Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-18, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
wow 😮, 100 likes i väntande. Killarna här kommer bli svartsjuka. Det kan väl inte endast bero på att du skaffade gold? Om du fick många likes tidigare så är det väl onödigt att börja betala väl?
Nja, jag köpte guld o la en boost. Men jo blir inge mer sånt. Jobbigt att hålla konversation
Citera
2017-12-18, 07:38
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florentz
Bara jag som får matchningar men har svårt att inleda en konversation?
Vad brukar ni skriva först?

Det här är ju på riktigt väldigt svårt om man inte har något att gå på. Det finns ju många som inte ger mer information än ett par bilder och utöver det vet du bara hur långt ifrån personen befinner sig. Man kan ju inte heller skriva för mycket första gången, det är bara extremt underligt. Man måste ju i stort sett öppna rätt neutralt de gångerna och hoppas på respons eller att de hittar något på din profil som intresserar. Men det finns säkert en del tinderhajar som har sina knep på hur de ska lyckas trots att de knappt har något att jobba med.

Brukar det vara smartast att skriva direkt vid matchning eller bättre att avvakta några timmar eller ett par dagar? Känns ju som att man kan bli dissad om man är för på direkt, men också bortplockad om man inte agerar.
Citera
2017-12-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det här är ju på riktigt väldigt svårt om man inte har något att gå på. Det finns ju många som inte ger mer information än ett par bilder och utöver det vet du bara hur långt ifrån personen befinner sig. Man kan ju inte heller skriva för mycket första gången, det är bara extremt underligt. Man måste ju i stort sett öppna rätt neutralt de gångerna och hoppas på respons eller att de hittar något på din profil som intresserar. Men det finns säkert en del tinderhajar som har sina knep på hur de ska lyckas trots att de knappt har något att jobba med.

Brukar det vara smartast att skriva direkt vid matchning eller bättre att avvakta några timmar eller ett par dagar? Känns ju som att man kan bli dissad om man är för på direkt, men också bortplockad om man inte agerar.

Vissa förespråkar här att man ska kunna nöja sig med att skriva "Hej" eller liknande. Jag håller med i princip om det. Tanken är att personen kommer svara oavsett vad man skriver om denne är intresserad. Jag tror dock att man gör sig en otjänst genom att inte försöka sticka ut, många tjejer tex har många att skriva med, så även om man är ansedd som intressant så kan man ha dålig tajming om hon redan skriver med många andra.

Jag tycker det är lättare att få igång någon vettig (dvs inte stela intervju-frågor) konversation om man inte skriver "Hej", utan direkt får igång något mer likt en normal konversation man kan ha med en kompis. Då bygger man mycket mer känsla och connection, och man kan styra pratet till något som man kan lättare kan fråga ut vederbörande med. Det är viktigt att man svarar på ev intervju-frågor från tjejen dock, för att hon ska känna sig trygg med att man existerar, men inte fastna i fråge-träsket.

Jag brukar vänta några timmar men sällan mer än 1 dag från matchning. Detta förutsett om det är den andre som matchar "sist". Den tidsrymden ger personen tid på sig att ev. samla mod till sig, att själv skriva först, vilket faktiskt händer ibland. Händer det så är det oftast direkt när de matchar med en. Inget meddelande på över ett dygn? Då kommer det inte hända i princip, så då kan man själv skriva. Många tjejer har ju någon fix idé om att killar ska ta initiativet också, så lika bra att visa det, det kostar inte så mycket av ens ära när det är förväntat av en.
Citera
2017-12-18, 21:27
Medlem
Frågan är vad som är värst. Att inte få något svar efter man själv skrivit, eller att inte få svar efter att den andre skrivit först, men sedan slutar svara direkt. Haha!
Citera
2017-12-18, 22:13
Medlem
R.Bloodworths avatar
Och i dag hände det igen. Hur många gånger ska man råka utför detta? Verkar som att jag är den enda som har 0 chans på Tinder, även om det går rätt okej på nätdejting.

