Citat:
Ursprungligen postat av
quaddare
Jag betalar inte en krona, betalar inte min mobil. Det ända jag betalar är väl mina kläder men det har jag lagt väldigt mycket på dom senaste månaderna så det behöver ju inte direkt vara nån prio.
Jag vill inte låna 350k det va mest ett förslag, jag förstod att över 200 000:- är dumt men jag vill ha en komfortabel bil som har lite krut som jag kan pendla med.
Jag anser att det är vettigare att lägga pengarna på en bil än att supa och bjuda polarna.
Jag vill börja med att säga att du såklart ska göra som du vill om detta är din dröm. Men jag vill även stämma in i kören om hur otroligt jävla skitdumt detta är samt vilka oerhörda effekter det kommer ha på din ekonomi.
Du ska alltså pendla med en BMW M3 eller dylikt. Du skrev tidigare att du har max 30 000 att lägga på kontantinsats vilket föranleder mig att tro att du är tämligen fattig med vuxna mått mätt.
Nya däck till bilen går på åtminstone 12 lök om du ska ha premiumdäck. De kommer räcka max en säsong eftersom du är ung och kommer gasa. Lägg där till att det är ruskigt dyrt att laga och serva bilar av detta slag. Och var så säker på att saker och ting kommer paja på så pass gamla bilar du tittar på.
Jag hade själv en BMW X5 4.4 för några år sedan och det var sällan man kom ifrån servicen utan att ha pungat upp en 20 lakan. Lägg där till om något större går sönder(och det gör det på en M3a som pressas). Även det skedde mig och notan slutade på ca 38 000 vid något tillfälle.
Du verkar inte ha någon koll på det här med försäkring heller. Tror du på allvar att du bara kommer få betala 5 lök om året för en bil av karaktären du tittar på? Du är man, ung och din bil är kraftfull. Vi snackar snarare 15 lök.
Spara ihop till en själv och köp en när du är 30, så lever du förmodligen längre också.