2014-05-28, 07:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Gulliga "elever", men finns det "svenskar" i Sjöbo? Är inte den byn en riktig bastion för SD? Nån som vet vad det var för djupingar?

http://www.skanskan.se/article/20140...-till-polisen-

Citat:
Pojkarna försökte dränka en anka på toaletten och skar halsen av den andra. Händelsen på Färsingaskolan har upprört många och på tisdagen polisanmäldes dådet som ufördes i torsdags förra veckan.En anställd på skolan berättar att pojkarna hämtade ankorna i Malenas park och tog med dem till skolan. Där släppte de in ankorna i aulan där de flög omkring utan att kunna ta sig ut.
– De blev tillsagda att gå tillbaka med ankorna till parken, berättar vittnet till händelsen, som vill vara anonym.
Citera
2014-05-28, 08:17
Medlem
bergochdals avatar
Alla i skolan lär veta vilka dessa är så ut med namnen!
Citera
2014-05-28, 10:04
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Om uppgifterna är sanna och dom verkligen har gjort detta så hoppas jag verkligen att både skolan och polisen utreder vilka idioterna är. Det här är inget som får tystas ner utan det är ett riktigt sjukt beteende. Det är knappast vad man skulle kunna kalla för pojkstreck. Spelar ingen roll hur unga dom är. Bara empatilösa trashmänniskor gör något sånt här och dom måste på något sätt straffas. Hur gamla är dom? Häng ut dom!
Citera
2014-05-28, 10:29
Medlem
RiverStyxs avatar
Två små framtida yrkeskriminella våldsmän förmodligen. Sätt de små monstren i terapi fortast möjligt. Men först av allt: häng ut dem med namn här på Flashback.
Citera
2014-05-28, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Två små framtida yrkeskriminella våldsmän förmodligen. Sätt de små monstren i terapi fortast möjligt. Men först av allt: häng ut dem med namn här på Flashback.

Håller med fullständigt !
Är det något jag mår riktigt dåligt över , så är det djurmisshandel .. hur feg och bakom i pallet är man om man skadar djur ??

Känns som det inte spelar någon roll att det är barn .. hängs dom ut , så kanske det ändå är räddningen och dom inte gör det igen ..
Citera
2014-05-28, 11:09
Medlem
Upp med namnen!! Detta rör sig ju om individer som är så störda/sjuka att de utgör ett direkt hot mot allt i sin omgivning. Oavsett hur gamla de är.

Eftersom vi har slutat med allmän lynchning så är rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning(läs; aldrig) det enda tänkbara.
Citera
2014-05-28, 11:59
Det finns en del invandrare i Sjöbo ja. Men min kvalificerade gissning är att detta är svenska killar som är precis lika jävla korkade som många andra i Sjöbo.

Färsingaskolan är en högstadieskola. Detta har begåtts av barn vars föräldrar handlar kläder en gång om året och detta gör dom på Sjöbo marknad, favoritplaggen är tjocka tröjor med vargar som ylar mot himmelen.
Citera
2014-05-28, 12:02
Medlem
Nattlandets avatar
Kom igen nu! Detta hände på en skola mitt på dagen för fasen, inte på natten i en mörk gränd. Det måste finnas många som vet vilka detta är.

Upp med namnen nu!
Citera
2014-05-28, 12:12
Moderator
blomvattnares avatar
Sedvanligt blattetjafs raderat. Synpunkter och frågor kring moderering tas i PM, inte i trådarna.

/Mod
Citera
2014-05-28, 12:38
Medlem
TheGamers avatar
Så vi pratar om elever i en ålder mellan 13 - 15? Sjukt, är det någon som vet vilka eleverna är? För vad jag minns så sprids rykten extremt fort på skolor, nu i sig kanske dagens ungdomar istället spelar spel men någon borde ju sett/hört något?
Citera
2014-05-28, 12:48
Medlem
Har precis skickat mail till rektorn, har skrivit att det är vidrigt att hon försöker tysta ned händelsen. Jag hoppas att fler gör samma sak, eller kontaktar hennes chef. Här är hennes mailadress: mailto:mayvor.jonsson@sjobo.se
Citera
2014-05-28, 13:01
Medlem
langaocbs avatar
Ankor, ankor, ankor. Finns det ens vilda ankor i Sverige? Det måste väl ändå röra sig om änder?
Hur fan lyckades pojkarna fånga in dem, de är ju flygkunniga? Eller rör det sig ändå om tama ankor som kanske är lite lättare att fånga in? Då borde det finnas en ägare till dessa som inte är så förtjust i att högstadie-elever plågar ihjäl hens älsklingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in