Citat:
Hade Silbersky varit försvarare, hade han huggit direkt på den möjligheten. Det hade alltså gått fem dagar - från fredag till onsdag - mellan P-stavsinsättandet och brottet. Det är möjligt att det finns någon typ av hormonellt bidrag till händelseutveckligen, men det är ju inte direkt så att styckmord är en känd ovanlig biverkan av p-stavar.Med referens till den rättmedicinska kroppsundersökningen av J*nna gjord den 19/6 2014 (FUP, s.414) tänker jag att hon verkligen fått en p-stav insatt.
”35.
Vänstra armen inklusive handen
På överarmens insida ses ett område med gulaktig missfärgning i ovankanten blåröd missfärgning och i mellersta delen en rödaktig missfärgning och i nederkant av området en rundad defekt i huden. Området mäter totalt 4,5 x 1 cm. Den undersökte uppger att detta är en skada till följd av att hon fick en P-stav i armen under förra fredagen, vilket förefaller rimligt.”
Vidare funderar jag att P-stav ju utsöndrar progesteron, s.k. gulkroppshormon vilket erkänt påverkar humöret. Många kvinnor blir helt bananas av det. Biverkningar som aptitlöshet, sömnproblem och sänkt stämningsläge rapporteras till och från. Det finns många som tycker i ämnet, bl.a. en Mia Lundin som gett ut boken ”Female Brain Gone Insane” (2010). Uppsala Universitet har också en del på ämnet tillgängligt på nätet. Vad tror ni? Ett hormon-mord?
”35.
Vänstra armen inklusive handen
På överarmens insida ses ett område med gulaktig missfärgning i ovankanten blåröd missfärgning och i mellersta delen en rödaktig missfärgning och i nederkant av området en rundad defekt i huden. Området mäter totalt 4,5 x 1 cm. Den undersökte uppger att detta är en skada till följd av att hon fick en P-stav i armen under förra fredagen, vilket förefaller rimligt.”
Vidare funderar jag att P-stav ju utsöndrar progesteron, s.k. gulkroppshormon vilket erkänt påverkar humöret. Många kvinnor blir helt bananas av det. Biverkningar som aptitlöshet, sömnproblem och sänkt stämningsläge rapporteras till och från. Det finns många som tycker i ämnet, bl.a. en Mia Lundin som gett ut boken ”Female Brain Gone Insane” (2010). Uppsala Universitet har också en del på ämnet tillgängligt på nätet. Vad tror ni? Ett hormon-mord?

Citat:
Det gläder mig att Hovrätten över Skåne och Blekinge dömde lika bra som jag i det där fallet. Det är inte alltid de gör det. Då behöver du inte vara så förvånad längre, för mörderskan i det svartsjukemordet fick verkligen just 16 år i hovrätten.
Den verkar inte heller ha köpt det där med knäppskallerabatt, av artiklarna att döma.
(FB) Ängelholm: Misstänkt mord på kvinna i 30-årsåldern, Thi Lien Phan
Den verkar inte heller ha köpt det där med knäppskallerabatt, av artiklarna att döma. (FB) Ängelholm: Misstänkt mord på kvinna i 30-årsåldern, Thi Lien Phan