Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-13, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Känns som du misstolkar mig med flit (?). Jag skrev ''lite berusad'' och du hävdar sedan att jag skrivit att han ska supa henne full, typ. Blir löjligt.

Krogmiljöer är avsevärt mycket lättare att ragga i, tro det eller ej. Han vill väl maximera sina chanser? Oftast har man tyvärr bara en chans. Han får givetvis presentera sig och hälsa mitt på dagen om han så vill, men jag utgick från att han vill förföra denna tjej från start, då blir det tufft.

Japp, den kommande generationen (min generation dvs.) är packat av mesar, idioter osv osv, vi vet, fortsätt med att upprepa mantrat.

Ursäkta om jag la ord på din mun ✋️.

Krog, klubb och fest miljöer är lättare då båda könen oftast har en baktanke att man ska träffa någon, men skulle du inte säga att det är tragiskt att vi är så rädda att gå fram och prata med en annan människa? Att lära sig ragga tjejer eller interagera med människor är som att lära sig ett sport, du är dålig från början men du blir bättre med tiden. Men om du slutar med sporten så blir du sämre igen och måste träna om.

Jag tillhör säkert samma generation som dig, 90-tal. Jag tycker ingen är en mes men att folk begränsar sig själva när de lever efter normer. Det är bara tragiskt att se då alla är kapabla till vad som helst om de lägger tanken i det.

Inte OT 🤓

Ska jag rekommendera tinder till min 12 åriga syster? Kanske jag borde vänta 6 år till.
Senast redigerad av bubbbles 2017-12-13 kl. 03:14.
Citera
2017-12-13, 10:16
Medlem
Det är ju egentligen ingen hemlighet, men jag blev nyligen varse detta faktum. Swipade nyss förbi en profil med bla denna text "I am visiting Japan until May 23rd" eller något i denna stilen.

Vad drar man för slutsats? Jo detta är någon som haft Tinder när de var i Japan för ca ett halvår sedan, och antagligen slutade använda Tinder kort efter hemkomsten till moder svealand igen, då jag finner det är extremt osannolikt att någon inte skulle bemödat sig att uppdatera sin profil med att ta bort något som detta, på hela 6 månader.

Kort och gott denna och säkert väldigt många andra väldigt gamla profiler svävar runt i våra kortlekar som vi sveper på i tron om att det är någon som har åtminstone en liten chans att svepa tillbaka på oss själva. Antalet aktiva användare på Tinder är sedan borttagandet av "Senast aktiv" höjt i dunkel, och vi luras att köpa Gold och Boost i tron om att någon ska se oss. Jag gissar att många övergett Tinder vilket jag baserar på anekdotisk bevisföring om många (framförallt) kvinnor som uttalat sig om detta, trots att profilutbudet indikerar annorlunda.
Citera
2017-12-13, 15:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det är ju egentligen ingen hemlighet, men jag blev nyligen varse detta faktum. Swipade nyss förbi en profil med bla denna text "I am visiting Japan until May 23rd" eller något i denna stilen.

Vad drar man för slutsats? Jo detta är någon som haft Tinder när de var i Japan för ca ett halvår sedan, och antagligen slutade använda Tinder kort efter hemkomsten till moder svealand igen, då jag finner det är extremt osannolikt att någon inte skulle bemödat sig att uppdatera sin profil med att ta bort något som detta, på hela 6 månader.

Kort och gott denna och säkert väldigt många andra väldigt gamla profiler svävar runt i våra kortlekar som vi sveper på i tron om att det är någon som har åtminstone en liten chans att svepa tillbaka på oss själva. Antalet aktiva användare på Tinder är sedan borttagandet av "Senast aktiv" höjt i dunkel, och vi luras att köpa Gold och Boost i tron om att någon ska se oss. Jag gissar att många övergett Tinder vilket jag baserar på anekdotisk bevisföring om många (framförallt) kvinnor som uttalat sig om detta, trots att profilutbudet indikerar annorlunda.

TinderPlus med "visa senast aktiva först" ger dock mycket bättre utslag, så det kan vara värt 99kr, fick runt 5-6 matchningar per dag, vilket kanske inte låter mycket men mer än 1 per dag... och man vill ju inte ha för många för man orkar bara snacka med några i taget ändå
Citera
2017-12-13, 18:50
Medlem
Bara jag som får matchningar men har svårt att inleda en konversation?
Vad brukar ni skriva först?
Citera
2017-12-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florentz

Det är så sjukt, män behöver hitta på världens jävla bästa inlägg/svar för att initiera en konversation medans en kvinna behöver bara säga "hej" så har man mannens fulla jävla attention. Inte undra på att människor köper sex.

