Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-26, 14:20
  #4633
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Expressen är liberal, inte höger. Det du kallar vänsterextremism är i själva verket ingen extremism alls, utan en vänsterliberal rörelse. Liberaler står upp för liberaler, inte speciellt konstigt.

Expressen var i alla fall åt höger, på den svenska skalan, tidigare. Nu verkar de ha vänt åt vänsterhållet.

Inte många liberaler vill ha denna megastat som F! förespråkar. Liberaler vill ha så liten stat som möjligt med så mycket individuell frihet, från statlig styrning som möjligt.

F! är så långt ut på vänsterskalan det går att komma, eftersom de förespråkar en jämlikhet i kommunistisk anda, med statlig styrning över det mest i samhället.
2014-05-26, 14:22
  #4634
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyColtrane
Det är sant. Men har svårt att tro att hon skulle kunna upprepa det hon gjorde med V. På den tiden var V mer rumsrena än vad F! är idag. Speciellt iom att sossarna var vid makten.
Tja, sossarna (och mp, v) är ju på väg mot makten igen.. Vänstervindar idag.. Schyman ligger rätt i tiden..
2014-05-26, 14:25
  #4635
Medlem
BonerBatmans avatar
Jag har en teori om att landet är under hypnos. Iaf stora delar. I synnerhet kvinnor, men även feminina män. Dessa röstar enbart efter vad media säger och lägger ingen stor vikt vid att faktiskt själva på ett logiskt sett försöka dra egna slutsatser av vad konsekvenserna blir av vissa idéer som partierna framför. Ju högre IQ en person har ju svårare är det att bli hypnotiserad. Kvinnor har lättare att falla under hypnos än vad män har. Hur gör vi för att väcka dem?
http://www.aftonbladet.se/wendela/article10275577.ab
2014-05-26, 14:31
  #4636
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag har en teori om att landet är under hypnos. Iaf stora delar. I synnerhet kvinnor, men även feminina män. Dessa röstar enbart efter vad media säger och lägger ingen stor vikt vid att faktiskt själva på ett logiskt sett försöka dra egna slutsatser av vad konsekvenserna blir av vissa idéer som partierna framför. Ju högre IQ en person har ju svårare är det att bli hypnotiserad. Kvinnor har lättare att falla under hypnos än vad män har. Hur gör vi för att väcka dem?
http://www.aftonbladet.se/wendela/article10275577.ab
Flatorna och de bittra gamla kärringarna kan ju bli svårt, men för singelkvinnornas del så tror jag de rycks ur om de hittar riktiga män att slå sig ner med. Män får ta sig an dessa kvinnorna helt enkelt. En svensk bitterfitta skulle lika gärna kunna vara en fin svensk kvinna med rätt vägledning.
2014-05-26, 14:32
  #4637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tja, sossarna (och mp, v) är ju på väg mot makten igen.. Vänstervindar idag.. Schyman ligger rätt i tiden..

Problemet som jag ser det är att dem inte har en politik som någon grupp i Sverige tycker är tilltalande. SD gjorde en häxblandning av alla andras politik och kryddade med extra mycket invandringspolitik. Detta gjorde att dem hade "basen" som många accepterade och sedan det lilla extra i form av invandring, vilket också var en viktig fråga för många. F! har ingen kärnpolitik. Det finns inget för gemene svensk att ta fasta på mer än det flyktiga ordet "jämställdhet". Dem vill ju för guds skull lägga ner försvaret och införa ett tredje kön! Och det här med jämställdhet, till skillnad från invandringspolitik, är något som alla dagens riksdagspartier öppet talar om och förespråkar. Nä jag tror inte på att F! kommer ha en chans i riksdagsvalet. EU-valet är ju som bekant öppet för allt och alla pga det låga röstdeltagandet här i Sverige. Ett jävla skämt är vad det är!
2014-05-26, 14:34
  #4638
Medlem
CombatCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
2.53:10 och 3.05:37

http://www.svtplay.se/video/2056855/25-5-20-00

Haha, hon tror
2014-05-26, 14:36
  #4639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
SD är typ som Kristendemokraterna.
Vad skiljer dom förutom aggresiva Invandringspolitiken?

SD är negativ till Islams utbredning i Sverige, t.ex. moskebyggen och att det sitter imamer på biskopspositioner i Svenska kyrkan. Dom är säkert också jättekritiska till att svenska kyrkan nu själva samlar in pengar till ett moskébygge.

