Citat:
Ursprungligen postat av
quaddare
hahaha jag lovar dig, jag har ju för fan mer pengar än någon annan att lägga på bil? jag kan lägga 12k+ utan att skadas utav det ekonomiskt? och leva gott?
Det är din framtida ekonomi du skadar. Det är nu du har all chans i världen att skapa dig en ljus framtid eftersom, som du säger, du har inga utgifter.
"och leva gott", ja för som jag förstår det är det din mamma och pappa som betalar för det goda livet, inte du.
Citat:
ni verkar ju inte veta va ni pratar om?
Och vad vet du själv? Du bor hemma och har 0 erfarenhet av det vuxna livet.
Citat:
jag ber om hjälp hur man går tillväga och 200k är inte ovanligt att låna i min ålder? och jag kan låna 350k+ och klara betala av det?
Nigga please.
Nej nej, alla 19åringar har lån på 200k, det är helt normalt
Citat:
men det är försäkringen som ställer till det? och jag förstår inte vad ni baserar allt på.
Försäkringen är en del av bilägande som spelar lika stor roll i bedömningen av ett bilköp som något annat.
---------
När jag var i din ålder var jag ungefär lika naiv. Brände bort en 200k, "bara att spara ihop igen sen" tänkte jag. Lättare sagt än gjort. Jag vet av erfarenhet, du vet inte ett skit. Försök ta till dig liiiiiite iaf.
Här på flashback är vi rakt på att säga åt någon när dom har en skitkass ide. Men å andra sidan. Varför ska vi egentligen bry oss?
Som sagt verkar du ju redan bestämt dig så kör hårt. Varför ens fråga.