Citat:
Ursprungligen postat av
quaddare
Men jag förstår bara inte vad problemet ligger, det ända problemet är egentligen ifall jag blir av med jobbet? jag kan betala av lånet utan problem? det är där jag inte riktigt begriper men jag kommer låna till en bil iallafall dock inte till en m3a eller något liknande men en mer ekonomiskt bil. Får kolla på detta men en bil behöver jag och inte skrutthög som inte är behaglig att köra. Tack för hjälpen.
Problemet är inte nu utan senare när du fått problemet som resultat i form av sämre ekonomi, inte råd att köpa den bostad du vill ha, eventuella skulder osv.
Som sagt borde du satsa på att spara för om några år när du flyttat och har en massa utgifter är det inte lika lätt. Och när du då sitter och vill köpa saker kommer du förmodligen ångra att du inte höll lite bättre på pengarna du tjänade när du bodde hemma utan utgifter.
Men å andra sidan ska jag inte säga hur andra ska leva sina liv.
Men åter igen till första frågan så tycker jag att du ska börja med att ansöka om ett lånelöfte för det är inte säkert att du får låna så mycket med din korta tid i arbete och då var denna diskussion för gäves.
Och som sagt innan, betala av bilen minst lika snabbt som den minskar i värde så du inte sitter med en restskuld den dag du säljer den.