Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-06, 15:38
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Du och ''andra''? (igen utan exempel) igen utan någon form av egentliga sakargument. Motfråga varför är det så jobbigt för dig att underbygga sakargumenten? Varför är det så förtvivlat svårt för dig att framföra strukturerade inlägg för hur hon inte är ''normal'' i hela hennes liv (utanför just relationerna med JN och JA) så rapporteras det inget värt att höja på ögonbrynen åt överhuvudtaget.

Varför är det så förtvivlat svårt för DIG att se på situationen i helhet som en rätt extrem och slitande sådan, du och många fler med dig har helt inriktat er på dagen ifråga och bortser friskt från precis ALLT som inte stämmer in i den extremt simpla förklaringsmodell ni skapat för erat simplistiska tänkande. Hon är ett monster. Där är eran ''förklaringsmodell'' i ett nötskal.

Tyvärr är människan som varelse betydligt mer komplicerad än sådan. Något du kommer få lära dig med åren.

Nu vet killen med panikångest problematik bättre än utbildade psykiatriker också. Blir bara bättre och bättre detta.

Jonna lider uppenbarligen av någon slags störning, statistik talar starkt för det.

Kollade igenom poster från juli och visst är det du som fäktades vilt för jonnas fördel, och nej jag tänker inte lista användarnaman.

Att detta konto är högst splittrat med div saker behöver inte betyda att jag skrivit allt...

Men jag är klar med dig, ta det som du vill

Jonna kommer sitta på livstid och jag kommer njuta av det varje år som går
Citera
2014-12-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jonna lider uppenbarligen av någon slags störning, statistik talar starkt för det.

Kollade igenom poster från juli och visst är det du som fäktades vilt för jonnas fördel, och nej jag tänker inte lista användarnaman.

Så det är ''uppenbart'' och som fog hjälp har du statistik? Dags f.ö att du och fler med dig slutar försöker dra det där drevet. Det handlar inte om att tala till fördel eller på något vis ''ursäkta'' handlande. Det handlar om att hitta applicerbara förklaringsmodeller till hur det kunde gå så här pass snett. Det är här du och flera andra med dig i begåvningsreserven tar varenda chans ni ges till genvägar, allt för att kunna hamna vid slutsatsen ''monster'' och sedan somna tryggt i era sängar medans ni intalar er själva att ni aldrig skulle kunna ta ett liv, och att ni skulle se dessa ''monster'' på flera mils avstånd.

Diskussionsvärdet i det ifråga om att ''förklara'' något från ett rent psykiatriskt eller kriminalstatistiskt perspektiv är lika med noll, och det känns som helt fel forumkategori att vara ute och simma i.
Citera
2014-12-06, 16:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Så det är ''uppenbart'' och som fog hjälp har du statistik? Dags f.ö att du och fler med dig slutar försöker dra det där drevet. Det handlar inte om att tala till fördel eller på något vis ''ursäkta'' handlande. Det handlar om att hitta applicerbara förklaringsmodeller till hur det kunde gå så här pass snett. Det är här du och flera andra med dig i begåvningsreserven tar varenda chans ni ges till genvägar, allt för att kunna hamna vid slutsatsen ''monster'' och sedan somna tryggt i era sängar medans ni intalar er själva att ni aldrig skulle kunna ta ett liv, och att ni skulle se dessa ''monster'' på flera mils avstånd.

Diskussionsvärdet i det ifråga om att ''förklara'' något från ett rent psykiatriskt eller kriminalstatistiskt perspektiv är lika med noll, och det känns som helt fel forumkategori att vara ute och simma i.

Jag är rätt säker på att jag aldrig kallat Jonna för ett monster, tror inte heller att hon är ond.

Däremot är hon inte en normal hästtjej, hon är annorlunda, hon lider av någon personligthetsstörning.

Vad är ondska?`det är bara ett relativt begrepp som jag tror alla är kapabla till i någon mening.

Jag tror jag skulle kunna ta ett liv personligen, om jag gick in hos min mamma och ser någon hugga med en kniv eller se min dotter bli våldtagen så skulle jag kunna se mig själv ta den personens liv.

Och jag skulle bli dömd för det också Grov misshandel/vållande till annans död eller max dråp.

På samma sätt kommer jonna bli dömd, men hennes brott är av den naturen att det är ett överlagt mord och hon kommer få livstid eller 15 år+

Fattar du?
Citera
2014-12-06, 16:42
Medlem
Citat:

Däremot är hon inte en normal hästtjej, hon är annorlunda, hon lider av någon personligthetsstörning.

ASD är inte helt osannolikt, men personlighetsstörning? ICKE.
Senast redigerad av dip 2014-12-06 kl. 16:49.
Citera
2014-12-06, 16:53
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Alltså är Andreas Clarström, Johan Flykt och Dennis Jonsson också personlighetsstörda alla tre (och försök inte slingra dig med droger här, för sådant tillkom inte innan man redan var ute i skogen och beslutet att stycka,bränna osv var taget sedan länge) Fanns inget alls sådant med i bilden heller när man utan pardon torterade CL i flera timmar.

