Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-09, 20:31
  #1
Medlem
En frisk fläkt, verkligen. Och jag måste säga att jag blev förvånad.

Jag har visserligen bara sett och hört Soraya Post debattera i ett SVT-program. Av det tror jag att "stormen" Gudrun kommer att stå i hennes skugga. För Soraya är verkligen färgstark och energisk, egenskaper som Gudrun Schyman tappat för länge sedan.

- Vi har medvind just nu, många är trötta på de traditionella partierna och vill engagera sig. Jag tror att vi kan tredubbla vårt förra valresultat, säger hon till SvD.

Om det nu blir ett tredubbelt valresultat för feministerna i EU-valet återstår att se. Utom all tvivel är dock att FI kommer att höras som aldrig förr.

Som klassisk antifeminist önskar jag därmed all lycka till.
Citera
2014-02-10, 10:36
  #2
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Hon själv, hennes barn och barnbarn fanns alla med bland de 4 700 som var registrerade i Skånepolisens uppgiftssamling som hade rubriken ”Kringresande”.
Citat:
Soraya Post är också en internationellt känd expert på frågor som rör just mänskliga rättigheter och anställd som strateg på rättighetskommitténs kansli i Västra Götalandsregionen.
http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/i...el_8975706.svd


Västra Götalandsregionen, rättighetskommitténs kansli
http://www.vgregion.se/sv/Enheten-fo...tighetsfragor/

Hon bor tillsammans med Dutcha Eriksson, född den 16 September 1987.
http://www.merinfo.se/search?ae6=Lin...3%B6teborg&d=p
Citera
2014-02-10, 11:39
  #3
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Soraya Post, initiativtagare till romska folkhögskolan i Göteborg och taleskvinna för romska kvinnor i Europa har tagit revansch.
Citat:
Sorya Post, född i en resandefamilj, med Post efter sin tyskfödda judiska pappa. Idag sambo med Jano Eriksson för detta Taikon, svensk rom.
Citat:
Sorayas offentliga engagemang startade i och med en utställning om romsk kultur på Frölunda kulturhus 1987. Idag är hon bland mycket annat vice ordförande i European Roma and Travellers Forum, sitter med i Sveriges Radios styrelse och i Västra Götalandsregionens samarbetsgupp för nationella minoriteter.
http://www.vgregion.se/sv/Vastra-Got...oken-i-handen/
Citera
2014-02-10, 14:41
  #4
Medlem
Baertlings avatar
Med tanke på att ungefär 1/3 av alla Taikon i Sverige fanns i Lexbase dvs dömda för brott de senaste fem åren, så är det inte konstigt att fru Post figurerade i Skånepolisens zigenarkartläggning...
Citera
2014-02-10, 20:40
  #5
Medlem
Det vore ett häftigt flashbackgräv att kartlägga Soraya Post och närmast anhöriga.
Skulle inte bli förvånad om det blir många träffar i brottsregister.
Citera
2014-02-10, 20:50
  #6
Medlem
WERYs avatar
F! är bara en kontrollerad opposition. Dom kommer att misslyckas på samma sätt som i förra valet, eftersom deras politik inte leder till något bra. Riktiga feminister har dessutom sett igenom deras hycklande

Bättre blir det inte när man väljer en sådan "het" kandidat inför valet
Citera
2014-02-10, 21:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrrokkin
Det vore ett häftigt flashbackgräv att kartlägga Soraya Post och närmast anhöriga.
Skulle inte bli förvånad om det blir många träffar i brottsregister.

Eriksson är inte född Taikon utan Silver. Intressant släkt Silver Eriksson.
__________________
Senast redigerad av Kalle-P 2014-02-10 kl. 21:18.
Citera
2014-02-10, 21:44
  #8
Medlem
PaterNoster777s avatar
Det kom en fågel, Hugin, och viskade i mitt öra: Dutcha är dotter till hennes sambo Lars Jano Eriksson.
I denne man släkt finns mycket av intresse.

Sedan kom det en annan fågel, Munin, och viskade i mitt andra öra: Eriksson, född Silver, tycker om att byta både för och efternamn. Numera heter han Silver igen.
Har också med denna folkhögskola att göra.