Men ja, du kommer i princip behöva hitta något som är speciellt med dennes profil och utmärka det i din hälsning typ och samtidigt se jävligt bra ut.
Citera
2017-12-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Du har uppenbarligen aldrig använt Tinder så jag förstår att du inte är insatt i hur det fungerar.
Mediokra tjejer (säg en knapp 6a på 1-10-skalan) tror att dem förtjänar minst en 7a. Snygga tjejer 7+ sveper inte ja på killar under 8 osv. De manliga 7orna är dem som har det svårast skulle jag påstå, de hamnar i ett jävligt mellanläge.
Detta är till största delen de manliga Tinderanvändarnas eget fel då många bara sveper 'Ja' på allt som dyker upp för att sedan gallra. Jag gjorde själv så tidigare men sveper numera endast 'Ja' på de tjejer som verkligen tilltalar mig.
Summa summarum; I och med att så många killar sveper 'Ja' på allting som dyker upp på skärmen så fullständigt regnar det in matchningar till dessa mediokra tjejer vilket gör att de p.g.a. detta tror att de spelar i en högre liga än vad de gör IRL.
Bra analys! Vilket ofta leder till en kalldusch i chatten, eller på första dejten om de överdrivit bilderna. Alternativt går de bara runt och inbillar sig att de är attraktiva.
Citera
2017-12-16, 16:54
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florentz

Alltid unikt, man får analysera lite och kläcka något käckt. Svarar dom inte så brukar jag droppa bomben "tror man hade fått snabbare respons via flaskpost" och den har jag hittills inte misslyckats med. Sen är det bara att kötta fram tills du får hennes snapchat och så är du finito
Citera
2017-12-17, 01:35
Medlem
SeanPenns avatar
När man bestämmer "Netflix and chill" med en tjej. Vad förväntas? Att man ska knulla henne så fort man kan eller ska man sitta och titta på film och sen knulla?
Citera
2017-12-17, 01:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
När man bestämmer "Netflix and chill" med en tjej. Vad förväntas? Att man ska knulla henne så fort man kan eller ska man sitta och titta på film och sen knulla?
Titta på filmen, sitt riktigt nära varandra, hångla då och då, ta på varandra, bygg upp en het stämning, gå in i sovrummet och kör efter filmen är slut.
Citera
2017-12-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Nejdå, jag har inte tjatat om det alls som någon kärring. Det har däremot du gjort. Går du tillbaka några inlägg så ser du att det var du själv som från ingenstans fick för dig att gå off-topic och började hetsa upp dig som en idiot över ett inlägg som handlade om några festbilder på Tinder och över huvud taget inte om några svenska kvinnor.

Som sagt, det kvittar vad du nu har för uppfattning om mitt tindrande eller vem det är som nu säger att svenska kvinnor gått förlorade idag. Det var liksom bara att titta på skilsmässotalen i Sverige och se att det är kvinnor som initierar dem. Hade du velat föra en saklig diskussion hade du kunnat kommentera mer på det istället. Men enligt dig har inte den utbredda feminismen i landet påverkat kvinnorna negativt ett enda dugg?

Det råder inte någon diskrepans mellan mitt tindrande och mina åsikter.
I en dekadent värld finns det ingen belöning för att vara en "bra" man. Jag skrev tidigare att för 200 år sen hade jag nog redan varit gift med en fru och haft ungar vid det här laget. Utöver det så gäller inte samma standarder för män och kvinnor.

Genom människans historia har det alltid varit färre män än kvinnor som fått fortplanta sig och skaffa avkomma. Förr kunde det t. ex. vara 17 kvinnor som fick avkomma för varje man som fick det (https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success).
Så förutom uppenbara biologiska aspekter som att kvinnor bara kan få ett begränsat antal barn och behöver gå havande i 9 månader, så ligger det alltså i (vissa) mäns natur att ha harem och att kvinnor delar samma man. Det här är ju även ett mönster man ser i djurvärlden där t. ex. ett flertal honor delar på en och samma hane.

Idag krävs det fortfarande någonting mer av en man (i form av antingen utseende, pengar/resurser, status) för att han ska kunna ha ha tillgång till sex med ett flertal olika kvinnor, medan en kvinna kan vara i princip hur jävla ful, fet och ha hur bedrövlig och oattraktiv personlighet som helst, men sex kommer ändå alltid vara billigt och enkelt för henne.

Det är varför kvinnor som ligger runt är luder medan män som gör det med attraktiva kvinnor kan vara kungar, så det ligger ingenting "magstarkt" med det utan det är helt i sin natur.

I övrigt så är majoriteten asiatiska kvinnor inte thailändskor inom prostitution. Att majoriteten av vita män som skaffar asiatiska fruar skulle vara prostituerade hävdar jag också är rent bullshit, men visst, har du någonting att backa upp påståendet med och som visar på att det inte bara är helt taget från ditt egna arsle igen, så är jag förstås öppen för att ändra åsikt.

Igen, poängen är att du tjatar om att svenska tjejer är skräp på olika vis vilket inte har med denna tråden att göra då det är en personlig åsikt om ett specifikt folkslag. Därför jag tog upp det.
Citera
2017-12-17, 16:22
Medlem
Testade guld tinder
http://sv.tinypic.com/r/2mgp9g7/9
Citera
2017-12-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prikadoll
Testade guld tinder
http://sv.tinypic.com/r/2mgp9g7/9

wow 😮, 100 likes i väntande. Killarna här kommer bli svartsjuka. Det kan väl inte endast bero på att du skaffade gold? Om du fick många likes tidigare så är det väl onödigt att börja betala väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in