Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 23:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
För att använda ett nick som jamesdean är det fullkomligt värdelöst. Själv fick jag 15 kanske? Tro mig, om du får 4 matchningar nu, kommer du aldrig få några matchningar om några veckor. Lika bra du börjar om, skaffa bättre bilder, eller om det är så att ditt utseende är katastrof, inte mkt att göra åt. Appen bestämmer ditt sexuella värde just nu, och lyckas du inte matcha med flera i början, så kommer du hamna lägst ner på skalan. Vill inte vara otrevlig, bara säger sanningen.

Lol. Fick en matchning första dygnet. Nu 80 levande matchningar av hög kvalitet. Tro inte du sitter på någon sanning.
Citera
2017-10-17, 23:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Har det seriöst någonsin funkat att träffa en normal människa på den här appen utan att de bara ville en sak?

Ja. Massor. Men du påverkar själv vilka du matchar med utifrån de signaler du skickar.
Citera
2017-10-17, 23:21
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ja. Massor. Men du påverkar själv vilka du matchar med utifrån de signaler du skickar.
Real life example, puuhhliiz.
Citera
2017-10-17, 23:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Har det seriöst någonsin funkat att träffa en normal människa på den här appen utan att de bara ville en sak?
Japp, men du swipar på fel typer så du får skylla dig själv.
Citera
2017-10-17, 23:40
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Japp, men du swipar på fel typer så du får skylla dig själv.
Eh, jag har inte ens appen. Jag är singel forever. Jag bara undrade så där, eftersom en nära vän till mig verkar ha fucking tagit hem jackpot. Eller rättare, sagt, det är min väns partner som tog jackpot, men hey, dem är två stycken så.
Citera
2017-10-18, 00:09
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Absolut, man har kunnat "ligga några gånger till följd av appen". Men det är ju inte värt det. Svenska tjejer är ju fan ta mig madrasser i sin rätta bemärkelse. De har ingenting att skriva om men frågar du över dem på lite vin eller middag så ligger de ta mig fan med en direkt efter minsta lilla beröring. Ja, jag får matchningar nåt så in i helvete, orkar inte ens skriva med alla därför att INGEN tjej skriver någonting utan att man skriver först. När man väl skrivit ältar de på om vardagsskiten man ju egentligen inte alls är intresserad av. Vill nästan påstå att killar som ser för jävliga ut har det lättare, för de slipper ju hela den här skiten med att verka intresserade av jobb och plugg. Jag har kanske världens tråkigaste jobb. Tjejerna tycker det är "spännande!". Och ja, företaget Tinder fuckar de flesta. Spelar ingen roll om ni har Guld eller Plus. Efter ett tag visas helt enkelt inte era profiler. Det kan jag bekräfta. Så ni behöver inte ta det som att ni har "dålig profil" eller är "fula".

Tjejerna kollar endast på bilderna och swipar. Jag har haft allt möjligt på profilen för att testa detta. Tjejerna swipar ändå. Dessutom har de uppenbarligen aldrig läst profilen när de väl skriver.

Svenska kvinnor borde fan ta mig gå några år extra i skolan.

Vanligaste konversationen:

Jag: Ok men vad gör du utanför ditt astråkiga plugg då?
Tjej: Då är jag med vänner!!! 1111 !!! 1111 AS MKT VÄNNER och ALLA mina bilder Och hela Instagram är fyllt av mina TJEJVÄNNER!!!! VI ÄR BÄST!!

Som man ska jag nog fan ta och luta tillbaka mig 10-15 år utan några jävla feminister runt mig och bekräfta att de alla kommer vara hyfsat förstörda då. Tjejer har en, i motsats till vad tycker själva (som vanligt utan vetenskap med sig), biologisk klocka som dessvärre tar slut vid 35-40. En herre har generellt inget problem att befrukta långt in på pensionsåldern.
Senast redigerad av Knobelsdorff 2017-10-18 kl. 00:12.
Citera
2017-10-18, 00:30
Medlem
Citat:
Lol. Fick en matchning första dygnet. Nu 80 levande matchningar av hög kvalitet. Tro inte du sitter på någon sanning.

lol, 80 matchingar och jag sitter och gråter.
Ja, allting är ju högst subjektivt här.
80matchningar, helvete vad hemskt lite, men klart om du får till dejter så är det väl alright.
Hur gick det med flamman några sidor tillbaka i tråden förresten?
Hoppas bra.
Citera
2017-10-18, 00:32
Medlem
Citat:
Real life example, puuhhliiz.

Citat:
Eh, jag har inte ens appen. Jag är singel forever. Jag bara undrade så där, eftersom en nära vän till mig verkar ha fucking tagit hem jackpot. Eller rättare, sagt, det är min väns partner som tog jackpot, men hey, dem är två stycken så.

Ja, det går. Träffade t. ex. min egentligen första riktiga flickvän genom appen och har det ihop med en annan tjej som varit exklusiv med mig sen vi träffades. De är ju dock inte svenska kvinnor, sådana är svåra att finna förstås.

Men klart det är möjligt, du får dock också vara beredd på att kyssa många grodor för att hitta din prins.

Många kvinnor gör nog felet i att ni önskar att det ska vara massa killar som aktivt och desperat söker efter ett förhållande. Men saken är att det finns lite incitament för en karl av hög kvalité idag att bara slå sig ner med första bästa brud. Faktum är att en man av hög kvalité kommer att ha mängder med alternativ när det kommer till fruntimmer, och för att kunna fånga en sådan man till en seriös relation, så kräver det faktiskt att DU, som kvinna, har någonting speciellt att bidra med och komma med till bordet.

