2014-05-28, 15:41
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Vet inte hur det var för dig men visst förstod man att djur kände smärta när man var 10...

Men 10 åringar som går äter kött tror att det var av självavlidna djur? Människor dödar miljontals djur varje månad för att äta och dessa djur känner också smärta. Vad vill du ha sagt med det? Är alla psykfall som äter kött?
Citera
2014-05-28, 15:45
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Men 10 åringar som går äter kött tror att det var av självavlidna djur? Människor dödar miljontals djur varje månad för att äta och dessa djur känner också smärta. Vad vill du ha sagt med det? Är alla psykfall som äter kött?

Lite OT men det gör dom väl i princip. Även vuxna i dagens samhälle. Folk har ingen koppling till maten dom äter. Därför så många tycker att det är hemskt när folk jagar, men sedan äter dom kött från en ko som stått och ruttnat i en farm 2 timmar senare.

Sedan är det ju en skillnad på att döda djur för att äta dom, och bara döda dom. Skulle jag se en vuxen person springa runt på en hage och hugga får med en kniv, skulle jag utan tveka stämpla personen som ett psykfall.
Citera
2014-05-28, 15:55
Medlem
Quinqqs avatar
Det är bara ankor, lugna ner er!
Citera
2014-05-28, 16:06
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Nej, det är gräsänder, men skit samma...

Det är väl en stor skillnad på att nyttja djur (rida på hästar, vara mjölkbonde, ha en bruks- eller sällskapshund, äga & sköta en katt/hamster/undulat etc) - och att för "nöjes skull" plåga ett djur till döds?
Citera
2014-05-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
När man dödar djur som vuxen är det någon form av styrka då?
Flera djur och i synnerhet människan tar och undersöker gränserna i utforskningen av andra varelsers liv och död.

Äter inte familjen, dvs däggdjur, det gör mig annorlunda motför kulturnormen ja,

Dock skillnad på att avliva djur som ett yrke för att föda oss människor kontra döda djur bara för att det är kul eller för att man känner för det?

Var en aning otydlig i mitt föregående inlägg.

Man är således väldigt svag psykiskt om man känner att man behöver utforska liv samt död på ett vis som enbart är för personliga behov.
Citera
2014-05-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ankor, ankor, ankor. Finns det ens vilda ankor i Sverige? Det måste väl ändå röra sig om änder?
Hur fan lyckades pojkarna fånga in dem, de är ju flygkunniga? Eller rör det sig ändå om tama ankor som kanske är lite lättare att fånga in? Då borde det finnas en ägare till dessa som inte är så förtjust i att högstadie-elever plågar ihjäl hens älsklingar.
Vi har vilda ankor här bland gräsänderna. De har rymt för länge sen från ett mindre zoo. Men änder är ju ankor och om de är tama borde det väll va en anka?
Citera
2014-05-28, 16:18
Medlem
Sjöbo är extremt inavlat så det förvånar mig inte ett djävla dugg. Det finns inte jättemånga skäggturkar i Sjöbo, nej.
Citera
2014-05-28, 16:18
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90

Skillnad när man gör det för nöjes skull.
Citera
2014-05-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Ja om man går i mellanstadiet är det fullt normalt att fånga en mus för att ta med och visa på skolan.
Inte ok att döda djur sådär rakt av, inte däggdjur iaf.

Har yxat av min farmors hönas huvud en gång, inte blev jag skadad (av just det iaf)
Helt säker på att du inte är skadad? Det är inte normalt för små pojkar att plåga djur.
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Jag tror inte att Flashback tänker på gå ankbegravning, det är den patologiska undertonen i deras handlingar som upprör.
Senast redigerad av Seidel 2014-05-28 kl. 16:25.
Citera
2014-05-28, 16:27
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Skillnad när man gör det för nöjes skull.

Det är absolut skillnad, det håller jag med om. Men, djuret bryr sig inte om den blir dödad för nöjes skull eller för att bli föda.
Citera
2014-05-28, 16:37
Medlem
Mnomads avatar
Sjöbo? Det är antagligen ett par bondgrabbar, de har förmodligen nackat hönor, kastrerat smågrisar och jagat sedan de blev avvanda ungefär. Kan vara svårt för sådana att inse att det skulle vara någon större skillnad på att nacka en höna och skära halsen av en and.
Citera
2014-05-28, 16:41
Medlem
different_trips avatar
Fy fab alltså, hade man varit lärare där så hade man nog tappat lugnet.

Mycket tål jag men när man plågar försvarslösa djur så har man gått över gränsen. Vill gärna veta vilka "buspojkarna" är, hade varit fint att se gossarna leka ankor själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in