Fast hormoner och struma har jag mött på nära håll. Hade en vännina som löpte amok och under hela raseriet höll hon sin 6 månaders bebis som sköld.
Helt sjukt och det visade sig vara struma
Vi får väl hoppas att det togs en del basala blodprover i samband med RPU:n om inte vid något annat, i tiden närbeläget, tillfälle. Thyreoideastatus är common sense inom vården, bör kollas på vid indikation, med tanke på den vanliga förekomsten av rubbade nivåer sköldkörtelhormon i samhället och med tanke på en sådan rubbnings potentiella symptomatologi. Det gjordes i alla fall en rad droganalyser på JH, har jag för mig, som också finns listade i FUP, första delen antar jag ur minnet; genomgående negativa. (Korrigera om jag minns fel och dessa analyser istället avsåg LL.)
Jag har tyvärr inte haft tid att läsa igenom hela fup än, har kommit till en del av förhören med JH men ännu inte till dem där de pratar om graviditet och abort, (för jag antar att det kommer upp.)
Finns det tidsangivelser när hon testade positivt, när ev missfall/abort skedde och när hon testade negativt? Som sagt, jag har inte läst någonting ang det men fått en känsla av att hon ändå hade gått några veckor innan abort/missfall och att abort/missfall och negativt test var tämligen tätt inpå varandra. Efter en abort/missfall så visar test positivt då hormonerna, (hcg) fortfarande finns kvar i kroppen, ju längre man varit gravid, ju längre finns hcg kvar.
Det är lättare att få ett falskt negativt besked än ett falskt positivt om man använder det fel. Om man tar det i fel fas så finns inte tillräckligt med hormoner för att det ska ska ge positivt utslag, därför blir det lättare falskt negativt än tvärtom. En icke-gravid har svårt att få positivt utslag, men en gravid kan i tidigt skede få falskt negativt. Man har i princip aldrig för mycket gravid-hormoner utan en bulle i ugnen.
Tror lite tusch och vatten kan se ganska äkta ut i en mobkamera! Och hon skar sig i magen googlade massor om det. Jag tror hon ljög
Sååå... Precis om Breivik och M*ats A*lm då. Det finns alltid människor som ser till sinnesslöa människor. Fin egenskap. Jag riktar den dock till lite mer åt rätt sorts människor. Det finns inget förmildrande i det mördaren gjort. Inte någonting. JA och LL är helt bortom ansvar för detta. Inte ens moraliskt ansvar för ett styckmord. Detta är enbart den lilla dvärgen till mördare som är ansvarig för detta sinnessjuka mord.
Läs lite juridik, återkom sedan.
Håller med, men jag tror JA började förstå att hon var nått han inte kunde styra. Jag tänker på att hon ville se bilder från skogen när han jagade. Och hon var störd över att JN träffade någon Carolin
Vi får väl hoppas att det togs en del basala blodprover i samband med RPU:n om inte vid något annat, i tiden närbeläget, tillfälle. Thyreoideastatus är common sense inom vården, bör kollas på vid indikation, med tanke på den vanliga förekomsten av rubbade nivåer sköldkörtelhormon i samhället och med tanke på en sådan rubbnings potentiella symptomatologi. Det gjordes i alla fall en rad droganalyser på JH, har jag för mig, som också finns listade i FUP, första delen antar jag ur minnet; genomgående negativa. (Korrigera om jag minns fel och dessa analyser istället avsåg LL.)
Vad jag tror mig läst tas drogprov alltid om det pågår en FU. Sen vet jag inte om det gör en hälso kontroll. Men det tycker man ju nästan att de borde, för de vill ju inte att de dör innan de dömts eller friats.
Min teori är ( hon var gravid, hon skriver ett bedjande brev till JA som han dissar hon förlora sitt barn. Hon går in i en graviditets psykos och tänker du JA gjorde detta mot mig. JH tänker du tog ett liv för mig nu tar jag ett från dig)
Det är en förklaring till vad som skett. En graviditets psykos. Det är inte att leka med. En utav mina vänninors vän försökte snitta sin man efter missfall slog sönder lghen. De fick köra henne akut till psyket. Vet inte hur det gått för henne?
Vad jag tror mig läst tas drogprov alltid om det pågår en FU. Sen vet jag inte om det gör en hälso kontroll. Men det tycker man ju nästan att de borde, för de vill ju inte att de dör innan de dömts eller friats.
Min teori är ( hon var gravid, hon skriver ett bedjande brev till JA som han dissar hon förlora sitt barn. Hon går in i en graviditets psykos och tänker du JA gjorde detta mot mig. JH tänker du tog ett liv för mig nu tar jag ett från dig)
Mycket tragiskt scenario men möjlig. Om så var fallet bör ju JH inte dömas till fängelse utan till vård. Frågan är om psykosen går att bevisa i efterhand då den isf gått tillbaka.
Jag tror att graviditen åtminstone haft delvis betydelse till varför JH dödade LL. Man blir mer sårbar som gravid och ett missfall kan ju vara mycket smärtsamt att uppleva. Att vara gravid och gå igenom ett missfall utan stöd från killen kan säkert vara traumatiskt och röra upp mycket känslor.
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det är en förklaring till vad som skett. En graviditets psykos. Det är inte att leka med. En utav mina vänninors vän försökte snitta sin man efter missfall slog sönder lghen. De fick köra henne akut till psyket. Vet inte hur det gått för henne?
Jag tycker det verkar totalt orimligt med tanke på att hon inte agerar det minsta psykotiskt eller att vare sig försvar eller åklagare sagt ett ord om det så vitt jag vet. Har du haft en psykos reflekterar du naturligtvis över det i efterhand.