Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-11, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Vilka miljöer skulle det kunna vara? .

Östeuropa, Sydamerika och Asien?

Andelen mer seriösa kvinnor är avsevärt större där.
Citera
2017-12-12, 16:09
Medlem
Tjejer med utländska namn som bara har "kik nick" i profiltexten. Är det någon slags bot eller? Majoriteten har de personer som kommer upp i mitt flöde är sådana personer.
Citera
2017-12-12, 17:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Tjejer med utländska namn som bara har "kik nick" i profiltexten. Är det någon slags bot eller? Majoriteten har de personer som kommer upp i mitt flöde är sådana personer.
Japp fejks, de kommer ofta i vågor. Lätt att känna igen.
Citera
2017-12-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Japp fejks, de kommer ofta i vågor. Lätt att känna igen.

Några människor som vill att man ska börja chatta i KIK för att de ska kunna lura oss på något? Någon som provat?
Citera
2017-12-12, 18:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Några människor som vill att man ska börja chatta i KIK för att de ska kunna lura oss på något? Någon som provat?
Brukar vara att de spammar nån länk, vem vet vad som händer om man klickar på det, om det har med virus/skadlig kod, eller nåt som gör att de får besökare dit så de kanske tjänar pengar på det, who knows.
Citera
2017-12-12, 19:43
Medlem
Pegganns avatar
Brukar se en tjej på universitet som jag finner attraktiv utseendemässigt. Våra blickar möts lite då och då men problemet är att hon alltid är med sitt gäng och inte bor åt samma håll som mig. Kan inte gå fram till henne och prata. Funderade då på att försöka matcha med henne på Tinder efter jag gjort ett fejkkonto och faktiskt sett att hon använder sig av Tinder.

Problemet är bara att jag har väldigt få bilder på mig själv. Har två selfies (varav en spegelselfie) som jag skulle betygsätta 5/10. Bör jag göra ett riktigt konto med dessa bilder för att försöka se om jag kan få en match eller minskar det mina chanser? Eller tror ni att om hon sett mig på universitetet och tycker jag ser bra ut, kommer dra höger oavsett?

edit: Vi går i samma kurs. Ser varandra 3-4 ggr i veckan.
Senast redigerad av Peggann 2017-12-12 kl. 19:53.
Citera
2017-12-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peggann
Brukar se en tjej på universitet som jag finner attraktiv utseendemässigt. Våra blickar möts lite då och då men problemet är att hon alltid är med sitt gäng och inte bor åt samma håll som mig. Kan inte gå fram till henne och prata. Funderade då på att försöka matcha med henne på Tinder efter jag gjort ett fejkkonto och faktiskt sett att hon använder sig av Tinder.

Problemet är bara att jag har väldigt få bilder på mig själv. Har två selfies (varav en spegelselfie) som jag skulle betygsätta 5/10. Bör jag göra ett riktigt konto med dessa bilder för att försöka se om jag kan få en match eller minskar det mina chanser? Eller tror ni att om hon sett mig på universitetet och tycker jag ser bra ut, kommer dra höger oavsett?

edit: Vi går i samma kurs. Ser varandra 3-4 ggr i veckan.

Vafaan din pajas. Hon är framför dig och du väljer att göra det tusen gånger svårare. Dina chanser att få henne kommer inte ökas med tinder snärare tvärtom. Skaffa lite stake.

Samhällsutveckling ———> Feminina män

SMH
Citera
2017-12-12, 20:02
Medlem
Pegganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Vafaan din pajas. Hon är framför dig och du väljer att göra det tusen gånger svårare. Dina chanser att få henne kommer inte ökas med tinder snärare tvärtom. Skaffa lite stake.

Samhällsutveckling ———> Feminina män

SMH

Hon är ju alltid med sina väninnor. Hur ska jag gå tillväga?
Citera
2017-12-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peggann
Hon är ju alltid med sina väninnor. Hur ska jag gå tillväga?

Det är lättare sagt än gjort det handlar om att komma till insikt på vad du är bra på. Är du social? Kan du snacka med folk i grupper alltså? Tjejer är människor så sätt inte de på piedestal, att du äns vågar gå fram till en tjej i en grupp så kommer hon ge dig respekt. Om du har staken att gå fram bara gör det och säg typ

-Hej tjejer, vad heter ni? Och hälsa.

- Jag kom fram för att jag tyckte för att du var sött. Lägger fokus på tjejen du är efter

De andra tjejer kommer baka för att du automatisk, lovar dig. Eller så länge du är rakryggad med det du gör.

Lägg bort tinder ideen och lägg fokusen på att ragga henne i skolan.

Edit: Vad är en bra berättelse om hur ni träffades, att du gick på tinder och sökte upp henne eller att du gick modigt fram när hon var med sina kompisar?

Tjejer vill bli att någon ska komma fram för att ragga, men problemet är att många män kan inte ragga nu för tiden och det beror på att de inte lär sig då de är beroende av nätet. Visst man hittar tjejer i ens krets men ingen vågar gå fram till någon okänd i stan/etc och de som gör det tabbar sig då de inte vet hur man skapar attraktion. Med #metoo så kommer maskulina killar i Sverige bli mer av det förflutna.
Senast redigerad av bubbbles 2017-12-12 kl. 20:36.
Citera
2017-12-12, 20:27
Medlem
Krongjorts avatar
Nu har du chansen att visa vem du är på riktigt, så ta chansen. På tinder så kanske hon agerar lika fegt som du gjort öga mot öga, ska du släppa chansen helt då eller? I så fall är det inte speciellt viktigt ändå. Köp en glass istället eller kanske en varm kopp choklad.
Citera
2017-12-12, 20:30
Medlem
Pegganns avatar
Okej terminen är inte över. Tinder var nog en dum idé... Hon brukar sitta med sina vänner i skolan och plugga. Kanske kan man bjuda på ett leende först och se om man får ett tillbaka.
Citera
2017-12-12, 20:31
Medlem
Honeyvoices avatar
Håller med Krongjort och Bubbles..

Gör det jag misstänker du tycker är läskigast dvs gå fram och prata med henne mitt framför vänninorna. Oavsett hur det går så har du då gjort det vilket leder till att det blir mindre läskigt nästa gång…lite man kan bara bli ihjälskrämd en gång. Var snabb att fråga efter hennes telefon nummer och säg att du vill träffa henne och göra något roligt. Du skall tänka på att hennes kompisar antagligen också kommer att bli lite impade. Det är så du vänder det bara att bita ihop…du vet vad Nike säger…Just Do It

Dösexigt med en man som bara skiter i allt/vad alla tycker och kommer fram och frågar. Där det inte finns rädsla finns det inget mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in