2014-05-28, 13:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Eleverna hämtade "ankorna" i Malenas Park. I en artikel på skansan.se ("Ingen mat till ankorna i parken!) står:
[/spoiler]

Det är ju för i helvete änder på bilden ! Vad är det för jävla tidning som har bestämt sig för att ständigt kalla änder för ankor?!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anka
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84nder
Men det verkar som du är något på spåren , de stackars änderna har blivit halvt domesticerade och är ett enkelt offer för sadistiska högstadie-elever

edit: läste lite noggrannare, gräsänder verkar uppenbarligen kallas ankor i folkmun, iaf i skånskan, det skär i mig...
edi: Hoppas inte moderatorn ser detta som OT men att reda ut huruvida det är ankor eller änder är relevant då ankor faktiskt har en ägare och därtill är ett brottsoffer.
Senast redigerad av langaocb 2014-05-28 kl. 14:24.
Citera
2014-05-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Ja om man går i mellanstadiet är det fullt normalt att fånga en mus för att ta med och visa på skolan.
Inte ok att döda djur sådär rakt av, inte däggdjur iaf.

Har yxat av min farmors hönas huvud en gång, inte blev jag skadad (av just det iaf)

Att döda djur även som ung tyder på individuell svaghet hos personen. Instabilitet blandat med osäkerhet!

Så nej det är fullt förståeligt att du inte blev "skadad" psykiskt av en sådan händelse då du redan är mentalt svag och har en annorlunda livssyn jemfört med de flesta andra.
Citera
2014-05-28, 14:12
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsfarligt
Att döda djur även som ung tyder på individuell svaghet hos personen. Instabilitet blandat med osäkerhet!

Så nej det är fullt förståeligt att du inte blev "skadad" psykiskt av en sådan händelse då du redan är mentalt svag och har en annorlunda livssyn jemfört med de flesta andra.

När man dödar djur som vuxen är det någon form av styrka då?
Flera djur och i synnerhet människan tar och undersöker gränserna i utforskningen av andra varelsers liv och död.

Äter inte familjen, dvs däggdjur, det gör mig annorlunda motför kulturnormen ja,
Citera
2014-05-28, 14:17
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Ni som skriker invandrare direkt... Jag säger inte att det INTE är invandrare, men svenska ungar i min umgängeskrets som 13-15-åring hade definitivt haft empatilöshet nog för att ta livet av djur på det viset. Kan vi inte chilla lite med att spy galla över invandringen tills vi vet om det öht finns en koppling? Invandrare är inte de psykopatiska monster ni gärna utmålar dem som.

Nog är det väl ändå så att just icke-européer oftare står för sjukt skit som händer? Därför kan man rakt av säga att invandrare är just mer psykotiska.
Citera
2014-05-28, 14:37
Medlem
Adonirams avatar
Det kan nog vara vilka 14/15-åringar som helst som löper amok. Sannolikheten ökar nog med graden av underutveckling.

Rektors ovilja kan möjligen tala för att det handlar om särskolestandard.

Däremot ska förstås i gotta oss i namn och föräldrar och så. Men en liten hint om vad det är, wt, ensamkommande, svagbegåvade eller hårdrockare...
Citera
2014-05-28, 14:38
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ålder på dessa kids?
Jag och min vän mördade ett par dussin fåglar i våra yngre år, kring 10årsåldern alltså, inte på skolan då men polarn hade med sig en fångad råtta dit en gång... big deal liksom?

Hoppas dom kommer undan med ett argt samtal, så länge det är småttingar. Vissa fetton mognar senare...

Det är en jävligt big deal och tyder på psykisk störning. Inom Antisocial personlighetsstörning är det vanligt att man plågar och dödar djur som liten. Dessutom är det just djurplågeri, uppenbarligen har du någon slags empatistörning om du säger "big deal" om det hela till att börja med.
Citera
2014-05-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Nog är det väl ändå så att just icke-européer oftare står för sjukt skit som händer? Därför kan man rakt av säga att invandrare är just mer psykotiska.
Kanske finns det en överrepresentation bland invandrare beträffande "skit som händer" (bara en miljöpartist skulle hävda motsatsen). Men skit begås av svenskar också, särskilt ungdomsskit. I min ungdom mötte jag många svenska psykopatungar som skulle kunna göra nått sådant här, så något specifikt invandrarbeteende är det inte. Som sagt, jag säger inte att det inte är invandrare, jag bara märkte på TS inlägg att han omedelbart tog chansen att göra det till ett invandringsproblem utan att ha tillräcklig information för att backa upp ett sådant påstående. Därför känns diskussionen om ev. invandrarbakgrund onödig.
Citera
2014-05-28, 14:42
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
När man dödar djur som vuxen är det någon form av styrka då?
Flera djur och i synnerhet människan tar och undersöker gränserna i utforskningen av andra varelsers liv och död. Äter inte familjen, dvs däggdjur, det gör mig annorlunda motför kulturnormen ja,
I vuxenålder dödar man oftast djur för att äta, det gör inte barn. De gör det för att känna makt. Du lider troligtvis av en störning.
Citera
2014-05-28, 14:51
Medlem
Himofmanyfacess avatar
Inte förvånad att sånt här händer med tanke på hur dagens dampgenerationer utvecklar sig.

De hade väl förlorat en match i COD eller blivit nekade energidricka hos den lokala butiken.
Citera
2014-05-28, 15:20
Bannlyst
Det här är blivande psykopater, jag förstår inte hur folk kan ta så lätt på det här. Outa ungarna nu!
Citera
2014-05-28, 15:32
Medlem
tryffs avatar
Den ena dåren kan mycket väl bara "hängt på". Men den drivande i det här bör absolut hållas under observation för tid och evighet.
Tyvärr är ortsborna inavlade bönder och datoranalfabeter så några namn lär väl inte komma fram.
Citera
2014-05-28, 15:38
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Det här är blivande psykopater, jag förstår inte hur folk kan ta så lätt på det här. Outa ungarna nu!

Ja, outa 10-åringar så dom blir avgränsade från resten av samhället. Bra idé. Det är nog en bra väg att gå för att "göra dom bättre". Sluta vara så rädd. Vet flertalet personer som gjorde liknande saker i sin ungdom (när de var äldre än 10 år), och de verkar inte vara psykopater idag direkt.
Hos psykopater är amygdalan inaktiv, och är den i obalans hos en normal individ är det klart att detta kan påverka empati osv. Hjärnan är dessutom under full utveckling i denna ålder och utvecklar just empati. Så lägg till lite tillfällig obalans med kemikalier på en outvecklad hjärna, och du får massa "psykopatungar" som inte nödvändigtvis är psykopater.
Hade du hängt ut varenda person som gjort något sådant, hade du skapat en helt ny underklass i samhället som blir utfrysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in