ASD är inte helt osannolikt, men personlighetsstörning? ICKE.

Dom agerade i grupp och det är en helt annan sak, väldokumenterad sådan, hur man hetsar varandra även fast man aldrig hade gjort det ensam. och deras liv handlade mycket om droger, även om dom inte var påverkade i just det tillfället.

ialf kan vi släppa den här diskussionen, den leder ingenvart du har din åsikt och jag har min.

Faktum kvarstår

Jonna kommer med all sannolikhet bli dömd för mord och få sitta väldigt länge vilket är fullständigt rättvist. Håller du inte med?

Tycker du hon borde bli dömd för dråp med det underlag som finns? vad tycker DU?
Citera
2014-12-06, 17:21
Medlem
Citat:

Tycker du hon borde bli dömd för dråp med det underlag som finns? vad tycker DU?

Att frågeställningen redan är besvarad. Och inte är så speciellt intressant egentligen att diskutera. Omständigheterna kring fallet, och och delarna som varit drivande är betydligt mer intressant att diskutera om man har någon egentlig avsikt att förstå varför det kunde gå så här pass snett, och inte bara lojt vill luta sig mot kryckor om ''personlighetsstörningar'' eller favoritordet nummer ett hos begåvningsreserven ''psykopat''
Citera
2014-12-06, 17:35
Medlem
shponglads avatar
Citat:
För att jag har redan besvarat den, sen att du är för lat alternativt ej läskunnig får stå för dig. Det är inget jag skall lastas för eller som skall vara bärande för att jag skall vara tvingad att upprepa mig.

Du skrev vad du tror att hon får för dom, inte din personliga åsikt.

Du skrev att du tror att HR kommer sänka hennes straff till dråp.

Jag frågar igen: Tycker du att Jonna begick ett dråp eller ett mord?

Du tycker jag ska vada igenom 8200 inlägg istället för att ge mig ett svar?
Citera
2014-12-06, 17:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
varför har du så stora problem att svara på frågan? tycker DU att hon borde bli dömd för dråp? Det är enkelt, JA eller NEJ

Jag tror dom flesta förstår det men inte Dip som vägrar erkänna att han/hon tycker det.

dip vill nog ha det till misshandel och ett flertal snavanden med sågen.
(väntar på tonläget strax)
Citera
2014-12-06, 17:53
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Att jag är kluven, på grund av att precis som i CL fallet i Bollnäs som vi berörde som hastigast så har man i förhören gjort det enkelt för sig och inte lagt speciellt mycket tid på omständigheterna ikring utan allt 90%+ av allt fokus på det aktuella dygnet. Därför hänvisar jag till vad jag tror notan kommer bli i slutändan istället.

Åsikten att hon skulle lagt ner stor möda på att planera handlingen håller jag däremot inte alls med om.

Snälla försök inte släpa in Mats Alm i detta, vad är grejen f.ö med att ni inte ens halvvägs till 30 envisas med att använda er av smileys som kryckor? Är desperationen efter medhåll så pass drivande att ni känner er tvingad?

Så att slå sökningar i stil med "komma undan med mord" etc

packa påse med en kulhammare, kniv, och 2 sprutor blandade med sprit, sömnmedel och något annat.

Åka och vänta tills dörren låses upp, vänta till LL kommer ut klubbar ner henne och sedan slår henne 6 ggr med hammare i huvudet.

drar sedan in henne i badrummet där hon försöker hugga henne till döds, men hennes förskärare är för slö. då springer hon och hämtar JAs jaktkniv som hon hugger LL i halsen tills hon dör.

Det är du kluven över?

Ok

Edit: Jonna har tur om hon är ute innan hon e 40 bast
Senast redigerad av shponglad 2014-12-06 kl. 17:56.
Citera
2014-12-06, 18:04
Medlem
Fortunaes avatar
Seriöst min vän, har du läst förundersökningen? Jag har varit på ett otal rättegångar (dock inte åtalad själv) men hennes sökningar ! Hennes sms! Hennes sjuka stalker beetende mot JA ! Ja good luck slayer.
Senast redigerad av Fortunae 2014-12-06 kl. 18:08.
Citera
2014-12-06, 18:08
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Du har fått ditt svar nu, och spelar ingen roll hur många inlägg ytterligare du postar, och hur många smileys du ''målar'' med i dom, det är fortfarande det enda du kommer få.

Ontopic när jonna suttit av säg en 15 år, hur förklaras det gapet när hon söker jobb efteråt?
Citera
2014-12-06, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Seriöst min vän, har du läst förundersökningen? Jag har varit på ett otal rättegågar (dock inte åtalad själv) men hennes sökningar ! Hennes sms! Hennes sjuka stalker beetende mot JA ! Ja good luck slater.

Fram till den aktuella veckan skulle jag snarare säga det är hyfsat dött race mellan samtliga parter i triangeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in