Ödets ironi kan det tänkas, partierna har ändå mycket gemensamt men det lilla som skiljer sig är vad som gör dessa till dödsfiender. SD och Vänstern är de enda två partierna som motsätter sig vinster i välfärden t.ex. bara det att SD är mer öppna och påtalar att flyktingpolitiken också är en privat vinstaffär av skattepengar, något som Vänstern inte vill låtsas om.

Det är bara att läsa partiprogrammen och jämföra själv.
Men som många säger är SD en motsvarighet av 70-talets socialdemokraterna, d.v.s. innan Palme kom och dödade svensk industri med tredubblade skatter.

Citat:
Ursprungligen postat av CombatCow
Haha, hon tror

Hahaha vilken fullkomlig idiot. "Vi är större än SD, kommer vi in i EU-parlamentet kommer vi bergis in i riksdagen!"

Nog för att man kan vara glad vid en sådan här "seger" men snacka om att vara mallig. Vad fan ska F! i EU-parlamentet o göra förövrigt?
__________________
Senast redigerad av Anonym-tack 2014-05-26 kl. 14:41.
2014-05-26, 14:38
  #4640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Enskilda medlemmar har väl gjort rätt rejäla blunders och att det verkar finnas en falang människor inom SD som dras mot det högerextrema, men att SD generaliserar invandrare eller kvinnofrågor tycker jag ändå inte stämmer! Deras syn på Islam delar jag däremot inte och inte heller deras sätt att vilja assimilera människor som invandrat till Sverige.

I fråga om Avpixlat och Fria Tider kan jag inte ge några svar då jag inte läser deras artiklar, dock kan jag tänka mig att det är lika polariserade nyanser som det skrivs om i Sveriges alla papperstidningar.

Det här att sätta sig själv i ett ovanförperspektiv när det kommer till ideologiska idéer verkar vara lika svårt här på Flashback som i Sveriges samtliga partier, jag är inte Sverigedemokrat men tycker deras invandringspolitik i viss mån är den sundaste för ett Svenskt välfärdssamhälle. För mig handlar politik till största del om kronor och ören och och hur vi väljer att spendera dom, att vi har skattefinanserade låtsasentreprenörer ala Bert Karlsson som tjänar pengar på asylboenden säger att det är något väldigt ruttet med svensk immigrationspolitik.

Och för att förtydliga, jag är inte Sverigedemokrat men tycker att mycket av den retorik som används emot dom är ogrundad och självförlöjligande vilket i längden leder till ett väldigt stigmatiserat debattklimat!

Det du skriver kan jag respektera fullt ut, även om jag inte delar påståendent om att SD inte generaliserar när det gäller invandrare och kvinnor/feminister. Det är just den typ argumentation som du driver som kan leda till ett respektabelt debattklimat. Det är helt okej för mig att man diskuterar invandringen och andra samhällsfrågor utifrån ekonomiska skäl och landets bästa. Problemen börjar när det börja bli suddigt mellan skiljelinjerna, mellan kritiskt tänkande och ren hat. Det är det jag motsätter mig!
2014-05-26, 14:41
  #4641
Medlem
kezz89s avatar
Lite kring F? "politik"
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...59425139_n.jpg


Och som självklarhet har F? ingen som helst ekonomiskt uppfattning så för er som inte har läst http://www.expressen.se/nyheter/val2...att-genomfora/
2014-05-26, 14:47
  #4642
Medlem
Att SD fick nästan 10 % kan väl bero på att de slapp konkurrens från SvP?
Gick ju sämre i kyrkovalet.
2014-05-26, 14:52
  #4643
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Lite kring F? "politik"
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...59425139_n.jpg


Och som självklarhet har F? ingen som helst ekonomiskt uppfattning så för er som inte har läst http://www.expressen.se/nyheter/val2...att-genomfora/

Måste tyvärr försvara F! här
http://feministisktinitiativ.se/wp-c.../Sanningen.jpg
2014-05-26, 14:56
  #4644
Moderator
Siegfrids avatar
Så var val-chatten över för denna gång. Denna tråd stängs och sparas för historien.
Ni är välkomna att diskutera vidare, dock utan chattande, i andra lämpliga trådar som till exempel:Alternativt kan ni starta nya trådar om det är något alldeles särskilt som inte tagits upp förut.
Vill ni ha inlägg utbrutna till nya trådar hör av er till någon av moderatorerna.

Tack för den här gången!

/Mod.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback