Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-10, 22:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
De flera PM jag får och flera av folks frågor får mig intresserad att starta en tråd om mina dejtingtips.
Hursomhelst, jösses vad ni triggas igång på att tjejer inte svarar på ett tag. Det tillhör ”spelet” som tyvärr spelas av många, både tjejer och killar. Tjejen försöker framstå som upptagen och eftertraktad och ignorerar era sms ett tag. Dels för att leta i sjön efter utseendemässigt ”bättre” killar men också för att framstå som någon som har ett liv utöver tinder och dejting. Ni framstår som extremt desperata när ni skriker så fort någon ej svarar på 24-48 timmar.

Tipset är att inte vara för på, skriv inte så ofta och när ni gör det tänk på hur ni skriver. Att vara smart är en grej, att upplevas som nördig en annan.

Svara med liknande medicin, va lite nonchalanta i ert textande.

Ursäkta stavning, mobil.

Ha d

Ja precis. Och ibland är det helt enkelt så att tjejen faktiskt har mycket för sig och faktiskt inte hinner svara. Man kan inte sitta och köra Tinder/Snap/Whatsapp/whatever när man exempelvis är på middag med kompisar. Om inte annat så se det som att hon är vettig som har ett fungerande liv där hon inte är beroende av dig.

Men jag säger det ändå. Balansgången är svår att visa att man är intresserad utan att vara för på. Man ska inte heller ge upp bara för att hon inte svarar på ett tag.
Citera
2017-12-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Vi hade en snabb konversation som dog ut efter typ 10 minuter.

Igår snackade jag jävligt mycket med en tjej och vi hade ett gemensamt intresse (språk) och nu blev det inte heller något med det.
Dom klättrade i näringskedjan och fann någon mer intressant/snyggare än dig. Simpelt. Testa prata med 5 st samtidigt, så märker du själv att någon eller några hamnar på efterkälken. Oftast de mindre snygga, och eller de man inte finner lika intressant efter ett tag.
Tjejer är gudar på tinder.
Citera
2017-12-10, 22:44
Medlem
Citat:

Igår snackade jag jävligt mycket med en tjej och vi hade ett gemensamt intresse (språk) och nu blev det inte heller något med det.

Snack om språk? Snackade ni även om hur fint vädret var? 😂. Sluta snacka om tråkiga saker. Idag påbörjade jag en konversation med en tjej genom att skriva ” du har fina läppar, exakt min typ.”. Jag är redan på det sexualla, hon svarade.

Skit i att snabb texta, allt ska inte ske i 10 minuter. Jag skriver till tjejer timmar efter de skrivit till mig, det beror på att jag inte pallar skriva då och det är viktigt att få de att vänta lite på ditt svar. Man kan se hur desperat någon är beroende hur snabbt de skriver.
Citera
2017-12-10, 22:52
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:

Du kan ju inte sitta och chatta i 10 minuter om språk och förvänta dig magi. Du får försöka komma in på ett annat ämne och sedan va ifrån chatten ett tag, ta pauser mellan konversationer. Det är inte meningen att ni ska gå igenom något de första 20 minuterna då framstår du som tråkig och aningen stel. Att prata med en tjej man diggar är en helt annan grej som att prata med polarna.

Ha d.
Citera
2017-12-10, 22:54
Medlem
Citat:

Ingen gillar en självömkande och på det stinkande somalier som dig. Är väl anledningen plus din negativa inställning visar sig omedvetet och kvinnor känner av sånt. Så antingen rycker du upp dig eller så drar du fram rakbladet och rakar dig.
Citera
2017-12-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja precis. Och ibland är det helt enkelt så att tjejen faktiskt har mycket för sig och faktiskt inte hinner svara. Man kan inte sitta och köra Tinder/Snap/Whatsapp/whatever när man exempelvis är på middag med kompisar. Om inte annat så se det som att hon är vettig som har ett fungerande liv där hon inte är beroende av dig.

Men jag säger det ändå. Balansgången är svår att visa att man är intresserad utan att vara för på. Man ska inte heller ge upp bara för att hon inte svarar på ett tag.