Ser att jag fått en match i dag, kollar upp vem det är och det är en skitsnygg brasiliansk brud från Sverige. Skriver till henne och efter cirka 30 minuter tänkte jag kolla om hon unmatchat mig, och visst har hon det. Jag förstår att man kan råka swipa höger på någon av misstag ibland, men detta har nu hänt mig alltför många gånger.
Citera
2017-12-18, 22:15
Medlem
R.Bloodworths avatar
Och dom som inte unmatchar mig svarar inte alls.
Citera
2017-12-19, 09:56
Medlem
Hupats avatar
Om man tar bort tinderappen (inte kontot), kan personerna jag skriver med fortfarande se mig som om jag vore aktiv eller försvinner konversationen helt tills jag laddar ner appen igen?
Citera
2017-12-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Om man tar bort tinderappen (inte kontot), kan personerna jag skriver med fortfarande se mig som om jag vore aktiv eller försvinner konversationen helt tills jag laddar ner appen igen?
De kan fortfarande se dig ja. Matchningar försvinner endast om du raderar ditt konto (antingen via menyn i appen, "Radera konto", eller att du tar bort behörigheter från Facebook, om du skapat via det), eller manuellt tar bort en matchning. Övriga scenarion, logga ut, ta bort appen, påverkar inte matchningarna.
Citera
2017-12-20, 13:49
Medlem
själv ska jag på tinder dejt på fredag
försöker skärpa till mig och styra upp träff nu med dom brudar jag faktiskt skrivit litegrann med (småstad). Tror många av er gör det här alldeles för komplicerat.
Skriv något i stil med "jag ska på affärsmöte den 27januari i Stockholm. Skulle kunna ses efteråt för en drink."

Viktigt att nämna den där första raden innan att du ska göra någonting som får dig att låta lite status. Affärsmöte kanske låter lite fånigt men "ska på julbord (nämn hennes stad om hon bor där), skulle kunna ses efteråt för en drink" kanske? I juletider liksom.
Citera
2017-12-20, 19:38
Är det någon som har testat skillnad att swipa på Datorn och Telefon? Med en ny facebook/tinder. Tänkte om förbannelsen på mobilen så att man inte visas i flödet övergick om man jämför med datorn
Citera
2017-12-21, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Och i dag hände det igen. Hur många gånger ska man råka utför detta? Verkar som att jag är den enda som har 0 chans på Tinder, även om det går rätt okej på nätdejting.

Ser att jag fått en match i dag, kollar upp vem det är och det är en skitsnygg brasiliansk brud från Sverige. Skriver till henne och efter cirka 30 minuter tänkte jag kolla om hon unmatchat mig, och visst har hon det. Jag förstår att man kan råka swipa höger på någon av misstag ibland, men detta har nu hänt mig alltför många gånger.

Jag känner för dig. Händer mig hela tiden. Tjejer på tinder är jävligt bra på det så kallade "spelet" Jag märker att om man har en profil med en bio som beskriver att du är "en snäll och go kille på 26 år som gillar mysiga hemmkvällar, walk on the beach" osv inte riktigt går hem hos dem. Också om du har någorlunda intressanta bilder på dig själv både lite lätt snyggt sådär och kanske en lite töntig bild så har du iaf en större chans att få en matchning. Hade tidigare en en eller 2 bilder på mig själv på tinder då jag var på något halloween party med utklädnad och jag såg rätt så fräsh ut men det gick inte riktigt hem då jag inte hade en vidare bra bio. Har en polare som är ganska vass på tinder spelet så han fixade en bio åt mig där det typ står såhär: "ballar av stål, hjärta av guld, bil i krom, resa? (följt av ett flygplan emoji) och la till lite mer bilder som jag hade på mobilen. jag rekommenderar att man har iaf minst 3 bilder. Det har iaf lett till att jag fått mer matchningar Iaf, ska på min första tinder "dejt" nu till veckan
Citera
2017-12-21, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
wow 😮, 100 likes i väntande. Killarna här kommer bli svartsjuka. Det kan väl inte endast bero på att du skaffade gold? Om du fick många likes tidigare så är det väl onödigt att börja betala väl?
Själv köpt gold, plus och fan och hans moster i flera omgångar och får inte i närheten av de siffrorna eller kvaliteten på brudarna. De tjejer som man får till stånd en ganska intressant diskussion med mynnar ut i dödläge och kvinnorna blir mer och mer känslokalla och ointresserade i konversationen.

Den största framgången jag nått är när jag pratade i telefon med en tjej i tre dagar i typ 4 timmar. Allt var okej och snart skulle jag ta tåget till hennes stad när hon skriver att hon vill träffa en annan kille...

En annan tjej jag nu snackat med i flera dagar och hjärtan hit och dit och nu blir det än mer känslokallt... tror verkligen inte att träffen på lördag kommer bli av för verkligen alla tjejer flakear på mig. Verkligen alla.

Får väl helt enkelt nöja sig med livet att betala för horor, finns inget annat sätt att få fitta verkar det som. Utseende styr allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in