Stämmer det?
Vem vet, men alla som vill kan kolla upp saken.
Citera
2014-02-10, 22:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
F! kommer att misslyckas. Bättre blir det inte när man väljer en sådan "het" kandidat inför valet
Soraya Post får mig att tänka på en kombination av Gudrun Schyman och Carola Häggkvist. Nej, varifrån Soraya får vibbar på en tredubbling av rösterna för de svenska feministerna förblir en gåta.

Jaja, vad vet jag. Antifeminist som jag är har jag väldigt svårt för att fångas av en stormvind av Sorayas genre. Någon röstmagnet är hon verkligen inte, av döma från det hon presterade i SVT-debatt i höstas.

Kvantitet går inte före kvalitet.
Citera
2014-02-11, 00:03
  #10
Medlem
PaterNoster777s avatar
Jag har kanske lagt lyxfågelfrö på fönsterkarmen, för fågelsången ljuder så vackert.

Lars Silver eller Jano Eriksson skall ha ändrat för- och efternamn flera gånger. Han skall numera bo ihop med en 15 år yngre kvinna.

På Pimpinellagatan 47, 424 61 Angered, finns det i alla fall en Lars Jano Christer Silver, född den 8 November 1951, och på samma adress bor även Wai-Man Maggie Andersson, född den 8 April 1966,
http://www.merinfo.se/search?ae6=Pim...e4=Angered&d=p

Lars Silver skall ha arrenderat en glasskiosk som skall ligga mellan Mässan och Liseberg i Göteborg. Han skämdes inte för att inte betala någon skatt utan stoppade allt i egen ficka. Om det var då han och Soraya Post var sambos vete fåglarna.

Lars Silver kallas också pastor Silver, och skall ha varit någon slags präst av något slag på skolan. Lars Silver är släkt bl a med en musiker Tomas Silver. En verkligt gedigen släkt. Mycket kriminalitet och skit. Kanske inte själv kriminell, men skall i alla fall ha kriminella kontakter.
Citera
2014-02-11, 16:55
  #11
Medlem
BurkHanss avatar
Det blir inte mycket till svarta ögon och svart zigenarhår i alla fall! Blondinen och zigenska batikhäxan (nåja, utseendemässigt iaf!) Soraya Post gästade SVT:s Gomorron Sverige imorse.

http://www.svtplay.se/klipp/1805866/mot-soraya-post

Förutom att klarlägga att hon i princip bara var inkvoterad såsom "romkvinna" (FI tror att det kommer att ge "massa röster" ), inte kunde nåt om FI:s politik och inte ens röstat på FI tidigare (antar jag av hennes tvekan), hann människan med att stämpla Rumäniens ambassör som rasist i kubik. Dessutom har den zigenska häxan mage att jämställa de arbetsovilliga romernas tiggarturism i Sverige med de svenskar som emigrerade till USA för 100-150 år sedan och jobbade skiten ur sig för att bygga upp en ny tillvaro "over there". Bra kap FI!

Nästa steg är förstås att kräva att alla vita, europeiska (eller räcker det med svenska?) män ska be om ursäkt för antiziganismen i Europa och straffbeskatta dessa så råååmerna slipper tigga och klå svenska gamlingar på deras surt förvärvade besparingar genom luriga hembesök.

Varför ger SVT ens utrymme åt en representant för FI, detta mikroparti som bara bebos av de mest extrema, genusmaniska feminist-sjanorna?
Citera
2014-02-11, 20:06
  #12
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Soraya Post får mig att tänka på en kombination av Gudrun Schyman och Carola Häggkvist. Nej, varifrån Soraya får vibbar på en tredubbling av rösterna för de svenska feministerna förblir en gåta.

Jaja, vad vet jag. Antifeminist som jag är har jag väldigt svårt för att fångas av en stormvind av Sorayas genre. Någon röstmagnet är hon verkligen inte, av döma från det hon presterade i SVT-debatt i höstas

Snarare så lär antalet röster minska tre gånger. Men som man bäddar får man ligga helt enkelt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback