Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-26, 00:16
  #1
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Kvinnor som missnöjesröstar röstar på F!, ett parti som uppviglar hat mot män. Något som de flesta kvinnor vet är löjligt och den bild som partiet plockar röster på av männen som en empatilös, känslolös och förtryckande psykopat är totalt felaktig.

Trots detta väljer de FI framför SD!

Min stora stötesten är den kvinnosyn som råder inom partiet och till stor del här på flashback. Jag har redan innan riksdagsvalet varnat för att SD sätter krokben för invandringskritiska och systemkritiska kvinnor.

SD borde mogna avsevärt politiskt och arbeta ansvarsfullt för att värna om kvinnors rättigheter och rensa ut all kvinnofientlighet ur partiet. Precis som all antisemitism och rasism. Nästa steg är att få en civiliserad och rättvis bild av kvinnor och en politik därefter.

Jag vet att många män som röstar på SD, precis som jag alla haters, har väldigt stora problem att förlika sig med SDs kvinnofientliga politik. Kvinnor som röstar SD har till och med ännu svårare.

SDs nästa utmaning är att bedriva en politik värdig ett civiliserat samhälle och bedriva en politik som attraherar kvinnor ut den breda massan.

SD - svik inte kvinnorna, de kommer hjälpa er bli andra största parti 2018!!!
Citera
2014-05-26, 00:20
  #2
Medlem
FI är ett skitparti, deras röster tas ändå från andra partier vilket i slutändan ger SD mer makt än om de röstat på t.ex något annat i sjuklövern.
Citera
2014-05-26, 00:22
  #3
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Och en sak till SD och SD-väljare. Jag stöder gärna SD och har alltid gjort det sedan jag fick rösträtt. Men fan i helvete att jag vill stödja en politik som motarbetar min dotters framtid och välfärd.

Detta är också något som många av vi SD-väljare som har döttrar brottas med politiskt och samvetsmässigt.
Citera
2014-05-26, 00:35
  #4
Medlem
Precis som det sägs att SD består av unga arga män så tror jag FI består av unga arga tjejer. Får känslan av att många röstar på FI eftersom det "känns" rätt, men egentligen kanske dom inte vet nåt om partiet. Dom tänker nog bara "Jo men feminism är ju viktigt." Men feminism är ett brett och djupt ämne. Finns feminister som vill ha jämstäldhet, och så finns det dom som hatar män och vill att kvinnor ska ta över.

FI fick 5,3% i EU valet. Om dom kan få såpass höga siffror där så lär dom ha väldigt stor chans/risk att komma in i riksdagen? Mer människor lär ju rösta när det är riksdagsval.
Citera
2014-05-26, 00:42
  #5
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
FI fick 5,3% i EU valet. Om dom kan få såpass höga siffror där så lär dom ha väldigt stor chans/risk att komma in i riksdagen? Mer människor lär ju rösta när det är riksdagsval.

Gick väl inte så bra för PP i riksdagsvalet?
Citera
2014-05-26, 00:44
  #6
Medlem
osiriz88s avatar
Feministerna som röstar på F! slår knut på sig själv.

Med ena handen värnar F! om kvinnors rättigheter och jämställdhet. Med andra handen gullar dom med MENA-invandrarna, som till störst del består av muslimer och arga piratnegrar från Somalia.

Och vi vet ju alla vilka storslagna kvinnorättskämpar dessa typer är. Eller hur?!
Citera
2014-05-26, 00:45
  #7
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Jag känner många tjejer som är invandringskritiska men ändå troligen röstar på FI för att SDs politik gör att de nödgas ge upp sina rättigheter. Total miss av SD!

Tycker ni alliansen har varit multikultifanatiker? Föreställ er det monster av multikultihjärntvätt FI innebär av svenskarna! Snart kommer Sverige bli ett riktigt u-land.

Som sagt, de konsekvenser som det mörka moln som en regering bestående av S, MP, V och FI kommer innebära för svenskarna i generationer framöver kan ni avvärja genom att attrahera kvinnorna.
__________________
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2014-05-26 kl. 00:48.
Citera
2014-05-26, 00:47
  #8
Medlem
SD har ökat från ca 2% hos kvinnor 2010 till ca 6% enligt VALU 2014 så utvecklingen ibland kvinnliga väljare har varit stark.
Citera
2014-05-26, 00:50
  #9
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
SD har ökat från ca 2% hos kvinnor 2010 till ca 6% enligt VALU 2014 så utvecklingen ibland kvinnliga väljare har varit stark.

Den är ändå trots allt svagare än hos män!
Citera
2014-05-26, 00:51
  #10
Medlem
mrmoonlightss avatar
SD har aldrig fiskat efter FI-kvinnornas röster. Båda dessa partier skulle uppleva det som en absurditet att dom slogs om varandras väljare.
Citera
2014-05-26, 00:51
  #11
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Exakt vad är det kvinnofientliga med Sd enligt dig, TS? Själv hatar jag Sd men är bara nyfiken.
Citera
2014-05-26, 00:58
  #12
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Det är ett stort och digert misstag att nedvärdera och underkänna kvinnors intellekt och myndighet. Det finns många skickliga och kloka kvinnor här på flashback som för en klok och invandringskritisk linje. (Min favorit är Vimur). Men jag läser mellan raderna att de flesta SD-vänliga kvinnor upplever den kvinnofientliga kulturen som ett problem. Samma diskussioner finns till stor del även på familjeliv.

SD borde börja snickra på vilka kvinnliga rättigheter de skall propagera för inför 2018. Och ja, det betyder inte att SD skall leka genustrams. Som sagt, de flesta kvinnor jag känner vet att genus är bara löjligt. Ni killar som tvivlar på vad jag säger, lägg märke till att "genuskillar" är väldigt oattraktiva för kvinnor. Kvinnor väljer inte en dåre med mascara och kjol för ett ONS på krogen. Det tror jag vi alla är eniga om att de vill ha manliga män. Eller hur damer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback