchade. Tänkte spela lite cool och inte skriva på en vecka eller två och självklart blev man borttagen. Kan man få reda på matchen igen? Glömde namn, instagram och allting
Citera
2018-03-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag länkade någon konversation tidigare i tråden; då sågade du mig för att vara tramsig. Denna konversation är kanske inte tramsig men inte allt för seriös. Men det är också det som går hem.

https://imgur.com/a/ADF1V

Lustigt. Back in the day såg jag aldrig längd som någon big deal. Nu verkar det som att det är typ den viktigaste faktorn för killar. Det förklarar väl i sådana fall varför jag själv inte lyckas fullt så bra som jag tycker att jag borde; är 178 cm.

Kul för övrigt att hon tyckte att 190 cm är "ganska kort". Det är längre än 90% av den manliga populationen, men okej.
Citera
2018-03-22, 16:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Lustigt. Back in the day såg jag aldrig längd som någon big deal. Nu verkar det som att det är typ den viktigaste faktorn för killar. Det förklarar väl i sådana fall varför jag själv inte lyckas fullt så bra som jag tycker att jag borde; är 178 cm.

Kul för övrigt att hon tyckte att 190 cm är "ganska kort". Det är längre än 90% av den manliga populationen, men okej.

Nja. Optimalt skrev hon.
Citera
2018-03-22, 16:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Ja typ 1.85 är minsta "safe zone"... är det under det har man mycket mindre utbud.

Kvinnor över 180 är bara monster, så dom räknas inte in. Skulle begå självmord om jag var kvinna och över 180.
Citera
2018-03-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja typ 1.85 är minsta "safe zone"... är det under det har man mycket mindre utbud.

Kvinnor över 180 är bara monster, så dom räknas inte in. Skulle begå självmord om jag var kvinna och över 180.

Jag tycker att det är snyggt med riktigt långa tjejer faktiskt. Hade gärna haft en flickvän på 185 cm förutsatt att hon hade fina proportioner. Sen ska det ju till att hon tycker det känns okej att killen är kortare också och det är ju långt ifrån alltid fallet.
Citera
2018-03-22, 17:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag tycker att det är snyggt med riktigt långa tjejer faktiskt. Hade gärna haft en flickvän på 185 cm förutsatt att hon hade fina proportioner. Sen ska det ju till att hon tycker det känns okej att killen är kortare också och det är ju långt ifrån alltid fallet.
Betänk att tjejer på 1.85 blir närmare 2 meter med höga klackar, riktigt vidrigt, och går emot naturreglerna att kvinnan ska vara mindre än mannen = äckligt.
Citera
2018-03-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Betänk att tjejer på 1.85 blir närmare 2 meter med höga klackar, riktigt vidrigt, och går emot naturreglerna att kvinnan ska vara mindre än mannen = äckligt.

Hehe, ja med klackar blir det riktigt weird, håller med. Ett ex till mig var lika lång som jag och när hon tog på sig klackar på över en decimeter så kändes det helt sinnessjukt. Men ja, jag kan som sagt tänka mig en längre tjej. Stötte på en riktigt söt tjej på runt 185 cm för några månader och det var uppenbart att hon var intresserad (men hade pojkvän).

Även om jag fattar att längd spelar roll så tror jag personligen att den osäkerhet som ofta följer när tjejer är längre utgör ett mycket större problem. Om man är helt obrydd inför detta fysiska faktum och det märks på en så kommer man ha betydligt större chanser.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-03-22 kl. 17:07.
Citera
2018-03-22, 17:16
Medlem
Fantantonios avatar
Tjejer på 171-178 är att föredra hos Casa Fantantonio. Träffade en tjej på 184 och såg ytterst märkligt ut. Hade stora händer och skostorlek 42 (!). Bar oftast converse, såg ut som clownskor. Synd, fin tjej annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in