De flesta svenska kvinnor har dock inte särskilt mycket mer än sin vagina att bidra med, ifall man ska vara helt ärlig. De flesta kan ju varken föra en vettig eller energifull konversation över appen eller laga mat, vara särskilt feminina, vårdande, omtänksamma eller ens se till att hålla sig själva i bra form.

Det är lätt att skylla på andra, och att det inte finns seriösa killar därute, men man måste liksom kunna bidra med någonting mer än sina 500 instagram-selfies, 2000 följare och sin vagina ifall man nu önskar att få någonting seriöst.

Men av någon konstig anledning har vi ju som samhälle idag lyckats indoktrinera våra kvinnor att tro att alla är vackra som man är och att man förtjänar den största alfakuken i Svea Rike, oavsett ifall de ser ut som en jävla skogspadda...

https://i.imgur.com/JjnrkZIr.png
Citera
2017-10-18, 01:12
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Ja, det går. Träffade t. ex. min egentligen första riktiga flickvän genom appen och har det ihop med en annan tjej som varit exklusiv med mig sen vi träffades. De är ju dock inte svenska kvinnor, sådana är svåra att finna förstås.

Men klart det är möjligt, du får dock också vara beredd på att kyssa många grodor för att hitta din prins.

Många kvinnor gör nog felet i att ni önskar att det ska vara massa killar som aktivt och desperat söker efter ett förhållande. Men saken är att det finns lite incitament för en karl av hög kvalité idag att bara slå sig ner med första bästa brud. Faktum är att en man av hög kvalité kommer att ha mängder med alternativ när det kommer till fruntimmer, och för att kunna fånga en sådan man till en seriös relation, så kräver det faktiskt att DU, som kvinna, har någonting speciellt att bidra med och komma med till bordet.

De flesta svenska kvinnor har dock inte särskilt mycket mer än sin vagina att bidra med, ifall man ska vara helt ärlig. De flesta kan ju varken föra en vettig eller energifull konversation över appen eller laga mat, vara särskilt feminina, vårdande, omtänksamma eller ens se till att hålla sig själva i bra form.

Det är lätt att skylla på andra, och att det inte finns seriösa killar därute, men man måste liksom kunna bidra med någonting mer än sina 500 instagram-selfies, 2000 följare och sin vagina ifall man nu önskar att få någonting seriöst.

Men av någon konstig anledning har vi ju som samhälle idag lyckats indoktrinera våra kvinnor att tro att alla är vackra som man är och att man förtjänar den största alfakuken i Svea Rike, oavsett ifall de ser ut som en jävla skogspadda...

https://i.imgur.com/JjnrkZIr.png
Ugh, jag är en tjej och kan hålla med om detta. Oh well..
Citera
2017-10-18, 01:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
lol, 80 matchingar och jag sitter och gråter.
Ja, allting är ju högst subjektivt här.
80matchningar, helvete vad hemskt lite, men klart om du får till dejter så är det väl alright.
Hur gick det med flamman några sidor tillbaka i tråden förresten?
Hoppas bra.

Var det du med dykarbilden? Okej...

Jag har sett en handfull, har slagit av ett flertal dejter och har ett par för framtiden. Ser en mer regelbundet. Detta på 80 levande matchningar.

Antalet säger lite. Jag är ganska selektiv.
Citera
2017-10-18, 01:33
Medlem
Citat:
Var det du med dykarbilden? Okej...

Jag har sett en handfull, har slagit av ett flertal dejter och har ett par för framtiden. Ser en mer regelbundet. Detta på 80 levande matchningar.

Antalet säger lite. Jag är ganska selektiv.

Haha, nej jag tog mitt namn inspirerat av honom dock! Kroppkakor är riktigt gott Jag lirar i en annan liga än honom. Även om tinder inte direkt ger mig det erkännande, men många faktorer som spelar in, vinklar, ljus, intressant levnadstil (vilket jag totalt avsaknar), etc. Nej, blir krogen för mig framöver. Pausar tinder tills jag besöker någon storstad, många av mina matchingar var just därifrån när jag var på besök.
Citera
2017-10-18, 13:32
Medlem
Citat:
Haha, nej jag tog mitt namn inspirerat av honom dock! Kroppkakor är riktigt gott Jag lirar i en annan liga än honom. Även om tinder inte direkt ger mig det erkännande, men många faktorer som spelar in, vinklar, ljus, intressant levnadstil (vilket jag totalt avsaknar), etc. Nej, blir krogen för mig framöver. Pausar tinder tills jag besöker någon storstad, många av mina matchingar var just därifrån när jag var på besök.
Antalet matchningar är ju den mest ojämförbara siffran som finns. Ska man jämföra den, bör man ha andra parametrar med, tex typ av plats (stad, liten by, norrland osv), avstånd, åldersintervall, noggrannhet (swipa på alla grodor eller på var 20e 10a?), hur länge man varit aktiv på Tinder. Sen startar många om Tinder och nollställer den siffran.

Först när man har dessa parametrar liknande är det någorlunda relevant att jämföra. Då kan man börja prata utseende och foton. Du kan vara en 10 och ha maxavstånd inställt typ 50 mil lr var det är, men bo i Norrland och få 0 matchningar på 1 år. Medan någon som ser ut som en överkörd fiskmås kan dra in 100-tals på några veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in