Vad har vi här nu då när man tittar ut över det hela? En dryg månad har gått och vad har
vi alltså att se?
Jo, en uppenbart personlighetsstörd människa som är bokstavligen beredd att gå över lik
för att få det hon vill ha.
Nu blev det ju kontraproduktivt av det hela ty hur fan kan människan tro att
hennes stora kärlek skulle vilja ha henne efter det här som hänt?
Jag föreställer mig att det är en tjej som sedan barnsben vant sig vid att få det hon pekat på
och varit ganska bortskämd.
En tjej som lätt utvecklar
besatthet kantänka. Föremålen växlar. Nu var det JA som upptog
hela hennes värld. Någon stod i vägen för henne och det hindret skulle till varje pris
undanröjas vad det än kostade. Allt fokus på att plocka bort LL från "banan" alltså.
Och nu är hon "bortplockad" på ett definitivt sätt.
Beskrivningarna av vår kvinnlige förövare tecknar bilden av en manipulativ, självisk,
hetlevrad och riktigt elak person som var snäll och trevlig mot omgivningen så länge
det passade henne och det kunde vara henne till gagn.
Hon förefaller inte ha haft några problem med att behandla folk som luft när det var
färdigutnyttjat.
Känner igen typen. Har mött många såna och dragit mig undan fort som fan från dem
allihop. Det är lite psykopatvarning här minsann.
Allt mer har jag fått intrycket av att offret inte velat befinna sig i någon konflikt med
sin blivande baneman, det är snarast denna som velat upprätthålla en sån.
LL vill bara slippa att ha med JH att göra och drar sig nog hellre undan än råkar
i möte med denna människa. Att det ska ha urartat på en krog med utdelade örfilar
eller nåt sånt kan ju ha berott på att JH var så enormt provokativ i sitt konfliktsökande
att det helt enkelt blev nog för LL som jag tycker man fått ett intryck av ska ha varit
en riktigt snäll och stillsam tjej.
Det är klart: man tenderar ofta till att skönmåla offer och demonisera deras banemän.
Så kan ha skett här också.
Hur som helst: en kvinna i sina bästa år finns inte längre.
Och en annan ung kvinna har förstört sitt liv.
Och för vad egentligen?