Fick du ligga white knight?
Citera
2017-12-10, 22:58
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Dom klättrade i näringskedjan och fann någon mer intressant/snyggare än dig. Simpelt. Testa prata med 5 st samtidigt, så märker du själv att någon eller några hamnar på efterkälken. Oftast de mindre snygga, och eller de man inte finner lika intressant efter ett tag.
Tjejer är gudar på tinder.

När dem chattar med killar som inte vet hur det går till, ja! Pratas det med en kille som är uppskattad av ”allmänheten” och vet hur man får henne att skratta på text faller dem igenom direkt. Anledningen till att dem framstås som gudinnor är att sådana killar existerar i få antal, både från utseende men främst personlighet.
Citera
2017-12-10, 23:21
Medlem
ikaros2008s avatar
Tinder är fan fantastiskt i svenska småkommuner. Ibland är det stendött, men så dyker det upp universitetsutbildat folk, chefer eller riktiga noffsingar.
Märkligt nog på samma avstånd varje gång. Så kom jag på det! Det är ju fan tåget som stannar 62 km härifrån och en station 36 km härifrån.

Så någonstans i Sverige sitter det kvinnor mellan 30 och 50 och undrar varför en skabbig snubbe i den här delen av landet svept höger på dom.

Tinder är nog fan bara användbart i större städer. Småkommunerna kan återgå till dagstidningarnas kontaktannonser. "Ekonomiskt oberoende man söker ungdomlig o vital kv. 40+ i F-län. Skogspromenader och samkväm på kvällar. Svar till Fläskrulladen i byhåla"
Citera
2017-12-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Tinder är fan fantastiskt i svenska småkommuner. Ibland är det stendött, men så dyker det upp universitetsutbildat folk, chefer eller riktiga noffsingar.
Märkligt nog på samma avstånd varje gång. Så kom jag på det! Det är ju fan tåget som stannar 62 km härifrån och en station 36 km härifrån.

Så någonstans i Sverige sitter det kvinnor mellan 30 och 50 och undrar varför en skabbig snubbe i den här delen av landet svept höger på dom.

Tinder är nog fan bara användbart i större städer. Småkommunerna kan återgå till dagstidningarnas kontaktannonser. "Ekonomiskt oberoende man söker ungdomlig o vital kv. 40+ i F-län. Skogspromenader och samkväm på kvällar. Svar till Fläskrulladen i byhåla"

Han kommer få ligga rikligt.
Citera
2017-12-10, 23:40
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Kan du skicka PM med ett mall typ på hur man ska skriva? Typ olika faser, när ska man fråga om träff? Hur ska man skriva.

Det är mitt textgame som suger balle.

Snackade med en tjej igår och vi hade samma intresse för språk (japanska) och hon blev imponerad över min allmänbildning. Sen dog skiten och hon har inte skrivit idag. Tjejer glömmer en så jävla fort.

Känns som att jag är för snäll.
Funkar inte med mallar, iaf inte för mig. Jag kör några snabba kommentarer, får numret av henne och sedan styr man något snarast. Se till att ha en plan, fråga inte henne vad hon vill göra.
Citera
2017-12-11, 00:58
Medlem
3dls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Ska man spendera sin tid på Tinder eller försöka söka sig till miljöer där kvinnor med samma tänk finns i högre grad?

Alltså det är ju en ganska märklig värld vi lever i nu ifall man tänker efter, och det blir så överflödigt med hur man bara kan bläddra till en ny kille/kvinna istället för att fokusera på en. Nog för att ligg är betydligt enklare att få idag än vad det var för men samtidigt är det även svårare att skapa några starkare band med någon av det andra könet.

Vilka miljöer skulle det kunna vara?

Visst är det så, man slänger sig med vassa lines, konsumerar kroppar som man avverkar take-away kaffe, och minns inte namnet ett halvår senare. Tinder i ett nötskal.
Sen är det ett fasligt jobb att ha starka band till någon, att underhålla banden, att finnas där, att rå om någon, att bry sig. Det tar tid och jävligt mycket kraft. Vill man investera så mycket i en amoralisk sköka som har ett dussin till "på g"?
Det man vinner i ett, förlorar man i annat, enkel ekvation.
Citera
2017-12-11, 01:01
Medlem
3dls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
"Ekonomiskt oberoende man söker ungdomlig o vital kv. 40+ i F-län. Skogspromenader och samkväm på kvällar. Svar till Fläskrulladen i byhåla"

Hade swipat ja, lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in