Citat:
Ursprungligen postat av
Cryotecher
Det är en jävligt big deal och tyder på psykisk störning. Inom Antisocial personlighetsstörning är det vanligt att man plågar och dödar djur som liten. Dessutom är det just djurplågeri, uppenbarligen har du någon slags empatistörning om du säger "big deal" om det hela till att börja med.
Klart det är stört om man finner njutning i att fånga djur med det enda syftet att plåga och avliva dem.
Det är ingen big deal att fånga fåglar, så långt tänker man.
Ingen big deal att ta med en råtta i sin fälla till skolan.
Ungar vill ha ett djur att klappa varesig det är en ponny eller groda.
Citat:
Ursprungligen postat av
SpecialEdition
I vuxenålder dödar man oftast djur för att äta, det gör inte barn. De gör det för att känna makt. Du lider troligtvis av en störning.
Förutom dom 400 pippifåglar som gått sniper-luftgevärsdöden till mötes är det bara 1 helt sjuk sak jag gjort som liten, nämligen dränkt en blåmesunge.
Den som inte hör hur elakt det låter e nog smått brevid, att jag gjorde det betyder inte att jag var glad efteråt... förmodligen bara ety stört barn för stunden.
Alla fågelungar dör i vilket fall, Vi ville ha små pippikids att ta hand om men är det nåt som fattas är det konsekvenstänk när man är så liten.
Dom klarar sig i 1-2 dagar utan mamma det betyder inte att vi aktivt mördade dem med meningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
livsfarligt
Dock skillnad på att avliva djur som ett yrke för att föda oss människor kontra döda djur bara för att det är kul eller för att man känner för det?
Var en aning otydlig i mitt föregående inlägg.
Man är således väldigt svag psykiskt om man känner att man behöver utforska liv samt död på ett vis som enbart är för personliga behov.
Fortfarande inte ovanligt att ungar "petar på döda saker med pinnar"
Ibland finns det pinnar men bara levande djur
Citat:
Ursprungligen postat av
Seidel
Helt säker på att du inte är skadad? Det är inte normalt för små pojkar att plåga djur.
Jag tror inte att Flashback tänker på gå ankbegravning, det är den patologiska undertonen i deras handlingar som upprör.
Varit elak på en katt engång, nej det är nog inte normalt. Utöver det är det ytterst sällan det förekommit någon plågning.... hmm den stackars blåmesen då och grodor som blev elektrifierade.
Ändå har jag dödat många små liv, därför att som tyvärr inte överlevde min plan att ha en egen fågelfamilj.
Handlar förmodligen en del om jaktinstinkt, vad krävs det för att fånga sin egen svala? Det är spänning.
Helt enkelt, när man är 10 år, eller rättare när jag var 10 förstod jag inte att vilda djur EJ överlever att tämjas.
Folk har undulater i bur liksom varför kan inte jag ha en flugsnappare?
Dessa ungar i Sjöbo tyckte förmodligen att det var spännande att kunna fånga en fågel ute, för att ta in dom i skolans största sal(?), sen när dom inser konsekvenserna av det är det roliga över.
Frågan är varför dom försökte döda fåglarna istället för att släppa ut dom igen... förmodligen lärare som hetsade till det istället för att utföra en gemensam lugn undersökelse av fångsten.