Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-24, 08:51
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expel
Duvor har sagt till mig att dom både sätt och hört aktivitet runt 22 tiden, sent på kvällen.
Kan ha varit vid den tiden på dygnet dom burit ut kroppen, vad tros eller vet?
Vid 22-tiden var det nog polisen som stod för aktiviteten vid fyndplatsen.
Citera
2014-06-24, 09:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Duvor har sagt till mig att dom både sätt och hört aktivitet runt 22 tiden, sent på kvällen.

Vad sågs, var sågs det? Polisen fick larmet vid 21:30, hur hänger vittnesmålet ihop med detta faktum?
Citera
2014-06-24, 09:37
Citat:
Larmet om en kropp vid stenbrottet kom vid 21.30-tiden. Vilken tid mordet skett är inte känt, men förmodligen under dagen/em. Jag har svårt att se att en person skulle hinna med att gräla, mörda, stycka, bära ut delarna, städa upp brottsplatsen o dumpa kroppsdelar på några timmar. Jag tar uppgifterna om styckning med en stor nypa salt.

Dock är det svårt också att se att en kvinna ensam skulle klara av att bära ut ett lik till ett fordon utanför bostaden, i fullt dagsljus. Särskilt om hiss saknas i fastigheten (?).
Citera
2014-06-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Larmet om en kropp vid stenbrottet kom vid 21.30-tiden. Vilken tid mordet skett är inte känt, men förmodligen under dagen/em. Jag har svårt att se att en person skulle hinna med att gräla, mörda, stycka, bära ut delarna, städa upp brottsplatsen o dumpa kroppsdelar på några timmar. Jag tar uppgifterna om styckning med en stor nypa salt.

Dock är det svårt också att se att en kvinna ensam skulle klara av att bära ut ett lik till ett fordon utanför bostaden, i fullt dagsljus. Särskilt om hiss saknas i fastigheten (?).

Vad tror du paketen innehöll?
Citera
2014-06-24, 09:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Mordet skall ju enligt polisen ha inträffat ca 22.20 (22.12)
Varifrån fick du det?
Citera
2014-06-24, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad tror du paketen innehöll?
Kanske offrets väska, skor, andra lösa tillhörigheter. Utredarnas utrustning? Tror inte på en styckning i någon annans lägenhet på så kort tid.
Citera
2014-06-24, 09:54
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varifrån fick du det?

Det står i häktningsframställan, dock är det jag som fattat fel, så fp av mig.
Citera
2014-06-24, 09:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kanske offrets väska, skor, andra lösa tillhörigheter. Utredarnas utrustning? Tror inte på en styckning i någon annans lägenhet på så kort tid.

Hur kort tid, vad baserar du tidsrymden på?
Citera
2014-06-24, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Vid 22-tiden var det nog polisen som stod för aktiviteten vid fyndplatsen.

Har följt tråden sen start ! Tror att detta är ett rysligt svartsjuke drama !
Tror att det är JH och JA som inlett en relation om JA och LL också hade något i hop eller bara var kompisar vet jag inte.
Min teori är ; JH ville åka och träffa JA den aktuella kvällen - JA säger att han är upptagen ( Är med LL )
JH blir svartsjuk och åker till Askersund och JA.s lgh och väntar ut till någon av dem kommer ut.
( hon kanske också åkte förbi LLs bostad och såg att hon inte var där - åker sen till JA och ser LLs bil utanför )
JA var den som gick ut först och JH går upp till lägenheten och möter LL - tumult uppstår.
Grannar har ju sagt att det var bråk och skrik och att det lät som de slog ner väggar.

Tror inte JN har åkt dit för att " hjälpa till " utan att JH kommit hem till gården och JN varit där - hon kanske hade kroppen i bilen + de tillhyggen hon nu använt.
JN får panik och åker själv alt. tillsammans med JH och dumpar kroppen.
JN tvingar sen JH och ringa polisen alternativt ringer själv.

Tittar man på JN och JH adress så ligger det ju nära platsen de hittat kroppen.https://static.flashback.org/img/smilies2/cry.gif
Citera
2014-06-24, 10:02
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Vi vet ju inte ens hur lång tid det handlar om. JA kanske åkte till jobbet innan kl 7, JH kanske kom dit runt 7:30... Sen har hon i så fall haft hela JA:s arbetsdag på sig. Skulle kunna vara så!
Paketen innehöll nog större saker, om du tänker på hur stora de faktiskt var.
Citera
2014-06-24, 10:05
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kort tid, vad baserar du tidsrymden på?
larm kommer in 21.30, då är kroppen säkerligen dumpad. Mordet har skett efter att JA lämnat lägenheten, förmodligen under dagen/em. JH har inte med sig styckningsverktyg, utan ska efter mordet hämta utrustning för styckning o väskor för bortforsling till lghten. Efter styckning ska delarna paketeras o forslas ut. Sen ska lght o ev trapphus städas, sen ska kroppen dumpas - och allt detta görs i ett chockat tillstånd. Nja.
Citera
2014-06-24, 10:05
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Har följt tråden sen start ! Tror att detta är ett rysligt svartsjuke drama !
Tror att det är JH och JA som inlett en relation om JA och LL också hade något i hop eller bara var kompisar vet jag inte.
Min teori är ; JH ville åka och träffa JA den aktuella kvällen - JA säger att han är upptagen ( Är med LL )
JH blir svartsjuk och åker till Askersund och JA.s lgh och väntar ut till någon av dem kommer ut.
( hon kanske också åkte förbi LLs bostad och såg att hon inte var där - åker sen till JA och ser LLs bil utanför )
JA var den som gick ut först och JH går upp till lägenheten och möter LL - tumult uppstår.
Grannar har ju sagt att det var bråk och skrik och att det lät som de slog ner väggar.

Tror inte JN har åkt dit för att " hjälpa till " utan att JH kommit hem till gården och JN varit där - hon kanske hade kroppen i bilen + de tillhyggen hon nu använt.
JN får panik och åker själv alt. tillsammans med JH och dumpar kroppen.
JN tvingar sen JH och ringa polisen alternativt ringer själv.

Tittar man på JN och JH adress så ligger det ju nära platsen de hittat kroppen.https://static.flashback.org/img/smilies2/cry.gif
Det där med bråk skrik och och att det lät som att de slog ner väggar, har du inte blandat ihop det med det som hände i Örebro på midsommaraftonsnatten, det som sedan visade sig inte handla om mord alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in